Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów

09.01.2017 21:54
AUTO6
1
3
AUTO6
84
Generał

Zgadzam się, że przyszłość należy do PCtów, ale nie przekonuje mnie argumentacja. Oczywiście gry mobilne na PC się rozwijają, a wielu młodszych graczy woli szybką i dynamiczną rozgrywkę jednak dla mnie konsola to produkt lepiej sprawdzający się w przypadku graczy lubiących krótkie sesje (włączasz konsolę i tv, siadasz na kanapie, grasz pół godzinki i wyłączasz) natomiast to PCet to platforma długodystansowców, graczy lubiących kilkugodzinne sesje - sam zaliczam się do takich graczy).
Nieco obawiam się gier mobilnych, oby nie zdominowały rynku (istnieje taka pokusa ponieważ oferują wysoki współczynnik zarobku na takim tytule w stosunku do włożonej w jego stworzenie pracy). Liczę jednak, że prawo popytu i podaży na to nie pozwoli i samo gracze swoimi portfelami sprawią, że rynek gier nadal będzie bardzo różnorodny, a innowacyjne pomysły i wychodzenie poza bezpieczną strefę (aby nie było na rynku samych odgrzewanych kotletów) będzie nagradzane (oczywiście jeśli gra będzie dobra).
Co do VR to nie przewiduję by w najbliższych latach technologia ta stała się bardzo popularna. Kiedyś zapewne tak, ale to kwestia wielu lat - VR wymaga wiele czasu na dopracowanie, sprzęt musi znacznie potanieć, a gry robione pod VR muszą stać się znacznie lepsze. Przewiduję zatem, że dla większości graczy VR pozostanie ciekawostką lub drogim gadżetem jeszcze przez co najmniej dobre 5 lat.

post wyedytowany przez Admina 2017-01-10 07:12:49
09.01.2017 22:20
2
2
odpowiedz
zanonimizowany965642
20
Centurion

AUTO6 -
"natomiast to PCet to platforma długodystansowców, graczy lubiących kilkugodzinne sesje" chyba nie masz na myśli, że przy jednej grze? Niejednokrotnie można było przeczytać, że coraz częściej i coraz więcej ludzi po prostu nie kończy nowych produkcji i ze statystyk steama liczba ludzi, które kończą gry jest mała. Chyba że masz na myśli ilość produkcji to się zgodzę bo większość ma nawet kilkaset gier na swoim koncie (nawet nigdy w niektóre nie grając).
Co do mobilnych gier to już kilka jest na PC a zresztą jest emulator Blue stack chyba, ale nie widzę większego sensu (poza graniem w te bardziej wymagające) bo rozumiejąc mobilne to mam namyśli że mogę sobie w wolnej chwili np. 15-30 min poklikać w coś.
VR to tutaj się zgodzę, że musi minąć trochę czasu, zanim naprawdę będzie to coś, czym warto się zainteresować i co ważniejsze zapłacić.
Gry F2P już dawno dawało sporo pieniędzy i to oczywiste, że poszło to do przodu i teraz takie gry są popularne (youtube, streamerzy/twich robią swoje). Gry f2p zawsze były na PC więc nie ma co kąsać konsolowców, że oni takich gier nie mają. Fakt faktem na konsolach jest Neverwinter (gdzie mnóstwo ludzi zagrało), smite, paragon, star trek online.
Co do tego, że Sweeney uważa, że sieciówki mają większą przyszłość, niż tradycyjne hity no to tylko mu pogratulować, bo jeśli to ma być kosztem takich gier jak np. wiedzmin to ja podziękuje. Już GTA 5 to jak multi jest wciskany (nie mam nic przeciwko tylko szkoda, że kosztem braku dodatku fabularnego). Choć w sumie GTA 5 średnio mi się podobało a multi tym bardziej w ogóle mnie nie zachęca do gry (darmowe aktualizacje wow). Widocznie gracze tego chcą. Płacą a deweloperzy widzą, że hajs się zgadza to jadą dalej tak bez wysiłku pracy.

09.01.2017 22:33
4
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1173954
45
Senator

Wypowiedź ma sens.
PC jest jedynym dobrym rozwiązaniem do grania tylko ma pewne wady które to utrudniają.
1. Piractwo. Jest coraz llepiej chociaż wciąż problem nie jest całkowicie roziwiazany m$ oferuje skuteczny na dzień dzisiejszy mechanizm antypiracki no i denuvo wyeliminowalo premiery na torrentach.
2. Nie ma chętnego żeby oferował oprogramowanie i sprzęt bardziej przyjazny dla gracza (a wiec system operacyjny z myślą o graczach większą mobilność sprzętu)
Ja sie dziwie dlaczego m$ nie zainwestuje w modyfikowany PC mobilny i nie dorobi do windowsa opcji dla graczy tak zeby minimalizowac zbedne elementy systemu operacyjnego podczas grania .
3. Cena - tutaj potrzeba właśnie producenta który stworzy platformę na pc zeby 5o było tanie jak konsola i modyfikowalne jak PC .

Gracze chcą coraz lepszych produkcji systemów ciągłego rozwoju jakosci produktów jedyne wyjście to zdetronizowanie konsol i stworzenie dobrego ekosystemu PC. Wielu graczy nudzi sie nie widząc progresu kupują te konsole pograja i później rezygnują bo staje sie to nudne nie ma rozwoju jest to samo tylko inne tytuły. Smartphony królują bo google rozija system apple tez i prpducenci rozwijają urzadzenia i to daje ciągły wzrost.
Pc ma te same możliwości tylko coś zawodzi. Gracze chca coraz lepszych technicznie gier ale tez coraz mniej problemow podczas ulepszania urzadzen do grania albo wrecz braku problemów.
Steam to jedyny krok w dobrą słuszna stronę na PC w ostatnich czasach potrzeba jeszcze krok w dobra stronę z oprogramowaniem (system operacyjny zabezpieczenia antypirackie) i sprzętem. I pozamiatane na rynku.

09.01.2017 21:54
AUTO6
1
3
AUTO6
84
Generał

Zgadzam się, że przyszłość należy do PCtów, ale nie przekonuje mnie argumentacja. Oczywiście gry mobilne na PC się rozwijają, a wielu młodszych graczy woli szybką i dynamiczną rozgrywkę jednak dla mnie konsola to produkt lepiej sprawdzający się w przypadku graczy lubiących krótkie sesje (włączasz konsolę i tv, siadasz na kanapie, grasz pół godzinki i wyłączasz) natomiast to PCet to platforma długodystansowców, graczy lubiących kilkugodzinne sesje - sam zaliczam się do takich graczy).
Nieco obawiam się gier mobilnych, oby nie zdominowały rynku (istnieje taka pokusa ponieważ oferują wysoki współczynnik zarobku na takim tytule w stosunku do włożonej w jego stworzenie pracy). Liczę jednak, że prawo popytu i podaży na to nie pozwoli i samo gracze swoimi portfelami sprawią, że rynek gier nadal będzie bardzo różnorodny, a innowacyjne pomysły i wychodzenie poza bezpieczną strefę (aby nie było na rynku samych odgrzewanych kotletów) będzie nagradzane (oczywiście jeśli gra będzie dobra).
Co do VR to nie przewiduję by w najbliższych latach technologia ta stała się bardzo popularna. Kiedyś zapewne tak, ale to kwestia wielu lat - VR wymaga wiele czasu na dopracowanie, sprzęt musi znacznie potanieć, a gry robione pod VR muszą stać się znacznie lepsze. Przewiduję zatem, że dla większości graczy VR pozostanie ciekawostką lub drogim gadżetem jeszcze przez co najmniej dobre 5 lat.

post wyedytowany przez Admina 2017-01-10 07:12:49
09.01.2017 22:20
2
2
odpowiedz
zanonimizowany965642
20
Centurion

AUTO6 -
"natomiast to PCet to platforma długodystansowców, graczy lubiących kilkugodzinne sesje" chyba nie masz na myśli, że przy jednej grze? Niejednokrotnie można było przeczytać, że coraz częściej i coraz więcej ludzi po prostu nie kończy nowych produkcji i ze statystyk steama liczba ludzi, które kończą gry jest mała. Chyba że masz na myśli ilość produkcji to się zgodzę bo większość ma nawet kilkaset gier na swoim koncie (nawet nigdy w niektóre nie grając).
Co do mobilnych gier to już kilka jest na PC a zresztą jest emulator Blue stack chyba, ale nie widzę większego sensu (poza graniem w te bardziej wymagające) bo rozumiejąc mobilne to mam namyśli że mogę sobie w wolnej chwili np. 15-30 min poklikać w coś.
VR to tutaj się zgodzę, że musi minąć trochę czasu, zanim naprawdę będzie to coś, czym warto się zainteresować i co ważniejsze zapłacić.
Gry F2P już dawno dawało sporo pieniędzy i to oczywiste, że poszło to do przodu i teraz takie gry są popularne (youtube, streamerzy/twich robią swoje). Gry f2p zawsze były na PC więc nie ma co kąsać konsolowców, że oni takich gier nie mają. Fakt faktem na konsolach jest Neverwinter (gdzie mnóstwo ludzi zagrało), smite, paragon, star trek online.
Co do tego, że Sweeney uważa, że sieciówki mają większą przyszłość, niż tradycyjne hity no to tylko mu pogratulować, bo jeśli to ma być kosztem takich gier jak np. wiedzmin to ja podziękuje. Już GTA 5 to jak multi jest wciskany (nie mam nic przeciwko tylko szkoda, że kosztem braku dodatku fabularnego). Choć w sumie GTA 5 średnio mi się podobało a multi tym bardziej w ogóle mnie nie zachęca do gry (darmowe aktualizacje wow). Widocznie gracze tego chcą. Płacą a deweloperzy widzą, że hajs się zgadza to jadą dalej tak bez wysiłku pracy.

09.01.2017 22:30
3
-11
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1132929
12
Generał

Na pewno nie przyszłość gier AAA. Same przypuszczenia, które i tak nie będę miały przełożenia na rzeczywistość.

post wyedytowany przez zanonimizowany1132929 2017-01-09 22:42:10
11.01.2017 05:17
😜
3.1
1
zanonimizowany1084002
17
Centurion

Sorry kolego ale pierdzielisz głupoty że uszy więdną jeśli chodzi o gry AAA,praktycznie wszyscy znajomi ze mną włącznie co zakupili PS4 mają tę konsolkę tylko i wyłącznie dla exclusivów i z tego co wyczytałem mnóstwo ludzi tak robi,zresztą ta cała nowa generacja to jeden wielki wał,ledwo 30FPS w full HD na dzień dzisiejszy,żenada a tu już ps4 pro i kolejna wyjebka z 4K,mnie ps4 kosztował 550zł z uszkodzonym napędem który już działa i nie poniosłem żadnych kosztów naprawy gdyż zrobiłem to sam,na mnie wyjebkarze z Sony nie zarobią

post wyedytowany przez zanonimizowany1084002 2017-01-11 05:18:57
11.01.2017 10:03
3.2
zanonimizowany1132929
12
Generał

No to proponuje porównać wyniki sprzedaży gier multiplatformowych, a nie pierdzielisz głupoty. Kolejny co myśli, że jego koledzy i nasz pecetowy kraj to pępek branży gier. Litości.

09.01.2017 22:33
4
odpowiedz
11 odpowiedzi
zanonimizowany1173954
45
Senator

Wypowiedź ma sens.
PC jest jedynym dobrym rozwiązaniem do grania tylko ma pewne wady które to utrudniają.
1. Piractwo. Jest coraz llepiej chociaż wciąż problem nie jest całkowicie roziwiazany m$ oferuje skuteczny na dzień dzisiejszy mechanizm antypiracki no i denuvo wyeliminowalo premiery na torrentach.
2. Nie ma chętnego żeby oferował oprogramowanie i sprzęt bardziej przyjazny dla gracza (a wiec system operacyjny z myślą o graczach większą mobilność sprzętu)
Ja sie dziwie dlaczego m$ nie zainwestuje w modyfikowany PC mobilny i nie dorobi do windowsa opcji dla graczy tak zeby minimalizowac zbedne elementy systemu operacyjnego podczas grania .
3. Cena - tutaj potrzeba właśnie producenta który stworzy platformę na pc zeby 5o było tanie jak konsola i modyfikowalne jak PC .

Gracze chcą coraz lepszych produkcji systemów ciągłego rozwoju jakosci produktów jedyne wyjście to zdetronizowanie konsol i stworzenie dobrego ekosystemu PC. Wielu graczy nudzi sie nie widząc progresu kupują te konsole pograja i później rezygnują bo staje sie to nudne nie ma rozwoju jest to samo tylko inne tytuły. Smartphony królują bo google rozija system apple tez i prpducenci rozwijają urzadzenia i to daje ciągły wzrost.
Pc ma te same możliwości tylko coś zawodzi. Gracze chca coraz lepszych technicznie gier ale tez coraz mniej problemow podczas ulepszania urzadzen do grania albo wrecz braku problemów.
Steam to jedyny krok w dobrą słuszna stronę na PC w ostatnich czasach potrzeba jeszcze krok w dobra stronę z oprogramowaniem (system operacyjny zabezpieczenia antypirackie) i sprzętem. I pozamiatane na rynku.

09.01.2017 22:51
4.1
-11
zanonimizowany1132929
12
Generał

Konsole odkąd się pojawiły stały się takim fenomenem, że zdetronizowały PC-ty totalnie. Gdyby ludziom się to nudziło, to już byśmy mieli dawno na odwrót. Z jednej strony gracze chcą postępu, ale z drugiej sami widzimy jak jest ( bicie kolejnych rekordów sprzedaży konsol i gier na nie ). Fakt wielu z nas by chciało, żeby PC tak na poważnie wrócił do łask jeśli chodzi o gry AAA, bo nie oszukujmy się, ale mimo, że producenci wydają te gry na pc, to ich jakość jeśli chodzi o optymalizacje pozostawia wiele do życzenia, plus dochodzi do tego jak wspomniałeś cena. I myślę, że tu jest najbardziej pies pogrzebany. Kiepska optymalizacja i wysoka cena podzespołów. Tutaj niestety postęp technologiczny nie pomoże na pewno PC. PC musiałby stać się konsolą. I dlatego PC zawsze będzie przodował w tym czym teraz jest najlepszy, a mianowicie gry f2p, e-sport, a konsole zawsze będą dla wielkich gier AAA.

post wyedytowany przez zanonimizowany1132929 2017-01-09 22:54:00
09.01.2017 23:27
Whisper_of_Ice
4.2
8
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Konsole odkąd się pojawiły stały się takim fenomenem, że zdetronizowały PC-ty totalnie

Dzięki za poprawę humoru po pracy xD.

09.01.2017 23:30
4.3
zanonimizowany1132929
12
Generał

@up Nie ma za co, ale taka jest prawda. Tylko zaślepiony fanboy będzie sądził inaczej. Sam jestem pecetowcem i konsolowcem i uznaje fakty.

09.01.2017 23:36
Whisper_of_Ice
4.4
3
Whisper_of_Ice
93
Prawo i Sprawiedliwość

Sam jestem pecetowcem i konsolowcem i uznaje fakty.

No tak a mitem są płacze o to że nie ma 60 fpsów i modły pierw o PS4 pro a teraz o PS5 xD kiedy to poprzednia generacja sie dopiero rozkręcała ludzie przy obecnej marzą by sie skończyła :). Nie no niezła ta detronizacja. Żeby nie było mam PS4, miałem X360, grałem na pegasusie i to była moja pierwsza platforma do grania ale nie naginajmy faktów.

09.01.2017 23:54
4.5
zanonimizowany965642
20
Centurion

Płaczą to przede wszystkim ludzie, którzy w ogóle nie mają konsol. Czy według Ciebie detronizacja może być tylko wtedy gdy konsole osiągnął 60 klatek? Do Ciebie i tak chyba nic nie dotrze, ale wiele gier po prostu lepiej się sprzedaje na konsolach a na PC gry f2p (lol czy cs) zarabiają spore pieniądze i to fakt.

10.01.2017 00:03
4.6
4
Demilisz
193
Generał

@Samson1899
Konsole odkąd się pojawiły stały się takim fenomenem, że zdetronizowały PC-ty totalnie

No, takie Atari 2600 to na pewno zdetronizowalo pecety totalnie. Co prawda w jego czasach pecetów jakie znamy dzisiaj nie było, no ale to szczególik. No ale chetnie się dowiem czemu "fenomenalne konsole totalnie detronizujace pecety" od dwóch generacji dążą do tego, żeby stać się pecetami do grania. Równają do gorszego?

Sam jestem pecetowcem i konsolowcem i uznaje fakty.

O panie, ilu takich juz się przewinęło. Zabawne jest, że za każdym razem taki "pecetowiec i konsolowiec" nie ma najmniejszych problemów, żeby walić w pecety jak w bęben przy byle okazji, ale niech się tylko konsolom powinie noga to znika jak kamfora.

post wyedytowany przez Demilisz 2017-01-10 00:11:57
10.01.2017 00:16
4.7
zanonimizowany965642
20
Centurion

Demilisz na konsole cały czas ktoś jęczy więc gites? co się tak uczepiliście Samson1899.

10.01.2017 02:07
kaszanka9
4.8
kaszanka9
109
Bulbulator

Samson1899

Tylko zaślepiony fanboy będzie sądził inaczej. Sam jestem pecetowcem i konsolowcem i uznaje fakty.

No to czyli jesteś zaślepionym fanbojem bez jakiejkolwiek wiedzy, celnie się określiłeś, ty nie uznajesz faktów, tylko wymyślasz bzdury z tyłka i to jest twoje źródło danych.

Tymczasem na pc gier sprzedaje się wartościowo 5 razy tyle co na konsolach, to znacznie większy rynek, ale i tak wszystkich zjada rynek mobilny, to jest przyszłość.

Tu masz prawdziwe dane, a nie zmyślone brednie, uznaj te FAKTY https://www.superdataresearch.com/market-data/market-brief-year-in-review/

post wyedytowany przez kaszanka9 2017-01-10 02:07:22
10.01.2017 09:20
4.9
zanonimizowany307509
99
Legend

a na PC gry f2p (lol czy cs) zarabiają spore pieniądze i to fakt

A GTA V, Wiedźmin 3, Fallout 4, Dark Souls 3 i tak dalej? Też nie sprzedali się dobrze? Nawet Shovel Knight, Hyper Light Drifter, Inside i inne gry Indie też dobrze się sprzedali na PC, że twórcy mają zyski i są zadowoleni.

Na PC rządzi nie tylko gry f2p, e-sport, ale czasem też gry single. Po prostu nie każdy tego widzi.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2017-01-10 09:25:44
10.01.2017 09:54
4.10
zanonimizowany1132929
12
Generał

Haha wiedziałem, że wpadnie banda fanbojów, która nie potrafi kompletnie czytać ze zrozumieniem i dupa zaboli gdzie tylko się użyję słów " konsole detronizują pc-ty ". Wam to nie ma kompletnie sensu nic tłumaczyć, skoro nie przyjmujecie to wiadomości prostych faktów. Adios.

10.01.2017 14:39
4.11
zanonimizowany965642
20
Centurion

Sir Xan - nic nie napisałem, że na PC gry single się nie sprzedają (i na odwrót można tak samo np. minecraft zarobił ogrome pieniądze na PC a potem i na konsoli), bo sprzedają się i to dobrze, bo im więcej twórcy zarobią, tym lepiej, bo jest szansa na lepsze nowe gry. Tyle że porównaj sobie dochody na PC z gier single a gier multi. Dungeon Fighter, Lineage 1, MapleStory i wiele innych. Jak jeszcze z 3-4 lata temu grałem w MMO to gry single dla mnie prawie nie istniały, bo gry multi potrzebują mnóstwa czasu i granie w MMO (przy jednym czasem ciężko a co dopiero 2 czy 3) i single jest ciężkie.
Do e-sportu się nie wypowiem, bo mi się nie podoba, a i nie chcę wypisywać czegoś, czego nie wiem.

post wyedytowany przez zanonimizowany965642 2017-01-10 14:40:58
09.01.2017 22:43
baksleszek
5
-12
odpowiedz
8 odpowiedzi
baksleszek
39
Mustard Race

Obecnie modne są gry przeglądarkowe, f2p, wczesny dostęp oraz e-sportowe, to wszystko jest na pc i tam ma się najlepiej. Wysokobudżetowe aaa z rozbudowaną fabułą rządzą na konsolach. Ten podział z roku na rok jest coraz bardziej widoczny.

09.01.2017 23:23
5.1
1
zanonimizowany965642
20
Centurion

Kiedyś popularne na PC oczywiście były klasyczne rpgi, ale niestety potem był spory zastój takich tytułów jednak teraz wraca (pillars of eternity, divinity, westland no i torment również na konsolach co mnie cieszy). To, co kiedyś miało się naprawdę świetnie od jakiegoś czasu ledwo co się słyszy (oczywiście powoli to wraca, czyli strategie, klasyczne rpgi). Za grami RPG zawsze będę stawał murem, bo kiedyś dużo w takie gry grałem (to że teraz gram na konsoli nie znaczy i na niej czegoś nie ma to, nie że od razu hejtuje).
Steam i wczesny dostęp w jakimś stopniu daje szansę na powrót gier/gatunków. Tylko niestety wiele gier albo jest niedokańczanych, albo jest słaba. Plus jednak za Grim Dawn czy Age of Decadence. A wiadomo może za 2-3 lata niektóre gatunki zostaną już tak zepchnięte przez gry sieciowe?

10.01.2017 00:09
5.2
4
Demilisz
193
Generał

Wysokobudżetowe aaa z rozbudowaną fabułą rządzą na konsolach

Z czym? Ile masz rocznie tych wysokobudżetowych gier z rozbudowaną fabułą? Teraz to raczej moda na sandboxy, gdzie ta fabuła się rozmywa, bo Gracz jest z każdej strony atakowany kolejnymi ziółkami do zebrania, pobocznymi questami, polowaniem i "o ja boże ile rzeczy do roboty!!!!", a po 3 godzinach nie pamięta, o co w ogóle w historii chodzi.

A potem ktoś wpada na pomysł zrobienia z gry filmu, siłą rzeczy odziera tytuł z całego gameplaya, i się okazuje, że "rozbudowana fabuła" to wywołujacy odruchy wymiotne syf. Co właśnie pokazał Assassin's Creed.

10.01.2017 02:12
kaszanka9
5.3
1
kaszanka9
109
Bulbulator

I nie ma to żadnego znaczenia, rynek który zarabia krocie będzie istniał cały czas, z twoimi bredniami czy nie, a przy 5 krotnie wyższej sprzedawszy gier na pc oraz mobilnych, konsole są ważnym, acz mało zarobkowym rynkiem, przy prawie 80 miliardach, 6 wygląda słabiutko.

https://www.superdataresearch.com/market-data/market-brief-year-in-review/

10.01.2017 02:50
5.4
zanonimizowany965642
20
Centurion

Czyli gdy zabraknie lola i innych f2p wartość pójdzie sporo w dół?
@kaszanka9 miliardach? a nie milionach?

10.01.2017 09:29
5.5
1
zanonimizowany307509
99
Legend

A GTA V, Wiedźmin 3, Fallout 4, Dark Souls 3 i tak dalej? Też nie sprzedali się dobrze? Nawet Shovel Knight, Hyper Light Drifter, Inside i inne gry Indie też dobrze się sprzedali na PC, że twórcy mają zyski i są zadowoleni.

Na PC rządzi nie tylko gry f2p, e-sport, ale czasem też gry single. Po prostu nie każdy tego widzi tak jak ty.

10.01.2017 12:14
Lothers
5.6
3
Lothers
191
Senator

Wymień mi te "AAA z rozbudowaną fabułą" na konsole :) Czekam. Forza Horizon?

10.01.2017 12:24
kaszanka9
5.7
1
kaszanka9
109
Bulbulator


McLovin

Tak, w krajach anglojęzycznych bilion jest odpowiednikiem naszego miliarda. Przecież 30 mln to jest nic, to jedna gra potrafi znacznie więcej zarobić.

10.01.2017 20:35
5.8
zanonimizowany1209100
2
Centurion

@kaszanka9

Sciema to twoje 2-gie imie ? WYRAZNIE jest napisane ze 6 miliardow jest tylko z gier sprzedawanych online , gdzie online malo kto kupuje bo sa drogie i prawie wszystko jest sprzedawane w pudelkach , odwrotnie do pc , nikt na pc nie kupuje w pudelkach i widac to po danych sprzedazy .

Konsolowy rynek miazdzy PC-towy , w tych twoich danych to glownie gry online , f2p , indyki itd .

09.01.2017 23:46
Mówca Umarłych
6
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

"W ogóle Sweeney uważa, że sieciówki mają większą przyszłość, niż tradycyjne hity, ponieważ produkcje rozwijane przez wiele lat są dużo bardziej wciągające i niezawodne, niż corocznie wypuszczane tytuły."
Jak bezmyślne ganianie za sobą na jakiś arenach albo wieczne zbieractwo i nabijanie poziomów bez celu może być bardziej wciągające od dobrze opowiedzianej historii? Za stary jestem i chyba "nie ogarniam"...

post wyedytowany przez Mówca Umarłych 2017-01-09 23:49:12
10.01.2017 12:16
Lothers
😉
6.1
Lothers
191
Senator

Quake 3. Mówi ci to coś?

10.01.2017 08:30
PanWaras
7
odpowiedz
1 odpowiedź
PanWaras
88
Legend

Widzę zalew pseudo znawców, którzy twierdzą, że przyszłością są gry AAA na PC.

Rynek coraz szybciej się rozwija i coraz więcej firm inwestuje w tego typu rozrywkę, ale nie jest to zasługa ani konsol, ani PC. Coraz większy udział (i tak już największy) posiadają gry na telefony i smartfony, które są dość tanie, ale największe zyski są z mikropłatności na które ludzie są w stanie wydać majątek. Czy tego chcemy czy nie rynek będzie coraz bardziej kierował się w tego typu zabawę, z czysto budżetowych pobudek.

A co do niby świetlanej przyszłości PC, radzę by forumowi znawcy poczytali sobie dane statystyczne, a nie wypisywali swoje mądrości wyssane z palca.

https://www.gry-online.pl/newsroom/rynek-gier-wideo-w-2016-roku-prognozy-w-raporcie-firmy-newzoo/z818249

10.01.2017 12:17
Lothers
7.1
2
Lothers
191
Senator

W dwusłowie: Pecet umar. Tylko gdzie?

10.01.2017 09:58
8
odpowiedz
UbaBuba
106
Generał

Patrzac na to ze konsole wychodza juz co 2-3 lata, to tak przyszlosc PC wyglada na pewna i stabilna.
Malo tego, ilosc gier nwylacznosc dla konsol jest rekordowo niska w porownaniu do poprzednich gen, co tylko napedza sprzedaz PC.

10.01.2017 10:03
Henrar
9
odpowiedz
2 odpowiedzi
Henrar
103
Generał Whiskas

@kaszanka9:

Rynek gier na PC ciągnie F2P i Azja. Bez tego wyglądałoby to słabo. AAA konsolami stoi, nawet twoje dane to pokazują xD

Już pominę tu fakt, że większość tych zysków na PC zbiera kilka gier (Crossfire, LoL, Dota). Reszta ma mizerny zysk.

post wyedytowany przez Henrar 2017-01-10 10:04:56
10.01.2017 12:35
kaszanka9
9.1
kaszanka9
109
Bulbulator

Bla bla bla, i jakie to ma znaczenie? Nie mówię, że masz rację dla jasności.

Nie ma to żadnego znaczenia co ty tam stwierdzisz, branża polega na tym nie co kto kupuje i na czym tylko ile schodzi ogólnie, a tutaj pecet bije konsole kilkukrotnie.

I tak samo bije je mobile, pecety też.

To prosta sprawa, kasy w pecetach jest znaczenie więcej i tylko to się liczy dla firm w branży.

Jak ktoś jest fanbojem i ocenia tylko rynkiem AAA to jego sprawa, jakim prawem podważasz ważność reszty rynku?

Tylko rynek AAA jest maksymalnie wąski i po prostu wiele firm nie ma do niego dostępu, co widać po tych danych, ~75 mld vs ~6,5.

To wszystko jest wina m$ i sony, bo jest jeszcze jedna różnica, na konsolach oni mają w ręku cały rynek i decydują o wszystkim, to wyłączenie ich wina, że rynek konsolowy jest tak malutki, wszystko ograniczają, blokują dostęp, zamknięta kontrolowana platforma, a nie musiałby tak być.

Koniec w końcu liczy się tylko całość.

10.01.2017 20:37
9.2
zanonimizowany1209100
2
Centurion

A ten kur*a dalej z tymi 6 miliardami HHEHEHAHAHAHAHA , wez popros tatusia albo mamusie i niech ci dokladnie przetlumaczy ten text wątpliwego zródła co wklejasz cały czas .

10.01.2017 12:15
Lothers
10
1
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Pamiętam, jak ten drugi z Epica mówił rzeczy wręcz przeciwne ale 5 lat temu. Przypadek?

10.01.2017 13:13
lordpilot
😊
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
lordpilot
211
Legend

Epic (po przejęciu przez chiński Tencent) zmienił model biznesowy i ok., mają do tego prawo.

A ja mam prawo olać ich nowe "produkcje" i dokładnie to robię, choć ogrywałem ich tytuły począwszy od Jazz'a Jackrabbita :). I miło wspominam nie tylko trylogię "Gearsów" (Judgment też, ale tą grę to bardziej PCF robiło), ale też ich wcześniejsze produkcje. A portfolio mieli szerokie, bo oprócz Jazz'a zrobili też świetny pinball ("Epic Pinball" - IMO czołówka tego gatunku), a nawet "mordobicie" (One must fall). Przełomowego Unreala nawet nie wspominam, bo to oczywistość. To tylko pokazuje jak WSZECHSTRONNY był to KIEDYŚ deweloper.

Teraz (tnąc koszty i minimalizując ryzyko) zwyczajnie wylecieli z pierwszej ligi i klepią jakieś pierdołowate F2P. Zarabiają na tym? Pewnie tak, ale IMO szkoda dobrego dewelopera, który zwyczajnie się marnuje pracując poniżej swoich możliwości. No cóż takie życie, coś za coś. Heh, na takie "gyrosy" zrobione przez Epic, z porządnym budżetem mógłbym wydać kasę w ciemno. A takiego sieciowego, darmowego (F2P) "Paragona" nawet nie chcę mi się ściągać, choć mógłbym sprawdzić i na PC i na PS4. Szkoda mi miejsca na dysku, na takie pierdoły.

Czy boli mnie tyłek? TAK, BOLI. Oglądając "tech-dema" od Epic (Samarytanin, Kite, etc.) widzę po prostu jak zdolni ludzie tam pracują i jak marnują swój potencjał. Na UE3 Epic robił cuda - "gyrosy" to jedne z lepszych technicznie i cieszących gałki oczne gier w poprzedniej generacji konsol. Z UE4 również mogliby wycisnąć "ostatnie soki", niestety tak się nie stanie, no cóż szkoda, pozostaje liczyć na firmy zewnętrzne.

Sweeny ma rację prorokując przyszłość PC. Tyle, że ja takiej przyszłości, w której firmy stawiają na sieciowe, casualowe gry F2P (moby i "strzelawy") nie nazwałbym świetlaną. Nawet gdybym był optymistą. Sorki, dobry singiel to podstawa, AAA zrobione przez ZDOLNEGO dewelopera z KONKRETNYM budżetem dla mnie zawsze będzie dużo bardziej wartościowe :). Nie zamieniłbym jednego Uncharted 4 na tuzin "Paragonów", "loli", "dot(ów?)", czy w co tam się jeszcze teraz po sieci gra "za darmo". Nie ta liga, po prostu.

10.01.2017 23:17
11.1
Demilisz
193
Generał

Deserts of Kharak, Stellaris, TW: Warhammer, Battlefleet: Gothic, Civilization VI, Master of Orion. W każdej jednej singleplayer albo dominujący albo przynajmniej porządnie wykonany (Battlefleet: Gothic jest z tego chyba najbardziej nastawiony na multi, ale i na kampanię nie ma co narzekać)

Tylko jeden gatunek, tylko gry czysto pecetowe. A przecież wyszedł, też ekskluzywny dla pecetów, bardzo dobry Grim Dawn; Darkest Dungeon, Enter the Gungeon (przy których pecety wytarły konsolami podłogę w kwestii sprzedaży); nowy Doom, XCom 2, mające nieco ponad miesiac Shadow Tactics. Wychodzi, że pecetowcy lubiący grać samotnie mieli z czego wybierać. A to, że produkcja tych gier nie kosztowała jakichś chorych pieniedzy (chociaż Warhammer to raczej tani nie był choćby ze względu na sam koszt licencji) to co z tego? Coś to im umniejsza? Tylko z tego roku mam spory backlog, a nie gram w "paragony", "lole", "doty"

No, ale to trzeba wyjść poza sztywne ramy jednego segmentu, który akurat jest wygodny do udowadniania jedynej słusznej teorii...

A za momencik pojawi się n-ty news o śmierci Vity i zacznie się przekonywanie, że Vita żyje i ma się świetnie, bo przecież wyszło na nią milion pińcset indyków i jest w co grać :)

10.01.2017 13:59
Bezi2598
12
2
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Oczywiście na PC dominują gry, których nie odpala się raz, a potem o nich zapomina. Wciąż rozwijające się gry sieciowe to gatunek w którym najwięcej spędziłem czasu ze wszystkich gier, no może jeszcze w RPGach podobnie. Najfajniejsze są gry w których co jakiś czas coś się zmienia, pojawiają się nowe cele, czuć progres itd. Dlatego gry typu Diablo, Hearthstone, Path of Exile, Warframe to jedne z moich ulubionych gier. Szkoda, że gier na poziomie tego typu jest raczej mało jeśli odjąć wszelkie DOTY. Na konsolach jeszcze mniej takich gier jest. Jedyny przykład jaki się nasuwa to Destiny, ale Bungie zwaliło sprawę totalnie. Brak jakiegokolwiek kontaktu ze społecznością gry (a to podstawa w grach sieciowych), twórcy nie słuchają czego chcą gracze tylko robią co chcą no i ogólnie mało się dzieje w tej grze, a zawartość do tego typu gier musi wychodzić regularnie żeby podtrzymać zainteresowanie graczy.

Jeżeli chodzi o gry AAA to od lat porażka. Podobne gry wydawane od gigantów na wszystkie platformy. Czasami jakaś perełka typu Wiedźmin czy GTA się trafi, a tak to jest to wysyp średniaków i tasiemców. Na konsolach oczywiście jest o kilka tytułów rocznie więcej z racji tego, że właściciele platformy płacą komuś za robienie gier promujących platformę i nie ma w tym nic dziwnego. I z tymi exami to podobnie, czasami trafi się jakaś perełka, ale to też są gry do przejścia na raz, ewentualnie do przejścia jeszcze raz po latach po premierze.

Co kto woli. Jedni bardziej cenią sobie kompletną grę do przejścia, z dobrą fabułą i gameplayem, a jedni wolą coś do czego można co jakiś czas wrócić, sprawdzić co nowego, zrobić jakiś progres na swoim koncie itp.

A jeżeli chodzi o Epic Games to raczej nie ma co ich słuchać, niczego przełomowego nie robią, kolejna ta sama moba których już jest przesyt na rynku.

post wyedytowany przez Bezi2598 2017-01-10 14:05:18
10.01.2017 14:28
Szatek iks de
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
Szatek iks de
108
Konsul

Rynek zdominują PCty? Może. Ale że przyszłość leży w sieciówkach i VR? Brzmi jak nieśmieszny żart. Znaczy, że ludzie będą zagrywać się w jakiegoś CSa nie wiadomo ile lat, potem wyjdzie nowy, oferujący lepszą grafikę i nowe mapy i się nań przesiądą, po czym znów będą grać w to samo i wydawać stosy pieniędzy na kolorek do karabinu? Mamy jeszcze przecież MOBA, czyli gatunek składający się z 2 gier, prawie niczym się nie różniących... Obok klonogówien CSa są jescze klony TF2.....Overwatch n'shit..to jest ta nowość. Rynek sieciowy jest biedny zarówno w oryginalne gry jak i w to co one oferują (często kilka bliźniaczych trybów i nic więcej). Ludziom się to w końcu znudzi. A to żenujące VR zostawie bez komentarza.

10.01.2017 16:48
Mówca Umarłych
😍
13.1
2
Mówca Umarłych
118
Pan Milczącego Królestwa

Znudzi się obecnym odbiorcom. Pamiętaj, że życie jest ciągłe - rodzą się cały czas nowi klienci. Kolejna wersja TF2 albo CSa z nową grafiką będzie dla obecnych i przyszłych dzieciaków, które pewnie nawet nie spojrzą na fabularyzowaną grę dla pojedynczego gracza...

10.01.2017 19:07
Szatek iks de
13.2
2
Szatek iks de
108
Konsul

Miejmy nadzieję, że twoje słowa nie okażą się prorocze. Ta branża i tak już schodzi na psy

10.01.2017 19:29
Cobrasss
14
1
odpowiedz
Cobrasss
197
Senator

Tylko głupcy nie są w stanie dostrzec że technologia PC się rozwija, Bo konsola technologicznie stoi w miejscu a minie troszkę czasu kiedy pojawi następca lub inny zaawansowany model.

10.01.2017 20:38
not2pun
15
3
odpowiedz
1 odpowiedź
not2pun
110
Senator

Mi się nie podoba kierunek w jakim idą gry komputerowe,
dla mnie to mikropłatności dlc i i inne bzdury,
do tego pełno minigierek dla amatorów, lub jakieś onlinowe dla maniaków,
za to z roku na rok wychodzi coraz mniej fajnych gierek do pogrania stawiających na dobrego singla.

Te bzdurne wojenki platformowe to jeszcze większa głupota, dla mnie roztrząsanie się nad tym czy konsole czy pc są lepsze to jak rozmawianie czy grać w piłkę na boisku z murawy sztucznej czy naturalnej,
czyli mało istotne ponieważ to gra jest najważniejsza, a nie to na czym odpalona.

post wyedytowany przez not2pun 2017-01-10 20:39:16
11.01.2017 10:56
15.1
zanonimizowany1173954
45
Senator

Gry idą w kierunku takim gdzie się najwięcej zarabia. Niestety. Mikroplatnosci dlc itd to świetny biznes dlatego w tym kierunku będą szły gry. I być może nawet w stronę abonamentu za granie w przyszłości.
Co do gier single tutaj będzie coraz gorzej na razie jeszcze sony ratuje sytuację bo target szukajacy grania w single właśnie wybiera ich konsole ale co bedzie w przyszłości ciężko powiedzieć. Puki nie zaryzykowali konieczności bycia online żeby grać jest dobrze jak juz sie ti stanie to po ptolach ani używek nie bedzie i opłaty abonamentowe za możliwość grania powstana. Na razie jest nalepszy czas dla graczy na konsolach ale jak to mówią "lepiej już było - to hasło będzie przyszłością konsol". Jak i gier single.

Wiadomość Założyciel Epic Games o branży gier wideo i świetlanej przyszłości PC-ów