Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Czym jest FoV i jak wpływa na gracza?

28.05.2017 22:43
😈
1
Lemigranto
30
Centurion

dobry material czegos sie dowiedzialem a po za tym naprawde dobry research Kacper Pozdrawiam

29.05.2017 10:34
😉
2
odpowiedz
LitlePhilosopher
2
Junior

Te materiały jednak są świetne, nie muszę przedzierać się przez tony profesjonalnego języka informatycznego, a dostaje wyłożoną istotę sprawy. Genialne! Więcej tego! (premia dla Kacpra!)

29.05.2017 11:28
3
odpowiedz
polik50
27
Pretorianin

Ja bym to opisał tak. W fpp nie patrzysz z oczu bohatera tylko na widok z jego oczu swoimi własnymi. Dlatego musi być jakiś kompromis.

29.05.2017 11:51
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1101535
23
Generał

1:40
Kat widzenia 180-200 stopni podczas patrzenia prosto przed siebie bez ruszania oczami i glowa? Chyba sie cos autorowi pomylilo, bo to by znaczylo ze widzimy co jest za nami. Ten kat to predzej 160-180.
200 stopni jest, jesli uzwglednimy ruch galek ocznych w lewo i prawo.

29.05.2017 13:00
kaszanka9
4.1
kaszanka9
109
Bulbulator

Dokładnie, maks to 180 stopni i to tylko łączenie z wizją peryferyjną czyli wspominane rozpoznawanie, że coś się tam dzieje na obrzeżach, ale dokładnie od razu nie rozpoznajemy. (za to kształty bez względu na wszystko od razu rozpoznajemy)

A samo wyraźne widzenie kończy się, tu różnie podają, na 120-130 stopni, poziomo rzecz jasna, bo wyłącznie o tym jest materiał.

Powyżej 200 jest naciągane, bo patrzy się na wprost gry, oczy działają synchronicznie :-) Więc spoglądając w jedną ze stron, tracimy część drugiej.

31.05.2017 17:50
Misiek1389
4.2
Misiek1389
64
Centurion

Na angielskiej wiki piszą że pole widzenia dla obu gałek ocznych to 100° w pionie i 200° w poziomie. Widzę że panowie po doktoratach się lepiej znają......

29.05.2017 14:40
5
odpowiedz
LucasNav
4
Junior

Kacper czy Ty masz jakiś kanał na YouTube? Serio stary jak masz to podaj gdzieś linka a jak nie masz to miej :D Ode mnie byłby natychmiastowy sub! Uwielbiam te materiały okołogrowe z technikaliami :p

29.05.2017 15:15
6
odpowiedz
neputsunu
16
Legionista

Ja tam bardzo polubiłem Eyefinity. Mam główny monitor 23 cale, do tego boczne 17 calowe w formacie 4:3. Rozstawione, że siedzę jakieś 70 cm przed głównym a boczne kątowo do niego. No i kierownica a efekt jest dla mnie super. W Dirt 32 dachowanie stało się zupełnie nowym doświadczeniem :D

29.05.2017 17:50
kaszanka9
7
1
odpowiedz
1 odpowiedź
kaszanka9
109
Bulbulator

Niestety muszę stwierdzić, że materiał niekompletny, było tyle okazji podczas tego materiału, ale redaktor ani razem nie wspomniał o rozwiązaniu problemu, czyli ultra wide, format "21:9".

Format ten sprawia, że obraz generowany jest sporo szerszy w perspektywie gry, bardziej naturalny do tego co widzimy na co dzień.

Osobiście FOV nienawidzę, bo to marna regulacja zmieniająca wyłącznie kąt widzenia, co na płaskim ekranie kończy się prędzej czy później zniekształceniem "rybie oko", na które ja jestem wyczulony i go nie lubię.

Natomiast ultra wide zmienia szerokość widzenia kamery, technicznie nie ma przeszkód by taki wybór był w opcjach gier, jednak nie widziałem ani jednej która to umożliwia, równie dobrze mogło by być 16:9 z szeroką kamerą i zamiast od góry i dołu czarne pasy, po prostu renderowało grę.
Ale jak pisałem, żadna gra takiego czegoś nie ma.

Niektóre gry mają tragiczny FOV i dużo się z tym zrobić nie da, jak jest ultra wide to sprawa uratowana, ale taki np. divison, nawet w 16:9 jest idealnie zrobione (mimo, że ma świetny tryb 21:9), tak więc uznaję problemy z FOV jako błąd projektowy twórców, zawsze.

Zwłaszcza w momencie pokazywania ścigałek warto było o tym wspomnieć, bo tutaj to od razu jest mega różnica i komfort, zero babrania się z FOV, dodam, że nie potrzebujecie drogich monitorów, wystarczy wymusić w sterowniku 21:9. Jest wąska grupa gier opornych, ale to jedna na 50, gdzie nawet hex edycja nic nie dają.

Generalnie to już dawno nie gram inaczej niż w 21:9, chyba, że muszę, ale 16:9 to nie żadna drama, nadal wszystko gra. No i jak wracam z gry 21:9 to odzyskuję pełną przestrzeń roboczą 16:9, czego nie można powiedzieć o monitorze 21:9.

Nie mniej, 21:9 góruje, znacznie lepszy odbiór i oszczędza się jakieś 20% wydajności. Dziwi mnie, że na konsolach prawi zerowe zainteresowane, a by się przydało, znam tylko 2 gry na ps4, które mają 21:9.

31.05.2017 18:13
Patryx0
7.1
Patryx0
151
Look for the Light

Zgadzam się co do 21:9, sam rok temu przesiadłem się na Ultrawide i od tego czasu 16:9 wygląda za kwadratowo :)

29.05.2017 20:54
8
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Przy okazji mozna bylo wspomniec o fov 360, da sie tak grac w Quake'a ;)

04.06.2017 20:09
👍
9
odpowiedz
WOK [BRZUSIO]
1
Junior

Bardzo czekam na 5!
Mam nadzieje że będzie łał bo 4 część była przerysowaniem 3 a primal był bardzo słaby. Albo nie tyle co był słaby tylko był zabardzo przekombinowany. Chviał bym coś nowego ale nie aż tak jak primal. Co do religii produceńci postawiliodwarzny krok co do tego.
I jak myślicie, ta gra będzie zbanowana w jakimś kraju?

04.06.2017 21:45
<SEBEK>
👍
10
odpowiedz
<SEBEK>
66
obserwatoR

Dobrze że jestem takim casualem i nie zwracałem nigdy na FoV uwagi.W sumie dalej nie zwracam.No a tak ogólnie materiał pełna profeska.

tvgry.pl Czym jest FoV i jak wpływa na gracza?