Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

tvgry.pl Pecetowe gatunki, którym nie udało się na konsolach

02.03.2017 20:22
1
2
Lukasz20202
19
Chorąży

Divinity ukończyłem na konsoli PS4 i przyznam, że sterowanie było rewelacyjne, problemem tych gier nie jest sterowanie ale raczej budżet bo konsole to przede wszystkim gry AAA, jakoś w FPS ludzie potrafią grać na padzie pomimo, że wymaga to znacznie większych umiejętności niż zestaw k+m.
Miałem ochotę kupić Tormenta w wersji na PS4 jednak widać, że bieda gry z kickstartera nie są w ogóle przygotowane z myślą o konsolach.

03.03.2017 04:03
2
odpowiedz
Ar2Ti2
36
Centurion

Zawsze osobiście miałem i konsole i PCta i z tego co mogę powiedzieć to tak:
1. RTSy to fakt, nie wyobrażam sobie sterowania padem, ciężko to porównywać do FPSów, bo te drugie to jednak całkiem co innego i granie padem w nie to żaden problem i tylko kompletny kaleka manualny nie dałby rady się nauczyć po jakimś czasie.
2.MMO w sumie jak dla mnie żadna strata, prócz zalet czysto socjalizacyjnych, bo można poznać innych ludzi to te gry nie prezentują sobą żadnej wartości.
3.Klasyczne RPG ... dla mnie to tylko kwestia niskiego budżetu, lub lenistwa twórców w przenoszeniu gry na konsole.

03.03.2017 09:26
elathir
3
odpowiedz
elathir
97
Czymże jest nuda?

Co do padów w FPSach, niby da się padem. ale pytanie na ile pomagają system wsparcia, oraz druga kwestia, można, ale i tak myszka + klawiatura będą wygodniejsze i precyzyjniejsze. Z drugiej strony podobno da się grać w bijatyki, wyścigi czy gry sportowe na klawiaturze, ale to tez mordęga. Pad sprawdza się tutaj o niebo lepiej.

Tyle, że tutaj mamy jednak przewagę PC, pady do Xboxa, moim zdaniem lepsze od tych Sony, bardziej pasuje mi układ analogów, działają na PC.

03.03.2017 10:44
4
odpowiedz
1 odpowiedź
MarcinB323
78
Centurion

Moim zdaniem niektóre tytuły po prostu nie pasują do odbioru na konsoli. Sam jestem pecetowcem zatwardziałym i gdybym miał konsole ( i czas na jej ogranie) to z pewnością na wypasionym telewizorze nie chciałbym wlepiać się w małe piksele by odrużnićzczególne jednośti w rts. Sam jestem za to zdziwiony, że gry mmo nie są polularne na konsolach bo funkcje online są obecnie integralna częścią każdej konsoli. Co do pada - sam kiedyś go nie miałem i tylko z tego powodu, że znalazłem oferte używanego pada do x-360 za polowe ceny kupiłem go- chciałem pograć w shanka i jakoś bijatyke. Dziś nie wyobrażam sobie grania bez użycia pada poza poszczególnymi przypadkami ( rts czy rpg - Pilarsów czy Baldura) pozostałe gatunki praktycznie tylko pad. BTW używany pad do -360 z pierwszej serii padów tworzonych w USA po 4 latach używania sprawuję sie znakomicie i przebija nowego pada który dostałem od dziewczyny ( seria made in china).

03.03.2017 15:15
elathir
4.1
elathir
97
Czymże jest nuda?

Poza ograniczeniami sprzętowymi (choć kwestia kontrolerów jest problem dla mmo na konsolach) jest też kwestia różnicy w samych odbiorcach. Co z resztą w artykule było wspomniane. Właściciele konsol to nie są z reguły maniacy gier, raczej ludzie, którzy od czasu do czasu chcą sobie w coś pograć. Oczekują prostego w użyciu narzędzie do miłego spędzenia wieczoru, z jakąś fajnie wyglądającą i przyjemną grą. Temu gry sportowe czy bijatyki tak tam rządzą. Pojedyncza partia zajmuję chwilę, można pograć z kumplem na dwa pady itd.

PC to granie trochę innego rodzaju, i tutaj duża grupę stanowią maniacy chcący poświecić więcej czasu na granie. Stąd takie gatunki gier jak MMO czy strategie mają się tutaj dobrze. Do tego cały, szeroko pojety e-sport. Ludzie, którzy angażują się w granie PC-towe często poświęcają mu więcej uwagi i są też bardziej wybredni. Może trochę dziwić zestawienie mmo i wybredności. Bo przecież te gry są często pozornie dość toporne. Jednak doświadczenia z nich płynące również są związane z społecznością i tym w jaki sposób gra ja animuje. Dlatego TESO przez graczy konsolowych są bardzo wysoko oceniane, a przez PC-towych słabiej. Bo i le mechanicznie i graficznie jest naprawdę dobre, to gracze PC narzekają na słabą interakcje, chca jej po prostu więcej od graczy konsolowych. Do tego dochodzi łatwiejsza komunikacja (klawiatury + komunikacja głosowa).

post wyedytowany przez elathir 2017-03-03 15:15:25
03.03.2017 10:54
5
odpowiedz
2 odpowiedzi
LauChang
6
Legionista

Naprawdę nie rozumiem dlaczego więcej deweloperów nie decyduje się na wspieranie klawiatury i myszy na konsolach (tak jak to robiło FFXIV chociażby), jeśli gra nie jest tytułem multiplayer nie widzę powodu dla którego nie mógłbym w nią grać za pomocą K+M.
Z miłą chęcią kupiłbym port takiego Total Wara na swoje PS4

Poza tym przesadziłeś trochę z brakiem zainteresowania crpg na konsolach.
Vgchartz podaje, że zarówno Wastelands 2 jak i Divinity Original Sin miały lepszą sprzedaż wersji pudełkowych na PS4 niż na PC.

03.03.2017 15:24
elathir
5.1
3
elathir
97
Czymże jest nuda?

Bo na PC prawie wszyscy kupują już tylko digitale. :P

A w TW to można by pograć może w empire na PS4, niestety ale optymalizacja konsol poszła w trochę innym kierunku i o ile z prezentacja świetnej grafiki problemu nie masą, a GPU jest niezły, to CPU delikatnie mówiąc ssie. O ile w grach akcji nie robi to większej różnicy, to w strategiach już tak.

04.03.2017 00:24
5.2
2
Demilisz
193
Generał

"Vgchartz podaje, że zarówno Wastelands 2 jak i Divinity Original Sin miały lepszą sprzedaż wersji pudełkowych na PS4 niż na PC."

Niezbyt miarodajne w przypadku tych gier.

Nie wiem dokładnie jak z Wastelands 2 było, ale Divinity miało wysoką sprzedaż na pecetach w momencie premiery wersji konsolowej. A Enhanced Edition każdy posiadacz Original Sin na pecetach dostawał za darmo. Więc to z automatu zmniejsza grono kupujących na pecetach, bo po co komu drugi raz ta sama gra. Co najwyżej mogą być maniacy, którzy raz kupią na Steamie, a potem na GOGu, ale tego VGChartz nie pokaże.

03.03.2017 13:16
Cobrasss
6
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

Pamiętam jak kiedyś powiedział że grał Simsy na PS2 w empiku. a ja z tego śmiałem bo to nie możliwe aby taki port istniał....a jednak to była prawda.

NO BA! nawet powstały porty Simsów które tylko na konsole wyszły np taki Urbz Sims in the city.

tvgry.pl Pecetowe gatunki, którym nie udało się na konsolach