Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość MMO za darmo – na tym da się zarobić

14.02.2007 13:39
1
Duch Miasta
12
Legionista

Dobrze by było jakby zrobiliby tak z WoW

14.02.2007 13:57
👍
2
odpowiedz
zanonimizowany411140
47
Centurion

Dobrze jakby SOE wszystkie swoje gry wydawalo w takim standarcie :) MxO za free :) Tego chce! :)

14.02.2007 14:00
3
odpowiedz
zanonimizowany244397
54
Pretorianin

tak jest zdaje sie tez z tibia, placie sie za pacca a grac mozna do woli

14.02.2007 14:03
Marcio
4
odpowiedz
Marcio
119
Legend

aczkolwiek za wszelakiego rodzaju bonusy, akcesoria czy lepsze przedmioty musi już zapłacić.
To ja już wole stale płacić i mieć wyrównaną gre a nie taką gdzie ten kto ma więcej kasy ten ma lepsze przedmioty.
Pozatym szkoda, że nie wspomnianio o poziomie rozbudowania tej gry - w końcu gra, grze nierówna - np. tibia poszła by na jakimś kompie nawet 300mhz to o tyle np Guild Wars już bez kompa 1,5Ghz by nie poszedł - tak samo jest ze sprzętem (i pracownikami) do utrzymania tego - nie znalazłem jakiegoś szerszego opisu tych gier (nie chce mi sie też zbytnio szukać bo jestem zajęty) ale wątpie żeby oferowała możliwości zbliżone do najnowszych, popularnych mmorpgów.

14.02.2007 14:03
hopkins
5
odpowiedz
hopkins
212
Zaczarowany

Nie lubie tego... To bedzie cos w rodzaju Donate i beda takie propsy biegac i lamic...

14.02.2007 14:03
6
odpowiedz
zanonimizowany411140
47
Centurion

Tibia? Massive Mario Online? LoL

14.02.2007 14:08
Marcio
7
odpowiedz
Marcio
119
Legend

co jak co ale właściwie tibia to mmorpg - tyle, że jakości tej gry nie będe sie wypowiadał.

14.02.2007 14:11
8
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Mi sie podoba takie rozwiazanie, nie kazdy moze sobie pozwolic na granie 40 h tygodniowo :P zeby te extra przedmioty znalezc.

14.02.2007 14:17
9
odpowiedz
zanonimizowany45782
0
Legend

W sumie dobry pomysł. W MMO brakuje możliwości zapoznania się z grą np. kilkudniowego dema. Jak się spodoba - płacisz dalej, jak nie - goodbye.

14.02.2007 14:19
zarith
10
odpowiedz
zarith
246

gladius - większość komercyjnych mmo oferuję triale, więc demo jest.

a propos tematu, pomysł mi się nie podoba - zdecydowanie wolę żeby albo wszyscy płacili, albo nie.

14.02.2007 14:22
11
odpowiedz
zanonimizowany108830
0
Senator

Tak jak w Netsoccerze :)

14.02.2007 14:30
12
odpowiedz
zanonimizowany434469
41
Generał

Ja od pewnego czasu bawię się Eudemons Online - ta gra właśnie na tej zasadzie jest skonstruowana. Za żywe pieniądze można kupić tzw. Eudemons Points (EP), które są drugą oficjalną walutą oprócz zwyczajowego złota.
I to nie jest tak, że musisz płacić żywe dolary, żeby mieć te lepsze rzeczy - po pierwsze w trakcie gry można znaleźć rzeczy, które innym sprzeda się za EP, po drugie firma w ramach zachęty dosyć często organizuje różnego rodzaju eventy, w trakcie których te EP można zdobyć.
Jak dla mnie b. fajny pomysł o ile tylko będzie odpowiednio zorganizowany i wyważony.

14.02.2007 14:35
13
odpowiedz
Raziel
136
Legend

zalezy co rozumiemy przez płać za lepsze rzeczy. Nie chce grać w mmo, w ktorym żeby założyć lepszą zbroje bede musial wpłacic 5 $. To juz wole abonament;p

14.02.2007 15:15
Indoctrine
14
odpowiedz
Indoctrine
90
Her Miserable Servant

Jeśli gra nie jest nastawiona na PvP, to taki pomysł może mieć rację bytu.
Jeśli jednak gra ma PvP jako istotny element rozgrywki, a przedmioty kupione za real$ dają konkretną przewagę, to niestety, ale grać nie ma sensu. To tak jakby w GuildWars normalny do zdobycia mieczyk miał dalej max 15-22dmg i inskrypcję 15%dmg more when hp>50%, a można by kupić za powiedzmy 5% mieczyk 17-25 z 25%^50%. Całe PvP poszło w diabły..

14.02.2007 17:22
Morgul Maugoth
15
odpowiedz
Morgul Maugoth
165
Konsul

To ze sie da tak zarobic to nie jakas nowosc, multum gier tak funkcjonuje kupe czasu... po prostu te gry sa za slabe na abonament. Swoja droga abonament wychodzi taniej od takich sklepikow z "bonusami".

14.02.2007 17:31
16
odpowiedz
Blugkolf
122
Pretorianin

Skoro SOE robi grę, która będzie się opierać na takim systemie to na pewno nie będzie to gra "za słaba na abonament" IMHO oni chcą przejąć w ten sposób zyski farmerów i ich wyeliminować w ogóle z gry, bo rozumiem ze przedmioty które się kupiło są raczej No-Trade.

15.02.2007 10:14
Saed
👎
17
odpowiedz
Saed
161
Konsul

MMO coraz bardziej upodabniają się do naszej rzeczywistości (czyt. zeszmacają się). I tu i tu żeby być trzeba mieć (kasę). Jak dla mnie MMO - no thanks!

15.02.2007 18:09
18
odpowiedz
zanonimizowany52907
182
Senator

Saed, lol. Wyslij maila do Blizzarda ze jestes rebel i z tego powodu powinni za ciebie oplacac beta testerow, developerow, ich biura, marketing, servery i lacza.

17.02.2007 15:12
19
odpowiedz
zanonimizowany415114
6
Legionista

pasztet...to oni na tym zarabiaja wiec wniosek jest bardzo prosty. Gracz musi stracic. Projekt przynosil straty wiec znalezli idiotow ktorzy beda placic za wszelakiego rodzaju bonusy, akcesoria czy lepsze przedmioty. Gralem swego czasu w MU i wiem co sie dzieje jak gra jest za darmo (speedhacki, 1hit hacki itp.) Z drugiej strony ci co sa przy kasie beda zawsze latac w najlepszych itemach. A jak sie placi co miesiac to wszyscy maja taki sam dostep do wszystkiego i o wiele mniej jest ludzi ktorzy zyja z innych graczy okradajac im konta.

21.02.2007 15:57
20
odpowiedz
gkowal
78
Pretorianin

Moim zdaniem trudno taka gre (w ten sposob rozliczajaca sie) traktowac jako darmowy MMO. Jest to ewidentna bzdura. Na podobnej zasadzie mozna traktowac oprogramowanie shareware jako darmowe.
Ideałem, ale dosyc trudnym do uzyskania w grach typu fantasy MMORPG, byłoby utrzymywanie serwerów z ogłoszeń reklamodawców, tak jak to zdaje sie praktykowała Anarchy Online. Nie wiem czy jest to fizycznie mozliwe ale biorac pod uwage wzrastajaca popularnosc MMO za jakis okres wytworzy sie wystarczająco duza populacja graczy przy ktorej bedzie sie juz oplacalo wykladac na taka online-ową reklamę pieniądze.
6 milionów graczy codziennie konsumujących twoją reklamę to nie są przelewki. Ciekawe ile mogłoby ich być gdyby nie musieli płacić abonamentu.

Wiadomość MMO za darmo – na tym da się zarobić