Tak mnie przy niedzielnej szklanicy grogu wzięło na mędrkowanie, a bezpośrednim powodem było tu AC Rogue, w którym w pewnym momencie wolałem się zabić, niźli kawał drogi wracać na okręt.
A gdyby tak wprowadzić jakieś dodatkowe mechaniki czy rozwiązani, które sprawiałby, że nasze emocje względem prowadzonej postaci byłby mocniej zaangażowane. Wyobrażam sobie np. taki patent, w którym rozgrywce TPP towarzyszyłoby co jakiś czas odwracanie głowy bohatera i spoglądanie na nas z obawą i strachem wobec czyhających niebezpieczeństw, ale też jakąś taką psią wiernością i ufnością, że nie pozwolimy jej skrzywdzić. A jeszcze może dodatkowe wzmocnienie efektu np. drżeniem pada, gdy nasz bohater się boi czy jest w stresie. Jakkolwiek naiwnie by to nie zabrzmiało, na mnie taka wizja działa. :)
Z tym drżeniem pada to przecież jest już tak w niektórych grach.
A to nie wiem, ze mnie gracz tylko PC, ten feedback pada w służbie sygnalizowania emocji przyszedł mi do łba, bo akurat na klawiaturze ciężko taką mechanikę zaadoptować.
A nie ma już gry która wykorzystuje taki patent?:) Jak nie to, usuwaj szybko wątek i leć do jakiegoś producenta!
Nie wiem o co dokadnie ci chodzi, ale pierwsze co mi przyszło do głowy to Fahrenheit.
zawsze mozna by podlaczyc do gniazdek sluchawkowych w padzie jakis kabelek ktory by razil pradem w momencie smierci bohatera
W wojskowych symulatorach lotniczych podłączano zajebiste elektroszokery gdyż piloci zbytnio ryzykowali bez śmiertelnych konsekwencji. A tak solidny dyskomfort przy rozbiciu wirtualnej maszyny przyczynia się do bezpieczeństwa.
Jak sobie teraz przypominam to w Fahrenheit rzeczywiście było coś takiego. Scena w psychiatryku, gdy prąd odcinają. Na klawiaturze wymagało to jakichś kombinacji, by utrzymać nasze zdrowie psychiczne w ryzach - czy jakoś tak. Ale to była tylko minigierka, a mi bardziej chodzi o sytuacje, w której element przywiązania i swoistej interakcji między graczem a jego wirtualnym przyjacielem byłby esencją rozgrywki. Może trochę nawet na zasadzie Tamagotchi. ;)
Przypominam sobie tylko jeden tytuł, który pozwalał w pewnym stopniu na takie emocje, ale było to osiągane troszkę innymi środkami. Gra genialna mimo mnóstwa nietypowych i nie do końca wygodnych rozwiązań.
https://www.gry-online.pl/gry/the-experiment/z52c88#pc