Tak jak na zrzucie ekranu czyli dostałem maila że moje hasło do Origin zostało zmienione.Ale jak to możliwe że EA samoczynnie bez wiedzy użytkownika zmienia sobie hasło?Początkowo myślałem że jest to próba wyłudzenia hasła ale gdy próbowałem zalogować się do Origin nie mogę gdyż hasło jest nieprawidłowe.Z kolei na poczte nic poza tym mailem nie przyszło,,,żadna informacja że hasło zostało zmienione przez kogoś postronnego tylko przez gośćia z obsługi(niby).Mam za to podesłany jakiś link w który boję się klikać bo często po kliknięciu instaluje się szkodliwe oprogramowanie?Co robić?
Czy dostał ktoś jeszcze takiego maila i co z tym robić?Dodam że nie chce klikać w link podany w tym mailu bo nie wiem co to za wiadomość a że ona wygląda podobnie jak z supportu EA to o niczym nie świadczy.Na Origin nie mogę się zalogować czyli wygląda tak jakby rzeczywiście zmienili to hasło ale z drugiej strony nie chce mi się w to wierzyć.Jakieś pomysły?
Na pewno nie klikaj w tego linka. Miałem w ciągu września dwie podobne sytuacje - mail żebym potwierdził zmianę hasła (przy czym u mnie nie było żadnego infa że to pracownik zmieniał, dostawałem standardowego maila od generowania nowego).
Jak go ignorowałem i chciałem się zalogować starym hasłem to Origin krzyczał że hasło jest niewłaściwe.
Za pierwszym razem skorzystałem z opcji "zapomniałem hasła" i sobie samodzielnie wygenerowałem nowe, ignorując ten wcześniejszy mail. Za drugim razem stwierdziłem że dwa z rzędu to już podejrzana akcja, więc dodatkowo aktywowałem sobie dwustopniową weryfikację. Od tego czasu, czyli kilku tygodni, jest spokój.
1. Z jakiego adresu przyszedł mail?
2. Sony też zdarzało się samoistnie resetować moje hasło do PSN (choćby po słynnym wycieku danych parę lat temu), kilka innych programów ma podobne zabezpieczenia po wielokrotnych nieudanych próbach logowania, więc jest to teoretycznie możliwe, aczkolwiek nie wiem, czy Origin stosuje tego typu ruchy.
3. Adres samego linka (w domenie ea.com) wydaje się prawdziwy, bo takowy istnieje także dla supportu Elektroników, do którego powinieneś napisać w razie wątpliwości w pierwszej kolejności:
https://help.ea.com/en/contact-us/
tak czy siak, zasada jest prosta: w razie jakichkolwiek wątpliwości - nie klikaj. Pisz do supportu.
EDIT: Albo za radą Wilka po prostu spróbuj sam zresetować hasło z poziomu origina, jeśli konta nikt ci nie ukradł, to maila masz wciąż tego samego.
Również dostałem takiego samego maila, ale kilka tygodni temu. Widocznie wyciekła im baza lub wymagają okresowej zmiany haseł.
Dokaldnie tak, pisalem takze do nich w tej sprawie. Ja z kolei dostalem e-maila ze moje haslo zostalo zmienione i zeby je przyworcic...
Już wszystko ok,zrobiłem wedle sugestii czyli kliknąłem na "zapomniałem hasła" i poprzez link który dostałem na poczte ustawiłem nowe.Natomiast w link znajdujący się w mailu który dostałem nie kliknąłem-za ostrożny jestem na to.Jak to mówił kiedyś Aleksander Maria Kwaśniewski;nie z nami te numery-Ziobro!
Mail przyszedł z adresu [email protected] a tytuł wiadomości to "Zmieniliśmy Twoje hasło,aby chronić Twoje konto".
Natomiast ten drugi mail który przyszedł na poczte już na moje żądanie zmiany hasła był z adresu [email protected]
Czyli adresy różne.Wątpie żeby EA rozsyłało takie wiadomości tym bardziej ze podobnie jak banki czy serwisy aukcyjne nigdy nie proszą o podanie hasła ani też nie ingerują w nie o czym zresztą informują na swojej stronie.To mi się podejrzane wydaje.Z tego co tu się zorientowałem były kiedyś pare lat temu próby kradzieży kont Origin podobnymi sposobami.I ten mail włącznie z tytułem wiadomości mimo że łudząco podobny do oryginału wydał mi się jakiś mimo wszystko lipny.Ale najważniejsze że już wszystko jest w porządku.
A sprawdzałeś we właściwościach wiadomości jaki był prawdziwy adres? Bo to, że w polu nadawcy jest ea.com, wcale nie oznacza, że stamtąd przyszedł (tam akurat możesz wpisać cokolwiek zechcesz). Trzeba sprawdzić źródło, by zobaczyć prawdziwy adres i jestem przekonamy, że nie było to EA. A Origin sam z siebie potrafi czasem gubić kasła. Do tej pory musiałem chyba ze 3 razy je przywracać.
Przed chwilą dostałem to samo. Jestem w pracy więc tego póki co nie ruszam, ale możliwe, że wściekła baza danych (nie pierwszy raz z reszta) i hurtowo rozsylaja maila aby zresetować hasła.