Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Gra Spintires MudRunner | PC

20.08.2017 13:22
1
Psychosocial
67
SlipknoT

Muszę przyznać że bardzo realistycznie to wszystko wygląda, ciekawe jak będzie w rzeczywistości?

24.08.2017 20:26
2
odpowiedz
Samotny Wilk
42
Pretorianin
10

Czy ktoś wie czy zniżka dla posiadaczy Spintires obowiązuje tylko przy zakupie poprzez Steam?

26.08.2017 13:28
3
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Tal-Rash
4
Junior

Ale nabijają ludzi w butelkę. Wydali patch do spintires w postaci nowej gry i chcą jeszcze raz kasę. Nie dam się tak oszukać.

06.11.2017 19:53
3.1
vlad8011
9
Chorąży

Dokładnie, to zwykły patch, dodaje widok z wnętrza i nowe filtry graficzne, które można dodać samemu instalując ENB. Widok z wnętrza jest niepotrzebny, podobnie jak te wyzwania, dodali minimum i wołają maksimum. Ech, a ludzie i tak kupią (i dadzą do zrozumienia że taka praktyka jest OK), jak tu ma być dobrze?

07.09.2017 09:21
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
anubis2342
29
Centurion
3.0

Brak licencjonowanych marek. Poprzednik nudny błoto i błoto. Nacis w tym byl tylko na tą fizykę opon błota itp. Powinni się bardziej postarać. Widac to po SCS Software twórcy Euro Truck Simulator 2. Jak zaczynali a teraz jak to wygląda !

29.09.2017 19:02
4.1
3
Meles
1
Junior

Akurat przykład SCS i Euro Truck Simulatora 2 nie uważam za zbyt szczęśliwy. Gra jest najzwyczajniej stara, jej silnik bazuje na bibliotekach DX9, źle zarządza zasobami procesora oraz używa tylko 2GB pamięci VRAM, co w dobie sprzętów za kilka tysi jest totalnym archaizmem. Owszem autorzy ją rozwijają, wydają jakieś nędzne DLC ale to tylko dlatego że nie mają żadnego pomysłu na tą grę i ciągle liczą na kasę od graczy w zasadzie za nic. Gdyby nie fora internetowe i dość duża społeczność ETS2 już dawno odszedłby w nicość. Gra w zasadzie bez modyfikacji i poprawek "fabryki" nie istnieje, mapy są biedne i brakuje im spójności (DLC Francja i Skandynawia vs DLC EAST). Ale wracając do meritum, mam mieszane uczucia, z jednej strony Spintires w swojej dotychczasowej wersji to wciąż niezła gra, do tego masa modów i map, także mam nadzieję że w nowej odsłonie będzie tylko lepiej, z drugiej strony trochę lipa że autorzy za tak naprawdę jedynie większej modyfikacji dotychczasowej gry żądają tyle co za nową grę. Mnie jako gracza guzik obchodzi że główny pomysłodawca projektu rozstał się z wydawcą w dość nieciekawej atmosferze wzajemnych oskarżeń, pewności że MudRunner nie podzieli losów swojego poprzednika niestety nie mamy. Pomimo wszystko trzymam kciuki za projekt, chyba tylko z sentymentu do poprzednika.

post wyedytowany przez Meles 2017-09-29 19:02:38
11.11.2017 07:19
4.2
meanraax
11
Chorąży

ets2 dopiero jest grywalny scs software od dobrych klikunastu lat robi tiry na jedno kopyto 18WoS poza grafika wieloma rzeczami sie nie rozni. te same nienaturalne dzwieki dziwna mechanika jazdy i mimo ze fajnie sie jezdzi czyms takim to otoczenie i rozgrywka nudza predzej czy pozniej.

24.10.2017 16:02
5
odpowiedz
manriusz
43
JestNasWielu
8.0

Ja z ciekawością spróbuję. Mam Spintires , miałem dużo frajdy podczas gry, więc dlaczego nie. Można zwrócić jak coś na Steam.

06.11.2017 19:50
6
odpowiedz
vlad8011
9
Chorąży
4.0

Ograłem i szczerze niepolecam. TE SAME BŁĘDY co w zwykłym Spintires (uszkodzenia w randomowym momencie od gałązki czy małego kamyczka, gdy usiłujemy wyholować wóz który utknął, tamten nawet nie próbuje nam w tym pomóc - nie wbija biegu naprzód i nie stara się ruszyć), mamy jedynie nowe filtry graficzne (swoja drogą podobnie wygląda zwykły Spintires z ENB) i pseudo widokiem z wnętrza - a to jak wygląda to wnętrze to inna bajka. Służy głównie jako utrudnienie - nap są misje w których wymagane jest granie na widoku z wnętrza - przy nie działających LUSTERKACH jazda z przyczepą, lub UAZEM wspinanie sie po wąskich górach jest udręką. Kolejny nie do końca przemyślany pomysł na wyssanie kasy od graczy za praktycznie ten sam produkt. Ciekawe czy ktoś poczytał czym miał być PIERWOTNY SPINTIRES i dlaczego osiągnięto to dopiero w dodatku, który kosztuje drugie tyle. Raz nabili ludzi w butelke i teraz próbują drugi raz. Jak rozumiem zwykły Spintires zostanie teraz porzucony. Pieniądze wydane w BŁOTO, dosłownie. Na szczęście grałem u znajomego i to jego pieniądze.

https://www.youtube.com/watch?v=o7iKa-WzGJk

post wyedytowany przez vlad8011 2017-11-06 19:55:57
06.11.2017 20:05
7
2
odpowiedz
vlad8011
9
Chorąży

Dodam jeszcze najlepiej rozbudowaną recenzje ze Steama:
SPINTIRES VS Spintires: Mudrunner

W spintires spędziłem ponad 80 godzin, w singlu jak i w trybie sieciowym z kolegami.
W Mudrunner niecałe 7 i już wiem, że jedyne co dostałem to środkowy palec od developerów i nową mapkę.

# Poprawa fizyki? Błoto zwieszenie zachowuje się w ten samo sposób co w Spintires.
Dodano natomiast taką cechę, że gdy wyciągami auto wyciągarką i chwytamy małe drzewko lub pień, to ciężkie auto go prędzej wyrwie z ziemi niż się wyciągnie.
W SpinT można było wytargać całą cysternę chwytając się leżącej gałązki. Mały plus.

# Grafika poprawiona? bajdurzenie marketingowe, te same efekty, ta sama animacja wody, te same efekty błota i oświetlenia, tekstury też bez zmian.
Dodano natomiast efekt widocznego paliwa w cysternach i bakach (są przeźroczyste) i pokazują one realną zawartość. Bardzo ładny efekt. Są też bezsensowne zmiany jak np karnister na danym samochodzie jest przesunięty odrobinę w lewo albo w prawo. Bo w Spintires ten sam karnisterek zasłaniał wlot powietrza do samochodu. (zmiany dla samych zmian)

# Cysternę na stacji paliwowowej można zatankować tylko trochę albo od tankować żeby była lżejsza, tu MudRunner na PLUS!!+!+++

# Montowanie przedniego wydechy wreszcie jest uzasadnione Oryginalny SpinT miał tą opcję bez sensu.

# Widok z kabiny - Obie gry są bardzo wymagające w obserwacji otoczenia i zachowania kół. Widok z kabiny jest bardzo niepraktyczny, w Spintires był tryb widoku tuż znad kabiny samochodu.(Zafixowany w bezruchu) Widok z kabiny w Mudrunner polega na tym, że ta sama kamera jest przesunięta odrobinę niżej.
Deska rozdzielcza to pożal się boże lewitująca tekstura - identyczna dla wszystkich aut.
Używanie widoku z kabiny jest kompletnie bez sensu. To nie Need for Speed - musisz widzieć co się dzieje z twoją dwuosiową przyczepą pomiędzy drzewami. (lusterka nie działają)

# Nowe auta - prawda jest taka, że do gry nie dodano niczego czego by nie było w Spintires, oprócz jednej małej osobówki (która jest notabene w bardziej rozbudowanej wersji do pobrania w ze steamworkshopa )
A rzekomo nowe auta to te same samochody w minimalnie zróżnicowanym settingu i kolorach. (te samo dało się uzyskać w SpinT)

# Sporo fajnych opcji usunięto w Mudrunnerze. Np nie da się już tak bogato modyfikoiwać samochodów. W Spintires można było np do C-255 dodać światłą ostrzegawcze, klatkę bezpieczeństwa, a na nią zamontować sprzęt serwisowy, w Mudrunnerze tego poprostu niema.

# W Mudrunner jest samouczek - no big deal. Jest krótki i skąpy.

# Samochody specjalne jak MAZ w Spintires mogły mieć dzwigi do podnoszenie innych samochodów w Mudrunner tą opcję usunięto.

# W Spintires można było samochodom zmieniać opony, niektóre miały nawet 3 różne bieżniki do wyboru, niektóre nawet dostawały łańcuchy jako opcję. W Murdunner to usunięto i wszystko auta mają zafiksowany na stełe jeden rodzaj koła.

# Co jest Najbardziej irytujące i deprymujące to, że w Mudrunner samochody mają gorszy model poruszania się - Blokady dyferencjału "popuszczają" tak jakby blokada poprostu nie działała i uruchamia się zwykły dyferencjał. W Spintires blokada zapinała półosie na 100% kosztem uszkodzeń auta jeśli nie wyłączyło się blokady na czas.
Myślę, że developerzy w Mudrunner zwyczajnie spłaszczyli wszystko by było prostsze i ujednolicone tak by każdy idiota mógł jechać ciężarówką bez znajomości jak działają blokady dyferencjałów. Smutne to. Spintires miał być symulatorem.

# W Mudrunner auta są wolniejsze, a bieg 1+ załączany na najwyższym biegu automata zwyczajnie nie działa. Myślę, że to kolejny "spłaszczacz" developerów. Spintires auta bardzo źle się
prowadzi przy dużych prędkościach i samochody się szybko uszkadzały wyskakując na niewielkich hopkach i było to zwyczajnie trudne. Wiec w Mudrunnerze mamy po prostu wolniejsze auta (bez żadnego wyboru)

# Sumując, Mudrunner jest odrobinkę prostszy, auta się prawie nie psują przy ekstremalnym użytkowaniu blokad, jest mniej opcji modyfikacji pojazdów. W moim odczuciu gra jest lekko uboższa.

Mudrunnera kupiłem z optymistycznym nastawieniem. W grze faktycznie jest sporo malutkich popraw i udogodnień ale tyle samo fajnych rzeczy zostało i usuniętych.
Prawda jest taka, że jest to kolejny gemeingowy scam, Oryginalną grę rozwijano wiele lat, fundusze się skończyły, Spintires nie ukończono tak jak planowano. Prawa do marki przeszły na nowego wydawcę, Który grę bardziej popsuł gameplayowo i podpicował błyskotkami.
A w kampanii reklamowej rozpuszczano nieprawdziwe informacje, że to nowy engine, lepsza grafika i nowy model jazdy. Guzik prawda - to ta sama gra.

Jeśli nie grałeś w Spintires w ogóle to polecam którą kolwiek z tych gier. Obie wersje Spintires są wg mnie ukończone na tym samym poziomie. Różnią się detalami. A grając tylko w jedną nie odczujesz dużej różnicy. (duuuh!)
Mudrunnera oceniam na MINUS tylko dlatego, że jest reklamowany w nieuczciwy sposób, podając fałszywe informacje o zmianach. Tą samą recencję zamieściłem w Spintires z oceną pozytywną.

Przykro mi, że muszę hejtować Mudrunnera ale zła polityka growa rani moje uczucia :)

...eh szkoda.

09.11.2017 18:31
8
odpowiedz
szyber
54
Centurion

Póki co grze nie wystawię oceny bo jestem dopiero po "samouczku" :D Ogrywam obecnie New Colossus. Jednak po komentarzach widzę że praktycznie nic się nie zmieniło. Szkoda. Spin tires jakby nie było to uważam za jeden z najlepszych symulatorów off-road-u. Grałem w spin tires praktycznie kiedy się pojawił. Zabawę która po czasie staje sie monotonna urozmaicają setki modów. Niestety niektóre nakładały cię na siebie co powodowało crashowanie i wszystkie modyfikacje jak i postęp szedł w p.... Było to po prostu irytujące. Druga sprawa to niekiedy wręcz idiotyczne zachowanie kamery. Szkoda bo sam model błota i gra jest naprawdę dobra tylko według mnie w pewnym momencie zarzucono projekt a grę przy życiu trzymają mod-y...

10.11.2017 23:52
9
odpowiedz
Blabus
0
Junior

Czytam niektórych recenzje to mi ręce opadają.
Sam przegrałem wiele godzin w Spintires zaczynając od dema z 2012 roku kończąc na Mudrunnerze.

Największą różnicą jest nowy wydawca. Stary wypiął się na grę, zebrał kasę a głównemu twórcy nie pozwalał rozwijać produktu. Twórca zabrał zabawki i przeprowadził się do Focus Interactive.

"gdy usiłujemy wyholować wóz który utknął, tamten nawet nie próbuje nam w tym pomóc - nie wbija biegu naprzód i nie stara się ruszyć"
- TAK SAMO JAK W ORYGINALE trzeba ustalić czy wyciągarka ma ciągnąć pojazd czy auto samo ma za nami jechać i trzeba trzymać klawisz (F) aby dodawało gazu

"pseudo widokiem z wnętrza"
- Akurat ja lubię widok z wnętrza, przydaje się do manewrowania między drzewami

"Służy głównie jako utrudnienie"
- No oczywiste. W prawdziwym życiu też mniej widzisz siedząc za kierownicą niż mogąc wyjść i przejść się dookoła.

"W Mudrunner auta są wolniejsze, a bieg 1+ załączany na najwyższym biegu automata zwyczajnie nie działa"
-Dla mnie to zdanie nie ma sensu. Bieg 1+ to nie jest najwyższy bieg automatu. Prędzej coś między 2 i 3. 1+ powinniśmy załączać tylko gdy mamy prędkość a nie podczas ruszania (no chyba, że umiejętnie ruszymy albo mamy z górki)

"W Mudrunner auta są wolniejsze, a bieg 1+ załączany na najwyższym biegu automata zwyczajnie nie działa"
-W trybie hardkorowym nie ma blokady dyferencjału na przedną oś przez co koła skrętne mogą kręcić się z różną prędkości. W trybie zwykłym koła skrętne z przodu kręcą się z tą samą prędkością.
W realu terenówki różnie mają przedni dyfer. Spotyka się zarówno otwarty jak i z możliwością zablokowania. Wydaje mi się że w UAZie akurat można zablokować

"Błoto zwieszenie zachowuje się w ten samo sposób co w Spintires."
-Akurat ja widzę zmianę. W starym Spintires blokowało się dyfer, włączało awd, i cisnęło przez błoto na 1+ jak szalony ze spalaniem 40l/min.
Teraz tak nie zrobisz nawet MAZem 537. Po prostu stracisz trakcję i będziesz się ślizgać w miejscu.
Dodatkowo kiedyś można było się ślizgać trzymając gaz aż się dociągnęło do utwardzonej drogi. Teraz kręcąc kołami w miejscu zatopimy pojazd głębiej.

"MAZ w Spintires mogły mieć dzwigi do podnoszenie innych samochodów"
-Fakt, bardzo nie wpływało na gameplay ale było fajnym elementem kosmetycznym

"można było samochodom zmieniać opony, niektóre miały nawet 3 różne bieżniki do wyboru"
-Tak, teraz nie ma wyboru. W sumie nawet jak był wybór to mało co to dawało bo wszyscy zawsze wybierali najbardziej terenowe opony.

"Grafika poprawiona? bajdurzenie marketingowe, te same efekty, ta sama animacja wody, te same efekty błota i oświetlenia, tekstury też bez zmian. "
-Fakt, niewiele się zmieniło, chociaż moim zdaniem otoczenie nie wygląda jak bardzo plastelinowo jak oryginał. Ciężarówki mają inne grille i lampy niż oryginał ale to pewnie aby uniknąć oskarżeń od producentów prawdziwych pojazdów.

"środkowy palec od developerów i nową mapkę."
- I tu się mylisz, nie doszła żadna nowa mapa. Jeżeli mówisz o Deluge / powódź to była w oryginale ale później dodana. Więc dostałeś tylko środkowy palec.

Plusy
+Dodano tryb wyzwań (małe misje specjalne na 5-15 minut)
+Dodano nowe pojazdy (chociaż powtarzają się z workshopem oryginału)
+Lepsza fizyka błota
+Większa rola jazdy na półbiegu, kiedyś to nie miało znaczenia bo i tak i tak na 1 biegu można było przejechać przez wszystko, teraz z zakopania się nie ratuje 1 bieg a 1 wrzucona do połowy. Więcej czołgania się w błocie!
+Poprawiono stare mapy, już nie rażą po oczach fragmenty kopiuj-wklej
+ Kolejne mapy odblokowujemy przez ukończenie poprzednich
+ Grafika moim zdaniem przyjemniejsza dla oka, mniej czuć ciepłe lato a raczej chłodną nadchodzącą jesień. Kolory są bardziej spokojne i stonowane.
+ Można wyrwać małe drzewka przy wyciąganiu
+ Odkrywanie mapy jest sensowniejsze - szukamy punktów widokowych a nie jakichś tornad
+ System bramek, które musimy omijać z towarem, drobne wyzwanie z planowaniem trasy
+ Ciut lepsze sterowanie kamerą
+ Widać ile mamy paliwa w baku i jak chlupie
+ Detale jak znikające koło zapasowe jak naprawimy nim pojazd
+ Można przywołać do siebie małe pojazdy (UAZa lub Zaporożca)

Minusy
- Mało znaczące zmiany w porównaniu z oryginałem
- Brak nowych map
- Zbyt krótki tryb wyzwań, tylko 9 misji
- Brak dodatkowych misji oprócz wożenia drewna
- Kamera wciąż ma swoje ulubione dziwne pozycje (kwestia przyzwyczajenia)
- Mniej elementów dodatkowych do pojazdów
- Leżące drzewa są wciąż niezniszczalne i tak samo denerwujące.
- Lusterka w widoku z wewnątrz nie odbijają wnętrza
- Skrzynia biegów mogłaby być bardziej skomplikowana, najlepiej rozbić automat na pojedyncze biegi i machamy myszką :D

Jeżeli komuś nie spodobał się oryginalny spintires to nie ma po co kupować mudrunnera.
Jeżeli grałeś i lubiłeś oryginał i chcesz odświeżyć sobie zabawę w błocie to bierz za ~60zł
Jeżeli wydaje Ci się, że to skok na kasę i 2x sprzedawanie tego samego to po prostu odpuść i poczekaj czy gra się rozwinie albo czekaj na promocje.

13.11.2017 18:16
10
odpowiedz
vlad8011
9
Chorąży

"Czytam niektórych recenzje to mi ręce opadają."
Ręce Ci opadają bo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

"trzeba ustalić czy wyciągarka ma ciągnąć pojazd czy auto samo ma za nami jechać i trzeba trzymać klawisz (F) aby dodawało gazu"
Wyciąganie drugiego wozu NIE DZIAŁA. mam cysternę która przejechała brud i ciężarówkę, która w nim utknęła ;
- Podpinam linę z cysterny od jej tylnego zderzaka do przedniego zderzaka ciężarówki w brodzie i włączam wyciąganie (F) - ciężarówka w brodzie nie robi nic, nawet nie dodaje gazu.

"Akurat ja lubię widok z wnętrza, przydaje się do manewrowania między drzewami"
"No oczywiste. W prawdziwym życiu też mniej widzisz siedząc za kierownicą niż mogąc wyjść i przejść się dookoła."
A W PRAWDZIWYM ŻYCIU JEŹDZISZ PO ULICACH BEZ LUSTEREK? Kto robi ci przegląd?

"W starym Spintires blokowało się dyfer, włączało awd, i cisnęło przez błoto na 1+ jak szalony ze spalaniem 40l/min."
Nie spotkałem się z czymś takim NIGDY. Wozy grzęzną identycznie jak w jedynce.

"MAZ w Spintires mogły mieć dzwigi do podnoszenie innych samochodów"
"Fakt, bardzo nie wpływało na gameplay ale było fajnym elementem kosmetycznym"
Tak, wszystkie wozy z dzwigami mają je tylko dla kosmetyki.....

"-Tak, teraz nie ma wyboru. W sumie nawet jak był wybór to mało co to dawało bo wszyscy zawsze wybierali najbardziej terenowe opony."
Czy ty czytasz to co napisałeś? Jak mało dawało to dlaczego wybierali najbardziej terenowe opony? Przypomnę - teraz tych terenowych NIE MASZ.

Co w grze zrobiono to zaaplikowano nowe filtry, DOKŁADNIE TO SAMO można zrobic w jedynce za free instalując ENB i spintires plus.

Widać kolega grał we wczesną wersję jedynki i nie wie jak teraz ta gra wygląda/działa, albo kupił mudrunnera i usiłuje zabić sumienie pisząc takie brednie.

post wyedytowany przez vlad8011 2017-11-13 18:18:06
14.11.2017 20:16
11
odpowiedz
Black77
0
Junior

Wszystko byłoby cacy,gdyby nie te gówno poprzyklejane do opon. Fatalnie wygląda to niby błoto na oponach, w jedynce było bardziej realnie. Ogólnie to skopali grę z tym błotem i nie tylko na oponach ale na drogach gorzej wygląda niż w jedynce.

Gra Spintires MudRunner | PC