Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Animowanie twarzy w grach wideo

26.03.2017 20:04
1
1
zanonimizowany1087075
42
Centurion

Na przykładzie zakopania pod ziemie przełomowej technologii zastosowanej w L.A Noire, sam widzisz w jakim kierunku 'rozwija' się branża. To jedna z kilku technologii, która cofa się w rozwoju, zaraz obok fizyki czy AI. W/w składowe po prostu nie są zauważane (doceniane) przez rynek mainstream. A przecież na nim opiera się cały biznes gier AAA. Andromedę, czy Horizon, krytykują gracze którzy zjedli zęby na grach, którzy widzieli już wszystko, jeśli chodzi o animację twarzy, a przecież to tylko ułamek ułamka całej masy użytkowników elektronicznej rozrywki. Żadne korpo nie będzie inwestować kasy w coś, co ma zadowolić kroplę w morzu. Mówię tutaj oczywiście o rozwiązaniach kompleksowych, dostępnych dla każdego developera. Uncharted4, to zupełnie inna bajka, ND ma indywidualne i wyłączne wsparcie ze strony Sony, zarówno finansowe, jak i technologiczne, no i oczywiście mają czas na ręczne rzeźbienie.

26.03.2017 20:13
kaszanka9
2
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Całkiem niezły materiał podsumowujący obecną sytuację i rzeczywiście w dużych grach wydaje się, że przyszłością jest konwersja gry aktora na animacje, oczekiwania wzrastają, moc wzrasta z każdym dniem, twarze będą jeszcze bardziej szczegółowe, także trzeba coś wymyślić.

U4 liniówka i ma 5 postaci na krzyż to sobie mogą pozwolić.

Horizon akurat uważam, że do Aloy mało się przyłożyli zważywszy na fakt, że to główna bohaterka, no ale zazwyczaj i tak patrzy się na teksty wiec jako tako mniej przeszkadzają jakieś defekty (choć jest ich mało), za to oczy dopracowali świetnie w całej grze, nawet odbicia są na różne sytuacje.

28.03.2017 03:17
GhosteKl
3
1
odpowiedz
GhosteKl
66
Pretorianin

Mówiłeś o animacjach, a o jednej, dość przełomowej gierce swego czasu w tym aspekcie nie wspomniałeś. Mianowice Half-Life 2, który jak na swoje lata i tak ma lepsze animacje niż Andromeda. No dobra, może przesadziłem ale kiedyś robiły wrażenie :D

28.03.2017 09:27
yasiu
4
odpowiedz
yasiu
199
Legend

Z animacjami twarzy jest ten problem, że w większości przypadków, słabą animację gracz zobaczy tylko raz.

Śmiesznie jest o tyle, że to nie jest jakaś kosmiczna sprawa - w sensie zrobienie sensownie wyglądającej animacji ruchu ust dostosowanej do wypowiadanych kwestii. Jest to czasochłonne, trzeba się do tego przygotować, ale da się zrobić. Priorytet jednak jest na tyle niski, że mało komu chce się w to bawić.

28.03.2017 20:01
5
odpowiedz
Rapez
34
Centurion

Chlopie, kogo interesuje "ruch ust" w grach ? Jak sobie odpowiesz na to pytanie to wrocisz na Ziemie.

29.03.2017 17:19
Adrianun
😉
6
odpowiedz
Adrianun
122
Senator

Kolejny bardzo ciekawy materiał!

tvgry.pl Animowanie twarzy w grach wideo