Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Cylinder od środka

15.08.2017 23:05
1
zanonimizowany891786
66
Generał
Wideo

Cylinder od środka

Napotkałem na youtube taki oto filmik: https://www.youtube.com/watch?v=31mtOdHGbB4 . Swoją drogą ciekawie zrobiony, możecie sobie zobczyć a mianowicie przedstawia wizualnie, nie animacyjnie co dzieję się w cylindrze po zapłonie. Jednak jednego tutaj nie rozumiem. Zauważycie oglądając filmik, momenty w zwolnionym tempie, że iskra przeskakuje dwa razy ? Nie rozumiem, po co iskra ma przeskok tutaj w momencie wydechu ? Przecież powinno to być ustawione tak iż iskra przeskakuje tylko w momencie zapłonu, po sprężeniu mieszanki i tyle, potem wydech i tutaj nie powinno być przeskoku iskry a na filmiku widać iż tak jest i nic nie zapala, no bo w sumie co by miało zapalić przy wydechu ? Mogłby mi to ktoś wytłumaczyć ? Zwróciie uwagę o co mi chodzi od czasu filmiku 5.25. Widać, że iskra przeskakuje sobie "na sucho".. nie rozumiem tego..

post wyedytowany przez zanonimizowany891786 2017-08-15 23:09:15
15.08.2017 23:14
Predi2222
2
odpowiedz
Predi2222
101
CROCHAX velox

Zauważycie oglądając filmik, momenty w zwolnionym tempie, że iskra przeskakuje dwa razy

Może silnik ma cewkę dwuiskrową?

Technologia podwójnego iskrzenia zmieniła niezawodność zapłonu. Oba końce uzwojenia wtórnego cewek dwuiskrowych łączone są za pośrednictwem przewodów zapłonowych ze świecami zapłonowymi. Dzięki temu, wytwarzają wysokie napięcie dla dwóch par cylindrów oddzielnie, a jednocześnie dwie iskry na jeden cykl pracy. Są to iskra pierwotna i iskra wtórna. Pierwsza pojawia się podczas suwu sprężania gdy konieczny jest zapłon mieszanki. Druga podczas suwu wydechu i ma ona bardzo niski poziom energii.

15.08.2017 23:25
3
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany891786
66
Generał

A no możliwe, ale w sumie jest ona niepotrzebna..

15.08.2017 23:42
Predi2222
3.1
Predi2222
101
CROCHAX velox

w sumie tak

15.08.2017 23:45
4
odpowiedz
zanonimizowany891786
66
Generał

No dlatego wlasnie nie bylem pewny czemu tak jest, nie wiedzialem nawet o tym, ze jest cos takiego jak cewka dwuiskrowa. Pomysl bez sensu, ale dobra..

16.08.2017 00:06
cichy10
5
odpowiedz
1 odpowiedź
cichy10
104
Pretorianin

A nie jest po prostu tak, że iskra jest odpalana przez jakiś magnes, który obraca się razem z wałem korbowym? Elektryka to moja słaba strona, ale coś mi się kojarzy, jakby w prostych silnikach jednocylindrowych taki zapłon czasem stosowano. Wtedy iskra idzie przy każdym obrocie wału, a konstrukcja układu zapłonowego jest łatwiejsza.

16.08.2017 00:09
5.1
zanonimizowany891786
66
Generał

Też myślałem o czymś takim, może tutaj też tak jest.. Pewnie to ułatwia jakoś konstrukcyjnie, ale dziwnie pomyślane i tak moim zdaniem, bo zapalenie tej iskry kiedy nie jest potrzebny wybuch mija z celem:) Ale no cóż.. konstruktorzy wiedzą lepiej:) Może ten system, który napisałeś jest bardziej prawdopodobny niż cewka dwuiskrowa, bo z tego co czytałem na szybko, cewka dwuiskorwa jest stosowana raczej w przypadku występowania więcej niż jednego cylindra, tutaj jest jeden więc nie wiem, czy w jednocylindrowym może być zastosowana w ogóle cewka dwuiskrowa.

post wyedytowany przez zanonimizowany891786 2017-08-16 00:11:07
Forum: Cylinder od środka