"Włóż i graj" - nadchodzi rewolucja?
z PC chca zrobic konsole a z konsoli PC :P . Ale pomysl genalny to uprosci zabawe na "piecach" wkladasz plytke nasiskasz cos ibach mzoesz grac bez nieudolnych instalacjii :D.
I tak i nie...
Czas ladowania takiej gry spowoduje, ze produkcje w stylu Far Cry beda sie ladowaly z plyt wieki... A predkosci napedow optycznych nie zwieksza bo juz ona jest na granicy mozliwosci - nosniki nie wytrzymuja...
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-03-11 15:35:26]
neXus-->
Spokojnie, spokojnie! W interesie Microsoftu lezy usunięcie tego problemu. Widzę, że przy konsoli nawet nie stałeś, w doskonałym pod kazdym szczegółem FFX załadowania nie doświadczyłem, Metal Gear Solid 2: Substance? To samo... a może zbyt mało wymagające są te tytuły? Microsoft pracuje teraz nad "nową technologią" czyli spodziewajmy się jakiegoś pozytywnego boomu.
Jogurt -> powiedzmy ze w przypadku Mictosoftu jestem mocno sceptyczny. Konsole maja troche inna strukture od PC i inaczej sa do nich projektowane gry.
Z reszta w tym wypadku ta technologia by dotyczyla tyko nowych gier...
Jogurt---> fizyki nie oszukasz , masz do zaladowania tyle to bedzie trwalo tyle, skoro transferu nie przyspieszysz to trza bedzie ciac - na konsolach czepiaja sie sztuczek - niskiej rozdzielczosci tekstury, male poziomy od razu mniej do wczytania- gralem ostatnio na X'ie - niebo a ziemia w porownaniu z tym jak gra chodzila z dysku a jak musiala sie doczytywc z plyty . Jak sobie wyobrazasz do czytanie z plyty wzgledenie duzej mapy z wieloma elmentami +tekstury +mapy oswietlen, wybojo, normalnych itp +dzwiek?? Niech sie w dupe ugryza - wole raz zainstalowac i miec spokoj.
przeciez to nie potrzeba zadnych specjalnych technologii. wystarczy tak napisac gre, zeby swoje pliki typu save czy konfiguracja trzymala w jakimstam Docs&Sett\...\applicationdata i moze chodzic z plytki juz dzis.
problemem jest to ze na pc nikt sie nie bawi w np. takie ukladanie danych na cd zeby level wczytany byl "jednym przejazdem lasera". kazdy ze stu modeli gdzie indziej, tekstury porozrzucane itp.
przy odczycie z hdd to zaden problem, z plytki - calkiem spory.
taaa... a pamięta ktoś .kkrieger'a ?
jakoś waży te neipełne 100kB a grafa jest naprawdę dobra....
---->Stoigniew
a takie np GTA:SA to co ?
no nei powiem.. malutkie miasteczko .... i żadnych loadingów.... tylko przy wchodzeniu do wnętrz niektórych budynków(na PC bedzie tak samo)
a grafa gorsza ponieważ jakbyś nie zauważył PS2 ma już 4 lata .. X-pudło tak samo .. Gacek także...
ciekawe w co z nowości byś pograł na 4 letnim nie upgradowanym piecu.... i jakoś nie sądzę żeby wynikiem doczytywania byłą gorsza grafa....
Czyli mielismy juz Plug and Play, teraz bedzie Tray and Play... A raczej tak jak w przypadku tego pierwszego, podlacz i sie modl czyli Tray and Pray! :P
Cóż, to zapowiada się rzeczywiście rewelacyjnie. Tylko czy czasem w przypadku zastosowania cartridźy nie było właśnie tak, że czas ładowania był prawie zerowy? :D
Ale M$ zawsze jak coś wymyśli to jest to nowość. Plug & Play też wcześniej nie było nigdzie(poza kilkoma innymi komputerami wiele lat wcześniej) jak i multitasking to też ponoć po raz pierwszy w windzie się pojawił :D:D:D
Zyzio_PL -->
"ciekawe w co z nowości byś pograł na 4 letnim nie upgradowanym piecu"
Na moim 5 letnim piecu z jedną tylko modyfikacją za 200zł bez najmniejszego problemu chodzą stosunkowo płynnie wszystkie najnowsze gry (przy wysokich ustawieniach).
Przykładowo DoomIII w najwyżych ustawieniach (nie działał tylko jeden efekt - rozgrzanego powietrza), wyciągał średnio 17 fps.
Teoria, że konsola to sprzęt na długie lata, a pc nie, to zwykła bujda niestety. Wystarczy odpowiednio złożyc pc i żywotność będzie podobna.
czyli powraca era Amigi :) tylko teraz bedzie sie zmieniac cd , a nie dyskietki tak jak to bylo np. przy grze w MortalKombat :)
mi sie podoba ten pomysł
dziku86 --->Ojj pamietam to jakby bylo dzis:) I jak gralismy z qpmlami w mk4 na amige to dialogi zawsze byly podobne "co ty k**** robisz? Wybierz ta sama postac to nie bedzie trzeba dyskietek zmieniac :)". A zonglerka dyskietkami to byla masakra :)
Na moim 5 letnim piecu z jedną tylko modyfikacją za 200zł bez najmniejszego problemu chodzą stosunkowo płynnie wszystkie najnowsze gry (przy wysokich ustawieniach).
średnio 17 fps.
Rzeczywiście, płynność łeb urywa.
micpl187 --> Nie jest to może 100fps, ale weź pod uwagę wiek kompa i zaawansowanie gry.
Pozatym średnia wartość niewiele mówi, w rzeczywistości grało sie naprawdę wspaniale i stosunkowo płynnie. Zauważalne cięcia obniżające średnią pojawiały się w mocno "gorących" sytuacjach.
Pozatym ustawienia były na max w rozdziałce 1024 - można było je było powyłyłączać, lub zmniejszyć rozdzielczość by uzyskać znacznie płynniejszą grę. Niestety grafika byłaby wtedy jak z konsoli...
Na szczęście takiej potrzeby wogóle nie odczułem.
I rozpocznie się era nowych napędów optycznych z wbudowanym ramem na pokładzie typu " najnowszy sprzęt xxxx prędkość odczytu x100 256MB DDR na pokładzie możliwość rozszerzenia do 512MB RAM " Ktoś powyżej pisał że napędy osiągneły już prędkość maxymalną dla nośników co jest kompletną bzdurą bo już 2 lata temu ( niepamiętam jaka firma ) pokazała napęd który czytał x72 a prędkość obrotowa tależa była 2x mniejsza niż w napędach x52 . Otóż zastosowano w nich na soczewce siatkę dyfrakcyjną która rozbijała laser na 8 wiązek i czytała 8 ściżek jednocześnie . niestety nieprzyjeło się to ze względu na wysoki koszt produkcji i brak potrzeby przesyłania danych z taką prędkością ALE TO BYŁO 2 LATA TEMU !!!!! gdzie moja spawarka DVD kosztowała majątek ponad 800 zł a w tej chwili 4x szybsza kosztuje połowę tej ceny . Więc niejest to taki zły pomysł miło by było odpalać gry z samego cd choćby ze względu na wygodę i jak wieką oszczędność miejsca na HDD
Na pewno lesze to niż dystrybucja gry tylko przez internet - płacisz tylko za download. Na szczęście, jedyna hybryda która miała z tego krozystać tak naprawdę nigdy nie istniała.
No spełniłoby się nareszcie moje marzenie!!! Zawsze marzyłem abyu nie trzeba było instalowac gier, tak jak na konsolach. Mam nadzieję, że nie będzie to miało jednak żadnych konsekwencji na jakości gier...