Jak w temacie, za którym razem udało wam się zdać prawo jazdy? Jak czytam statystyki, to niektórzy po 10 razy zdają i mają problem - to już chyba lekkie przegięcie aby kogoś takiego wypuszczać na ulicę skoro nie moze zdać egzminu.
Przegięcie to są egzaminatorzy nakierowani głównie na zysk, którzy często sami dodatkowo stresują egzaminowanego. Przegięciem jest również dodawanie co chwilę nowych wytycznych i atrakcji na egzaminach, żeby nie było za łatwo. Takie prawo jazdy na motocykl w pierwszym lepszym kraju polega na zrobieniu ósemki i jeździe po mieście. U nas trzeba zrobić kilka zadań, które nijak nie pomogą później w jeździe po mieście, a z którymi zdaniem problem mógłby mieć motocyklista z kilkuletnim stażem.
A co do tego czy powinno się taką osobę wpuszczać na ulicę. Świeżo upieczony kierowca częsta ma jeszcze stracha. Nawet jeśli będzie trochę zawalidrogą, to wolę takiego niż cwaniaczka, który najkrótszą prostą w mieście musi przejechać z 80 na liczniku albo dla którego obrazą jego ducha prawdziwego super kierowcy jest, żeby postać chwilę i nie przejeżdżać przed pieszymi na przejściu.
Miałem kiedyś znajomego, który jak zdał to jeździł bezpiecznie i zgodnie z przepisami. Potem jak się przyzwyczaił do kierownicy to autentycznie bałem się z nim wsiadać do samochodu.
Jak ktoś nie zda 10 razy, to może faktycznie trochę już przegięcie. Z drugiej strony, taka osoba może doceni prawo jazdy i nie będzie próbowała go od razu stracić na drodze, jak niektórzy.
Sorry ale jak ktoś nie potrafi wykonać tych zadań na placu które są na kat.A to chyba dobrze że nie jest dopuszczany do ruchu. To nie są bardzo trudne zadania, a jak za pierwszym razem komuś się nie uda (może się zdarzyć, zwłaszcza na wolnym) to ma jeszcze drugą próbę (o ile nie uderzył w słupek), jak nie uda się też za drugim razem to cóż, ale panowanie nad motocyklem trzeba jeszcze chyba trochę poćwiczyć. Kurs kat.A trwa 20h a wszystkie te zadania są do opanowania w 10-14h dla osoby która nigdy nie siedziała na motocyklu. Rzeczywiście to czy umiejętność wykonania tych zadań wpływa w jakiś sposób na to jak później ktoś będzie sobie radził na mieście jest dyskusyjna, ale na pewno sprawdza to panowanie i wyczucie nad maszyną.
Ja zdałem za pierwszym razem, ale byłem zestresowany, bo przy pierwszym podejściu do górki zgasł mi samochód. Na szczęście udało się za drugim razem górkę pokonać i dokończyć egzamin.
moze nie bede zbyt oryginalny, ale u mnie to samo, zgasl na gorce, ale reszta juz z gorki elegancko:) za pierwszym teoria i praktyka na oblewniczej w wawie:)
Znam ludzi którzy zdali za któryś nastym razem i są w dużej części dziś lepszymi kierowcami niż "mistrzowie kierownicy" którzy zdali za 1. Także pod względem statystyki stłuczek i mandatów. Nauka jazdy ma w swoim celu naukę owej jazdy a nie sprawdzenie indywidualnych predyspozycji do niej. Innymi słowy różni ludzie potrzebują różnej ilości czasu na naukę różnych umiejętności, niektórym idzie lepiej matma, innym ogarnianie ruchu ulicznego. A jeśli ta osoba za tym 10 czy któryś nastym razem jednak zda, to raczej nie z litości egzaminatora tylko dlatego że faktycznie nie popełniła błedów które zakończyły by się klapą.
Innymi słowy to, za którym razem zdałeś prawko nie ma kompletnie żadnego znaczenia. Jak się nie nadajesz do jazdy to nie zdasz go w ogóle, egzamin praktyczny jest tak skonstruowany że jak ktoś nie potrafi jeździć i się do tego nie nadaje, nie wróci po godzinie jazdy do WORD'u na miejscu kierowcy.
A ja znam ludzi którzy zdali za 5 i 6 razem i jak z nimi mam jechać to wcześniej odmawiam zdrowaśki.
Najśmieszniejsze jest dla mnie tłumaczenie "Nie zdałem/am bo stres". To ciekaw jestem jak taka osoba sobie poradzi z pierwszą groźniejsza sytuacją... Wiem jak, zamiast reagować wciśnie klakson... :P
A ja znam ludzi którzy zdali za 5 i 6 razem i jak z nimi mam jechać to wcześniej odmawiam zdrowaśki.
Ja mam zawsze stresa jeździć z kilkoma znajomymi kierowcami, którzy zdali praktykę za 1. Znam osobę która zdała za 14 razem i moim zdaniem wśród znajomych mi młodych (mniej więcej równieśników) kierowców jeździ wśród ich wszystkich najlepiej.
kotlet- cóż, studium przypadku... :)
A ja znam ludzi którzy zdali za 5-6 razem i są tragicznymi kierowcami. 3 stłuczki w 3 miesiące od odebrania prawa jazdy, jazda po alkoholu, jazda kompletnie bez wyobraźni (byle do przodu bo przecież mam pierwszeństwo), przepisy - jakie przepisy?. Za to nie znam nikogo kto zdał za 1 razem i by sobie nie radził.
Nie studium, tylko prawda jest taka że prawdziwego jeżdżenia uczysz się dopiero w momencie kiedy sam pierwszy raz zasiadasz za kółkiem.
Co więcej, bardziej szanuję osoby które po 5 czy 6 nie zdanym egzaminie rezygnują z tego zupełnie bo wiedzą że się nie nadają niż patałchów z 8 nie zdanym egzaminem którzy uparcie twierdzą że są zajebistymi kierowcami tylko egzaminatorzy się na nich uparli.
No patrz, ja zdałem akurat za 8 i od 2011 żadnej stłuczki ani mandatu :) I nie twierdzę że egzaminatorzy się na mnie uparli, po prostu źle sobie radzę ze stresem i 7 razy popełniłem głupie (aczkolwiek niegroźne) błędy które zaowocowały niezdanym egzaminem.
Co więcej, bardziej szanuję osoby które po 5 czy 6 nie zdanym egzaminie rezygnują
Zainwestować 2 tysiące złotych w szkołę jazdy i opłacać kolejne egzaminy po to by po prostu sobie nagle odpuścić? Chyba uznajemy inne definicje słowa "szacunek".
Najśmieszniejsze jest dla mnie tłumaczenie "Nie zdałem/am bo stres".
Jako osoba, która nie zdawała głównie przez stres (dla przykładu za pierwszym razem nie ogarnąłem, że nie mam włączonych świateł na wyjeździe z placu) muszę powiedzieć, że są różne rodzaje stresu. O ile mam problemy ze stresem na wszelkich egzaminach, to już podczas bardziej ekstremalnych sytuacji na drodze udaje mi się trzymać nerwy na wodzy i unikać kolizji.
[edit] Heh, nie spojrzałem na datę ;) [/edit]
Za pierwszym mi nie pykło bo nie poczekałem aż pieszy całkiem zejdzie z jezdni na pasach. Za drugim już bez problemu.
[2] Przegięcie to są egzaminatorzy nakierowani głównie na zysk, którzy często sami dodatkowo stresują egzaminowanego.
+1
Kiedyś słyszałem że egzaminatorzy mają sprawdzić działanie zdającego w stresie. Nie wiem ile w tym prawdy ale na mnie obaj darli japsko, niezależnie od tego czy robiłem coś dobrze czy źle.
Za drugim.
Za pierwszym oblalem, bo najpierw puscilem noge z gazu, a dopiero potem wrzucilem kierunek <lol>
kat.B grudzień 2009 - teoria i praktyka za 1 podejściem
kat.A czerwiec 2017 - teoria i praktyka za 1 podejściem
Nie taki diabeł straszny jak go malują.
Za pierwszym - opanowałem stres jednakże moja dynamika jazdy (jak to określił egzaminator) była bardzo słaba z czym na szczęście zdążyłem się już uporać :)
Nie wazne za ktorym, wazne jak sie potem zachowuje na drodze. Zdanie za pierwszym nikogo nie czyni mistrzem kierownicy.
ile km robicie rocznie, ile kolizji od odebrania prawka?
Jakieś 110 000 km za plecami, zero kolizji, zero wypadków. 3 głupie mandaty na koncie (brak gaśnicy, ale to akurat nie był mój samochód :D, nie zapięcie pasów (zawsze zapinam ale akurat miałem podjechać jakieś 400m a nawet z osiedla się nie ruszałem, więc lenistwo zrobiło swoje) i przejechanie podwójnej ciągłej (przede mną jechało auto 20 km/h, a podwójna ciągła w tym miejscu to chyba kaprys drogowca, na prostym jak stół odcinku drogi, więc zdecydowałem się wyprzedzić, po 10sek żałowałem :D)
A i B za pierwszym. C za czwartym jakoś, a E za drugim czy trzecim. Problemu z jazdą nie mam, trzy kolizję w przeciągu 6 lat. Jedna powazniejsza. Mandaty to jakoś 5 czy 6 dostałem, dwa w tym roku. Dziennie robię od 40 do 130 km. Nie licząc niedzieli, czasami dłuższe wyjazdy.
Za pierwszym razem i teoria i praktyka. Ale nie potrafię jeździć autem. Co innego jeździć z kierowcą obok a co polegać wyłącznie na sobie. Za mało jeżdżę i za każdym razem gdy wsiadam za kierownicę łapie mnie strach
Miałem to samo przez kilka miesięcy po zdanym prawie jazdy. Jak masz obawy to staraj się na początku jeździć z innym (doświadczonym) kierowcą na miejscu pasażera, w razie czego Cię opieprzy lub doradzi jak będziesz miał problem.
Ale poza tym- jeździć, jeździć, jeździć... :) Praktyka i przyzwyczajenie sprawią że za jakiś czas nie będziesz pamiętać o tym strachu.
Miałem podobnie. Zdałem prawko za 1 razem 12 lat temu i przez pierwszy rok, półtora praktycznie nie jeździłem, bo miałem cykora. Pamiętam że jak miałem rano podjechać raptem 50km gdzieś, to wieczorem dzień przed miałem ścisk żołądka i stres. A potem znowu gdzieś trzeba było pojechać, i znowu, tu 100 kilosów, tam 200, i po pewnym czasie stało się to przyjemnością. Teraz w środku nocy mogę wstać i jechać spod gór nad morze na gofry, jak najdzie ochota.
Wniosek - Wszystko jest trudne, póki nie stanie się proste :)
Niczego cię nie nauczy jazda z innym kierowcą. Albo sie przełamiesz i zaczniesz jezdzić albo lepiej sobie odpuścić. Doświadczony kierowca inaczej widzi sprawę niż źóltodziób.
A tak w ogóle to ja bałbym się wsiadać za kółko po ledwo zdanym egzaminie i rocznej absencji. Żadnego doświadczenia i obycia z samochodem i jeszcze tak długa przerwa.
Jak nie liczyć przerwy 5 letniej, to i teoria i praktyka za pierwszym, na nowych zasadach.
Jak liczyć przerwę, to praktyka za trzecim. Podchodziłem do prawka kiedy miałem 18 lat i że tak się wyrażę z własnej głupoty oblałem te dwa razy, bo się nie przyłożyłem zupełnie i podszedłem do tematu olewająco.
Po latach się spiąłem, bo chciałem mieć plastik i auto - jak widać poskutkowało.
Kolizji zero, mandat jeden, bo bardzo uprzejmy pan policjant stał za znakiem zabudowy i wyskoczył mi z suszarką. Na pomiarze 70km i drugi 60, bo hamowałem.
2pkt i 50zł, także taryfa ulgowa, bo to było krótko po odebraniu plastiku.
Jeżdżę od roku i wychodzi mi to dość dobrze, bo wielu już mnie chwaliło :p
2007 Kat. B za pierwszym razem,
2011 Kat. A za pierwszym razem :-)
Nie pamiętam jakiejś wpadki ze swojej strony ani przy jednej, ani przy drugiej kategorii.
Chociaż przy A egzaminator zwrócił uwagę, że nie rozejrzałam się przed ósemką (co zrobiłam, ale był zbyt zajęty rozmową z drugim egzaminatorem żeby to zauważyć) i opr za to, że jechałam z podniesioną szybką w kasku (bo mi zaparowała na chwilę).
Za 13tym, codziennie robię min 50km, bez wypadku, bez stłuczki od 6 lat.
W przeciwieństwie do paru moich znajomych super kierowców, egzamin za 1szym, stłuczki w ciągu pierwszego miesiąca od odebrania plastiku.
Zaraz Cię zjedzą bo za 13tym. Jak ktoś umie jeżdzić a za każdym razem jest oblewany za pierdołę to może zdawać i dziesiątki razy. Wielu kierowców nie zdałoby dzisiejszego egzaminu na kategorię B, w tym mój ojciec, który już w wojsku był zawodowym kierowcą. Prawo jazdy jest potrzebne po to aby łamać przepisy. Tylko osoba zdająca egzamin stara sie jechać zgodnie z przepisami. Po otrzymaniu plastiku wolna amerykanka.
Wiele osób dało w łape i mówią, że za pierwszym albo za którymś z kolei dali w łapę bo nie mogli zdać.
Ja właśnie jestem w trakcie, teoria za 1szym, praktyka 2 razy w plecy. Raz się odwoływałem bo zostałem oblany za coś co nie miało miejsca. Wymuszenie pierwszeństwa zakończyło egzamin a ja nawet pasa nie zmieniłem. Nawet urząd marszałkowski nie poparł tej decyzji ale i tak przegrałem, bo egzaminujaca stwierdziła, ze poczuła się zagrożona i uznali jej rację. Gdybym w międzyczasie nie pojechałza granicę to aferę bym wykręcił grubą bo widziałem wideo. Baby nie powinny być egaminatorami! Drugi raz z mojej winy i teraz będę 3 raz podchodził. Jestem pokorny jeśli oblewam z mojej winy ale realia są takie a nie inne. W końcu państwo na tym zarabia.
Nie. Prawo jazdy nie jest potrzebne do tego aby łamać przepisy. Jest potrzebne by w miarę normalnie funkcjonować, bo bez samochodu teraz, to jak bez ręki. No chyba, że dotyczy mieszkańców dużych miast z rozwiniętym transportem publicznym.
Po otrzymaniu plastiku wolna amerykanka Szczegolnie w Polsce; to widac, slychac i czuc :)
Niestety każdemu mówię że za 3 razem bo ludzie by mnie albo zabili śmiechem albo zlinczowali. No cóż, czuje się pewnie za kierownicą i nie boje się jeździć. To najważniejsze. Resztę mam w poważaniu, zabrałbym prędzej plastik 20 latkowi w BMW który się wpier*ala na trzeciego bo on zdał za 1 razem i jest królem szos.
Teoria za pierwszym, praktyka za drugim.
Pierwsza praktyka była dosyć niefortunna. Tylko zobaczyłem swojego egzaminatora, wiedziałem, że nie będzie kolorowo. :P Buc jakich mało, na dzień dobry nie zdołał odpowiedzieć, za trudna czynność albo natura mu nie pozwoliła. Na placu przy sprawdzaniu olejów itp. miałem mu pokazać płyn hamulcowy. Ładnie i pewnie wskazuję na odpowiedni zbiorniczek, a on do mnie "Jesteś pewien?". Odpowiadam "No... tak.", on na to "Na pewno?". Ja już lekko poddenerwowany i zmieszany, stoję zaczynam myśleć, czy rzeczywiście to jest to. Po jakichś 10 sekundach ciszy, mówi do mnie "To jest to, ale następnym razem więcej zdecydowania...". XD
Łuk pokonałem prawidłowo, tak samo jak ruszanie na wzniesieniu. Wyjeżdżamy na miasto. Jeżdżę z 10 minut po mieście, mam wyjechać z podporządkowanej na drogę z pierwszeństwem. Wjeżdżam tak jak na każdym innym zakręcie, tak jak robiłem to przez 30 godzin jazd szkolących. Nagle egzaminator hamuje, trzyma pedał jeszcze przez jakiś czas, aby samochód nadjeżdżający z daleka mógł zatrzymać się z mojego powodu. Przy jego zatrzymaniu się mówi do mnie, iż jest to sytuacja zagrażająca bezpieczeństwu, życiu i zdrowiu otoczenia, mogłem wjechać na krawężnik. Nie wydawało mi się iż byłem blisko tego krawęznika, no ale cóż. Było nie było, nic nie poradzę.
Za drugim razem zdałem perfekcyjnie, nie popełniłem ani jednego błędu. Plastik mam już 7 miesięcy, jeżdżę parę razy w tygodniu po kilka kilometrów, czasami zdarzy się jakaś dłuższa przejażdżka. Mandatów zero, kolizji też. Jedyna szkoda auta spowodowana przeze mnie to zerwanie linki hamulcowej, bo za mocno zaciągnąłem ręczny. :P
Nie wiem czy pisał ktoś wyżej, ale miałem okazję zdać sobie prawko w USA dwa tygodnie temu. Procedura wygląda mniej więcej tak, że zdajesz testy w języku polskim (baza kilkudziesięciu banalnych pytań) i kilku znaków na krzyż. Zdążyłem przyswoić wszystko czekając w kolejce na swoją kolej czyli mniej więcej 10 min. Po zdanych testach jest jazda własnym samochodem ok 7 min, na dwóch skrzyżowaniach i powrót. Po wszystkim otrzymujemy prawko do ręki. Całość trwa mniej więcej 2 godzinki :)
Za żadnym. Nie zdawałem. Tak bardzo mnie to nie kręci i nie bawi, że póki co szkoda mi czasu, nerwów i pieniędzy. Pewnie jakbym już zdał to i tak leżały by w szafie, a to jest nawet gorsze niż nie mieć prawka bo wsiada ci później taki za kółko i w sumie nie potrafi jeździć.
A jak jest z wjazdem tyłem do zatoki i tyłem do garażu? Łatwo idzie to pokonać?
Za ósmym :) Ale samochodem i tak nie jeżdżę bo nie lubię i się boję .....
w czasach których ja zdawałem każdy zdawał za pierwszym razem, chyba że był ułomny ;)
|Chyba za 5 :) A jakos sobie radze i juz jednym autme ktore mam od 2011 zrobilem 137 000 km a drugim to nie wiem bo sprzedalem kilka lat temu :( Pare mandatów dostalem za lekkie przekorczenie predkosci, :) Nie mam oporow przed jakakolwiek jazda :) 3 razy bylem juz autem w Chorwacji, a w poniedzialek po 3 rano wrocilem z Budapesztu :)
Tyle trudu i kasy na ch@j bo za 5 lat beda same Tesle z autopilotem jezdzic a czlowieki beda se harnasie pic na tylnej kanapie i ogladac gole baby na telefonie zamiast krecic kolkiem i sie denerwowac.
Mowie jak jest Siara. Jak nie wierzycie to wspomnijcie ten post za 5 lat.
Chyba coraz dłużej się zdaje... Bo auta i wszystko co z tym związane służy lataniu budżetu więc pewnie jest coraz trudniej. Nie siedzę w temacie q jedynie wnioskuje z działań polskich władz.
My nie umiemy jako naród sobie poradzić z budżetem wiele błędów popełniła władza efektem tego jest drenaż obywatela. A to odbija się negatywnie obywatele uciskani emigruja.
Mi się udało za 3 cim razem, za pierwszym to była porażka, wszystko co możliwe poszło nie tak, stres mnie tak zżerał że noga mi latała jak szalona po sprzęgle, głupie błędy, podobnie drugi egzamin, dopiero za trzecim się udało. Myślę że jak ktoś ma podobnie jak ja że się tak mocno stresuje że się myli to dobrą opcją jest meliska czy nervomix, zawsze to złagodzi napięcie a to nie działa tak mocno zeby człowieka ścięło i można normalnie prowadzić i myśleć.
Za pierwszym razem (rok 2004). Zacząłem też robić C ale zrezygnowałem.
Prawko mam 13 lat i żadnego wykroczenia drogowego, więc widocznie jestem przepisowcem.
Za 2 a jezdze bardzo dobrze. Wiekszosc znajomych jak i ja nie zdali za 1 bo trafia sie po prostu na jakiegos ch*ja w tym WORDzie. Na placu jak ktos obleje to z jego winy, ale na miescie juz zadko sie to zdarza, pozdrawiam
teoria za 1
Ja pamietam czasy kiedy na 20 osbob podczas praktycznego zdawala 1 czasem 2 osoby, a jak sie trafilo wiecej ktorzy umieli jezdzic to instuktorzy mieli swoje miejsca, najczesciej z galeziami zaslaniajacymi znak w ktorych uwalali kazdego kto nie znal tej drogi na pamiec :P Ja zdalem za 4 razem, poprostu podszedlem do instruktora i poprosilem o mozliwosc jechania jako pierwszy, bo matka w szpitalu i zdalem, a wczesniej brudne sztuczki.
Czy ja wiem czy tak bym się trzymała tej kwestii nie wpuszczania ludzi na ulicę.
Ja zdawałam 4 razy.
Za pierwszym uwaliłam za stresu, spanikowałam przy cofaniu na łuku i auto przekroczyło linię - chociaż dostałam pochwałę, że nie puściłam kierownicy tylko udało mi się opanować pojazd.
Za drugim - dalej ze stresu nie zauważyłam, że po zjechaniu z podwyższenia - egzaminator wyłączył samochód wraz ze światłami. Potem włączyłam się do ruchu... bez świateł i od razu powrót.
Za trzecim - ze cztery minuty od WORDu wyjechał mi przed maskę rowerzysta. Tak z tyłka, w niedozwolonym miejscu (zaczynam mieć czasem wrażenie, że celowo). Wcisnęłam hamulec i uniknęłam kolizji. Jednak egzaminator twierdził, że on wcisnął go wcześniej... i mnie uwalił. Cóż. Skoro chciał to znalazł pretekst.
Za czwartym za to już poszło jak z płatka.
Nie ma co się poddawać i trzeba cisnąć do bólu ;)
Za drugim bez najmniejszego problemu wykonując najtrudniejsze rzeczy na placu manewrowym.
Za drugim.
Za pierwszym wydup w pachołka na placu xD nigdy mi się to na jazdach nie przytrafiło, ani nawet w snach.
Za ósmym :) Cienki ze mnie kierowiec. Samochodem do dziś jeżdżę sporadycznie bo nie lubię i się wręcz boję :)
Teoria i praktyka za pierwszym razem, dzisiaj :) Lekki stres był, ale wszystko poszło ładnie. Najbardziej obawiałem się łuku, który nie zawsze wychodził. Ale dobrze ustawione lusterka i poszło :)
Za drugim. Za pierwszym pamiętam, że zjadł mnie stres. Na szczęście to zamierzchłe czasy
Za trzecim, myślę że to nawet dobrze, bo dzięki temu nigdy nie miałem żadnego wypadku ani mandatu, czasem nawet łojca poprawiam.
Za drugim. Za pierwszym razem brakło mi 2 punktów z teorii, za drugim razem zdałem testy i jazdę.