Systemy RPG, które chcielibyśmy ujrzeć w postaci gier wideo
Co to za zestawienie bez "Dzikich pól"? Już "Serce z kamienia" pokazało potencjał klimatów Polski Szlacheckiej wzbogaconej elementami nadprzyrodzonymi.
Odnośnie RPG to ja się tak zapytam, zna ktoś jakieś DOBRE RPG (nie mówię tutaj o grze komputerowej), które byłoby nastawione na fabułę i opowiedzenie historii? D&D jest nastawione na mechanikę i taktyczną walkę, ja chce czegoś co będzie można grać płynnie, przyjemnie, będzie skupiało się na fabule i nie przerazi nowych graczy. Coś nawet w stylu planszówki czy "kafelkówki" (plansza składa się z kafelków), bo nie powiem że zależy mi na jako takiej planszy po której poruszają się postacie.
Każdy system RPG możesz dowolnie sobie zmieniać, w końcu jesteś mistrzem gry. Miewałem sesje w Warhammera, Neuroshimę czy D&D gdzie rzuty kostką były naprawdę rzadkością, a większość się opowiadało, i to na podstawie opowiadania MG określał jak dobrze Ci się dana akcja udała lub nie.
Na pewno możliwe jest to w Wampirze: Maskaradzie, zdarzało mi się prowadzić sesje bez ani jednego rzutu kością.
Ale tak jak piszą wyżej, wszystko zależy od MG i tego, jak podejdzie do tematu. Ważne jest też, żeby wszyscy najpierw uzgodnili, czego szukają w sesjach i MG to zapewnił.
W sumie może w ogóle olać system. Zdarzało mi się prowadzić w dawnych czasach sesje w zasadzie bez zasad, oczywiście w sytuacji gdy mechanika polega na opisach bardziej niż rzutach i punktach. Nagradzałem pomysłowość i rozsądek nad jakąkolwiek mechanikę. Rzuty kością jakieś tam robiłem, bo gracze je lubią, ale wyniki interpretowałem sam. Czasem dla atmosfery mówiłem im ile musi wypaść by opisana akcja się powiodła, tak dla odrobiny emocji gdy od niej dużo zależało.
W wampirze maskarada nadaje się najlepiej do tego sam grałem sesje która była nastawiona na tylko story telling.
Z tego co piszesz wynika, ze nie szukasz RPG tylko gry planszowej z elementami RPG.
Zobacz sobie "Magia Myszy" - to jest planszowka silnie nastawiona na kooperacje graczy i uczestniczeniu w opowadanej historii.
Czy to będzie RPG czy gra planszowa/kafelkowa z elementami RPG to już mniej ważne. Ważna jest przygoda, fabuła i płynność rozgrywki. Patrzyłem właśnie na tą grę, mniej więcej to czego szukam. Bardzo dzięki za propozycję. Szkoda że nie ma kogoś w stylu "mistrza gry". Nawet (a może i tak najlepiej?) w formie podobnej do tej z Posiadłości Szaleństwa. Gdybyś znał coś jeszcze podobnego zarzuć nazwą, bo te myszy mnie mocno zainteresowały i chyba je kupię.
polecam Descent wędrówki w mroku 2 edycje to jest bardziej RPG niż planszówka
Ani słowa o G.U.R.P.S. od SJG? Pierwotnie Fallout był realizowany na tym systemie. O tyle pasuje, że jest - jak nazwa wskazuje - Generic i Universal :)
thinspoon - być może chodzi o gry, które "(...) chcielibyśmy ujrzeć w postaci gier wideo", czyli jeszcze takich nie dostały. Dzikie Pola to klimat szlachty polskiej XVII wieku, a o tym gra już była - Mount&Blade, Ogniem i Mieczem.
Artykuł fajny :)
Ten John Wick to jest gość, nie dość że doskonały zabójca to jeszcze fajne systemy RPG pisze.
Każdy system bez krasnali, wróżek, elfów i magii byłby dobry. Rzygam już fantasy
No wszystko okej o wgl ale jeszcze jeden powinien się tu znaleźć. Gdzie jest Warhammer 2.0? Cudowny świat horror-fantasy... Echh grało się kiedyś... :(