Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bethesda zdaje sobie sprawę z krytyki, ale się nią nie przejmuje

30.09.2017 10:50
Sasori666
👎
1
27
Sasori666
186
Korneliusz

Berthesda była kiedyś fajna, teraz to to samo korpo bez duszy co EA i Ubisoft.
Walić ich i walić ich płatne mody.

30.09.2017 12:08
dzl
13
24
odpowiedz
20 odpowiedzi
dzl
96
John Yakuza
Image

Nikt Wam nie każe tego kupować.

Podstawowy i jakże denny argument. Ja nie kupię, wy nie kupicie, ale znają się tacy co chętnie wyłożą pieniądze. I to właśnie tych ludzi trzeba uświadamiać, bo przez nich obrywają później wszyscy.

Tak samo jest z tymi "płatnymi modami". Nich sobie będą, ktoś chce to kupi, a wy dalej będziecie korzystać z darmowych odpowiedników.

Jeśli CC zapewni wystarczająco większe przychody, to zapewniam Cię że w przyszłości narzędzia modderskie będą opóźniane, albo całkowicie z nich zrezygnują by zmaksymalizować zyski.

Zastanówcie się jak teraz wyglądają gry z segmentu AAA.
Zabugowane, z lootboxami, skórkami, mikropłatnościami spowalniającymi postęp w grze(NBA 2k18), kancerogennych pre-orderach, season passami zawierającymi dyskusyjnej jakości kontent, wyciętą zawartością na potrzeby dlc i pierdyliardem coraz to droższych edycji.

Jakieś 10 lat temu wydając 60$ miałeś tzw. full package, praktycznie można było grać do porzygu,czasem wychodził dobrze wyceniony dodatek samodzielny lub też nie i nie trzeba było się martwić, że ma się niepełne doświadczenie.

Teraz za tą samą cenę dostajemy półprodukt, do którego trzeba dopłacić drugie tyle(czasami nawet więcej).

No ale nikt nikogo do niczego nie zmusza, prawda...

post wyedytowany przez dzl 2017-09-30 12:09:11
30.09.2017 13:12
Simen_01
22
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Simen_01
138
I am the Road Warrior

Jeszcze będziecie podpinać terminale do kompów, wkładać karty i będziecie mieli kasę ściąganą z konta za każdą minutę spędzoną w grze. No ale "nie chcesz to nie graj" :)

30.09.2017 15:08
30
9
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Bethesda zdaje sobie sprawę z krytyki, ale się nią nie przejmuje
Hajs się zgadza a to najważniejsze w tym przemyśle.
Krytyka nie interesuje ich ani nikogo z branży bo co ona daje? Nic.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2017-09-30 15:10:18
30.09.2017 11:30
oo44wo
8
8
odpowiedz
9 odpowiedzi
oo44wo
43
Konsul

Mam coraz większe wrażenie że Bethesda postanowiła być pionierem w najpodlejszych metodach wyzysku graczy...

30.09.2017 11:02
kęsik
👍
4
6
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
148
Legend

Deweloperzy nie są automatami – oni chcą próbować różnych rzeczy, robić coś innego, a nie tylko podążać tą samą ścieżką

Ok, więc TES VI będzie grą o mistrzostwach Tamriel w wyścigach na smokach.
Meh, szkoda czasu marnować na gry Beci. Ile to już lat minęło od kiedy Todd i spółka zrobili jakąś chociaż przyzwoitą grę? 11?

post wyedytowany przez kęsik 2017-09-30 11:03:27
30.09.2017 10:50
Sasori666
👎
1
27
Sasori666
186
Korneliusz

Berthesda była kiedyś fajna, teraz to to samo korpo bez duszy co EA i Ubisoft.
Walić ich i walić ich płatne mody.

30.09.2017 10:56
2
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany579358
105
Senator

To oczywiste, że Bethesda ma w dupie fanów. Ma to miejsce tak mniej więcej od 2006 roku.

30.09.2017 12:19
2.1
premium476120
13
Pretorianin

A może raczej to fani mają w dupie Bethesde

30.09.2017 12:21
2.2
zanonimizowany1080091
33
Legend

Piranha Bytes ma w dupie fanów od początku jej istnienia wydając niedopracowane gnioty.

30.09.2017 21:18
Gorn221
2.3
Gorn221
102
Łowca Demonów

I spróbuj takiemu planeswalkerowi merytoycznie odpisać to się zacznie ,,widzicie jacy są fanboje PB?"

30.09.2017 10:59
3
odpowiedz
10 odpowiedzi
zanonimizowany1225531
0
Generał

No i dobrze. Też bym się nie przejmował ludźmi którzy by chcieli wszystko za darmo. I tak dostarczają świetne gry.

30.09.2017 11:16
3.1
3
zanonimizowany1191507
24
Legend

Nie widzisz problemu w robieniu 40 rimejkow Skyrima co roku na wszystkie możliwe platformy, "DLC" za 20$ z pierdołami i w płatnych modyfikacjach?

30.09.2017 11:17
3.2
zanonimizowany1080091
33
Legend

Nikt ci nie każe kupować. Możliwość wyboru jest zawsze na plus.

30.09.2017 11:21
WolfDale
👍
3.3
10
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

I potem gracze się dziwią, dlaczego rynek gier wygląda teraz jak wygląda. Łykają wszystko jak pelikany i jeszcze przyklaskują.

Teraz to podstawa "prawdziwego" producenta, wydymać gracza, zrobić z niego darmowego beta testera, wydoić go do cna na wszystkim co się da. Good Job!

30.09.2017 11:28
😁
3.4
zanonimizowany1080091
33
Legend

Taa, jeszcze napisz, że kiedyś producenci robili gry dla graczy, a nie dla pieniędzy.

30.09.2017 11:51
WolfDale
👍
3.5
7
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Taa, jeszcze napisz, że kiedyś producenci robili gry dla graczy, a nie dla pieniędzy.

Nie kompromituj się człowieku, oczywiście że robili dla pieniędzy. Ale jeżeli nie widzisz pod żadnym kątem różnicy, to radzę nie udzielać się w tej dyskusji.

Kiedyś branża była niszowa, a co za tym szło każdy chciał zrobić jak najlepszą grę i jak najmocniej ją dopakować. Nikomu po głowie nie chodziło, by sprzedawać jakieś skórki, modele czy inne pierdoły. Jak wypuszczali dodatki to takie z prawdziwego zdarzenia, a nie jakieś śmieci za parę dolców. Mało która gra była wypuszczana na rynek w fatalnym stanie, że była niegrywalna i nikt nie dostawał łatek na dzień dobry po parę giga. Jeżeli gra wymaga w dniu premiery tak wielkiej łaty, to znaczy tylko tyle że jest niezłym niedopracowanym bublem.

Ale w sumie skoro rajcuje Ciebie kupowanie niekompletnych produktów, to nie zamierzam Tobie bronić. Ale potem nie płacz jak Becia zapełni Ci przykładowo cały dysk SSD swoimi modami z których nie będziesz korzystać.

30.09.2017 11:57
3.6
zanonimizowany1080091
33
Legend

Kiedyś branża była niszowa, a co za tym szło każdy chciał zrobić jak najlepszą grę i jak najmocniej ją dopakować.
Taa, i połowa gier to były crapy nie warte uwagi, bo produkcja była tania i trwała mniej niż rok. Teraz sytuacja jest inna i twórcy muszą się bardziej starać. Rzadko kiedy wychodzą słabe gry.
Mało która gra była wypuszczana na rynek w fatalnym stanie, że była niegrywalna i nikt nie dostawał łatek na dzień dobry po parę giga.
Dobry żart. Obecnie niegrywalna bądź zabugowaną grę można przynajmniej poprawić w patchach, a kiedyś było to niemożliwe.

post wyedytowany przez zanonimizowany1080091 2017-09-30 12:02:29
30.09.2017 12:30
WolfDale
3.7
5
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Dobry żart. Obecnie niegrywalna bądź zabugowaną grę można przynajmniej poprawić w patchach, a kiedyś było to niemożliwe.

Właśnie dlatego, że było to bardzo utrudnione grę robiło się jak najlepiej, a jak wydało się bubla to rynek to zweryfikował i firma dostała po nosie. Na PC było prościej, ale już takie PS2 to firma nie chcąc stracić zaufania i dobrze zarobić musiała zrobić wszystko, by gra była jak najbardziej dopracowana, bo inaczej by jej nie mogli poprawić, bo nie było takiej możliwości.

Taa, i połowa gier to były crapy nie warte uwagi, bo produkcja była tania i trwała mniej niż rok. Teraz sytuacja jest inna i twórcy muszą się bardziej starać. Rzadko kiedy wychodzą słabe gry.

Teraz natomiast mamy miód i mleko, zero crapów, super gry, a łaty po parę giga to tylko dla dobra gracza, by przetkać mu łącze internetowe, by przypadkiem się nie zatkało jak kibel. Zawsze były fatalne gry, ale też często kosztowały grosze. Co nie zmienia faktu, że większość tytułów była lepiej dopracowana, bo przeważnie gry otrzymywały maks dwie łatki o zawrotnej wielkości przeważnie do 10mb, które poprawiały drobne błędy. I mam tu na myśli stare tytuły AAA.

Teraz to raczej starają się jak tu coś wyciąć, by gracz był pelikanem i łyknął to jako DLC.

Ale dobra, nie będę już dłużej obrażał Twojego bożka Becię, bo nie chcę ranić Twoich uczuć, bo wgłębi duszy jestem wrażliwym człowiekiem. Żeby nie było, uważam że robią gry na poziomie, ale ich polityka robi się coraz bardziej żałosna, a wspieranie takich działań powoduje tylko anomalie i zwyrodnienia na rynku.

30.09.2017 12:33
3.8
zanonimizowany1225531
0
Generał

Gdybyś cokolwiek myślał to byś wiedział że planrswalker nie chodzi zbytnio o becie.

30.09.2017 14:57
3.9
zanonimizowany668247
168
Legend

Nie widzisz problemu w robieniu 40 rimejkow Skyrima co roku na wszystkie możliwe platformy, "DLC" za 20$ z pierdołami i w płatnych modyfikacjach?
Rozumiem narzekanie na DLC (chociaż te do Skyrima nie były jakieś złe) i płatne mody, ale narzekać na wydawanie gry na inne platformy jest niedorzeczne.

Mało która gra była wypuszczana na rynek w fatalnym stanie, że była niegrywalna i nikt nie dostawał łatek na dzień dobry po parę giga.

Aha. Zwłaszcza Daggerfall, Ultima IX, Trespasser i to tylko przykłady, które na szybko przyszły mi do głowy. A i wiesz co? Żadna z tych gier nie została w końcu naprawiona.

post wyedytowany przez zanonimizowany668247 2017-09-30 15:03:37
30.09.2017 15:08
3.10
TobiAlex
193
Legend

Wolf kiedys, kiedys, kiedys. Dzis jest dzis. Dzis ludzie zarabiaja tyle, ze stac ich na kupowanie setek gier w roku (ja). Ta mi sie spodoba, kupie i zagram w inna. Dzis nikt mi w portfel nie bedzie zagladal.

30.09.2017 11:02
kęsik
👍
4
6
odpowiedz
1 odpowiedź
kęsik
148
Legend

Deweloperzy nie są automatami – oni chcą próbować różnych rzeczy, robić coś innego, a nie tylko podążać tą samą ścieżką

Ok, więc TES VI będzie grą o mistrzostwach Tamriel w wyścigach na smokach.
Meh, szkoda czasu marnować na gry Beci. Ile to już lat minęło od kiedy Todd i spółka zrobili jakąś chociaż przyzwoitą grę? 11?

post wyedytowany przez kęsik 2017-09-30 11:03:27
30.09.2017 15:03
4.1
12dura
48
Senator

6

30.09.2017 11:10
5
odpowiedz
6 odpowiedzi
Narodowiec39
36
Centurion

Oj Bethesdo, czemuś ty nam zbłądziła? Dlaczegoż to uczyniłaś?

Dobra, a teraz na poważnie. Można narzekać, że portują Skyrima na wszystkie możliwe platformy, ale skoro gra była wielkim sukcesem to źle że chcą zarobić? Nikt Wam nie każe tego kupować. Tak samo jest z tymi "płatnymi modami". Nich sobie będą, ktoś chce to kupi, a wy dalej będziecie korzystać z darmowych odpowiedników. Nie wiem w czym problem. No ale jak to powie typowy Janusz Polskości "Jak oni śmią zarobić na swojej grze, powinni to za darmo dać!!!!!1111"
Można firmy nie lubić, ale trzeba przyznać, że wydają i produkują bardzo dobre gry. Dzisiaj polaczki mówią "Skyrim to guwno wiedźmin lepszy". Oczywiście o gustach się nie dyskutuje i każdemu może podobać się co innego, bo powiedzmy sobie szczerze, że gry z serii TES nigdy fabułą nie stały, tam zawsze o coś innego chodziło. Skoro to tak zła gra, to czemu na GOL'u ma średnią ocen (graczy) 8.5? No ale i tak będą narzekać i mieszać gry z błotem.

30.09.2017 11:15
Starcall
5.1
Starcall
58
Generał

Jestem ciekawy jaka byłaby ocena teraz gdyby można było ją zmienić

30.09.2017 11:17
Crod4312
5.2
2
Crod4312
150
Legend

Tak samo jest z tymi "płatnymi modami". Nich sobie będą, ktoś chce to kupi, a wy dalej będziecie korzystać z darmowych odpowiedników

Problem jest tu, że jeśli pozwolimy jako gracze na takie coś teraz to za jakiś czas znikną darmowe odpowiedniki i dojdziemy do tego, że pobieranie darmowych modów będzie nazywane piractwem. Będzie taka sam sytuacja jak zbroja dla konia. Zobacz, że teraz stało się standardem kupowanie skórek/broni etc.

30.09.2017 11:17
WolfDale
5.3
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Wszystko byłoby dobrze, gdyby po pierwsze nie zaśmiecali fanom dysków, po drugie nie schowali Skyrim LE, a po trzecie i chyba najbardziej żałosne z ich strony. Wysyłanie pogróżek modderom, by zaprzestali wspierać swoje mody, bo oni chcą taki sam sprzedawać.

Ale co poradzić jak właśnie plują na graczy, a oni mówią że deszcz właśnie pada. Obawiam się, że Becia chcąc tak mocno zniewolić graczy niedługo pozamienia tym co mają Legendary Edition na Special Edition, a jak wiadome to nic trudnego za pomocą Steam mówiąc jacy oni dobrzy, że dali za darmo lepszą wersję tym co nie kupili.

Zgadzam się, że ich gry są w porządku, sam ogrywam, ale to co zaczynają wyprawiać jest paskudne. Płatne mody od nich, dobrze, ale grożenie tym co je tworzą już pokazuje kim są.

post wyedytowany przez WolfDale 2017-09-30 11:19:36
30.09.2017 11:26
5.4
Narodowiec39
36
Centurion

Dobrze że przywołałeś temat skórek na bronie. Bo właśnie w tym tkwi cały problem, nie w wydawcach którzy to oferują ale w idiotach (muszę użyć tego słowa, choć nie chce nikogo personalnie obrażać) którzy to kupują. Skiny na bronie "umarłyby" gdyby gracze tego nie kupowali, ale kupują i dlatego mają sie coraz lepiej. Tak samo będzie z płatnymi modami, jeśli gracze będą je kupować to tylko ta idea bedzie się rozwijać. To tylko od nas graczy zależy czy się przyjmie czy nie.

post wyedytowany przez Narodowiec39 2017-09-30 11:27:24
30.09.2017 14:31
LSZ
5.5
LSZ
60
Konsul

"Bo właśnie w tym tkwi cały problem, nie w wydawcach którzy to oferują ale w idiotach (...) którzy to kupują."
Powiedz mi w takim razie kto wg. Ciebie jest gorszy. Dający się naciągać idiota czy ten który wykorzystuje jego ułomność?

post wyedytowany przez LSZ 2017-09-30 14:31:31
30.09.2017 17:11
5.6
crafciak31
39
Chorąży

Obydwoje. Producent zauważył, że gracze to kupują i będzie to pompował, póki będzie to dawało zysk. Tak działa świat.

30.09.2017 11:11
6
odpowiedz
zanonimizowany1080091
33
Legend

No i to jest prawidłowe podejście. Po co przejmować się graczami debilami którzy hejtują Bethesdę tylko dlatego, że jest to modne?

30.09.2017 11:28
7
odpowiedz
zanonimizowany1187012
11
Senator

Wysyłanie pogróżek modderom, by zaprzestali wspierać swoje mody, bo oni chcą taki sam sprzedawać.

Pokaż dowód i linki, bo mi śmierdzi bullshitem zwykłym z twojej strony.

Po prostu hejt na Bethesdę był i będzie, jasne, że przeszkadza mi wiele ruchów z ich strony (milionowe edycje Skyrima czy próba robienia płatnych modów), ale w tym biznesie głosuje się portfelami. Poza tym, ja osobiście lubię gry Bethesdy, nie ma RPG-ów z takim nastawianiem na eksplorację i robiących to dobrze. F4 był świetny pod tym względem. To nadal studio robiące świetne gry, a że czasem ich polityka wałkowania czy cash grabbingu wieje zachłannością to inna sprawa.

30.09.2017 11:30
oo44wo
8
8
odpowiedz
9 odpowiedzi
oo44wo
43
Konsul

Mam coraz większe wrażenie że Bethesda postanowiła być pionierem w najpodlejszych metodach wyzysku graczy...

30.09.2017 11:32
8.1
zanonimizowany1225531
0
Generał

Straszne!

30.09.2017 11:33
_Luke_
8.2
4
_Luke_
253
Death Incarnate

Alez ona jest juz takim pionierem, w koncu kto wymyslil zbroje dla konia?

30.09.2017 11:41
oo44wo
8.3
7
oo44wo
43
Konsul

@Luke
Kiedyś śmialiśmy się ze zbroi dla konia, a dzisiaj dlc ze skinami są praktycznie normą.
Nie mogę się doczekać aż reszta wydawców podłapie pomysł płatnych modów, niewysyłania kopii recenzenckich oraz sprzedawania sześcioletnich gier za pełną cenę.

30.09.2017 11:45
8.4
-12
zanonimizowany1080091
33
Legend

Kiedyś śmialiśmy się ze zbroi dla konia, a dzisiaj dlc ze skinami są praktycznie normą.
To nie kupuj i problem z głowy. Nikt ci pieniędzy z konta nie zabierze.

30.09.2017 11:48
oo44wo
8.5
2
oo44wo
43
Konsul

@planeswalker
Nie kupuję. Ale pamiętasz czasy gdy customizacja postaci była wbudowana w grę? Teraz np. w borderlands żeby zmienić byle kolory ubrań, musisz kupić dlc.

30.09.2017 12:21
8.6
premium476120
13
Pretorianin

paranoik

30.09.2017 12:40
oo44wo
😉
8.7
3
oo44wo
43
Konsul

@premium476120
Wolę określenie "osoba świadoma jak wielkim szambem jest branża".

30.09.2017 13:21
kaszanka9
8.8
8
kaszanka9
109
Bulbulator

oo44wo

A weź nawet nie tłumacz, nie ma sensu dyskutować z przedstawicielami masowej tłuszczy bez jakichkolwiek oczekiwań, którzy zgodą się na wszystko, bo przecież nie trzeba kupować...

To są jak zwykle wtórne brednie i ignorancja powtarzane do oporu, efekt braku jakiejkolwiek logiki, bo nie ma już żadnego wyboru, nie zagłosujesz portfelem, bo mas o zerowych oczekiwaniach jest znacznie więcej, przytulonych do marki i firmy jak do piersi własnej matki.

Będą w swej ignorancji bronić tych wszystkich kretyńskich pomysłów i coraz słabych gier, najgłupszymi i wyświechtanymi "argumentami" jakimi się da. Pomysłami, których celem jest wyłącznie wyciśniecie jak najwięcej kasy dając coraz mniej.

Możesz nie kupić, bo masz wyższe oczekiwania, nic to nie da, bo masy kupią, bo to ich ukochana mareczka i ich ukochana firemka, wiec kupią i to będzie większość, która całkowicie przyćmi niezadowolonych.

Ale to nie problem dla nich, skoro owieczki już się dały zrobić w bambuko nie raz i nie dwa, to się wytnie następnym razem więcej albo po prostu zrobi jeszcze mniej, sprzeda się więcej dlc i drożej, problem solved.

Tłuszcza nawet nie ogrania, że sama pcha się na rzeź, i tego nie da się zatrzymać, będzie coraz gorzej.

I oczywiście prędzej czy później będą zdejmowane darmowe dodatki pod groźbą pozwu, bo płatny na oficjalnym sklepie będzie miał bardzo podobne możliwości, a więc uderzy w biznes, to kwestia nie czy, a kiedy, jeżeli tylko to im się uda.

Zresztą już widać ich zachłanne podejście, spróbuj sprzedawać swojego moda, zaraz odezwie się prawnik, ale oczywiście u nich w sklepu będzie można, za odpowiednią prowizją, to jest ta ich słynna uczciwość.

Albo w ogóle wyłączą mody i wszystkie będą musiały być w ich sklepiku, z uwagi oczywiście, jakże by inaczej na "bezpieczeństwo", powodem którym wycierają sobie mordy niezliczone rządy by wprowadzać de facto kontrolę, a to firma nie miałaby zrobić tego samego...

Powoli do celu, kropa drąży skałę.

Także śmieszą mnie tutejsi naiwni komentarzy, którzy myślą, że jak dali im dłoń to nie wezmą całej ręki, czemu nie skoro się bezmyślnie zgadzacie.

30.09.2017 13:34
WolfDale
👍
8.9
1
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

kaszanka9

Nikt nie ujął tego lepiej od Ciebie. Wszystko zawarte w pigułce. Jedni dają robić się w konia, a młode pokolenie graczy zna takie praktyki od zawsze i wydaje im się to normalne. Natomiast dla osób, które grają od początku lat 90-tych nie jest to normalne, bo pamiętają jak wyglądał ten rynek, rynek który był po prostu normalny. Kupowałeś grę jak choćby płytę z muzyką i się nią cieszyłeś. Dostawałeś gotowy produkt i z niego korzystałeś, czy to aż tak wiele?

30.09.2017 11:33
Cainoor
9
odpowiedz
Cainoor
264
Mów mi wuju

Imo marnie dobrany tytul, albo udanie jeśli zamiarem było wywołanie fali hejtu. Przeciez cały news jest raczej pozytywnie nastawiony i mozna było dyskusje pokierować w te stronę.

30.09.2017 11:33
10
odpowiedz
zanonimizowany1239080
1
Centurion

Szkoda mi trochę graczy którzy łykają te nędzne tytuły od tego nędznego studia, oni od czasów nudnego Obliviona (wywaliłem ten tytuł z dysku po dwóch godzinach gry głównie z powodu beznadziejnie prowadzonej fabuły i okropnych postaci) produkują gry które opieraj się tylko na jednym schemacie czyli dobrym systemie walki i nic poza tym, te gry są bezpłciowe, to są tak naprawdę nudne sandboksy, a nie prawdziwe tytuły RPG, to jest jedna wielka komedia, że Skyrim dostał na tym portalu ocenę 10/10, maksymalnie ten tytuł zasługiwał na 6 w skali 10. No ale tutaj sami eksperci pracują także nie ma co nawet z nimi dyskutować.

30.09.2017 11:34
Michurski
👍
11
3
odpowiedz
Michurski
20
Chorąży

Na steamie fallout 1 za free zasysajcie !!!

30.09.2017 12:04
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1074990
29
Generał

Pete Hines, przedstawiciel firmy Bethesda Softworks, wyjaśnił w ostatnim wywiadzie, że wydawca zdaje sobie sprawę z niezadowolenia niektórych fanów domagających się np. The Elder Scrolls VI, ale nie zamierza się ugiąć i robi po prostu to, co uważa za słuszne.

Podoba mi się tak zdrowe podejście, to rozsądna postawa.

01.10.2017 02:33
topyrz
12.1
topyrz
77
O_O

Zdrowe dla firmy, niekoniecznie dla graczy. Oni po prostu maksymalizują zyski z cyklu produkcyjnego. Po co tworzyć coś nowego, skoro można Skyrima dać do VR za ułamek stworzenia nowej gry.

01.10.2017 09:38
12.2
zanonimizowany1074990
29
Generał

Wydawnictwu szefuje szefostwo wydawnictwa, nie gracze - to normalne, oczywiste i zdrowe dla firmy. Rozsądne po prostu, w odróżnieniu od postawy innej.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2017-10-01 09:38:42
30.09.2017 12:08
dzl
13
24
odpowiedz
20 odpowiedzi
dzl
96
John Yakuza
Image

Nikt Wam nie każe tego kupować.

Podstawowy i jakże denny argument. Ja nie kupię, wy nie kupicie, ale znają się tacy co chętnie wyłożą pieniądze. I to właśnie tych ludzi trzeba uświadamiać, bo przez nich obrywają później wszyscy.

Tak samo jest z tymi "płatnymi modami". Nich sobie będą, ktoś chce to kupi, a wy dalej będziecie korzystać z darmowych odpowiedników.

Jeśli CC zapewni wystarczająco większe przychody, to zapewniam Cię że w przyszłości narzędzia modderskie będą opóźniane, albo całkowicie z nich zrezygnują by zmaksymalizować zyski.

Zastanówcie się jak teraz wyglądają gry z segmentu AAA.
Zabugowane, z lootboxami, skórkami, mikropłatnościami spowalniającymi postęp w grze(NBA 2k18), kancerogennych pre-orderach, season passami zawierającymi dyskusyjnej jakości kontent, wyciętą zawartością na potrzeby dlc i pierdyliardem coraz to droższych edycji.

Jakieś 10 lat temu wydając 60$ miałeś tzw. full package, praktycznie można było grać do porzygu,czasem wychodził dobrze wyceniony dodatek samodzielny lub też nie i nie trzeba było się martwić, że ma się niepełne doświadczenie.

Teraz za tą samą cenę dostajemy półprodukt, do którego trzeba dopłacić drugie tyle(czasami nawet więcej).

No ale nikt nikogo do niczego nie zmusza, prawda...

post wyedytowany przez dzl 2017-09-30 12:09:11
30.09.2017 12:29
13.1
zanonimizowany1225531
0
Generał

Ale " nie kupuj" jest bardzo dobrym argumentem i dotyczy również Ciebie, bo należysz do społeczności graczy. A ze nie kupujesz, to raczej plus dla Ciebie.

30.09.2017 12:32
dzl
13.2
dzl
96
John Yakuza

Jedyna gra w której skorzystałem z miktrotranzakcji(znaczy coś kupiłem) to tylko i wyłącznie Warframe. Wyłożyłem przez trzy lata jakieś trzy stówki na dodatki kosmetyczne w ramach podziękowania dla developerów, zwłaszcza że gra jest darmowa i nie jest P2W.

30.09.2017 12:54
13.4
10
zanonimizowany699497
105
Konsul

Więcej "xDDDD" i obrażania to może zabrzmisz poważnie.

30.09.2017 12:57
13.5
zanonimizowany1225531
0
Generał

Wy natomiast brzmicie bardzo poważnie. Bo traktujecie gierki jak całe swoje życie. No, ale wygląda na to że tak jest.

30.09.2017 13:14
dzl
13.6
5
dzl
96
John Yakuza

@Ernest1991

Gry dla mnie to hobby, drogie hobby, które staje się z roku na rok coraz droższe. Sam z braku czasu gram już bardzo mało, ale to nie przeszkadza mi mieć swojego zdania.

Spróbuj wyobrazić sobie taką sytuacje:
Jesteś wędkarzem, który lubi spędzać czas nad wodą by odpocząć. Normalnie wystarczy Ci dobra wędka, przynęta i karta wędkarska. Nagle by łowić w Twoim ulubionym miejscu potrzebna jest dodatkowa licencja, np. na połów w rzekach, później kolejna na spinning itd. Koszty rosną proporcjonalne do irytacji.

@Darth Father
Tak, obrywają wszyscy co najlepiej widać na przykładzie NBA 2k18, gdzie przez to że jakaś grupka osób inwestowała w mikropłatności w poprzedniej części, teraz wszyscy grając mają pod górkę bo progres jest tak spowolniony, że by uzyskać jakieś sensowne statystyki swojej postaci trzeba grindować setki meczów.

PS. Dzięki za wyzwisko w moją stronę, naprawdę dużo o Tobie to powiedziało. Szkoda, że nic dobrego...

post wyedytowany przez dzl 2017-09-30 13:16:10
30.09.2017 13:30
kaszanka9
13.8
2
kaszanka9
109
Bulbulator

Niestety "nie kupuj" nie jest dobrym argumentem, nie jest żadnym właściwie, co z tego, że ktoś nie kupi, jak masy kupią, co to zmienia dla niekupującego, nic, nie dostanie przez to lepszej gry, bo po co się męczyć skoro masy kupią.

Nie kupując nic nie zmienisz. No tak najlepiej napisać, że gry to nie całe życie, wiec mogą być gówniane, a nie czekaj, jednak nie...

Rozumiem Ernest, że dla ciebie płacenie za coraz gorszy szajs to taka śmieszna zabawa? I to nie jest poważne. Ok.

30.09.2017 13:54
Persecuted
13.9
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Czemu denny? A jaki masz inny sposób na "walkę" z praktykami koncernów, których nie akceptujesz? Weźmiesz widły i pojedziesz pod siedzibę takiego korpo? Porwiesz CEO spod domu i zażądasz zmiany polityki wydawniczej?

Jeżeli nie podoba ci się produkt, to po prostu go nie kupujesz i tyle. A inni gracze? Może im to nie przeszkadza i kupią mimo wszystko... a może nie. Na to też nie masz wpływu, więc czego oczekujesz?

30.09.2017 14:18
dzl
13.10
2
dzl
96
John Yakuza

@Persecuted

Jako jednostka nic prócz omijania takich gier zrobić nie mogę, tu muszę Ci przyznać rację. Natomiast używanie tego sierdzenia jako argument jest zwyczajnie nietrafiony. Dlaczego? Chodzi o dysproporcję między graczami kanapowymi, którzy po prostu kupują grę zachęconymi trailerami, kupującymi którąś grę z serii z przyzwyczajenia, czy osobami którymi nabyły grę na podstawie rekomendacji sprzedawcy/znajomych et cetera, a graczami zaangażowanymi, którzy dyskutują na forach, śledzą newsy o grze itp.

Tych drugich jest dużo mniej, a to na tych pierwszych wydawcy koszą najwięcej.

TL:DR Głosowanie portfelem niewiele da, bo gracze świadomi to nisza.

30.09.2017 14:53
LSZ
13.11
5
LSZ
60
Konsul

Jest na to nawet ciekawe powiedzenie: "Klient świadomy to klient nieistotny".

30.09.2017 15:31
Persecuted
13.12
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Czyli możemy to sprowadzić do prostego: Nie da się zrobić nic. Temat można zamknąć i przestać płakać na forach, bo nic to nie da.

30.09.2017 16:39
13.13
amplidude
17
Legionista

Dokładnie, lepiej nic nie robić. Jesteśmy na szczycie łańcucha pokarmowego, dzięki obojętności i ignorancji.

post wyedytowany przez amplidude 2017-09-30 16:41:02
30.09.2017 17:43
Persecuted
13.14
2
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

No to się pytam po raz n-ty, co - poza narzekaniem w internecie i niekupowaniem produktów, które z jakiegokolwiek powodu nam nie pasują - można twoim zdaniem zrobić?

30.09.2017 18:07
13.15
2
amplidude
17
Legionista

Nie trzeba nic więcej robić. Narzekanie, albo raczej konstruktywna krytyka i właśnie niekupowanie produktów od producentów dążących do takich rzeczy, jak Bethesda ze swoim Creation Clubem, w zupełności wystarczy.

30.09.2017 19:53
Persecuted
13.16
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

Czyli sam widzisz, że autor ów posta nie ma racji, twierdząc, że argument "nikt nie każe wam kupować" jest pozbawiony sensu. Niekupowanie - jak sam potwierdzasz - jest jedyną metodą i to sami gracze muszą zdecydować czego chcą lub nie chcą. Skoro kupują to chyba chcą i nie ma na to rady.

post wyedytowany przez Persecuted 2017-09-30 19:53:50
30.09.2017 20:01
TRX
13.17
TRX
196
Generał

@dzl
"I to właśnie tych ludzi trzeba uświadamiać, bo przez nich obrywają później wszyscy"

Za przeproszeniem pieprzysz jak potłuczony. Równie dobrze to ja mogę napisać, że przez Ciebie oberwę, bo za bardzo innych uświadomisz o "złych korporacjach" gdy już zabraknie robionych masowo gierek. Serio, jeśli kupię kolejnego CoDa, BFa czy NFSa i będę się przy nich świetnie bawić, to mam z tej przyjemności rezygnować? A takiego, dziwny człowieku. Oczywiście nie popieram wielu zagrań korporacji. Nie przepadam też za pewnymi popsutymi seriami gier, ale wtedy po prostu ich NIE KUPUJĘ. Nikt do niczego mnie nie zmusza. A jeśli Ty masz z tym problem to idź sobie uświadamiaj dresów, że trawa i wóda są złe - zobaczymy jak na tym wyjdziesz :P

30.09.2017 20:06
TRX
13.18
TRX
196
Generał

@dzl
"gracze świadomi to nisza"

Dobrze, że Ty jesteś świadomy.
Litości...

30.09.2017 21:22
dzl
13.19
1
dzl
96
John Yakuza

@TRX

A gdzie ja niby napisałem, żeby bojkotować gry które mają mikropłatności itp. Co przez uświadamianie tzw. niedzielnym graczom rozumiem(czego nie sprecyzowałem; Mea Culpa), to wytłumaczenie im, że korzystanie ze wszelkich dodatkowych płatnych "ulepszaczy" rozgrywki w przyszłości wpłynie niekorzystnie także na ich, co widać już na przykładzie NBA 2k18, który wcześniej przytoczyłem.

"gracze świadomi to nisza"
Dobrze, że Ty jesteś świadomy.
Litości...

Tak samo świadomy jak każdy na tym forum, czy czytający ten news. Zamiast cytować mnie wyrywkowo, może spojrzałbyś w jakim kontekście użyłem słowa "świadomi".

...bo za bardzo innych uświadomisz o "złych korporacjach" ...

To jest czysta nadinterpretacja tego co napisałem, wyciągnięta za przeproszeniem z dupy. Wszystko co napisałem w tym temacie odnosi się tylko i wyłącznie do złych praktyk, nie samego działania korporacji.

30.09.2017 22:34
Persecuted
13.20
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

Tu nawet nie chodzi o świadomość, czy jej brak, tylko o to, że internetowi wojownicy najczęściej chcieliby robić rewolucję... ale cudzymi rękami i cudzym kosztem.

Zazwyczaj (choć oczywiście nie zawsze) działa to tak:

1. Wychodzi jakaś gra, która osobnikowi X się nie podoba (z jakichkolwiek powodów) i nie ma on zamiaru jej kupować.
2. Zamiast gry po prostu nie kupić, nakręca w internecie akcję "bojkotu w imię nierównej walki z podłymi korpo praktykami", przekonując wszystkich, że "odpuszczając jedną odsłonę, wymusimy na korporacji stworzenie lepszej kontynuacji i naprawę całej marki!".

Nic to, że dużej grupie ludzi gra się zwyczajnie podoba. Internetowy wojownik ma to w d***, bo przecież jemu gra jest obojętna, więc on sam i tak nic nie straci. Ale niech nadejdzie tylko kolejna odsłona jego ulubionej serii, to zaraz poleci złożyć pre-order (byle tylko wyrwać przedpremierowe bonusy) i nikt go od tego pomysłu nie odwiedzie.

Dlatego ja szczerze mówiąc, mam w głębokim poważaniu te wszystkie "wojny o przyszłość branży". Cokolwiek by ludzie mówili i tak kupię Assassin's Creed Origins, Shadow of War czy The Evil Within 2... bo chcę i mogę. Mnie się te gry podobają i nie mam do nich większych zastrzeżeń. A co myślą inni, mnie kompletnie nie obchodzi.

Jestem świadomy, że zarówno Ubisoft, Warner Bros i Bethesda są typowymi, opresyjnymi korporacjami, wyciskającymi z konsumentów wiadra kasy, ale i tak nie zrezygnuję ze swojej rozrywki (zwłaszcza że jestem dosyć wybredny i interesuje mnie zazwyczaj tylko parę produkcji rocznie). Nie poświęcę się dla "lepszej sprawy", mając jednocześnie świadomość, że na 99.99% moje poświęcenie g*** da i nawet nie zostanie zauważone.

A jak będą jakieś fajnie skórki czy inne duperelki, to też kupię. Bo mogę, bo chcę, bo mnie stać. Deal with it.

Call of Duty przestałem kupować koło Modern Warfare 2. Nawet nie dla jakichś wyższych idei, tylko po prostu straciłem zainteresowanie serią. Co to dało? Z mojej perspektywy nic, bo seria - mimo kilkunastu odsłon jakie wyszły od tamtego czasu - nie została "naprawiona"... cokolwiek by to miało znaczyć.

post wyedytowany przez Persecuted 2017-09-30 22:40:11
01.10.2017 01:46
13.21
zanonimizowany1101535
23
Generał

Persecuted madry post, w sumie bardzo dobrze tlumaczacy dzialanie rynku.
Jedyne roznice miedzy graczami sa takie, ze jeden nie trawi gier Ubi wiec ich nie kupi, ale za to kupi kolejna gre Bethesdy czy nowe Destiny, bo chce, moze, lubi i stac go (chocby ja jestem ich fanem).
A ze mikroplatnosci, dlc i ktos narzeka ze drogo albo ze znow to samo- mnie to wali. Trzeba zdac sobie sprawe ze dla kazdego najwazniejszy jest jego wlasny narkotyk i to co lubi. Ja leje cieplym skosnym na Fife i dla mnie to beznadzieja, ale wiem ze sa ludzie ktorzy rokrocznie czekaja tylko i wylacznie na ta jedna gre.
I o to tak naprawde sie rozchodza te wszystkie wojny internetowe. Kazdy kupuje co chce i lubi, niejako nakrecajac podle praktyki wydawcow (ktorzy patrza tylko na to co sie sprzedaje i tu coraz smielej cyckaja graczy).
Inni gracze na forach komentuja negatywnie zakup gry ktorej oni nie lubia, ale tak naprawde sami to nakrecaja, tylko innemu wydawcy, kupujac gre wydana przez niego. Nie ma tu niewinnych.
I nikt nie powinien tego oceniac, bo sam sie do tej sytuacji przyczynia.

post wyedytowany przez zanonimizowany1101535 2017-10-01 02:04:09
05.10.2017 02:46
Lacrimozo
13.22
Lacrimozo
46
Centurion

I to jest cała istota sprawy - wolny wybór.
Czujesz powinność - nie kupuj i edukuj, dla wyższych celów (za to respekt).
Masz gdzieś - kupuj i graj, w co akurat chcesz.
Gry przestały być czymś niszowym już dawno. I tak jak wszystko co staję się masowe, przekształcają się w maszynę do robienia kasy na nierozgarnietym kliencie.
Należy przy tym pamiętać, że nie jest to dobro, które się komuś filozoficznie należy. To tylko produkt prywatnych wytwórni itp. (choć są różne granty państwowe, co jest niedopuszczalne).
Oczywiście święte prawo wywierać naciski, jakie tylko sie da na wydawcach, aby tworzyli produkt porządny. To trudna walka, ale nie beznadziejna.
Ot i cały ten ambaras ;].

30.09.2017 12:27
adam11$13
14
odpowiedz
3 odpowiedzi
adam11$13
118
EDGElord
Image

"Hurr durr, nie chcesz to nie kupuj, hurr, nikt Cię do niczego nie zmusza durr"

Że w ogóle klienci pozwalają na takie praktyki ze strony wydawców... Płatne mody, skórki i inne śmieci są na tę chwile całkowicie opcjonalne, ale co gdy ktoś większy podłapie takie metody i zacznie wręcz zmuszać do kupowania takich dodatków? Dodatkowa kabza zawsze spoko...

Gdy nagle okaże się, że bez wydawania dodatkowego hajsu będziemy zmuszeni grać w produkt niepełny (tak jak by teraz było inaczej...) albo będziemy skazani na żmudny i specjalnie wydłużony grind, to też pojawią się głosy "nie chcesz to nie kupuj"? Nie wydaje mi się...

post wyedytowany przez adam11$13 2017-09-30 12:29:33
30.09.2017 13:55
Persecuted
14.1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

A w jaki sposób mają "nie pozwalać"?

30.09.2017 15:23
robert357
14.2
robert357
66
Konsul

Nie kupować ich produktów. Tylko tym można im coś uświadomić.

30.09.2017 15:33
Persecuted
14.3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

@Up

No ale przecież on napisał, że niekupowanie nic nie daje. Pytam więc, skoro nie to, to co?

30.09.2017 12:27
15
2
odpowiedz
3 odpowiedzi
Alacer
114
Konsul

To sie powtorze za innymi ale kazdy glos w tej sprawie sie liczy.

Zbroi dla konia tez mi nie kazali kupowac wiec teraz musze grac w pociete gry.
Argument "nie chcesz, nie kupuj" juz dawno temu stał sie inwalidą.

post wyedytowany przez Alacer 2017-09-30 12:29:03
30.09.2017 12:35
15.1
zanonimizowany1225531
0
Generał

Nie chcesz nie kupuj. Producent ma prawo sprzedawać grę jak mu się podoba.

30.09.2017 12:55
😁
15.2
8
zanonimizowany699497
105
Konsul

Ernes1991 to chyba jakiś bot. Ciągle powtarza to samo i nie ma nic sensownego do powiedzenia.

30.09.2017 13:01
WolfDale
😜
15.3
2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Bot opłacany przez korporacje, pewnie z tego żyje i broni tych wszystkich śmiesznych praktyk.

post wyedytowany przez WolfDale 2017-09-30 13:01:30
30.09.2017 12:31
.:Jj:.
16
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Wszystko się sprowadza do głosowania portfelem.

30.09.2017 12:38
17
odpowiedz
zanonimizowany1237084
12
Legionista

Niektórzy chyba zbyt poważnie podchodzą do niektórych kwestii. To nie sprawa życia i śmierci. Niech sobie robią co chcą. Dla mnie mogą wydać nawet pinballa. Jest tyle gier na rynku, że każdy znajdzie coś dla siebie. Wymuszanie na producencie produkcji jakiegoś tytułu to już przasada jak dla mnie.

30.09.2017 12:42
18
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany809
160
Legend

Nie ma żadnych podstaw by się przejmować czymkolwiek. Gry wielkich koncernów są jak International Lager. Ma smakować każdemu, a aby smakował każdemu musi być niejaki. Liczy się sprzedaż, wtedy panowie z MBA z tabelkami dostają awanse. Oczywiście, niech ze swoimi grami robią co chcą. Ale uwazam ze bardzo dobrze że gracze krytykują. Do graczy powinny dołączyć serwisy informacyjne o grach.

30.09.2017 13:25
😜
18.1
Pogromca_głupoty
13
Chorąży

Serwisy i redakcje wszystkich krajów łączcie się!

30.09.2017 14:57
LSZ
18.2
LSZ
60
Konsul

Chyba śnisz. A kto będzie im gry sponsorował? Z tego głównie "żyją". No i z reklam, ale to właściwie to samo.

post wyedytowany przez LSZ 2017-09-30 14:58:34
30.09.2017 12:54
19
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Felo74
115
Konsul

Wg mnie się nie śpieszą bo myślą co tu dalej robić... Wiedźmin wielu ludziom otworzył oczy na to jak może wyglądać RPG z otwartym światem, który jest pełen działalności pobocznej, ma rozbudowaną fabułę i bardzo dobrze wykreowane postaci. Śmiem twierdzić, że jakby taki Sykrim wyszedł teraz to nie miałby aż tak wysokich ocen. Oczywiście znaleźli by się zagorzali fani którzy powystawiali by 10, ale jednak bardzo duża część osób patrzyła by trochę pod kątem wiedźmina.

I właśnie przez to moim zdaniem mają oni problem, bo nie wiedzą jak się za to zabrać. Nie mogą wypuścić gry takiej jak Skyrim, a na grę taką jak Wiedźmin szkoda im kasy, bo oczywistym jest, że wiedźmin wyszedł "w miarę" tanio bo był tworzony w Polsce, gdzie płace są dużo mniejsze niż jakby miał wyjść gdzieś na zachodzie.

30.09.2017 15:00
LSZ
19.1
LSZ
60
Konsul

"I właśnie przez to moim zdaniem mają oni problem, bo nie wiedzą jak się za to zabrać."
Co nie przeszkodziło im wydać takiego Fallout'a 4. ;)

30.09.2017 15:28
robert357
19.2
1
robert357
66
Konsul

Jak nie mogą wypuścić gry takiej jak Skyrim. Fallout 4 to przecież jest jak Skyrim. Nijaka opowieść, która znika w natłoku powtarzalnych misji pobocznych.

30.09.2017 12:59
20
2
odpowiedz
zanonimizowany809
160
Legend

Skyrim jest taką grą, która świetnie buduje pierwsze wrażenie. Grafika, fizyka, SMOK woow! tu można wejśc, tam wejść, jakaś jaskinia, crafting. Problem zaczyna się po 20 godzinach gry... gdy zaczyna wiać totalną nudą, dialogi są powtarzalne, a krainę przemierza się tylko dla formalnosci bo coś zostawiłem w innym miescie.

30.09.2017 12:59
DanuelX
21
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

ahahaha. Jeśli ktoś się przejmie w beczeździe to mogę oficjalnie napisać - ja też się tą firmą nie przejmuję.

30.09.2017 13:12
Simen_01
22
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Simen_01
138
I am the Road Warrior

Jeszcze będziecie podpinać terminale do kompów, wkładać karty i będziecie mieli kasę ściąganą z konta za każdą minutę spędzoną w grze. No ale "nie chcesz to nie graj" :)

30.09.2017 13:19
WolfDale
😁
22.1
3
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

I koniecznie kamerkę na twarz, czy Ty to na pewno Ty!

30.09.2017 23:54
masterpolska1994
22.2
masterpolska1994
73
Pretorianin

Teraz się śmiejemy, a za 10 lat eee tylko nie to.

30.09.2017 13:41
23
1
odpowiedz
zanonimizowany1089001
7
Pretorianin

Nie przejmuje się, bo stado pajaców, uwielbiających Skyrima, wyłoży te 15$ na .... dodatkowy tryb trudności.
Taka jest prawda. I Bethesda doskonale o tym wie - stąd wykorzystują okazję, w dupie mając krytykę.

30.09.2017 13:46
24
1
odpowiedz
zanonimizowany1167700
27
Pretorianin

ignorancja silowa, hipokryzja z agresja w tle, o to co maja do zaoferowania. tyle mowy o agresji, a sami zachowuja sie jak zachlanna swinia z 1984.

30.09.2017 13:51
25
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1202555
53
Konsul

W wywiadzie Hines stara się nakreślić obraz firmy, która nie jest nastawiona tylko na zarobek.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/bethesda-zdaje-sobie-sprawe-z-krytyki-ale-sie-nia-nie-przejmuje/z719db7

Ehe ehehe

EHEHEHEHEHE

30.09.2017 15:05
LSZ
25.1
1
LSZ
60
Konsul
Image

Kaliber tej samej średnicy.

30.09.2017 14:01
Cainoor
26
odpowiedz
1 odpowiedź
Cainoor
264
Mów mi wuju

Dziwne ze nikt nie podejdzie do tego od strony tego co faktycznie powiedział. Sprawdzają niwe rynki, nowe technologie, eksperymentuja. To zle? Najbardziej na ten stan rzeczy krzyczą Ci co im sie Skyrim w ogole nie podoba. Dziwne podejście.

30.09.2017 14:30
dzl
26.1
dzl
96
John Yakuza

Najbardziej na ten stan rzeczy krzyczą Ci co im sie Skyrim w ogole nie podoba.

Polemizowałbym. Zajrzyj na steamowe forum ww gry, nawet osoby uwielbiające ich gry delikatnie mówiąc nie są pocieszone tego typu praktykami.

30.09.2017 14:20
27
odpowiedz
4 odpowiedzi
Ryokosha
78
Legend

Wielkie korporacje be! Bethesda be! EA be! Firaxis be! Paradox be! Apple be! A potem jak coś wydadzą to lecicie jak muchy do gówna. I ciągle narzekacie. Nie podoba się firma to nie kupujcie ich produktów innemu się podoba to kupi. I jeszcze te bajki o tym że dawniej gry były lepsze. W latach dziewięćdziesiątych na 10 gier to jedna góra dwie były dobre.

30.09.2017 15:06
27.1
1
12dura
48
Senator

W latach dziewięćdziesiątych na 10 gier to jedna góra dwie były dobre.

A teraz wcale góra jedna na 10 jest dobra.

30.09.2017 15:35
robert357
27.2
1
robert357
66
Konsul

Teraz to na 100 gier możesz może jedną, dwie dobre znaleźć.

30.09.2017 16:43
27.3
1
Ryokosha
78
Legend

No to nie wiem, a może problem w tym że nie możecie znaleźć jakiejś fajnej i pograć w nią na różne sposoby? Czekaj, czekaj wiem w czym problem: po prostu większość urodzonych po 90 roku nie potrafi się na jednej grze skupić na dłużej. Potrzebujecie ciągle nowej podniety i w tym problem. Trudno wam sobie wyobrazić że ktoś może przegrać w grę 1000 godzin albo i 2000 i się nie znudzić

30.09.2017 21:58
robert357
27.4
robert357
66
Konsul

Hmm, czyli to moja wina, że mam problem ze znalezieniem gry, która jest wciągająca i na kilka razy? A podobno jest tyyyyyle gier do wyboru.

30.09.2017 15:00
28
2
odpowiedz
masterILoL2003
1
Junior

Bethesda skończyła się na Kill em' All.

30.09.2017 15:06
typical hater
29
3
odpowiedz
typical hater
92
Aedan Cousland

"Deweloperzy nie są automatami – oni chcą próbować różnych rzeczy, robić coś innego, a nie tylko podążać tą samą ścieżką."
Zabawnie to brzmi w ustach przedstawiciela firmy, której sztandarowe studio robi podobne eksploracyjne sandbox RPG na tym samym nieco bardziej lub mniej zmienionym silniku od 15 lat.
"Hines stwierdził, że Bethesda ma eksperymentowanie w swoim DNA."
Strasznie eksperymentują - wydanie TES Legends po sukcesie Hearthstone'a, kolejne MMO(TES Online), przenoszenie Skyrim do VR w momencie hype'u n wirtualną rzeczywistość, survival mod w Skyrimie(Frostfall), remaki gier na nowe konsole. Nie mówmy o produkcjach iD Software czy Arkane Studios. Nie wiem, jak inni, ale dla mnie to najbardziej sztampowa i bezpieczna polityka wydawnicza, na jaką można wpaść. Owszem, Fallout Shelter całkiem przyjemny, gry od ID Software i Arkane również, ale bądźmy szczerzy, że poza rolą wydawcy i sponsora rola Bethesdy się kończy.

30.09.2017 15:08
30
9
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Bethesda zdaje sobie sprawę z krytyki, ale się nią nie przejmuje
Hajs się zgadza a to najważniejsze w tym przemyśle.
Krytyka nie interesuje ich ani nikogo z branży bo co ona daje? Nic.

post wyedytowany przez zanonimizowany768165 2017-09-30 15:10:18
30.09.2017 15:13
31
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
12dura
48
Senator

Ciekawi mnie kiedy to wszystko pęknie, bo zbiera się niezłe gówno od dość dawna i coraz więcej producentów bezczelnie wyciąga kasę od głupich ludzi szpikując gry wszelakim rakiem.

Cytując Janusza "Kuuuuuwa kiedyś to byyyyło".

post wyedytowany przez 12dura 2017-09-30 15:14:01
30.09.2017 17:00
31.1
tybet2
147
Generał

Nigdy nie pęknie. Gry są gorsze a kosztują (za wersje kompletne) więcej i więcej. Ludzie się przyzwyczajają, rodzą się nowe dzieci, które też zaczynają grać i dla nich to jest normalne. Mainstream.
Zalecam ułożyć sobie w głowie jakiś konkretny poziom, który gra musi spełniać i wszystko niżej olewać. Nadal wychodzą gry warte kasy - jest ich po prostu zdecydowanie mniej.

01.10.2017 00:00
masterpolska1994
31.2
masterpolska1994
73
Pretorianin

Nie zdziwię się, jak powtórzy się krach spowodowany przez ET tylko tym razem będą to DLC.
Na konsole i komputery będą wychodzić coraz gorsze dodatki w liczbie masowej do każdej gry, aż w końcu to pie*dolnie i wszystko zacznie się od nowa. Znajdzie się kolejny kontroler jakości i rynek wróci do normalności.

01.10.2017 02:46
31.3
kain_pl
91
Generał

To jak esteś tym ,,głupim'' to kupuj ,a jak myślisz tonie kupisz...Nikt Ci nie każe kupować...A to co widzę to dodatki były na dobrym poziomie...Wolfenstain miał dobry dodatek,Fallout ,Skyrim 2 duże dodatki ,Evil Within,a teraz Dishonored....Więc zastanów się co piszesz trollu.

30.09.2017 16:00
32
odpowiedz
jakubs14
9
Chorąży

Bethesda skończyła się na Morrowindzie.

30.09.2017 17:33
33
odpowiedz
Ohydny Czerwonodupny Pirat
65
Gracz raczej autystyczny

Hines stwierdził, że Bethesda ma eksperymentowanie w swoim DNA.

Ha, ha, ha. Normalnie kawał miesiąca. Dobra, wracam grać w Cuphead (mój pierwszy preorder - nie żałuję).

30.09.2017 17:58
impossiblebasementmilkshake
😱
34
odpowiedz
1 odpowiedź
impossiblebasementmilkshake
11
Legionista

Choć często nie zgadzam się z decyzjami zarówno marketingowymi jak i strategicznymi Beth to stawiając się na ich miejscu powiedziałbym to samo, niezależnie od nosaczowo-cebulowej fali krytyki, i tak zrobią to, na co jest potencjalnie największy popyt, skoro ludzie to kupują to jednak komuś się to podoba, a nażekacze zawsze się znajdą.

30.09.2017 18:02
34.1
zanonimizowany1222151
36
Generał

Coś nosaczu słabo opanowałeś słownik ortograficzny.

30.09.2017 19:48
35
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Bethesda to moim zdaniem jeden z lepszych wydawcow, jesli chodzi o jakosc wydawanych przez nich gier. Swietne serie flagowe (TES i Fallout), wskrzeszone bardzo dobre strzelanki (Doom, Wolf i Prey) czy skradankowy Dishonored. I to w przeciagu kilku ostatnich lat. Malo ktory wydawca ma chyba tyle wysokiej jakosci marek.
Tak, chcialbym nowego TESa zamiast zamiast ogranego juz Skyrima na Switcha czy VR, ale wydali tyle dobrych gier ze jestem w stanie im to wybaczyc i poczekac.

30.09.2017 20:10
wytrawny_troll
36
odpowiedz
wytrawny_troll
77
Exactor

No to spadła kupa i sporo ochlapała . Teraz śmierdzi. Smuteczek.

30.09.2017 20:10
😁
37
odpowiedz
zanonimizowany1146443
59
Senator

Typowa Bethesda, nawet swoich fanów denerwuje.

30.09.2017 20:11
best.nick.ever
38
4
odpowiedz
20 odpowiedzi
best.nick.ever
124
Generał

Ludzie krytykują Bethesde chyba tak z przyzwyczajenia, dlatego, że to jest wielka korporacja. Może poza Falloutem 4 reszta gier, które ostatnio wydała były bardzo ciepło przyjęte i były jakimś powiewem świeżości (Prey, Dishonored, Doom, Wolfenstein). W porównaniu z innymi wielkimi zdecydowanie wyróżnia się na plus.

30.09.2017 20:18
38.1
2
zanonimizowany1239080
1
Centurion

Co za brednie, przecież Bethesda z tych wszystkich gier które wymieniłeś to stworzyła tylko tego kupowatego Fallouta 4, resztę gier czyli Prey, Dishonored, Doom i Wolfensteina tylko wydała i ich nie tworzyła.
Bethesda w ostatnich 10 latach nie stworzyła ani jednej dobrej gry, chyba, że ktoś uważa Fallouta 3 czy też Skyrima za dobre tytuły.

30.09.2017 21:07
best.nick.ever
38.2
1
best.nick.ever
124
Generał

Tylko, że jako wydawca Bethesda nie bała się zainwestować pieniędzy. To nie deweloperzy ryzykują tylko wydawcy. Bez pieniędzy Bethesdy te gry mogłyby nigdy nie powstać.

30.09.2017 21:09
38.3
2
zanonimizowany1101535
23
Generał

38.1
No i co z tego ze nie stworzyla? Inni wydawcy sie wpieprzaja w parade developerom, przyspieszaja prace, kaza wydawac niedorobione produkty. Bethesda tego nie robi, dzieki czemu mamy swietne gry. A ze stworzone przez np. ID- tak, ale za pieniadze Bethesdy.
A z tym Skyrimem to sie nie blaznij, ze to nawet dobra gra nie jest. Miliony graczy (i kilku innych tworcow gier ktorzy Skyrima kopiowali) twierdzi inaczej.

30.09.2017 21:24
dzl
38.4
dzl
96
John Yakuza

@Mwa Haha Ha ha

Akurat w przypadku New Vegas wpieprzyli się w prace Obsidianowi tak bardzo, że po ich znajomości Obsidian mało nie zbankrutował.

PS: Co to za gry, które tak namiętnie kopiują ze Skyrima?

30.09.2017 21:41
38.5
zanonimizowany1101535
23
Generał

Chocby Wiedzmin :)
A co do bankructwa Obsidianu- masz jakis zrodla? Bo poczytalem troche i nie moge znalezc potwierdzenia tego. Jedyne co pamietam to ze zrobili gre pelna masakrycznych bugow i przez to nie uzyskala 85 punktow na metacriticu, co bylo warunkiem premii (wedlug umowy). Pretensje moga miec do siebie.

30.09.2017 21:52
dzl
38.6
1
dzl
96
John Yakuza

@Mwa Haha Ha ha
Mea Culpa, pomyliło mi się z partnerstwem z Segą przy produkcji Alpha Protocol.

A co prócz dużego otwartego świata Wiedźmin ma wspólnego ze Skyrimem?

30.09.2017 22:13
adam11$13
38.7
adam11$13
118
EDGElord

A co prócz dużego otwartego świata Wiedźmin ma wspólnego ze Skyrimem?

Chyba tylko to, że są erpegami bo nic innego znaleźć nie mogę :P

30.09.2017 22:18
38.8
Heinrich07
2
Generał

"A co prócz dużego otwartego świata Wiedźmin ma wspólnego ze Skyrimem?"

No właśnie duży otwarty świat. Przecież nie jest żadną tajemnicą, że to Bethesda była pionierem tworzenia wielkich otwartych gier i inne studia mogły się tylko tego uczyć. Widzieliście prezentację Skyrima, kiedy Todd Howard mówił, że jeśli górę widać z daleka to można na nią po prostu wejść? A jak było w przypadku prezentacji Wiedźmina? To samo - widzisz coś na horyzoncie, możesz tam wejść. Także już nie silcie się w pokazywaniu, że niby Wiesiek jest jakiś oryginalny, bo akurat czerpał wielkimi, jeśli chodzi o świat, garściami z grach Bethesdy.

"Akurat w przypadku New Vegas wpieprzyli się w prace Obsidianowi tak bardzo, że po ich znajomości Obsidian mało nie zbankrutował."

Nikt się Obsidianowi "nie wpieprzył" do produkcji, tylko do tego, co mieli w umowie, po czym Obsidian i fanatyczni fani zjechali Bethesdę, bo śmiała przestrzegać warunków kontraktu. I nie zbankrutowali, nie dostali po prostu premii, także bez bzdur proszę.

post wyedytowany przez Heinrich07 2017-09-30 22:21:58
30.09.2017 22:43
38.9
str1111
45
Generał

A to przed Skyrimem nie było "wielkich otwartych gier"? <drapie się po głowie>
W ogóle jakim pionierem?

30.09.2017 22:46
38.10
Heinrich07
2
Generał

No jak jesteś z rocznika 2003 to może nie wiesz o czym mówię, ale przed Skyrimem istniały inne gry Bethesdy takie jak choćby Daggerfall, a później Morrowind i każda z tych gier wrzucała coś nowego do elektronicznej rozrywki (Daggerfall ogromny świat, Morrowind system frakcji, który miał wpływ na postrzeganie postaci gracza przez NPC). I pisanie tylko o Skyrimie jakby nie istniały wcześniejsze gry Bethesdy jest sporym rozmijaniem się z faktami.

Trzeba być naprawdę zaślepionym żeby nie widzieć, jaki Bethesda miała pośredni wpływ na rozwój takich gier jak Wiedźmin.

post wyedytowany przez Heinrich07 2017-09-30 22:47:54
30.09.2017 22:55
😉
38.11
1
str1111
45
Generał

Oczywiście zdajesz sobie sprawę że przed Bethesdą istniały otwarte światy? Zdajesz sobie też sprawę że Bethesda w wielu rozwiązaniach wzorowała się choćby na Ultimie?
A no tak... rocznik 90-pare...

30.09.2017 23:00
38.12
Heinrich07
2
Generał

Oczywiście zdajesz sobie sprawę, że gry Bethesdy zdefiniowały otwarte światy i wprowadzały m.in. generowane losowo questy w nieograniczonej ilości?

No ale jasne, po Morrowindzie to można jechać po Bethesdzie, powoływać się na ultimę itd., ale już Wiesiu czerpiący garściami z innych RPG jest spoko. Logika, nie.

post wyedytowany przez Heinrich07 2017-09-30 23:00:26
01.10.2017 01:23
38.13
zanonimizowany1225531
0
Generał

Nie ma co tłumaczyć ludziom, którzy myślą, że Rockstar robiąc RDR2, tworzy własnego Wiedźmina 3. Haha GoL:D

01.10.2017 11:11
38.14
1
str1111
45
Generał

Ale co ty mi tu teraz piszesz?
Zdefiniowały, czym? Równie dobrze mogę sobie napisać że gry R*, albo Ubi zdefiniowały otwarte światy i... I będzie to znacznie bliższe prawdy, bo gier podobnych konstrukcją do nich jest masa... Pytanie brzmi czy tworzenie open worldów z automatu równa się monopolem na nie, lub tym że coś definiują?
Generowane losowo questy? Te od których RPGi starają się uciekać? Nieźle.
I kto tu negował coś o "czerpanie garściami"? Oczywiście że czerpali, bo w tej branży nie da się inaczej, koła nie wymyślisz od nowa... Czerpali, tylko nie z gier Bethesdy, do których ich gry są podobne tylko tym że mają duży świat. Tak więc nie odpowiadaj sobie tego, czego nie napisałem.

post wyedytowany przez str1111 2017-10-01 11:21:01
01.10.2017 11:35
38.15
Heinrich07
2
Generał

"Zdefiniowały, czym? Równie dobrze mogę sobie napisać że gry R*, albo Ubi zdefiniowały otwarte światy i... I będzie to znacznie bliższe prawdy, bo gier podobnych konstrukcją do nich jest masa... Pytanie brzmi czy tworzenie open worldów z automatu równa się monopolem na nie, lub tym że coś definiują?"

Otwartością, ile gier przed Morrowindem czy Oblivionem miałeś o podobnej skali, co prezentowały te erpegi? Bo ja pamiętam dobrze recenzje Obliviona czy Morrowinda i jaki zachwyt budziły tak otwarte światy. Dlatego nie, nie będzie bliższe prawdy, a już w ogóle wrzucenie w te rozważania Rockstara jest co najmniej niepoważne, bo czym innym jest zwykły sanbox, a czym innym gra RPG z otwartym światem. Porównanie od czapy w ogóle.

"Generowane losowo questy? Te od których RPGi starają się uciekać? Nieźle."

Czyli konkretnie które RPG to miały i które to niby starają się uciekać? Bo ja widzę formułę gorszą m.in. znajdźki w grach Ubisoftu czy inne zapychacze (jestem świeżo po przejściu Prince of Persia z 2008 - gra świetna w pewnych elementach, ale kompletnie skopana w innych m.in. przez wymuszenia zbierania light seed żeby zrobić progres w grze). Skyrim ma nielimitowane questy w gildii złodziei i Mrocznym Bractwie. Która jeszcze gra ma generowane losowo questy? Fallout 4. Czyja to gra? Kolejne bzdury.

"Oczywiście że czerpali, bo w tej branży nie da się inaczej, koła nie wymyślisz od nowa"

No właśnie, i czerpali m.in. z gier Bethesdy (a z tego co widzę bardzo was boli to porównanie), bo nawet prezentacja Wiedźmina w słowach przypominała to o czym mówił Howard w przypadku Skyrima.

post wyedytowany przez Heinrich07 2017-10-01 11:37:21
01.10.2017 12:06
38.16
2
str1111
45
Generał

Otwartością? Po raz kolejny wrzucasz wszystkie Ultimy do kosza, tylko dlatego że recenzenci coś napisali. Ba, wrzucasz Gothica, który choć miał mniejszą mapę, to nadal była ona otwarta i bardziej dopracowana nawet pod względem aktywności dobowej, czy Gothica 2 który oferował w pełni otwartą mapę, bez loadingów, wrzucasz do kosza całą masę gier typu Final Fantasy które również były otwartymi światami masę innych RPGów, sprzed Morrowinda, czy ogólnie Bethesdy...
I czemu nagle wrzucanie gier gwiazdki jest niepoważne skoro mówiliśmy o otwartych światach i to te gry mają i miały olbrzymi wpływ właśnie na nie?

Głównie gry bethesdy je mają, bo nikt inny tego syfu nie chce. Te zadnia z generatora nie są ani ciekawe, ani dobre, gracze na nie głównie narzekają.
To samo zaczyna się dziać w kwestii znajdziek, tego syfu jest od groma u ubisoftu, inne firmy starają się to ograniczać, lub kompletnie z tego rezygnują.

Ale w czym? Nadal rzucasz stwierdzeniami, których nie opiersz o przykłady i niczym hahaha wrzucasz tu wypowiedź o otwartym świecie, tyle że jak inaczej opisać taki świat, jak nie słowami "widzisz górkę, na nią wejdziesz"... Czekam na konkretne przykłady.

post wyedytowany przez str1111 2017-10-01 12:08:52
01.10.2017 12:15
38.17
Heinrich07
2
Generał

Wiedziałem, że zaraz wspomnisz o Gothicu xD Gdzie w ogóle rozmach gier Bethesdy do tego drewna od PB? Przecież mapa z Daggerfalla zjada wielkością "otwarty" świat z Gothica. Dobre.

"I czemu nagle wrzucanie gier gwiazdki jest nagle niepoważne skoro mówiliśmy o otwartych światach i to te gry mają i miały olbrzymi wpływ właśnie na nie?"

Bo poruszamy się w segmencie gier RPG? Gdzie jednak wykreowany świat RPG musi być odtworzony z większa dbałością o szczegóły, z zachowaniem lore i kreacji świata niż sandbox parodiujący Amerykę?

"Głównie gry bethesdy je mają, bo nikt inny tego syfu nie chce. Te zadnia z generatora nie są ani ciekawe, ani dobre, gracze na nie głównie narzekają."

Mają swoje uzasadnienie np. robienie tego typu zadań podnosi skille i można na nich zarobić. Dodatkowo wprowadzają realizm w odtworzeniu klimatu danej gildii, cały quest fabularny związany z frakcją się kończy, ale masz świadomość ciągłości, a nie zakończenia "ok zrobiłem fabułę, jestem teraz przywódcą gildii" i na tym koniec.

"To samo zaczyna się dziać w kwestii znajdziek, tego syfu jest od groma u ubisoftu, inne firmy starają się to ograniczać, lub kompletnie z tego rezygnują."

No, np. GTA V zrezygnowało wprowadzając znajdźki xD Albo gry Ubisoftu typu Syndicate, wcale nie było żadnych znajdziek. Bardzo rezygnują. Toś teraz dał.

"Ale w czym? Nadal rzucasz stwierdzeniami, których nie opiersz o przykłady i niczym hahaha wrzucasz tu wypowiedź o otwartym świecie, tyle że jak inaczej opisać taki świat, jak nie słowami "widzisz górkę, na nią wejdziesz"... Czekam na konkretne przykłady. "

No ale to jest właśnie konkretny przykład. Więc o co ci się rozchodzi? Gry Bethesdy miały pośredni wpływ na otwarte światy w takich grach jak choćby Wiedźmin. Przykłady to właśnie obiekty na horyzoncie, do których możesz wejść/na nie wejść. Struktura otwartości. Rezygnacja z niewidzialnych ścian. System szybkiej podróży z dowolnego miejsca (i tu akurat nie mówię, że Bethesda była pierwszym studiem ever to implikującym, ale jednym z pierwszych np. w Oblivionie). Sama struktura - wielki otwarty świat z porozrzucanymi wioskami i większymi miastami. Chcesz dalej, czy wystarczy? Ja wiem, że to boli, ale TES-y miały spory wpływ na strukturę otwartych gier jakie znamy do dziś.

01.10.2017 13:04
38.18
str1111
45
Generał

I po raz kolejny wielkość. Czym jeszcze zjada? Zapewnieniem... Nie bardzo.

Rozmawiamy o otwartych światach, a te u rockstara są zawsze tworzone z dbałością o szczegóły, nie widzę tu związku z samym lore...

O raz kolejny, co z tego że te zadania pozwalają rozwinąć postać, czy zarobić, skoro są słabe?

Aha, czyli po raz kolejny, inne gry nie istnieją. Wiele gier tego nie dodaje do swojego świata, lub poprzez znajdźki wprowadza do gry lore jak Cień Mordoru...

Ale ja ci już któryś raz z kolei wymieniam gry które to oferowały przed grami Bethesdy, a ty cały czas piszesz to samo... Wiec jak to jest? Gry z otwartym swiatem powstawały przed Bethesdą, powstawały gdy bethesda zaczynała, gdy tworzyli kolejne TESy, oraz istnieją teraz... Bethesda ani nie była pierwsza, ani nie ma monopolu na ten aspekt. Ty natomiast znalazłeś sobie jedno podobieństwo i opiersz na nim swoje zdanie, ignorując to że inni deweloperzy nawet nie korzystają z typowej bethesdowej konstrukcji tych światów... Tylko upodabnia je do tych Ubisoftu (Horizon, Cień Mordoru) lub Rockstara (wiedźmin 3, Mafia 3).

01.10.2017 13:21
dzl
38.19
3
dzl
96
John Yakuza

@Heinrich07

Pierwszą grą z otwartym światem jest pierwsza Ultima z 1980, 16 lat przed daggerfallem, a pionierami w tworzeniu otwartych światów Bethesda nigdy nie była. Ten tytuł należy do Rockstara, który wraz z GTA 3 wprowadziła świat, który był żywy. Przechodnie spacerowali po chodnikach, na ulicach faktycznie odbywał się ruch uliczny, jeździły taksówki, a zabicie jakiegoś nieświadomego przechodnia skutkowało pojawieniem się karetki i policji. To były czasy gdy w Morrowindzie postacie stały jak kołki w swoich domostwach przez 24h/dobę.

No właśnie duży otwarty świat. Przecież nie jest żadną tajemnicą, że to Bethesda była pionierem tworzenia wielkich otwartych gier i inne studia mogły się tylko tego uczyć. Widzieliście prezentację Skyrima, kiedy Todd Howard mówił, że jeśli górę widać z daleka to można na nią po prostu wejść? A jak było w przypadku prezentacji Wiedźmina? To samo - widzisz coś na horyzoncie, możesz tam wejść. Także już nie silcie się w pokazywaniu, że niby Wiesiek jest jakiś oryginalny, bo akurat czerpał wielkimi, jeśli chodzi o świat, garściami z grach Bethesdy.

Równie dobrze możesz napisać, że Fallout 3 to zrzynka z Wolfensteina 3d bo w obu grach się strzela.

Proceduralne generowany kontent jest w grach niemal od początku ich istnienia, chociażby Rogue czy NetRunnner.

Proceduralne generowanych questów nikt prawie nie robi, bo zwyczajnie są dużo gorszej jakości od tych stworzonych ręcznie.

01.10.2017 15:30
38.20
Heinrich07
2
Generał

"I po raz kolejny wielkość. Czym jeszcze zjada? Zapewnieniem... Nie bardzo."

Na razie rozprawiamy o jednym elemencie, ty zacząłeś drugi.

"Rozmawiamy o otwartych światach, a te u rockstara są zawsze tworzone z dbałością o szczegóły, nie widzę tu związku z samym lore... "

A ja widzę spory, bo tak kreacja świata jak i szczegóły są inne dla innego typu produkcji.

"O raz kolejny, co z tego że te zadania pozwalają rozwinąć postać, czy zarobić, skoro są słabe?"

Sam sobie odpowiadasz w tej chwili.

"Aha, czyli po raz kolejny, inne gry nie istnieją. Wiele gier tego nie dodaje do swojego świata, lub poprzez znajdźki wprowadza do gry lore jak Cień Mordoru..."

Czyli praktycznie każdą czynność typu "znajdź mi coś" można zaliczyć do wprowadzania do lore gry. Ok. Dobre.

"Ale ja ci już któryś raz z kolei wymieniam gry które to oferowały przed grami Bethesdy, a ty cały czas piszesz to samo... Wiec jak to jest?"

Ale ja na to już odpowiedziałem. Nie twierdze, że innych gier nie było, ale Bethesda wyniosła tę formułę na zupełnie inny poziom i to jest fakt.

"Bethesda ani nie była pierwsza, ani nie ma monopolu na ten aspekt. Ty natomiast znalazłeś sobie jedno podobieństwo i opiersz na nim swoje zdanie, ignorując to że inni deweloperzy nawet nie korzystają z typowej bethesdowej konstrukcji tych światów... Tylko upodabnia je do tych Ubisoftu (Horizon, Cień Mordoru) lub Rockstara (wiedźmin 3, Mafia 3)."

Ale to jak gdyby nie jest wątpliwościom, natomiast pisanie, że Wiedźmin z tego nie korzysta jest śmieszne w kontekście tego nawet, jak cała mapa wygląda albo jak wyglądała prezentacja tej gry.

"To były czasy gdy w Morrowindzie postacie stały jak kołki w swoich domostwach przez 24h/dobę."

Mafia wyszła 2 miechy-3 po GTA, to jest totalna bzdura jakoby GTA 3 było jakimś pionierem w tworzeniu ruszających się przechodniów. Stali jak kołki? xD Przecież te postacie poruszały się po miastach w których były, czemu kłamiesz?

"Równie dobrze możesz napisać, że Fallout 3 to zrzynka z Wolfensteina 3d bo w obu grach się strzela."

Aj boli was to strasznie widzę. Już się powtarzać nie będę o prezentacji Wiesia.

"Proceduralne generowany kontent jest w grach niemal od początku ich istnienia, chociażby Rogue czy NetRunnner."

My rozmawiamy o tym, która gra obecnie (słowo klucz) wprowadza generowane questy, także zamiast wyrywać zdanie z kontekstu zapoznaj się z nim najpierw.

"Proceduralne generowanych questów nikt prawie nie robi, bo zwyczajnie są dużo gorszej jakości od tych stworzonych ręcznie."

Ale nikt tego nie neguje, przeczytaj co pisałem o tym, do czego te questy służą zamiast (po raz kolejny) wyrywać zdania z kontekstu. To takie trudne?

30.09.2017 21:35
domin123456
👎
40
odpowiedz
domin123456
53
Centurion

Bethesda zaczyna się upodabniać do Ea czy Ubisoftu , a coś takiego na pewno dobrą wiadomością niestety nie jest

30.09.2017 22:46
41
odpowiedz
3 odpowiedzi
zanonimizowany779578
88
Generał

już pisałem w temacie fallaucie co zmierzają robić 10 lat tylko dwie gry nowe i powtażanie w kółko tylko tego samego kolejny reamster falluta bądź skyrima także tych pańśtwa omijamy.

01.10.2017 01:51
41.1
zanonimizowany1101535
23
Generał

Piszesz niechlujnie, chaotycznie i z bledami. Popraw sie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1101535 2017-10-01 01:51:21
01.10.2017 02:30
topyrz
😃
41.2
topyrz
77
O_O

Przyganiał kocioł garnkowi.

01.10.2017 13:32
41.3
zanonimizowany1101535
23
Generał

Nie wiem o co ci chodzi, uzywam znakow interpunkcyjnych i pisze bez bledow.

01.10.2017 02:39
42
odpowiedz
1 odpowiedź
kain_pl
91
Generał

Serio utożsamiacie Bethesde do EA i Ubi? Wcale nie musicie kupować tych pierdół do gry. Ja tam nigdy nie kupowałem dlc i świetnie bawiłem się i bawie przy ich produkcjach. Niektórzy mają jakiś ból dupy bez konkretnych argumentów aby uznawać firmę za złą dla graczy... Wydają świetne gry i starają się wydać przynajmniej 2 w rok ,a nawet więcej. Ważne ,że macie zasranego Rockstara z przereklamowanym GTA i Blizarda który was ssie za abonament Wowa i mający w dupie robienie gry single przez tyle lat.

01.10.2017 10:31
DanuelX
42.1
DanuelX
82
Kopalny

Ale tak w sumie to o co ci chodzi?

01.10.2017 10:21
43
1
odpowiedz
premium168159954
14
Centurion

Jakim trzeba być idiota zęby bronic korporacje.

01.10.2017 11:36
marcing805
44
4
odpowiedz
3 odpowiedzi
marcing805
186
PC MASTER RACE

Co to za jazda po Bethesdzie? A kto wydał Dooma, Dishonored, Prey czy The Evil Within, czyli gry dedykowane głownie dla singlowych graczy i będące przy tym bradzo staroszkolne? Bethesda to obok Sony, drugi wydawca gier AAA, który nie boi sie inwestować pieniędzy w coś innego niż kolejny open-world z milionem znjadziek czy podobny tytuł multiplayer. Jako producent śsie, tak samo jak i Valve ale jako wydawca to odwala kawał świetnej roboty. Ilu z was czeka na nowego Wolfeinsteina? Gdybym nie Bethesda to byście mieli ale Wolfa w stylu Destiny czy LoLa.

01.10.2017 11:38
44.1
Heinrich07
2
Generał

No ale to jest GOL, tutaj ludzie mogą pół dnia lamentować nad Creation Club, wypisywać jakieś bzdury typu, że Bethesda wysyłała pogróżki fanom modów (co jest w ogóle kuriozalne, bo nigdzie na to papieru nie ma) i w ogóle jechać, bo korpo. DOOM? Prey? ALE CREATION CLUB!!!111

01.10.2017 23:38
44.2
zanonimizowany1101535
23
Generał

Zawsze najlatwiej zapamietac i wypominac te negatywne cechy/zachowania (zbroja dla konia, platne mody), niz te pozytywne (portfolio pelne swietnych gier). A zwlaszcza jak sie jest hejterem.
A w naszym kraju Bethesda ma bardziej pod gorke, no bo przeciez przenajswietszy Wiedzmin to najwiekszy konkurent Skyrima (ale nie przeszkadza nikomu fakt, ze zrzynal od Skyrima jak milo).

02.10.2017 09:42
elathir
44.3
1
elathir
97
Czymże jest nuda?

@marcing805 ty mówisz o Bethesda Softworks a my narzekamy na Bethesda Game Studios bo to od nich wyszedł pomysł na CC (temu jest tylko do ich gier a nie ma do innych gier wydawanych przez BS).

Pierwsza z tych firm, czyli wydawca, o tak naprawdę ZeniMax Media (wybrali ta nazwę po pewnej dawnej wtopie wizerunkowej) i jako wydawcy gier firm trzecich nie są źli. Mało się wtrącają, pozostawiają dużo swobody, pozwalają na eksperymenty itd. Ogólnie jeden z lepszych dużych wydawców.

Natomiast BGS i oddział w BS związany za wydawanie gier BGS, czyli ogólnie ta część gdzie Todd gra pierwsze skrzypce to już inna bajka. Ta część imperium ZeniMax stara się wszystkim udowodnić, jak bardzo można dymać graczy i jak wielkimi amatorami w tym względzie są Activision i EA.

01.10.2017 12:09
dj_sasek
45
3
odpowiedz
dj_sasek
153
Freelancer

No cóż... słaby PR robi Bethesdzie ten Pete Hines skoro rzeczywiście wypowiedział te słowa. Chyba nie wie, że fanów bardzo łatwo stracić jedną złą decyzją. Jest takie powiedzenie, że zaufanie buduje się bardzo długo a stracić je można bardzo szybko. Już chyba ludzie zapomnieli jak to Bethesda ma w poważaniu recenzentów, że ściąga embargo na swoje produkty dopiero w dzień premiery. Ta i wiele poprzednich decyzji formuje taką opinię firmy, to nie bierze się z kapelusza jak wiele osób tutaj pisze. Bethesda zasłużyła na to sobie. To, że jest wydawcą innych gier, specjalnie pogrubiłem, nie oznacza, że nie bierze udziału w tworzeniu tych gier. Bo przypomnę, że pod sobą Beth ma ZeniMax Online Studios, id Software, Arkane Studios, MachineGames, Tango Gameworks i BattleCry Studios a sami jako Bethesda deweloper produkują gry spod Bethesda Game Studios, czyli krytykowany ostatnio za powielany w nieskończoność Skyrim i właśnie Creation Club. Nikt nie ma pretensji do nich akurat w tym konkretnym przypadku jako do wydawcy, ale ma pretensje do nich jako do dewelopera, że nie robią nic w kierunku rozwoju marki The Elder Scrolls. A czara goryczy już się przelewa od ponad roku, jak nie zamierzają nic z tym robić ich sprawa, ale niech nie marudzą, że spływa na nich krytyka. A skoro twierdzą, że nie należy się tym przejmować, no to powinniście zbojkotować ich i nie kupować ich produktów. Ja Fallouta 4 nie kupiłem i dobrze się z tym czuję.

post wyedytowany przez dj_sasek 2017-10-01 12:15:34
01.10.2017 12:18
46
odpowiedz
zanonimizowany620584
66
Centurion

A niech się nie przejmują, udziałowcy ich zmuszą jak okaże się że CC jest nierentownym i nikomu nie potrzebnym, ale drogim w utrzymaniu badziewiem.
Pewnie w ramach pocieszenia kupią sobie pole kukurydzy a'la Bioware by kupić pozytywny PR.

01.10.2017 13:16
47
odpowiedz
zanonimizowany1168249
3
Generał

Krytyka dla Bethesdy znaczy w sumie mało i się nie dziwie, wydawca praktycznie śpi na forsie. Dopóki wydają zajebiste gry, dopóty będę zadowolony, póki co ich fani mają masę powodów do zadowolenia, niestety ten cały koncept oparty na modach to zły pomysł i się na pewno odbije im czkawką. Pytanie tylko kiedy. W grach takich jak Wolfestain, albo Pray te mody mogą nie być ważne, ale ich flagowa seria TES, się na nich zawsze opierała i czerpała bardzo dużo dobrego, jeśli w ,,szóstce,, nie będzie odpowiednich podwalin na mody, to przeczuwam, że dojdzie do małego kryzysu w zarządzie przedsiębiorstwa. Ale to nie mój problem, zobaczymy jak wyjdzie to w praktyce, równie możliwe, że za parę miesięcy wycofają ten klub i będzie po sprawie. Póki co nie wygląda on specjalnie opłacalnie.

01.10.2017 14:39
elathir
48
1
odpowiedz
1 odpowiedź
elathir
97
Czymże jest nuda?

Niestety z CC są dwa podstawowe problemy:

1) jest to bloatware. Gdyby nie fakt, że Skyrima kupiłem w wersji LE i mogę go używać, to jako osoba, która zakupiła wersję SE zażądał bym zwrotu pieniędzy. Forma działania CC nie różni się niczym od złośliwego oprogramowania

2) Aktualizacje CC psują SKSE, co z tym idzie większość najciekawszych darmowych modów. Więc gadanie, że mam darmowe mody do wyboru jest nic nie warte, bo CC dąży do ich blokowania.

3) Pojawiają się plotki, jeszcze niepotwierdzone, ale jednak cytowane na dość popularnych i raczej wiarygodnych kanałach o pogróżkach dla moderów, których mody są podobne to modów beci.

01.10.2017 15:01
WolfDale
😒
48.1
2
WolfDale
74
Sztuczny Wytwór Forumowy

Ja się tylko obawiam takiej sytuacji, czy Becia nie zapragnie zagrać tzw. dobrego wujka z "juesej" i pod płaszczykiem dobroci nie pozamienia graczom wersji LE na SE. Bo tego osobiście się obawiam, a znając ich praktyki mogą się posunąć do takiego czynu, by zniewolić graczy i przymuszać do kupowania modów.

W końcu to Steam i zrobić coś takiego to nic trudnego, dlatego nigdy nie będę chwalił takiej dystrybucji cyfrowej jaką jest Steam. Wystarczy, że wpuszczą trolla za pomocą aktualizacji i pozamiatane.

02.10.2017 14:13
49
2
odpowiedz
zanonimizowany1226085
22
Generał

Już żadnej gry od nich nie kupię.

05.10.2017 03:15
50
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

Tyle speców i wróżbitów na tym forum, a nikt nie zauważył, że to wszystko nie znaczy, że studio nie pracuje nad kolejną częścią TES? Zdaje się, że Bethesda lubi trzymać produkcje swoich gier w tajemnicy do chwili kiedy postanowią sami je ogłosić. A zdaje się, że w zeszłym roku któremuś pracownikowi się wymsknęło coś o rozpoczęciu prac nad nową częścią TES.

Wiadomość Bethesda zdaje sobie sprawę z krytyki, ale się nią nie przejmuje