Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Hyde Park Tworzenie gier komputerowych

15.07.2005 23:15
👍
1
zanonimizowany268522
3
Junior

Artykuł bardzo ciekawy i pouczający. W pełni odzwierciedla proces tworzenia gry.

16.07.2005 00:49
golmann
2
odpowiedz
golmann
100
Generał

no niezłe

16.07.2005 00:51
3
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

Designer Doc? Aha :)

Ps. Zeby nie bylo watpliwosci, czy w srodowisku gamedev napewno mowi sie Designer Doc? :) Nie wspomne tez, ze autor pominal przynajmniej 40% procesu tworzenia gier :))

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-16 00:52:59]

16.07.2005 04:11
4
odpowiedz
Qbaa
113
Senator

całkiem ciekawy artykuł :)

przy okazji zapytam: pamiętacie newsa (był już jakiś czas temu) o jakimś nowoczesnym silniku graficznym tworzonym przez polskich studentów? nie mogę znaleźć ani w googlach ani w GOLowej wyszukiwarce, bo nie pamiętam nazwy silnika. mógłby ktoś przypomnieć? :)

16.07.2005 11:22
😜
5
odpowiedz
zanonimizowany194932
2
Junior

Polski development jest słabszy nie dla tego ze rodzimym twórcom brak doswiadczenia, kasy czy dostepu do najnowszej technologi. Najwiekszym problemem jest mentalnosc. Jesli ktos zechce sie "wybic" inni rodacy doloza staran aby mu zaszkodzic. Jest to taka bezinteresowna zawisc. Polscy producenci nie wspolpracuja, lecz niszczą sie nawazajem bo najwiekszy wróg to oczywisc inny polski developer. dzieki temu za granica firmy rosna w sile a tu w Polsce nie.

16.07.2005 11:49
6
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

NMzLA : A ktorez to zagraniczne firmy developerskie wspolpracuja ze soba?

16.07.2005 12:14
😜
7
odpowiedz
zanonimizowany194932
2
Junior

No Techland ma całkiem dobra marke za granica, bo sie z tym w Polsce nie "obnosi" i jeszcze rodacy nie zadbali o to aby zrównał sie do reszty.

16.07.2005 12:36
😜
8
odpowiedz
zanonimizowany238290
5
Junior

Looz: Ta rywalizacja polskich developerów jest wymierzona jedynie przeciw rodzimym konkurentom. Zachód, cały polski development kładzie do jednego worka wiec ta „rywalizacja” niszczy rodzimy rynek. Gdy patrzę, co np. dzieje się u Rosjan to nie mogę oprzeć się wrażeniu ze oni w pewnych sytuacjach zwyczajnie trzymają „sztame” i dlatego tak dobrze radzą sobie z wielkimi wydawcami.

16.07.2005 12:40
.kNOT
9
odpowiedz
.kNOT
217
Progresor

sporządzają kilkadziesiąt kopii, które wysyłają do tłoczni

A po co tłoczni kilkadziesiąt kopii tego samego?

16.07.2005 13:19
😁
10
odpowiedz
zanonimizowany211852
9
Generał

Polscy producenci nie wspolpracuja, lecz niszczą sie nawazajem bo najwiekszy wróg to oczywisc inny polski developer.

Co za brednie...
A zagraniczni developerzy to ze sobą współpracują? Wymieniają się za darmo engine'ami czy jak?
Swoją drogą ciekawe w jakiż to specyficzny dla Polski sposób "niszczą się nawzajem" nasi developerzy.

16.07.2005 13:20
11
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

micpl187 : No wlasnie tego chcialem sie dowiedziec... Niestety, odpowiedzi mi nie udzielono :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-07-16 13:19:13]

16.07.2005 13:59
😜
12
odpowiedz
zanonimizowany238290
5
Junior

W wielkim skrócie: Gdy Wałęsa miał dostać nagrodę Nobla to polski rząd pisał do akademii listy które miały go zdyskredytować... W gospodarce jest podobnie a gry to także gałąź gospodarki. Ale produkcja gier żyje i rozwija się tyle firmy są małe, słabe. Sam zobacz, ze Ty nawet nie możesz sobie wyobrazić, w jaki sposób Polacy mogliby wspierać własny development. Jak mogli by wspólnie rozmawiać z największymi światowymi wydawcami. A tak, są mali i skłóceni, no a reszta świata ucieka..

Looz: jeśli nie "zajarzyłeś" to ja już więcej Ci nie napiszę. Po prostu tak już jest.

16.07.2005 14:22
13
odpowiedz
Lutz
173
Legend

NMzLA, jak masz pisac takie bzdury to lepiej nic nie pisz, bedzie mozna chociaz pomyslec ze znasz sie na tym o czym sie nie wypowiadasz, a tak popsules swoj wizerunek.

Swoja droga juz widze te "wieksze swiaty" na blue ray dvd, kto niby zaplaci za taka duza produkcje, dziwne ze autor nie zauwazyl tendencji do minimalizowania contentu zeby maksymalizowac zyski (szczyt wszystkiego to 6-cio czesciowy SIN, krojony morrowind itp.)

16.07.2005 14:25
14
odpowiedz
zanonimizowany198994
40
Generał

O kurczę... ale to skomplikowane. Nie miałem o tym zielonego pojęcia. :)

16.07.2005 14:41
15
odpowiedz
zanonimizowany211852
9
Generał

gracz1984 ---> nie musisz pisać "w wielkim skrócie", rozwiń myśl - w jaki sposób polscy developerzy "niszczą się nawzajem". Proszę o konkretne, aktualne przykłady, a nie podpieranie się sprawą Nobla Wałęsy sprzed ponad 20 lat.

17.07.2005 21:43
😃
16
odpowiedz
LooZ^
111
Legend

TnZ : Czujesz sie niszczony? :)

Eh, chyba spytam znajomych w Techlandzie z ktorym to studiem prowadza tak wyniszczajaca walke na smierc i zycie :) Moze z Playem? :D

17.07.2005 22:10
17
odpowiedz
zanonimizowany256447
8
Generał

Niezłe :)

17.07.2005 22:12
😊
18
odpowiedz
zanonimizowany256447
8
Generał

Brakuje troche informacji. Tzn. myśle że taki artykuł powinien zajmować zamiast 3 stron, 30.

09.11.2005 18:00
😉
19
odpowiedz
zanonimizowany297227
1
Junior

spokko opisane ale w jakim progrmie sie robi takie gry . albo przynajminiej mi powiedzcie w jakim sie robi gry onlie . i uwaga jestesm początkujący

25.07.2016 23:19
20
odpowiedz
Anna4823
1
Junior

Fajny artykuł. Nie wiedziałam, że to tak wygląda. Co prawda wszystko ogólnie przedstawione, ale można sobie wyobrazć, jakie to ciężkie zadanie.
<a href=" [link] "> [link] >

[url= [link] ]Jak kształtować kobiece emocje[/url]

[link]

Hyde Park Tworzenie gier komputerowych