Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Crytek zwalnia kolejnych pracowników

02.02.2017 11:07
Persecuted
1
3
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Oby to jakoś przetrwali, choćby tylko po to, żeby nadal rozwijać swój silnik (za który branża powinna im być wdzięczna, bo to kawał imponującej technologii).

02.02.2017 12:01
.:Jj:.
2
1
odpowiedz
.:Jj:.
147
    ENNIO MORRICONE    

Crysis 1 mimo swoich wad był bardzo solidną produkcją która udowadniała że studio potrafi wspiąć się na absolutny szczyt i samemu podbijać technologiczną poprzeczkę. Posunięcia projektowe przy C2/3 był dla mnie kontrowersyjne, choć nadal te produkcje był bardzo ciekawe. Niestety jak widać dalsze posunięcia nie przyniosły pozytywnych wyników.

Szkoda że tak to się potoczyło. C1 miał ogromny potencjał moderski i jeszcze większy benchmarkowy (którego królem był parę lat).

02.02.2017 13:04
3
1
odpowiedz
zanonimizowany1202555
53
Konsul

Requiescat in pace Crytek.

02.02.2017 13:27
Irek22
4
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Irek22
154
Legend

Przecenili swoje siły i niepotrzebnie się porozrastali. W latach 2006-2013, mając w swym portfolio zaledwie 1-3 gry, otworzyli aż 8 oddziałów na całym świecie!
Dla niektórych studiów chyba lepiej by było, żeby cały czas pozostawały względnie kameralne i tworzyły jedną grę na 2-3 lata.

post wyedytowany przez Irek22 2017-02-02 13:45:49
02.02.2017 16:01
Persecuted
4.1
Persecuted
144
Adeptus Mechanicus

Coś w tym jest. Złapali się za robienie miliona rzeczy, a w sumie nie zrobili nic. Całkiem przyjemny Ryse to ostatnie dzieło Cryteca, które zapadło mi w pamięć.

02.02.2017 19:31
UserWithoutSpecialName
5
1
odpowiedz
UserWithoutSpecialName
27
Just Me

Największym problemem Crytek'a jest brak pomysłu na siebie, ogólna stagnacja na przestrzeni ostatnich lat. Mieli zarabiać na multiplatformowym silniku CryEngine 3, nic z tego nie wyszło, bo i nie mogło, EA ma Frostbite, inne studia wolą UE4, jest jeszcze Unity, konkurencja duża.
Wystrzelili z pierwszym FarCry'em który zaszokował świat przepiekną grafiką, po kilku latach wydali Crysis'a (to już prawie 10 lat temu!) i po raz drugi PC'towi gracze zbierali szczęki z podłogi, no właśnie, tylko PC'towi, sam Crytek przyznał że zrobić przepiękną grę to jedno, a zarobić na niej to drugie, największe pieniądze można zgarnąć na konsolach, no i docieramy tym samym do Crysis'a 2, pierwszej w pełni multiplatformowej produkcji, PC'towcy nie zostawili na tej grze suchej nitki, dodanie po jakimś czasie łatki z lepszymi teksturami i DirectX 11 niewiele pomogło, trzecia (chyba ostatnia?) część Crysis'a mimo iż miała wszystko (tekstury, DirectX 11) nie powalała ani fabułą ani użytymi rozwiązaniami.
Jaki z tego morał? Tak jak kolega powyżej, za mały dorobek, za duże ambicje, i nie trafione decyzje, szczególnie ta z Crysis (duży wkład finansowy, relatywnie mały zarobek) i z Crysis 2 (wymuszona multiplatformowość)
Crytek zawsze płakał że mało zarabia na grach z serii Crysis, że ledwo wkład im się zwraca, patrząc z perspektywy czasu zerwali współpracę z Ubisoftem, oficjalnie nie wiadomo dlaczego, a nieoficjalnie, jak nie wiadomo o co chodzi, chodzi o pieniądze.
Jeśli szybko nie wymyślą / dodadzą nowej marki do swojego portfolio po Crytek'u pozostanie tylko wspomnienie, jak po 3dfx'ie...

post wyedytowany przez UserWithoutSpecialName 2017-02-02 19:34:54
02.02.2017 19:53
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
12dura
48
Senator

Wystarczy zremasterować Crysisa jedynkę i trochę by się tym podratowali, nie żeby C1 był brzydki czy coś, ale ma problemy z działaniem na windows 7 i w górę. Poza tym pewnie by się nieźle sprzedał na konsole.

post wyedytowany przez 12dura 2017-02-02 19:54:50
02.02.2017 20:35
x4r
6.1
1
x4r
129
Assassins Master

Moim zdaniem remaster nic nie da bo dalej to będzie 10 letni Crysis, którego już wszyscy przechodzili po kilka razy jak nie "dziesiąt". Zauważ, że Crytek zrobił tak na prawdę dwie dobre gry, Far Cry i Crysis, obie były ogromnym skokiem technologicznym, co też w dużym stopniu zagwarantowało im sukces. W tej chwili mamy już kilka silników które podnoszą bardzo wysoko poprzeczkę co wiąże się z tym, że byle jaki FPS w tej chwili nikogo nie ruszy bo jest tego pełno na rynku. Crytek musiałby znowu wybić się ponad poziom wszystkiego co widzieliśmy graficznie, bo z tego są znani, ale jest pewien problem, grafika przez 10 ostatnich lat za bardzo nie poszła do przodu i nie widać żeby miałoby się to stać w kilku następnych. Zbliżyliśmy się do pewnej granicy "fotorealizmu" której nie da się póki co przeskoczyć i tutaj leży problem, kiedy technologia szła do przodu jak szalona to wtedy wszyscy przecierali oczy z niedowierzania. Nie mówię tutaj o grafice bez powodu bo te dwie gry grafiką stały. Nie chce niczego złego wróżyć, ale Crytek pnie się ku końcowi, taka jest moim zdaniem smutna prawda.

post wyedytowany przez x4r 2017-02-02 20:42:16
02.02.2017 21:14
Irek22
6.2
Irek22
154
Legend

12dura
ma problemy z działaniem na windows 7 i w górę

Może wersja na płytach tak (nie sprawdzałem, od kiedy kupiłem wersję cyfrową), ale ta z GOG.com - i prawdopodobnie również ta ze Steam oraz Origin - chodzi bezproblemowo nawet na Windows 10 64-bit.

02.02.2017 20:15
7
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Dziwne że dopiero teraz. Przy niepłaceniu ludziom z 8 oddziałów na całym świecie myślałem że to padnie szybciej...

Wiadomość Crytek zwalnia kolejnych pracowników