[XBOX 360]- Zacznę od tego, że problem pojawił się po zmianie routera. Ale po kolei. Zawsze łączyłem się z siecią poprzez kabel podłączony do komputera, na który udostępnione było połączenie z modemu usb, model MTC 827F. Wszystko było w porządku. Mogłem łączyć się z grupą xbox live, grać ze znajomymi w GoW bądź SR IV w co-op'ie, oraz grać w pojedyncze mecze w te i inne tytuły. Wszystko się zmieniło po zakupie routera z możliwością podłączenia modemu usb. Kupiłem router D-link DWR-116 z obsługą modemów LTE. Podpiąłem swój modem usb i bez żadnej konfiguracji zaczął działać i rozsyłać internet po mieszkaniu. Podłączyłem do niego przez wi-fi dwa laptopy i konsolę. O ile z laptopami nie mam problemów tak z konsolą już się takowe pojawiają. A mianowicie: Mogę rozgrywać pojedyncze mecze wolnej gry internetowej, pobierać gry i dodatki, ale za jasną cholerę nie mogę połączyć się z grupą xbox live ani też nikt nie może połączyć się ze mną po wcześniejszym zaproszeniu. Dodatkowo nie mogę przyłączyć się do kampanii co-op w chociażby GoW Judgment, SR IV, RE5 i wszystkich innych gier które mają taką możliwość. Szukałem u wujka google porad na ten temat, ale albo coś robię źle albo porady podane przez użytkowników forów u mnie nie działają. Zależy mi na tym, żeby to jakoś naprawić, bo w końcu znalazłem kompana do gry w co-op'ie i mam okazję ograć kilka fajnych tytółów poraz kolejny. Proszę o pomoc, w języku zrozumiałym dla laika. Pozdrawiam
To chyba słabo szukałeś....
Przypisujesz na sztywno IP, przekierwoujesz porty. NAT otwarty, grasz w coop i podłączasz się do grupy normalnie = profit. Cała masa poradników jak i co. Spytaj wujka google jeszcze raz.
"ale albo coś robię źle albo porady podane przez użytkowników forów u mnie nie działają."... Większość poradników jest obcojęzycznych, a mój angielski jest na poziomie "trochę więcej niż podstawowy". Więc proszę bez wymądrzania się. Potrafisz to naprawić, to pomóż, nie chcesz pomóc? Nie pisz zbędnych komentarzy.
Pierwszy lepszy poradnik Jak przekierować porty dla Xbox live plus to http://www.dlink.com/pl/pl/support/faq/routers/mobile-routers/dwr-series/dwr-116/pl_przekierowanie-portow-na-dwr_116
Wpierw w DHCP przypisz stały adres IP dla Xboxa. Potem przekieruje odpowiednie porty dla tego adresu. http://support.xbox.com/pl-PL/xbox-360/networking/network-ports-used-xbox-live
Ok. sprawa się trochę rozjaśniła. Ale jeżeli chodzi o instrukcje przekierowania portów nie wiem o co chodzi w punkcie 4.
"Krok 4. W sekcji Well known services wybierz interesującą cię usługę, a następnie w sekcjii ID wybierz numer reguły do której zostanie ona skopiowana i kliknij przycisk Copy to. Reguła pojawi się pod wybranym numerem wiersza poniżej."
Którą usługę wybrać? Czy w ogóle jakąś trzeba wybrać czy można zostawić to okienko bez interakcji?
Kolejnym problemem jest przydzielenie stałego ip dla x360, w dwr116 nie ma przycisu DHCP reservation w tabelce DHCP Server settings.
jest cośtakiego:
Zakres adresów IP DHCP : 2 to 254 (adresy w obrębie podsieci LAN)
Czas dzierżawy DHCP :86400(sekund)
Adres IP DNS :________
Alternatywny adres IP DNS :________
Adres IP WINS :_______
Alternatywny adres IP WINS :______
Ok. Krok 4 załapałem. Pozostaje tylko ustawić stały adres ip, którego to konfiguracji za cholerę nie mogę znaleźć w ustawieniach routera. Może spróbować jakimś programem?
Spróbuj zaktualizować oprogramowanie routera. Tutaj znalazłem coś takiego (co prawda do innego modelu, ale może zasada działania ta sama): http://www.dlink.com/pl/pl/support/faq/routers/mobile-routers/dwr-series/dwr-921/pl_jak-moge-przydzielic-statyczny-adres-ip-moim-urzadzeniom-podlaczonym-do-dwr-921
Dziękuję wszystkim za pomoc. Zrobiłem wszystko według instrukcji, niestety problem nie zniknął. Pozostaje mi znaleźć kogoś z x360 i aktywną subskrypcją live gold i sprawdzić czy wina leży po mojej stronie, czy może po stronie mojego gamingowego kompana. Pozdrawiam