Siema. Mam pytanie dotyczące silnika po grę. Wraz z rozpoczęciem wakacji chciałbym zacząć pracę nad grą PRG z dość rozwiniętą fabułą (w stylu Gothic, Wiedźmin 3...). Głównie chodzi mi o silnik, który dobrze poradziłby sobie na dużej, otwartej powierzchni Myślałem nad CryEnginie 5, ale ponoć nie wspiera on tak bardzo gier RPG. Podobnie Unity 5. Rozważam także opcje Unreal Engine 4.
A wy? Co polecacie? Chodzi też o to żeby grafika może nie była wybitnie dobra, ale żeby mogła pocieszyć oko. Jakby co to z góry dzięki
Forum: Pomoc w dobraniu silnika
Lista wątkówOdpowiedzgry RPG
Tak trochę z innej beczki... zamierzasz sam robić wszystkie modele do gry ?, czy wykorzystasz gotowe assety ? Jeżeli nie robiłeś wcześniej żadnej gry to sądzę, że Unity. Jest najprzystępniejszy ...
Tak chce sam zrobić modele do gry. Tak samo z assetami. Chce żeby gra była jak najbardziej orginalna. Owszem najpierw pobawię się w mniejsze produkcje, ale chciałbym już zaczynać coś działać w tym kierunku.
hmm, niezłe wyzwanie. Z Unity łatwiej się ogarnąć, masa tutków na YT, bardziej przystępny na poza PC-towe platformy. Aczkolwiek efektami oświetlenia nie dorówna UE, czy CE.
No dobra, ale czy spełni wymagania jakie oczekuję? Czy będzie się dało przerzucać assety z 3ds maxa?
To jest raczej kwestia rozszerzenia pliku 3d, z tego co wiem Unity db sobie radzi z *.fbx - ami.
A jak to wygląda ze strony graficznej jeżeli chodzi o unity? Grafika będzie bardzo dobra, dobra, przeciętna czy raczej taka jaka była 7 lat temu? Bo to też jest bardzo ważne
to zależy, z najnowszych gier to Syberia 3 powstała na Unity, czy Torment: ToN. Wieśka 3 na tym raczej nie zrobisz, tak na oko możesz mieć poziom grafiki z gry Arcania: g4. Wyszła w 2010, ale moim zdaniem do dziś może cieszyć oko.
Aaaa. To spoko. Arcania pod względem samej gry nie zadowala, ale jako grafika w ustawieniach na full jest naprawdę spoko. Dobra co da się zrobić z tym Unity
A coś innego? Oczywiście biorę pod dużą uwagę Unity, ale nie byłoby czegoś co spełniałoby wymagania graficzne jakie panują może nie teraz, ale jakieś rok, dwa lata temu?
Grafika nie rządzi w grze, liczy się pomysł. Jak chcesz mieć wypas to bierz UE4, ale sądzę, że możesz się szybko zniechęcić..
No spoko. Biorę się za Unity.
Co do premiery (chociaż wyczuwam tutaj trochę naśmiewania się)- To planuję ją na początek następnego roku
A sory. Tak po grubszym namyśleniu i że moja ekipa składa się z 3 osób (mało) i po dokładnym dopracowaniu. Dokładniejszym przestudiowaniu wszystkich niezbędnych programów. Uzbieraniu potrzebnych pieniędzy do podstawowych rzeczy. Nasze koncepcje opierają się jeszcze na dubbingu, ale to już bedzię wydatek rzędu kilkunastu tysięcy więc profesjonalny dubbing odpada. Ale myśle że w rok lub półtorej odwalimy całkiem niezłą robotę
Tak. Z własnych zarobków. A co do ilości godzin to nie będzie to co w wiedźminie 3 że będzie tam ponad 100 godzin. Zapewne mniej, ale ilość nie jest jeszcze określona
A sumę musimy uzbierać naprawdę nie małą. Ale do planowanego rozpoczęcia pracy nad grą jest jeszcze półtorej miesiąca, więc wstępne sumkę się uzbiera. Na teraz mamy już koncepcje Nazwy bohaterów,, kontynentu, państw, miast, wiosek, nawet rzeki, oceanu, gór i różnych tego typu lokacji(Niektóre z czasem ulegną zmianie). Chcieliśmy od zaraz zacząć pracować nad wstępnym opracowaniem mapy. Co do gry? Ja jak i mój kolega (ponieważ dzisiaj jeden zrezygnował) mamy nadzieję że podołamy zadaniu i odwalimy niezły kawał dobrej roboty jak na naszą pierwszą grę.
Zdajesz sobie sprawę, że to jest najmniej istotne? Dużo ważniejsze jest czy macie mechanikę rozgrywki. Zepełniacze, w postaci treści wymyślić i zakodziź jest najłatwiej, najtrudniejsza sprawą są kwestie mechaniki, AI, przygotowanie customowych assetów jest gigantycznie czasochłonne itd.
Nazwy, historyjki, treść słowna, to jest to prostsze wbrew pozorom w małych produkcjach. stanowi to dopiero problem w tych dużych poważnych z aria ludzi nad nimi pracującą by spiąć to do kupy.
Nie chcę was zniechęcić, by nie było, jedynie uświadomić priorytety :) Jak zaczniecie za dużo myśleć, o ty jak co ma się nazywać, czy gdzie dana wioska leżeć, to się zakopiecie w detalach i nigdy nic nie zrobicie. Na początek przygotujcie sobie podstawy mechaniki, potem zabierzcie się za treść.
Nie chce w was gasić zapału... Ale serio? Porywacie się bez doświadczenia ani budżetu na tak ambitny projekt? Albo to jest trolling albo naprawdę zacznijcie od czegoś mniejszego na czym można się wybić... Jest tyle gównianych indyków na rynku że gdybyście zrobili coś porządnego to jest duża możliwość że zostało by to zauważone przez publiczność. Ale cRPG z otwartym światem? Stawiam dolary przeciw orzechom że projekt zdechnie bardzo prędko.
I co z tego, że zdechnie? Niech chłopaki się bawią, uczą i rozwijają, oczywiste, że nic z tego nie wyjdzie i na 99% nawet nie uda im się tego skończyć ale bez jakichkolwiek prób nie da się niczego zrobić.
Przecież napisałem że "najpierw pobawię się w mniejsze produkcję". Nie bedziemy się brali od razu za gre w stylu Wieśka czy Ghotica bez żadnego wcześniejszego przygotowania. Tylko idiota by tak zrobił. Owszem wiem, że jest duża szansa że można się przez to zniechęcić, ale nie od razu Radom zbudowano. Jeśli się zniechęcimy, odstawimy projekt, poczekamy trochę i zaczniemy kontynuować. I tak, wiem że to wymaga dość dużego nakładu pieniędzy, i jeszcze więcej pracy. Co do pytania Szyszkłaka to tak, mniej więcej jest opracowania.
No tak. nie ma dokładniej daty wydania. Ze względu na finanse może to być za półtorej roku, dwa a nawet trzy lata.
Po wstępnym podliczeniu. Po obliczeniu animacji itp. (prócz dialogów) musimy wydać minimum 6 tyś złotych.
no można tak powiedzieć. No ale też nie będę płacił zawodowcom po studiach bo potrzebowałbym 5 razy więcej. Chodzi mi o osoby, które będą się na tym znały