Wlasnie zamierzam kupic pierwsza rzecz i skorzystac z opcji paczkomatu inpost.
Czy ktos moze opisac mi proces? Po zakupie na allegro, mam jakos wskazac na mapie paczkomat ktory mi najbardziej odpowiada czy zostanie on autmatycznie zlokalizowany na podstawie mojego adresu na allegro?
Jakies powiadomienie mi przyjdzie na emaila ze paczke juz jest, jakis kod ktory musze wpisac czy tez musze ze smartfonem isc?
Pierw wybierasz opcję do którego paczkomatu ma zostać przesłana paczka. Status paczki można sprawdzić na stronie paczkomatu po wpisaniu numeru przesyłki. A gdy paczka zostanie wprowadzona do paczkomatu to dostaniesz informację na maila i podany numer. Żeby odebrać paczkę musisz podać numer telefonu i kod, który otrzymałeś.
a po co mam podawac numer telefonu?
Bo numer tel. jest niejakim "loginem", na ten numer dostajesz kod, swego rodzaju "hasło". Oba wpisujesz na tej klawiaturce i o ile poprawnie wpiszesz dane otworzy się wtedy odpowiedni schowek w paczkomacie.
Można też zeskanować kod QR, do którego jest link w SMS-ie. Nie trzeba wtedy wpisywać w paczkomacie żadnych haseł i telefonów.
ok dzieki. Czyli bez numeru telefonu nie odbierzesz paczki tak?
Tak.
https://twoj.inpost.pl/pl/centrum-pomocy/jak-odebrac-przesylke-w-paczkomacie
https://twoj.inpost.pl/pl/centrum-pomocy/kto-moze-odebrac-moja-przesylke-paczkomatowa
Dobrze radzę wybierz Pocztę, albo dopłać do kuriera, bo będziesz miał same problemy. Ostatnio dostarczali mi w krótkim czasie dwie paczki i z każdą były problemy. Pierwszą dostarczyli do zupełnie obcej osoby, to ponad tydzień się bujałem z reklamacjami. Drugi raz, choć wybrałem paczkomat w pobliżu miejsca zamieszkania, to nie wiedzieć czemu, włożyli ją do innego znajdującego się na drugim końcu miasta. Po rozmowie z obsługą klienta obiecano przełożyć do właściwego. I na obietnicy się skończyło, bo olali mnie i musiałem się fatygować parę kilometrów. A reklamacja to za każdym razem wiszenie ze 30 minut na telefonie. Wcześniej nie było problemów, ale ostatnio poziom usług mocno się obniżył.
To masz pecha wyjatkowego, dziesiatki razy zamawialem do paczkomatu, i to z allegro, z ksiegarn i innych sklepow internetowych i nigdy zadnego problemu nie bylo.
To musisz mieć wyjątkowe szczęście, bo mnóstwo osób ma z nimi masę problemów. Niedawno na jednym z forum czytałem wpis jakiejś panienki, która otwierając przegródkę znalazła tam tylko powietrze. Dostawca się na nią wypiął, bo w systemie paczka figuruje jako odebrana. Sprzedawca też się wypiął, bo dostawca twierdzi, że przesyłkę odebrała. Laska została bez kasy i zamówionego towaru. Zważywszy na fakt, że moją paczkę też dostarczyli komuś innemu, jestem skłonny w to uwierzyć. Zdarzają się też sytuacje, że paczka ma rozmiar przegródki, więc szczelnie ją wypełnia. I weź to potem wyciągnij. A o bezmiarze niekompetencji gdy zajmowali się jeszcze przesyłkami sądowymi, to można książkę napisać.
Haszon odebrałem już dziesiątki paczek z paczkomatu (kilkanaście wysłałem) i na podstawie tego mogę powiedzieć, że 0,0% problemów. To samo u moich znajomych. Czyli wg twojej opinii Ja i kilku moich znajomych oraz Mutant z Krainy OZ mamy wyjątkowe szczęście?
Jest jeszcze ewentualność, ze w regionie Haszona po prostu sa niekompetentni ludzie odpowiedzialni za paczkomaty, ale jestem szczerze zdziwiony, bo to moje pierwsze spotkanie ze zlymi opiniami na temat paczkomatow.
Od kiedy używam paczkomatów na pocztę nawet nie patrze a to i nie tylko dobrze dochodzi ale i szybko. Próbowałem w kilku różnych miejscach i zawsze było spoko. Choćby w moim malutkim mieście rodzinnym też nigdy nie miałem z nimi problemów. Także masz wyjątkowego pecha albo tak jak Mutant pisał niekompetentny personel w twoim okręgu.
To nie jest tylko mój rejon, ale cały kraj. Ostatnio jakość usług mocno się pogorszyła i takie są fakty. Poczytaj sobie na stronach, które podałem, zwracając szczególną uwagę na mnóstwo negatywnych komentarzy. Mówię, że wcześniej nie miałem z nimi większych problemów, ale zeszły rok to była prawdziwa tragedia. Możliwe, że po prostu nie są w stanie tego ogarnąć.
"InPost odpowiadał tylko na przychylne komentarze (dalej tak robi) resztę ignoruje lub usuwa. Klienci mają podobne problemy jak ja, albo gorsze – dostają nie swoje paczki, otwierają skrytki, które są puste, reklamacje nie są rozpatrywane w terminie, paczki są przekierowywane do punktów, które nie istnieją – wylicza problemy zgłaszane przez klientów pani Katarzyna."
http://finanse.wp.pl/kat,1033691,title,Problemy-InPostu-z-dostarczaniem-przesylek-Klienci-szukaja-swoich-paczek,wid,18600357,wiadomosc.html?ticaid=118a78
http://www.spidersweb.pl/2016/12/inpost-opinie.html
Korzystałem z ich usług także w gorącym okresie "świątecznym" korzystam nadal i dalej nic się nie dzieje.
Nie to żebym tu ich bronił bo to nie moja brocha, ale wiesz jak to w internecie. Gorący okres świąteczny, kilka pomyłek i ....... FIRMA UPADA!! Chciałbym wiedzieć jaki jest procent tych pomyłek w stosunku do prawidłowo dostarczonych przesyłek. Wtedy można by cokolwiek powiedzieć. Bo jak na razie to wygląda na jakąś burzę w szklance wody.
Obydwa artykuły dotyczą grudniowej przedświątecznej gorączki prezentowej. Jest to miesiąc gdzie wszystkie firmy kurierskie oraz Poczta Polska dają dupy z przesyłkami.
a paczkomaty sa tylko Inpostu, czy inne firmy tez sa?
Osobiście zawsze zamawiam do paczkomatów jeśli tylko jest opcja. Ogromna wygoda w większym mieście gdzie paczkomat masz na co drugim rogu. Nigdy nie miałem z nimi żadnych problemów.
J/W jak tylko mogę wybieram paczkomat. Odbieram kiedy chcę i gdzie chcę, żadnych problemów jak z kurierami którzy zwykle przyjeżdżają gdy Ty jesteś w pracy. Na drugim miejscu stawiam PP i na końcu kuriera - bo z nimi to zwykle najwięcej problemów.
J/W j/w
Odkąd je wprowadzili to prywatnie używam ich przy 85% wysyłek.
5% to towary za duże/ ciężkie/ zbyt wartościowe.
5% to brak takiej możliwości u sprzedających
5% to pierdoły które idą listem pocztowym/ "Paczką w Ruchu"
Godziny przyjazdu są oczywiste- tu już jest kwestia zamawiania do rodziny/pracy by ktoś mógł odebrac. Nie będą jeździć przecież o 19 z paczkami...
Problemem jest bardziej to że nie uprzedzają (może kwestia dopłaty do przesyłek prywatnych a nie firmowych) a jak już to robią to dosłownie 1,5 min przed przyjazdem.
I gorsze firmy nie przestrzegają próśb o ramy czasowe dostawy. z UPS/DHL jest trochę lepiej.