Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Icewind Dale II

14.05.2004 21:54
😊
1
Wid3
19
Pretorianin

Przeszłem całe super gra ale ciężka

14.05.2004 21:59
2
odpowiedz
TheAnswer
45
Quetzal

Czemu łosiu dodajesz posty do starych wątków chyba żeby mieć jak największy stopień. Co!!!

14.05.2004 22:15
Grucha
👎
3
odpowiedz
Grucha
167
Extreme Lifestyle

Mówi sie PRZESZEDŁEM analfabeto...

I przestań nabijać posty bez sensu...

05.06.2005 10:25
4
odpowiedz
herr_dziu
5
Junior

TheAnswer -> a gdzie jest napisane, że mamy dodawać posty tylko do nowości ? Jest grono osób, które szukają starszych gierek i chętnie dowiedziałyby się co o nich (tych grach) sądzą inni gracze. Dla mnie bardziej istotne jest czy gra ma klimat, czy jest trudna, ile godzin rozgrywki itp. Tego niestety nie napisał Wid3. To, że przeszedł całą - gratulacje, "super gra ale ciężka" - jest to już jakaś opinia , niestety brak uzasadnienia (dlaczego taka super ?).

01.06.2007 09:36
👍
5
odpowiedz
zanonimizowany452080
2
Junior

Nie burzcie sie bo gra jest super! Przeszedłem I a teraz biore sie za II! Jesli lubicie gry cRPG to na pewno sie wm spodoba choc jest z 2002

20.06.2007 13:50
raziel88ck
😜
6
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Nieprzeszedlem, nie wciagnela mnie tak jak jedynka troche skopali klimat, wszystko inne mi sie podobalo ;) Moze sie kiedys skusze aby ja przejsc, a wiadomo ze dzisiejsze gry nie maja tego klimatu tych starych z wyjatkami ;)

06.07.2007 19:06
swietlik94
7
odpowiedz
swietlik94
69
Pretorianin

CDP ma wydać Sagę Icewind Dale za 20 zł., 26 lipca.

23.07.2007 09:53
swietlik94
8
odpowiedz
swietlik94
69
Pretorianin

Sorry, za 24,99.

03.08.2007 09:38
Faer
😃
9
odpowiedz
Faer
46
Konsul

Black Ilsle jest super !!!

03.08.2007 09:44
10
odpowiedz
zanonimizowany473823
22
Generał

Faer --> Było.

04.08.2007 14:32
👍
11
odpowiedz
zanonimizowany478927
1
Junior

icewid dale II ma najlepszą fabułę, jaką kiedykowiek widziałem, grywalność jest na wysokim poziomie, więc śmiało można powiedzieć, że gra jest wielk. ma tylko problem z okiem smoka, i smokiem w kuldahar.

04.08.2007 14:34
12
odpowiedz
zanonimizowany478927
1
Junior

pomozcie, nie moge przejsc tego pierdzielonego oka smoka, i z samym smokiem też mam problem...

04.08.2007 14:45
😉
13
odpowiedz
DEXiu
151
Senator

Delgar ==> Jeśli masz problem a nie wstydzisz się "lekko sobie pomóc" to zobacz do solucji (to odnośnie Oka Smoka) a co do smoka w Kuldahar - Dezintegracja i sprawa załatwiona (jeżeli nie --> powtórzyć :P )

29.05.2008 13:36
raziel88ck
😍
14
odpowiedz
raziel88ck
196
Reaver is the Key!

Moze kiedys sie skusze...

29.06.2008 23:22
15
odpowiedz
zanonimizowany369662
25
Konsul

Gierka fajna :) klasyka :)

05.07.2008 15:13
16
odpowiedz
zanonimizowany553546
0
Konsul

Klasyka szkoda ze nie ma dodatku

03.10.2008 23:15
17
odpowiedz
zanonimizowany582314
6
Centurion

Zdecydowanie lepsza od poprzedniczki z już-bardziej-wyważonym poziomem trudności i - oczywiście - dużo ładniejszą grafiką.

09.10.2008 18:30
18
odpowiedz
zanonimizowany580427
0
Pretorianin

Lepsza od jedynki? Według mnie nie.

24.10.2008 19:45
19
odpowiedz
zanonimizowany582314
6
Centurion

Szybciej się rozkręca niż pierwsza część:D a to jest plus.

25.11.2008 11:46
20
odpowiedz
zanonimizowany594095
1
Junior

Zgadzam się w pełni że gra jest świetna. Fabuła jest bardziej rozbudowana niż w jedynce gra jest obszerniejsza dużym plusem są lokacje z pierwszej części. Mam niestety problem którego nie rozwiązuje nawet poradnik. Doszedłem do światyni Aurilwszystko pięknie ładnie. Zabiłem dwie arcykapłanki ale nie mogę dostać się do pokoju trzeciej arcykapłanki czyli ori. Po prostu drzwi są zamknięte a ja nie mogę ich otworzyć. w poradniku nie ma mowy o żadnym kluczu do tych drzwi czy strzelaniu do nich błyskawicami. Pisze jedynie o tym iż w andorze jest jakaś pieczęć do przekręcenia która znajduje się obok grupki kultystów. Ale tam nie ma żadnej pieczęci. Mówcie co ja mam teraz zrobić bo mnie cholera weźmie. Ja chce dalej grać a tu wał nie da się i tyle.

08.01.2009 18:39
😒
21
odpowiedz
zanonimizowany590678
38
Senator

ja nie mogłem pokona lodowego golema

28.01.2009 00:14
Lady
22
odpowiedz
Lady
67
Sorceress Sephiria

mszakal - Oria to ostatnia rzecz jaką załatwia się w świątyni. O ile dobrze pamiętam, to klucz zdobywa się po opanowaniu Kwadratów Bitewnych. Na pewno pamiętam, że w którymś momencie Oria złamie swoją laskę i przeniesie się do sfery eterycznej, przez co stanie się odporna na ataki. Na szczęście w tej samej sali z Kwadratami Bitewnymi jest mechanizm, który przeniesie cię do tej samej sfery astralnej co oria i znów będzie śmiertelna.

Co do innych wypowiedzi - zgadzam się ze zdaniem goodgamesfan i również uważam dwójkę za lepszą od jedynki. Nie tylko jest obszerniejsza (jak na grę bez dodatku), nie tylko fabuła rozwija się szybciej i czuć w niej ducha Baldur's Gate I (władza i polityka, bez seksu ;P), ale sama rozgrywka jest dużo bardziej dynamiczna. Mi osobiście strasznie się sam gameplay w walkach i eksploracji strasznie ślimaczył w jedynce, a w dwójce szło to dynamicznie. Następna sprawa - w dwójce było bardzo dużo nawiązań do jedynki i miało się poczucie, że tu trzeba iśc, bo jest coś sensownego do zrobienia. Dla kontrastu, w jedynce denerwował grobowiec Kresselacka, bo jakiś taki trochę na siłę dodany był. Kolejna sprawa, muzykę w dwójce uważam za lepszą, bardziej kinową (choćby Kuldahar czy Bitwa na rzece Shengarne). Skoro o Bitwie nad Shengarne mowa, to nie sposób nie wspomnieć o wspaniałych klimatycznych adwersarzach, jak: Oria, Lysara i Catin, czy moja ulubienica, pół-smoczyca Sherincal (namęczyłam się z nią znacznie bardziej niż z całą bandą sióstr-trojaczków), czy wreszcie sam awatar boga Iyachtu Xvim, czy też wreszcie para głównych mącicieli w osobach Isaira i Madae (strasznie z tej dwójki przypadł mi do gustu Isair). Za to rozczarowują bossowie z jedynki - Yxunomei jakaś taka bezpłciowa była, za to Belhifet pomimo głosu Henryka Talara (znakomitego zresztą w tej roli!), też nie powalał na kolana - jego (Belhifeta) dzieci, zdecydowanie lepiej się prezentowały. W IWD II pojawił się też między innymi ciekawy pomysł z cofaniem się czasu w wulkanie, a także kolejny extra uber-boss smok do obicia.

20.06.2009 13:03
arkadius2
23
odpowiedz
arkadius2
156
Dark Crusader

Mimo wieku gra trzyma poziom, zgadzam się zupełnie z niektórymi przedmówcami, IWD2 jest znacznie bardziej rozbudowany w stosunku do części pierwszej. Natomiast co do poziomu trudności, to fakt jest wysoki, niektóry momenty są lekko przegięte, aczkolwiek po paru podejściach można zwyciężyć.

09.07.2009 19:06
24
odpowiedz
zanonimizowany552928
12
Chorąży

Gierka jest super, zarówno pod wzgledem poziomu trudnosci jak i fabuly. Bardzo fajnie mi sie w nią grało chociaz jej nie wygralem :( ale to się zmieni... xD

05.09.2009 11:26
25
odpowiedz
zanonimizowany665039
15
Chorąży

Hmmmm gra chyba lepsza jeszcze niż część pierwsza, jak dla mnie 10/10

24.11.2009 01:18
annihiluzz
26
odpowiedz
annihiluzz
49
Annihilator

ostatni z tych starych dobrych crpgow.. az sie lezka w oku kreci :(

07.12.2009 20:31
👍
27
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Kupiłem całą sagę w Biedronce za 9,99 :P

22.12.2009 11:52
28
odpowiedz
junior517
21
Centurion

bardzo fajna saga.....Takich gier sie niezapomina

25.12.2009 23:39
29
odpowiedz
zanonimizowany694517
1
Junior

Kupilem ostatnio sage Icewind dale i szukam chetnych do przejscia gry , najlepiej razem z 1 czescia NR.gg 3034679 Gra jest naprawde fajna,trzyma poziom trudnosci ,nie to co nowe gry

08.02.2010 19:28
30
odpowiedz
zanonimizowany703060
4
Chorąży

ja w biedronce kupiłem gothic 2 i neverwinter nights hehhe

06.04.2010 11:38
31
odpowiedz
zanonimizowany603999
11
Legionista

Uwielbiam ogólnie wszystkie RPG-i oparte na Dungeons & Dragons. Najlepsza jest grafika. Taka grafika starzeje się o wieeeele wolniej niż 3D. Jak na razie gram w IWD2 i jestem w 2 mapie II rozdziału. Poziomy także się wbija o wieeele szybciej. Już każdy członek 4-osobowej drużyny ma 8 poziom. W IWD 1 taki poziom miałem 6-osobową drużyną w połowie gry.

20.08.2010 21:05
32
odpowiedz
zanonimizowany644892
7
Legionista

Witam! Chciałbym grać prze internet w tą grę, ale nie mam z kim i nie wiem jak (ale wiem że się da!). Jakby ktoś chciał ze mną pograć to zapraszam! Moje gadu: 10027045 ;] pozdro i dziękuje ;]

07.09.2010 16:48
📄
33
odpowiedz
zanonimizowany644892
7
Legionista

To co wyżej napisałem jest już nie ważne ;|

18.10.2010 16:16
34
odpowiedz
Radip1
4
Junior

Witam wszystkich. Mam jedno małe pytanie, zainstalowałem ponownie ID2 i spatchowałem do wersji 2.01 i tu mianowicie nastąpił problem z poziomem trudności. Jak grałem w ID2 8 lat temu to praktycznie nie miałem problemu aż do końca świątyni yuan-ti a tutaj za nic nie mogę przejść walki w obozie goblinów (wargi z kapitanem+ork szaman+lodowy troll) a znam system lepiej niż 8 lat temu oraz zbudowałem lepsza drużynę. Nie wiem jak to jest, czy to jakiś bug, albo dziwnym trafem włączył się tryb "serce furii"(sprawdzałem i nie jest zaznaczony) Proszę o pomoc

09.11.2010 13:23
35
odpowiedz
zanonimizowany762502
2
Junior

Giera jest prześwietna.. Miodność rozgrywki zawsze mnie urzekała w grach opartych na Infinity Engine i D&D. Kilkuosobowa drużyna daje szeroki wachlarz taktycznych możliwości - to co tygryski lubią najbardziej!

Radip1 -> Taki urok :) Ja miałem analogiczną sytuację. Znając dobrze D&D zrobiłem drużynę, której żaden sługus zła tudzież inny goblinoid od samego początku rozgrywki nie potrafił nawet zadrasnąć. Wtedy dowiedziałem się, że gra ma system auto-balansu - im jesteś lepszy, tym lepsze stają się potwory. Tylko problem polega na tym, że widoczne jest to dopiero po czasie. Najwyraźniej programiści zapomnieli zaimplementować granicę dla wzrostu poziomu trudności. Pamiętam, że twierdza goblinów to był istny koszmar. Ci goblińscy jeźdźcy na wargach przeistoczyli się w jeźdźców apokalipsy dla mojego teamu, a szamani kładli wojowników jedną błyskawicą ;P Po prostu warto dać się czasem sprać wrogom, żeby poziom trudności się tak nie wyśrubował.

13.01.2011 08:56
36
odpowiedz
DiIer
2
Junior

Uwielbiam tą grę. Przeszedłem całość około 15 razy. Najlepiej mi się grało magiem w pojedynkę na Sercu Furii. Dla tych, którzy mówią, że to niemożliwe - jest, jak najbardziej jest to możliwe.

22.01.2011 18:15
37
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Właśnie wróciłem swoją drużyną do Kuldahar i jak dowiedziałem się, że będę musaił walczyć z Yuan-ti to mnie skręca :/
Nie wiem czemu wydaje mi się, że gram w Neverwintera. Zwłaszcza przez skille (blef, dyplomacja itp). które dla wojowników są zbędne. O ile wcześniej awansowanie mnie cieszyło to tutaj już nie. Grę skończyłbym gdybym nie dostał Arx Fatalis. That's all folks :]

06.10.2012 15:32
Subversive
38
odpowiedz
Subversive
67
Pretorianin

Ostatni RPG na silniku Infinity. Udany, i jak dla mnie ciekawszy niż Neverwinter Nights.

21.11.2012 12:48
👍
39
odpowiedz
zanonimizowany878946
1
Junior

^Subversive

Z tego co słyszałem, nie OSTATNI! :D (na szczęście) Za dwa lata(2014) na wiosnę, ma wyjść przecież - Project Enterminty. Oby był, tak samo dobry jak jego poprzednicy. (Czyli Saga IWD, BG, oraz Planescape)

Co do Icewind Dale 2, to po prostu ona dalej wgniata w ziemie dzisiejsze wychodzące nowe cRpg. Aaa Serce Furii, jest czymś co prawdziwi doświadczeni gracze UWIELBIAJĄ ^^

Niestety, już czegoś podobnego nie znajdziemy na chwilę obecną w nowych grach tego typu, przez co szybko rozgrywka robi się, po prostu - nudna.

pozdrawiam

p.s
Jeżeli jest ktoś chętny na mała rozgrywkę online, to gorąco zapraszam;) gg; 34357750

21.11.2012 12:52
40
odpowiedz
Tuminure
105
Senator

Serce Furii, jest czymś co prawdziwi doświadczeni gracze UWIELBIAJĄ
Czy tylko ja mam wrażenie, że prawdziwi i doświadczeni gracze omijają zbugowaną opcję Serce Furii?

30.01.2013 12:54
😒
41
odpowiedz
zanonimizowany812566
62
Generał

8,2? What the Fuck? Redakcję zdrowo popierdzieliło, żeby taka gra dostało 8,0? Eh... słyszałem na niektórych forach(zagranicznych) że ta gra jest bardziej pod walkę... twórcy od początku zapowiadali ten tytuł jako baldurs gate z dobrze poprowadzoną walką, może gra było trochę łatwiejsza od poprzednika, ale ten klimat, fabuła, grywalność... ostatnia gra na silniku Infinity. Spadkobierca w tym roku oraz następnym... Westlands 2 oraz Project Enternity.... Ruszyło mną nostalgia....

30.01.2013 15:08
AlkoPc
😃
42
1
odpowiedz
AlkoPc
47
Pretorianin
8.0

Bardzo miło wspominam tę część IceWind Dale.

30.07.2013 20:21
43
odpowiedz
zanonimizowany932935
5
Pretorianin

zdecydowanie lepsza gra od poprzedniczki

02.10.2013 17:55
44
odpowiedz
zanonimizowany922047
12
Pretorianin
10

Jak dla mnie 10/10. Wciągająca historia, klimat, walka. Pozycja obowiązkowa.

04.12.2013 12:16
👍
45
odpowiedz
Navarr
40
Centurion

Ukończyłem właśnie po raz kolejny. Niesamowite jest to ze z wiekiem ta gra staje się lepsza, bez konkurencyjna. Ehhh... szkoda ze nie zrobili trzeciej części.

27.01.2014 09:21
Alt3ir
46
odpowiedz
Alt3ir
88
PlayForFun
Wideo
10

Gra mojego że tak powiem dzieciństwa. Pamiętam gdy wyszła i mając 11 lat niezbyt radziłem sobie z systemami tam panującymi, gry oczywiście za pierwszym razem nie skończyłem ( choć doszedłem do bodajże Lodowej Świątyni ). Potem będąc trochę starszym spędziłem w niej dziesiątki godzin.

Nieśmiertelna gra która wywołuje masę wspomnień. Była rewelacyjna wtedy i jest również teraz.

Nie jestem jedną z tych osób które biadolą jak to dziś już nie ma dobrych gier, ba - uważam iż jest ich cała masa. Gier genialnych i wciągających na długie godziny.

Jednak wydaje mi się iż nie będzie już właśnie tego typu wspomnień - " gdy nagle usłyszę jakąś wstawkę dźwiękową z gry w którą zagrywałem się będąc brzdącem to się normalnie łezka w oku kręci" :).

Ten kawałek między innymi tak na mnie działa z innej beczki :) :

http://www.youtube.com/watch?v=ERu9P9ham6Q&feature=related

03.04.2014 22:43
Szatek iks de
47
odpowiedz
Szatek iks de
108
Konsul
9.5

Grając w ten tytuł poprostu przykleiłem się do pc na niezliczone godziny. Wciąga strasznie. Czasami cały dzień można było przy tym wysiedzieć. Dość trudno mi było ogarniać czarodzieja- mało hp, zadawanie obrażeń reszcie drużyny no i zamulony początek. Ogólnie zajebista.

10.05.2014 09:53
48
odpowiedz
1 odpowiedź
mac044
23
Chorąży

Czy 2 część jest podobna do 1 tzn głównie walka?

25.03.2017 23:02
48.1
Zormar Rivaks
13
Legionista

Tak. W końcu to Icewind Dale. Ta gra z założenia miała tak wyglądać, a największa jej zaletą są angażujące taktyczne starcia. (Ja osobiście wolę w tym względzie "jedynkę", gdzie klimat był bardziej kameralny, ale "dwójka" również jest dobra. Jej przewagą jest chyba właśnie większa różnorodność przeciwników, jak i większe rozbudowanie kreacji bohaterów)

01.12.2015 22:26
49
odpowiedz
zanonimizowany1052162
20
Chorąży

Graliście z modem NPC? Normalnie miażdży jaja :D ale radocha. Mod pod względem fabularnym mógłby być płatnym dodatkiem, kawał dobrej roboty!

29.04.2016 17:48
👍
50
odpowiedz
286 1MB Hercules 256 kb
3
Legionista
Image

Baldur's gats ,Neverwinter nights , Najbarziej spodobał mi się klimat Mroźnego pustkowia czyli Ice WinDale 2 9.5 -10.0

23.05.2016 23:19
Volgart
51
odpowiedz
Volgart
5
Centurion

Bardzo dobra kontynuacja i zasługuje na mocną dziewiątkę.

29.05.2016 19:02
52
odpowiedz
Zormar Rivaks
13
Legionista

Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie tego, czy ktoś spotkał się czasem z modem do IWD2, który poprawiałby klasę łowcy? Jest ona bardzo źle zrobiona, wręcz chyba najgorzej ze wszystkich klas w IWD2, a jest ciekawa fabularnie (np.: badanie tropów, co uzupełnia klimat, że jesteśmy na terytorium wroga i musimy się dowiedzieć z czym możemy mieć do czynienia.).

Szukam już trochę czegoś takiego, lecz co znalazłem z tego typu modyfikacji to zmiana bóstw dla kapłanów.

15.11.2018 19:04
53
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany976343
26
Centurion

Heja!
Czy wiadomo coś więcej w sprawie zagubionego silnika do Icewind Dale II w wersji produkowanej przez Beamdog? Ostatnie info mówiące o sprawach sądowych z autorami, którzy prawdopodobnie utracili prawa do wersji albo zagubili sam engine, pochodzi bodajże z lipca 2017 roku.

Może ktoś coś słyszał lub jest z tematem obcykany ;)

https://gexe.pl/icewind-dale-2/newsy/12840,nie-ma-szans-na-icewind-dale-ii-enhanced-edition

post wyedytowany przez zanonimizowany976343 2018-11-15 19:06:50
15.11.2018 19:19
53.1
zanonimizowany768165
119
Legend

No nie mamy naszego kodu źródłowego i co nam pan zrobisz?

A tak poważnie - sprawa właściwie zamknięta, remastera od Beamdoga nie będzie, peszek.

16.11.2018 16:34
😍
54
odpowiedz
Wengosz44
1
Junior

Wróciłem do tytułu po latach... Dokleiłem moda na szpej z BG II trochę pokombinowałem i przechodzę grę czarownikiem. Dawno nie czułem takiej satysfakcji jak podczas *eksterminacji* hordy w jej własnej twierdzy. Ach, ten uczuć gdy jedno zaklęcie kładzie dwudziestu wrogów w sekundę <3
Zakochałem się chyba.
Tym razem mam zamiar ukończyć linię fabularną!

12.03.2019 12:35
55
1
odpowiedz
zanonimizowany1172697
28
Chorąży
8.5

Bardzo był to przyjemny RPG. Zdecydowanie wyżej stawiam go od wydanego w tym samym roku Neverwinter Nights. Żal, że edycja ehnhaced już najprawdopodobniej nie powstanie (chyba, że jakimś cudem znajdzie się jeszcze kod albo jego kopia zapasowa) głównie przez te klimatyczne lokacje. Wyobrażam sobie jak wspaniale wyglądałaby odnowiona Świątynia Aurylitów, jaskinie czy Podmrok. Ehhh... Pozostaje wracać co jakiś czas do tego klasyka, próbując za każdym razem ocalić Dziesięć Miast od barbarzyńskiej hordy.

29.04.2019 10:39
56
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany622647
142
Legend
9.0

Ostatnie dzieło Black Isle. Icewind Dale 2 jest eRPeGiem w starym dobrym stylu.

Gobliny i Orkowie atakują Dziesięć Miast w niespotykanej dotąd liczbie. Miasto Bremen upadło. Doki Targos także zostały zaatakowane przez Gobliny, a nikt nie wie jak udało im się przedrzeć do miasta. Targos wysłało posłańców z prośbą o pomoc do portowych miast Luskan i Neverwinter. Neverwinter obiecało przysłać posiłki, Luskan ma własne problemy, dlatego ich pomoc ograniczyła się do rozwieszenia plakatów z informacją, że na każdego kto wyruszy do Targos czeka bogactwo i sława. Statki pełne najemników wkrótce wyruszyły do Targos. Na jednym z tych okrętów przypłynęła do oblężonego miasta także drużyna sterowana przez gracza.

System tworzenia postaci jest oparty na trzeciej edycji D&D i jest niemalże dokładnym odzwierciedleniem papierowego RPG. Gracz tworzy sześcioosobową drużynę. Każdej osobie kupuje punkty atrybutów (siła, zręczność, itd.), wybiera atuty i umiejętności. Z klas mamy do wyboru wszystkie dostępne w oryginalnym Podręczniku Gracza. Z rasami jest jeszcze lepiej, bo oprócz podstawowych dostajemy także kilka egzotycznych m.in. Drowy, Gnomy Głębinowe czy Dzikie Elfy.

Kiedy stworzymy już drużynę rozpoczyna się właściwa gra. Grafika nie zmieniła się znacznie od pierwszej części Icewind Dalea (stary dobry Infinity Engine), ale ja - człowiek preferujący grafikę 2D nad 3D, zwłaszcza w grach cRPG jestem zadowolony. Wnętrza budynków, same budynki i przedmioty ekwipunku, czy też postacie (i wszystkie inne elementy graficzne) zostały wykonane z pełną dbałością o szczegóły i prezentują się ślicznie. Znakomite są również portrety jakie możemy wybrać dla naszych bohaterów. Dźwięk to także mistrzostwo świata, zwłaszcza muzyka autorstwa Inona Zura, która jest lepsza nie tylko od tego co dostaliśmy w pierwszej części IWD (do pierwszej części muzykę robił sam Jeremy Soule), ale także np. Heroes of Might & Magic III czy Planescape: Torment (to tylko moja prywatna opinia). Co do głosów to tylko w przypadku najważniejszych postaci słyszmy co mają do powiedzenia, w przypadku reszty musi nam wystarczyć sam tekst. Ale nie szkodzi, bo głosy w wersji polskiej zostały dobrane znakomicie (zarówno BNów jak i tych, których możemy wybrać Bohaterom Gracza). Co do tekstu pisanego to praktycznie nie ma nic na co można by narzekać, nie dopatrzyłem się nawet literówek. No, a gdyby ktoś chciał to zawsze swoim postaciom może przypisać własne głosy oraz portrety.
Chociaż gra jest oparta na trzeciej edycji D&D walka toczy się w czasie rzeczywistym, ale jak najbardziej można w dowolnym momencie włączyć pauzę. To niezwykle przydatna opcja - dzięki niej spokojnie możemy kazać postaci(om) wypić miksturę leczącą, zmienić rodzaj używanej broni, wydać rozkaz rzucenia czaru czy wykonania specjalnego ataku. A walki są naprawdę częste i widowiskowe a udział w nich biorą istoty różnej siły: od psów, pająków i goblinów, przez orki, ogry i salamandry, na wywernach, demonach i smokach skończywszy. W sumie bestiariusz będzie obejmował kilkadziesiąt (a może więcej) istot, które albo będą nam pomagać w walce (to jak je przyzwiemy za pomocą czaru) albo my będziemy tłuc (to częściej). Tak, tak , w IWD 2 walczymy bardzo dużo, ale nie jest to znowu typowy hash'n'slash! Gdyby tak było umiejętności typu Dyplomacja, Blef, Zastraszanie czy też złodziejskie typu Skradanie na nic by się nie przydały. A tak naprawdę często ratują życie. Zadań w których przyjdzie nam skorzystać z potęgi słowa, a nie miecza jest bardzo dużo. I dobrze. Niestety, gra ma jedną wadę. Liniowość. No cóż, nic nie jest doskonałe. Ale można przymknąć na to oko. Gra posiada wielką grywalność (w chwili gdy piszę te słowa minęło kilka dni od czasu skończenia przeze mnie gry po raz czwarty!), tworzoną przez ciekawą, rozwijającą się fabułę (która z początku nie prezentuje się zbyt oryginalnie), piękną muzykę, sporą długość (nie powiem ile godzin, ale gra jest nieco dłuższa niż pierwszy Icewind Dale z dodatkami) i dużą dawkę humoru (o tym nie wspomniałem, ale tekst Bułka z goblinem przeszedł chyba do mowy potocznej miłośników fantasy).

Dla tych co grę skończyli jest prezent: mogą swoją silną drużyną rozpocząć grę od nowa w specjalnym trybie Serce Furii. Tutaj potwory są naprawdę podpakowane, ale przedmioty jakie wpadną nam w łapy także są lepsze.

O trybie multiplayer pisać nie będę, bo tak naprawdę nie ma o czym. Niby może grać do sześciu graczy równocześnie (wtedy każdy prowadzi jedną postać), ale ja nie widzę sensu w tego typu zabawie. No cóż, może się mylę?

Na sam koniec mogę tylko napisać, że to jeden z najlepszych i najfajniejszych cRPG ever:) Tytuł obowiązkowy dla fana gatunku!

29.04.2019 13:12
56.1
zanonimizowany768165
119
Legend

wiesz może jakie przedmioty są dostępne w trybie Serce Furii? Szukałem w google oraz poradnikach jak ten (swoją drogą, dobry)
https://gamefaqs.gamespot.com/pc/552350-icewind-dale-ii/faqs/55200
bezowocnie

29.04.2019 14:47
56.2
zanonimizowany453591
62
Senator

Z tego co wiem to nie ma żadnych unikalnych jeśli o to Ci chodzi. Są te same tylko mają podbite staty, tu np. porównanie Holy Avengera:
https://sorcerers.net/community/threads/cera-sumat-holy-avenger-spoiler.26745/

23.07.2019 23:48
fakk3
56.3
1
fakk3
97
Pretorianin

@SpecShadow

W dwójkę grałem z 15 lat temu w trybie serce furii i z tego, co pamiętam zawiera ona nowe przedmioty z zupełnie nowymi nazwami i statystykami. Jedynka nie miała tego ulepszenia. Tu masz listę itemów podzielonych na te które są tylko w hotf www.weidu.org/IWD2-ItemList.txt

post wyedytowany przez fakk3 2019-07-23 23:57:35
14.03.2020 01:32
57
odpowiedz
kacyk71
84
Konsul

Witam,po latach chetnie bym powrócił do iwd 2 tylko z jakims modem na grafike,moze ktos podesle link bo jakos nie moge nic w necie znalesc

10.04.2020 15:15
kAjtji
58
1
odpowiedz
kAjtji
104
H Enjoyer
7.5

Nie grało mi się w to tak przyjemnie, jak w jedynkę. Niby trochę usprawniono, zmieniono system DnD na nowszy, ale lokacje nie spodobały mi się tak samo (niektóre skopiowano z jedynki i lekko zmodyfikowano), momentami miałem wrażenie, że trochę do siebie nie pasują. Jakby robili je na szybko i pod koniec ze sobą połączyli.

Problemem też jest dużo backtracingu pod koniec. Np. mamy etap w którym właściwie powtarzamy taką samą lokację 5 razy (choć ma to ciekawe tło fabularne), lokację wcześniej musimy chodzić kilka razy tam i z powrotem, aby komuś coś powiedzieć, przynieść, tak samo w ostatniej.

Spodobała mi się za to fabuła, a raczej jej pomysł, bo wedle mnie nie została należycie przedstawiona. Jeżeli ktoś polubił jedynkę, niech zagra w dwójkę. To właściwie to samo, jedyną większą różnicą jest zmiana systemu DnD... ale jakoś nie czułem, że wiele to zmieniało.

10.09.2020 03:52
Toril
59
odpowiedz
Toril
41
Pretorianin

Od kolejnej części gry zwykle, i słusznie, wymaga się więcej. Icewind Dale 2 stanął na wysokości zadania i jest pod wieloma względami lepszy od swojej poprzedniczki. Więcej tu RPGa w RPGu. Jest to jedna z moich ulubionych gier która ma szansę spodobać się nawet tym których Icewind Dale jednak odrzuciło. Należy jednak pamiętać, że pomimo licznych zalet ma swoje lata i jest wiele rzeczy które współczesne tytuły robią lepiej.

Zalety:

1. Tworzenie i rozwój postaci. Nawet według standardów ustanawianych przez takie gry jak Pillars of Eternity dalej potrafi dostarczyć wiele zabawy. Dodano nowe rasy, podrasy i klasy postaci oraz system atutów i umiejętności. Sporo możliwości zabawy i eksperymentowania.
2. Pewien wpływ wybranej rasy, klasy, wyznania a nawet płci na dialogi i zadania. W większości są to kwestie kosmetyczne choć będące przyjemnym dodatkiem. Natomiast w niektórych, rzadkich momentach dzięki odpowiedniej rasie lub klasie postaci będziemy w stanie łatwiej lub szybciej a nawet w ogóle wykonać zadanie.
3. 'Przez większość czasu to ''gra drogi''. Podczas rozgrywki przemierzamy nowe lokacje co pomaga budować atmosferę autentycznej, klasycznej przygody.
4. Muzyka mimo stosunkowo małej liczby utworów.
5. Przerywniki poprzedzające rozpoczęcie nowego rozdziału ze świetną zarówno w polskiej jak i angielskiej wersji gry narratorką.
6. Kilka zapadających w pamięć postaci w tym antagoniści.
7. W paru miejscach możemy podjąć pewne decyzje co sprawia, że gra jest nieco mniej liniowa od swojej poprzedniczki, nie są to jednak istotne kwestie mocno wpływające na przebieg wydarzeń.
8. Spora liczba walk których epickość nie polega jedynie na trudności starć ale na towarzyszącej im, odpowiednio zbudowanej atmosferze.
9. Momentami zaskakująco dobre choć krótkie dialogi oraz szczypta humoru.
10. Udźwiękowienie postaci na wysokim poziomie.
11. Różnorodność odwiedzanych lokacji oraz klimat północnej części Fearunu.

Wady:

1. Ogólna liniowość przygody, brak istotnych decyzji do podejmowania.
2. Kiepsko zaprojektowany tryb Serca Furii, bardzo wysokiego poziomu trudności dla wysokopoziomowych drużyn.

post wyedytowany przez Toril 2020-09-10 03:54:11
15.03.2021 19:58
disko
👍
60
1
odpowiedz
1 odpowiedź
disko
26
Chorąży
7.5

Ogółem grało mi się lepiej niż w pierwszą część.
Nie wiem, czy to przez obniżenie poziomu trudności, co oszczędziło frustracji przy reloadach, czy zmiany w grze, ale tak jak przy jedynce się nudziłem i wymęczyłem ją na 3 podejścia, tak tę część zrobiłem ciurkiem od 0 do końca.
Trochę żałowałem, że nie ma oryginalnie wykreowanych postaci, ale z drugiej strony robiąc drużynę samemu można sensownie rozdać atrybuty, skille itp.
Lekko nietypowe podejście jeżeli chodzi o statystki, bo charyzmę można w ogólę olać (chyba, że gramy czarownikiem), a przykładowo zręczność nie ma większego znaczenia u wojownika.
Fabuła bez rewelacji, szczerze mówiąc nie przywiązałem się jakoś specjalnie - standardowo walka ze złem, bez większych zwrotów akcji i niespodziewanych sytuacji.
Ot tak przyjemna gierka, co by zajrzeć do niej na parę godzin każdego dnia po robocie, chociaż w tej kategorii imo baldur i pillarsy wypadają lepiej.
W każdym razie kolejny klasyk odhaczony z listy, nie żałuję.

19.04.2022 00:28
Orzech
60.1
Orzech
46
Centurion
7.0

Miałem się rozpisywać nt. tej gry, ale w sumie mam bardzo zbliżone odczucia do tych twoich które w zwięzły sposób przedstawiłeś. Jedyna różnica w tym, że w moim przypadku pierwsze godziny to było bardzo usypiające doświadczenie, ale kilka leveli dalej sytuacja się poprawiła, chociażby walki zaczęły być bardziej urozmaicone w przeciwieństwie do jedynki.

21.11.2021 11:53
61
odpowiedz
2 odpowiedzi
Cubi__
89
Pretorianin

MAM PROBLEM. Gra mi okropnie skacze,aż nie da się grac na WIn10 z RTX2070 i i7 2600k 4,6GHz OC. Jakieś pomysły ???

19.12.2021 20:22
Toril
61.1
Toril
41
Pretorianin

Może odpalenie w trybie zgodności z inną wersją? Albo odpalenie jako administrator? To są podstawowe rzeczy po które sięgam jak coś starszego mi nie działa. Czasem pomaga. Ale nie wiem czy to pomoże, przykro mi nie znam się na tym.

post wyedytowany przez Toril 2021-12-19 20:22:57
19.04.2022 09:26
61.2
zanonimizowany768165
119
Legend
post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2022-04-19 09:30:11
08.04.2023 18:35
62
odpowiedz
1 odpowiedź
boy3
106
Senator

Niestety gra jest niegrywalna na windows 10

Najpierw gra się crashowała przy uruchomieniu, to zadziałało zainstalowanie setup-ddrawfix

Myślałem że już sobie pogram, niestety kursor miga i gra strasznie laguje, jest jakieś rozwiązanie czy będę musiał sobie odpuścić granie w tą część?

08.04.2023 18:39
Szyszkłak
62.1
Szyszkłak
203
RZUŁTY WONSZ PIENĆ

Gra jest grywalna na w10 z pół roku temu grałem, mam wersję z goga. Nie przypominam sobie bym instalował tego ddrafixa jedynie chyba widescreen''a.

17.07.2023 12:09
Arn'Us
63
1
odpowiedz
Arn'Us
5
Legionista

Pamiętam jak dziś te strony reklamowe w Clicku! - Neverwinter Nights, TES Morrowind oraz Icewind Dale II - pożegnanie Infinity Engine.
Bardzo dobrze wspominam tytuł. Graficznie się bronił i broni się do dziś (jak wszystkie gry na IE). Zasady D&D 3,5 dużo jaśniejsze niż AD&D. Dobra muzyka pomimo zmiany kompozytora względem pierwowzoru.

Warto nadrobić jeżeli ktoś nie grał.

22.10.2023 03:58
Rithven
64
odpowiedz
Rithven
41
Pretorianin

Zaskakujace jest to jak pamięta się gry, jak czas zniekształca. Dla mnie IWDII była o wiele krótsza niż IWDI. Pamiętam żal, że tak szybko żegnam się ze światem. A skąd ten żal? W jedynce uwielbiałem mapę z zaznaczonymi lokacjami. Mapa w dwójce obiecywała o wiele, wiele więcej. Okazało się, że dostałem mało. Niektóre lokacje przechodziło się długo ale niektóre to szybki przeskok. Stąd wrażenie żalu. Co mi się podobało? Godziny planowania drużyny. Ciekawe podklasy. Bardzo przyjemna grafika. Te statystyki gdzie są duże bonusy i minusy. Naprawdę - zanim wyruszyłem w drogę to (za każdym razem) spędzałem długi czas w tworzeniu drużyny. Podobał mi się prolog. Fajne przedmioty. Generalnie dużo rzeczy na plus względem jedynki. Ale jakoś tak miałem od zawsze poczucie (i teraz jak piszę ten komentarz), że gra jakoś ucięta, przyspieszona nienaturalnie, wybrakowana (wycięta zawartość). Poczucie żalu.. tak.. I mimo, że system d&d zastosowany w dwójce pozwalał na wiele więcej to jednak za swoją kompletność jedynkę cenię trochę wyżej. Co jeszcze mi się podobało w dwójce (a w zasadzie rozwinięcie z jedynki) - te flety; piosenki, bardowie. Generalnie wiele klas miało sens - można było wpleść w drużynę. Bo zazwyczaj to tylko sztuczne twory. Wiecie- macie wybór ale tak naprawdę nie macie i gracie standardowo zwykłymi, popularnymi klasami.

05.11.2023 20:40
65
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

Gra doczekała się nieoficjalnej wersji Enhanced Ediiton
https://github.com/RedChimera/IWD2EE

skrócone czasy ładowania, wsparcie dla szerokich ekranów,

Class Revisions
Looser Alignment Restrictions for Classes
Spell Revisions
Spell Focus Feats for All Schools
Item Revisions
Creature Revisions
Better XP Progression
More Interesting Alternative to the Palisade Quests
Add Additional Ways to Progress Through Certain Areas
Faster Wandering Village
Faster Dragon's Eye and Lord Pyros' Domain
Shorten the Dragon's Eye time loop questline to a single battle
Add more scrolls to the game
Revised Creature Immunities
More Accurate Saving Throws for Enemies
Revise Critical Hit Immunity
Better Racial Enemies for Rangers
Cosmetic Tweaks
More Persuasion Options
NPC Core
NPCs start with experience
New GUI
Looping Main Theme
Revised Battle Square
Minor Damage Resistance for Armor and Shields
Race Revisions
Enemies give the same amount of experience regardless of the party's level
Adjust encounter level-scaling
Reduce enemy HP bonuses in Heart of Fury Mode
Reduce enemy attack bonuses in Heart of Fury Mode
Reduce enemy saving throw bonuses in Heart of Fury Mode
Weaken allied summoned creatures in Heart of Fury Mode
Have the party start with experience in Heart of Fury Mode
Reduce the delay between sneak attacks
Increase the level cap
Always learn spells from scrolls successfully
Add attacks of opportunity to the game
Change the way ability scores are assigned at character creation
Add more traps
Add key bindings for automating buffing

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2023-11-05 20:42:34
06.11.2023 14:59
65.1
1
zanonimizowany768165
119
Legend
06.11.2023 15:45
Bogas
😊
65.2
Bogas
186
Senator

Huge congratulations on the release!

Closed the previous thread, stickied this one. Will be posting on Beamdog socials to raise awareness about this.

Faktycznie! błogosławieństwo/wsparcie jak się patrzy. Tym bardziej, że beamdog nie ma zapewne praw do drugiej części.

06.11.2023 15:49
Hayabusa
66
odpowiedz
9 odpowiedzi
Hayabusa
231
Tchale

Jeśli nie ma praw - a pewnie o to się wszystko rozbija - to tego typu wsparcie jest zasadniczo wszystkim co mogą zrobić.

06.11.2023 16:10
Wiedźmin
66.1
1
Wiedźmin
37
Senator

Zaginął kod źródłowy ID2, dlatego nie zabrali się za oficjalny remaster dwójki, bo to byłaby syzyfowa praca.

„Przeszukaliśmy wszystkie archiwa, do jakich mamy dostęp i nigdzie nie ma kodu źródłowego Icewind Dale II. Skontaktowaliśmy się nawet z przyjaciółmi z ekipy Obsidian, ale oni też go nie mają” – napisał Trent Oster, prezes Beamdog. (archiwalny zapis rozmowy)

Oficjalnie nie opłacałoby się tego robić w taki sposób jak ta grupa entuzjastów, bo w tym czasie mając dostęp do kodu źródłowego zrobiliby kilka remasterów, które powstają przede wszystkim dla zarobku, a nie miłości. Czysta kalkulacja. To nie są instytucje charytatywne. Modderzy za to świadczą usługi pro bono i dziubią sobie przy projektach póki mają zapał.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2023-11-06 16:12:18
06.11.2023 16:13
Hayabusa
66.2
Hayabusa
231
Tchale

Yep, bez kodu źródłowego to byłoby rzeźbienie w g. Rzecz niewarta wysiłku, bo cholera wie ile egzemplarzy remasterki by się sprzedało - to nie był wybitnie popularny tytuł, nie bez powodu po jego wyjściu, inaczej niż w przypadku I nie było żadnych dodatków.

06.11.2023 16:37
Bogas
66.3
1
Bogas
186
Senator

Dodatków nie było ponieważ Interplay ledwo zipał i IWD miało szybko zarobić trochę kasy na rozwój innych projektów. Raczej od początku nie było mowy o żadnym rozszerzeniu.

03.04.2024 13:48
Hayabusa
66.4
Hayabusa
231
Tchale

Tak, ale dodatki to w miarę tani, w miarę szybki sposób na zyskanie dodatkowej kasy po wypuszczeniu tytułu, przedłużenie jego sprzedaży i czasu życia.

Tyle, że najpierw musi sprzedać się na tyle dobrze, by opłacało się robić dodatki.

03.04.2024 14:08
Bogas
66.5
Bogas
186
Senator

Akurat gra radziła sobie porównywalnie, a nawet lepiej niż pierwsza część. Za wikipedią: "As of 2006, the lifetime domestic sales of Icewind Dale had reached 270,000 copies ($9.5 million), while the Icewind Dale franchise together had sold 580,000 units domestically. In August 2006"

03.04.2024 14:51
Hayabusa
66.6
Hayabusa
231
Tchale

Bogas

No ale tutaj pojawia się dziwna rozbieżność. Cytat też z Wiki, strona poświęcona jedynce:

Icewind Dale received positive reviews, being praised for its musical score and gameplay. It was a commercial success, with sales above 400,000 units worldwide by early 2001

To by sugerowało, że jedynka sprzedała się całkiem dobrze i względnie szybko.

W zderzeniu z pełnym info odnośnie sprzedaży dwójki:
Icewind Dale II sold between 100,000 and 270,000 copies in the United States alone by August 2006. Combined sales of the Icewind Dale franchise reached 580,000 units in the country by that date.
Wychodziłoby, że sprzedaż była porównywalna, lub słabsza niż jedynki.
Jeśli uznamy że zeszło 270,000 kopii w Stanach, to by znaczyło że w Stanach sprzedało się 300,000 kopii jedynki, więc sprzedaż w Stanach wynosiłaby 75% całkowitej sprzedaży jedynki.
Przypuszczam, że zagraniczna sprzedaż dwójki też mogła stanowić mniejszą część całkowitej sprzedaży.

PS W każdym razie to trochę spekulacje odnośnie martwej serii. Wiemy na pewno, że jedynka była sukcesem i wyszły do niej dodatki, do dwójki - niestety nie.

post wyedytowany przez Hayabusa 2024-04-03 14:56:58
03.04.2024 15:06
Bogas
66.7
Bogas
186
Senator

To by sugerowało, że jedynka sprzedała się całkiem dobrze i względnie szybko.
Nikt nie sugerował inaczej. Po prostu 2 część sprzedała się równie dobrze.

Jeśli uznamy że zeszło 270,000 kopii w Stanach, to by znaczyło że w Stanach sprzedało się 300,000 kopii jedynki.
Tak, sprzedała się 30 tysięcy kopii więcej, ale w dłuższym okresie czasu. Icewind Dale zadebiutował w czerwcu 2000, więc gra miała ponad 2 lata na osiągniecie lepszego wyniku. Moim zdaniem opłacało się robić dodatek do dwójki, ponieważ gra sprzedawała się dobrze, ale kłopoty interplay'a i moda na silniki 3d spowodowała, że nigdy dodatku nie było w planach.

03.04.2024 15:09
Hayabusa
66.8
Hayabusa
231
Tchale

Moment, ale te 30k kopii więcej to jest wariant najbardziej korzystny dla dwójki.

Dodatkowo, te 400k jedynki to jest w okresie nie więcej niż roku od debiutu.
Dwójka to do 270,000 kopii DO sierpnia 2006, czyli w ciągu czterech lat od debiutu.
Nawet jeśli uznamy, że do tych 270,000 kopii dojdzie ze świata kolejne 90,000 zakładając podobny poziom sprzedaży to dalej mamy całkowitą sprzedaż na niższym poziomie, przy dłuższym okresie.

A te 270,000 kopii w Stanach to wg źródła najbardziej optymistyczny dla dwójki wynik, prawdziwy mógł być znacznie niższy.

Sam jestem ciekaw tego, jak wyglądało porównanie budżetów bo IMO w dwójce miejscami bardzo widać oszczędności - ponowne wykorzystanie tych samych obszarów, ewentualnie lekko zmienionych w porównaniu z jedynką ( jedne lochy są na 100% ściągnięte z jedynki, tylko ciut inaczej pomalowane ). Z któregoś wywiadu kojarzę też, że decyzja w kwestii fabuły i na czym ma się ona opierać to była kwestia dosłownie 48h na średnim/późnym etapie produkcji.

post wyedytowany przez Hayabusa 2024-04-03 15:32:18
03.04.2024 15:41
Bogas
66.9
Bogas
186
Senator

Moment, ale te 30k kopii więcej to jest wariant najbardziej korzystny dla dwójki.
No właśnie nie do końca. Skoro pierwszy IWD w 2006 osiągnął 270 tysięcy. A cała seria sprzedała się w 580tys. to możliwe jest, że dwójka sprzedała się w 310tys. w 1/3 krótszym czasie. Sprzedaż 2 to na dobrą sprawę domysły. Natomiast o sprzedanej liczbie kopii jedynki i całej serii pisze magazyn edge i podaje w miarę konkretną liczbę.
Dwójka miała na pewno dużo mniejszy budżet. Nie chce mi się sprawdzać, ale mogę się założyć, że sequel powstawał w mniejszym zespole w na pewno dużo krótszym czasie. Co do obszarów to powtarza się nieduża część: Kuldahar z przełęczą. 2 pierwsze obszary smoczego oka i cała Dłoń. Fabuła powstałą w niecałe 48 godzin, ale na samym początku prac. Ogólnie jestem pod ogromnym wrażeniem wysiłku jaki musiał zostać włożony w dwójkę. Kiedyś wystarczał rok aby wydać dobry tytuł, teraz gry powstawiają w pół dekady i wiele im brakuje.

09.11.2023 14:10
67
odpowiedz
boy3
106
Senator

SpecShadow

Orientujesz się które elementy tej wersji EE warto zainstalować?

Chodzi mi o np. Class Revisions itd

Nie chce instalować wszystkiego, tylko zastanawiam się które elementy wersji EE warto instalować

03.04.2024 11:28
MITSUBISHI_ECLIPSE_GT
😢
68
odpowiedz
4 odpowiedzi
MITSUBISHI_ECLIPSE_GT
2
Chorąży
5.0

Jest żal nr2, to samo co Icewind Dale ten sam silnik, podobały mi sie dodatkowe malowidła obrazy przy tworzeniu postaci, i już nie było jak rozmawiały postacie na mapie tych otoczek czarnych bugowych do tekstów, reszta to samo żal

03.04.2024 11:33
Iselor
68.1
2
Iselor
26
Generał

Może przestań po prostu grać w ten gatunek i trollować? Bo tak jak w przypadku jedynki: nie ma klimatyczniejszego przedstawiciela gatunku.

03.04.2024 13:17
elathir
68.2
5
elathir
97
Czymże jest nuda?

No własnie nie kumam, gość nie znosi RPG ale na siłę wystawia oceny starszym grom RPG. Albo troll albo jeszcze gorzej.

03.04.2024 13:47
Hayabusa
68.3
1
Hayabusa
231
Tchale

Nie każdą głupotę warto tłumaczyć trolowaniem.

03.04.2024 16:26
68.4
2
Jerry_D
57
Senator

Szkoda nerwów, żeby się przejmować ocenami od czapy wystawianymi przez tego osobnika wraz z "żalowymi" uzasadnieniami tychże.

Gra Icewind Dale II