Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Cities Skylines zmierza na PlayStation 4

21.06.2017 19:27
1
zanonimizowany1164035
13
Pretorianin

Co kto lubi.

21.06.2017 19:50
Lukdirt
2
1
odpowiedz
5 odpowiedzi
Lukdirt
126
Senator

Zawsze mnie zastanawia, jak się gra w takie gry na konsolach. Przecież na pececie w takie gry obsługuje się tylko i wyłącznie myszkę. A na konsoli jak? Nie wyobrażam sobie grania padem w city buildera.

21.06.2017 20:26
Zluurkeaksz
2.1
Zluurkeaksz
47
Centurion

Patrz Tropico 5 na konsole, pamiętam, że dało się grać na padzie.

21.06.2017 20:49
robert357
2.2
robert357
66
Konsul

RUSE też było na konsolach, a przecież to RTS.

21.06.2017 21:15
bone_man
2.3
bone_man
200
Omikron Persei 8

W Cities Skylines całkiem dobrze gra się na Steam Controllerze, aż się zdziwiłem. No ale to SC, praktycznie do wszystkiego się nadaje.

22.06.2017 10:07
kaszanka9
2.4
kaszanka9
109
Bulbulator

Zależy jakie wybrali podejście, najbardziej kompatybilna opcja z padem to jest po prostu wskaźnik myszki sterowany nim, daje to od razu 100% funkcjonalności bez wielkich zmian wiec mało roboty, ale nie każdy lubi i nie zawsze się da, choć ja sobie nie wyobrażam inaczej jeżeli jest dużo opcji, no chyba, że na konsolach będzie całkowicie przebudowane pod pady.

Dać się da i co całkiem ok działa.

M$ miał dodać w xone wsparcie myszy i klawy, ale nie wiem na jakim jest etapie.

22.06.2017 13:17
GhostMaree
2.5
GhostMaree
39
Konsul

poprostu dodac sterowanie analogiem...

21.06.2017 20:15
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

To są gry, gdzie masz aktywną pauzę, czy nawet samo tempo wydawania poleceń nie ma znaczenia. Pad ma dwie gałki analogowe i wiele przycisków. Dobrze zaprojektowany interfejs będzie równie wygodny, jeśli nie wygodniejszy niż mysz.
Prawdę mówiąc w takie gry chyba nawet lepiej grać na TV siedząc na kanapie z padem niż przed komputerem.
Pad do PS4 ma też panel dotykowy i żyroskop, to też dodatkowe możliwości dodania precyzyjnego sterowania.

Nie jest to też pierwszy city builder. Simcity od którego wszystko się zaczęło wyszedł praktycznie na wszystkie możliwe platformy. Zresztą to dotyczy wszystkich popularnych gier, NES, SNES czy PSX dostawały nawet typowe gry myszowe czy strategie z PC i Amigi. Chociażby Lemmings trafiło na konsole mimo iż granie na padzie nie jest zbyt wygodne.
SNES i PSX miały też mysz, a na SNESa samo Nintendo zrobiło kilka gier tylko na mysz m.in. kultowe Mario Paint.

Na PSX gier na myszę było sporo, nawet RTSy jak C&C czy Dune 2000, albo X-COMy o grach ekonomicznych nie wspominając.

W tamtych czasach był na to rynek, bo konsole były dużo powszechniejsze w domach niż komputery. To tłumaczyło porty gier PCtowych na konsole. Część dobrze współgrała z padem jak DOOM, a inne wolały mysz jak X-COM.

Kolejne generacje już nie próbowały udawać PCtów, bo każdy konsolowiec i tak jakiś komputer posiadał.

post wyedytowany przez Likfidator 2017-06-21 20:16:21
21.06.2017 20:20
3.1
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Pad ma dwie gałki analogowe i wiele przycisków. Dobrze zaprojektowany interfejs będzie równie wygodny, jeśli nie wygodniejszy niż mysz.

Kogoś tu widzę poniosła fantazja. :D

post wyedytowany przez zanonimizowany1202555 2017-06-21 20:21:24
21.06.2017 21:14
Wielki Gracz od 2000 roku
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Wielki Gracz od 2000 roku
173
El Kwako

Niby dobrze, że i konsolowcy będą mogli w to zagrać, z drugiej to czysty masochizm. Grałem w RUSE na konsoli i to był lekki niewypał. Niby interfejs przystosowany od początku do konsoli, ale brak precyzji i powolne przewijanie kamery (największa wada konsol, szczególnie w fpsach) zabijały przyjemność płynącą z grania.

22.06.2017 09:48
4.1
zanonimizowany568259
24
Centurion

Nie wiem dlaczego dostajesz minusy, skoro piszesz prawdę. Do tego aż strach pomyśleć jak to będzie działało na PS4...jeśli tak jak na Xklocku to szczerze współczuję każemu, kto to kupi. Już na PC optymalizacja nie powalała, a co dopiero na takim złomku. Nic dziwnego, że nie chcą wydawać dodatków, kompletnie zajechałoby to konsole.

21.06.2017 22:20
marcinbvb
5
odpowiedz
1 odpowiedź
marcinbvb
142
Generał

"Osoby decydujące się na zakup tytułu muszą również pogodzić się ograniczeniami wynikającymi z możliwości technicznych konsoli. Musimy przygotować się więc na nieco gorszą oprawę graficzną oraz mniejszą liczbę generowanych na ekranie obiektów, takich jak samochody czy ludzie."
Czyli to będzie taka bieda wersja z PC, do tego wydany tylko 1 dodatek, a dodatkowo nie zapomnijmy że jakieś 80% roboty w tej grze robi warsztat.

22.06.2017 09:37
Cziczaki
5.1
Cziczaki
183
Renifer

Zapomniałeś jeszcze o sporo wyższej cenie. (pewnie coś koło 100zł extra)

21.06.2017 22:34
Raiden
6
odpowiedz
Raiden
140
Generał

Jakby wyszło na WiiU, to pewnie grałoby się tak dobrze jak na PC lub wygodniej :P

21.06.2017 22:39
7
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany722423
64
Generał

Mnie zastanawia jak będzie z wydajnością, wiem że były (sa?) problemy przy 100k mieszkańców, procki się zaczynały dławić (i to nie byle jakie proce)

22.06.2017 06:27
elathir
7.1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Właśnie tez mnie to ciekawi. Do dużych miast by grac płynnie i wygodnie ta gra wymaga i7, a jak wiemy najsłabszym elementem konsol jest właśnie CPU. chyba, że część roboty zepchną tam na GPU.

22.06.2017 01:42
8
odpowiedz
laki2217
126
Generał

Ta gra wymaga bardzo mocnego procesora przez co wydajność spada na łeb. A trailer raczej nie robiony na PS4 (Przy takim mieście co pokazali to zwykłe komputery już się zaczynają dławić.)

Wiadomość Cities Skylines zmierza na PlayStation 4