Tak z 10 lat temu łudziłem się że przed 2020 rokiem, gry będą realistyczne. Nie tylko pod względem grafiki ale i fizyki, czy sztucznej inteligencji.
Na przeszkodzie stoi nie technologia ale koszty ponieważ byłyby potrzebne wyspecjalizowane procesory nie tylko do grafiki ale do fizyki i sztucznej inteligencji!
Aby stworzyć realistyczną grę potrzebne byłyby karty do obliczenia fizyki i sztucznej inteligencji!
Chodzby nie wiem co, procesor główny, czyli procesor do wszystkiego nigdy nie będzie się nadawał do obliczania wszystkiego w grach. I może mieć milion rdzeni i milion gigaherców!
Tylko wyspecjalizowane procesory stworzone do konkretnych zadań, byłyby w stanie zapewnić realistyczny świat w grze!
Ktoś powie że karta graficzna może przejąć obliczenia związane z fizyką i sztuczną inteligencją, bo ma tysiące procesorów CUDA . A ja powiem dupa! Karta graficzna ma się zajmować tylko obliczeniami związanymi z grafiką 3D a nie innymi zadaniami!
Także podsumowując potrzebne są karty do obliczeń fizyki i sztucznej inteligencji, tak samo jak potrzebna jest karta do obliczeń grafiki 3D. To są tak samo skomplikowane obliczenia i tylko wyspecjalizowany procesor poradzi sobie z takimi zadaniami.
A główny procesor ma tylko czuwać nad całą uruchomioną grą, żeby się nie wysypała do Windows!
No ale mało kto kupiłby dodatkowe karty i wydawał dodatkowe tysiace dolarów, tylko po to aby mieć nie tylko zajebista grafikę ale i fizykę czy sztuczną inteligencje przeciwników tak samo cwaną jak ludzie.
To też oznaczało znacznie wyższe koszty tworzenia gier i proces ich tworzenia byłby niezwykle skomplikowany a gry w rezultacie może nie kosztowałby 60$ ale z 200$.
Myślę, że całe piękno gier polega na tym że nie są realistyczne i stanowią fajną odskocznie od tego chorego świata.
Myślę, że całe piękno gier polega na tym że nie są realistyczne i stanowią fajną odskocznie od tego chorego świata.
1. Dobrze zrobiona grafika jak np w Firewatchu przemawia do mnie bardziej niż te wszystko "fotorealistyczne" bzdety bez własnego pomysłu.
2. AI - od czasu swobodnego dostępu do sieci i możliwości grania vs 2 człowiek po co komu AI?
3. Zaawansowana fizyka? To pierwsze co wyłączam (jeśli jest taka możliwość) - po co mnie to?
gry są realistyczne - te, w których realizm jest wartością nadrzędną (np. DCS MiG-21, bardziej hardcore'owe strategie).
zaś inne gry... właściwie po co inne gry miałyby być realistyczne?
bardziej cenię stylistykę takiego Dishonored niż niewatpliwy przepych graficzny Battlefield 1.
Zależy co oznacza dla kogoś "realistyczna gra" sprawdź Eve Online to jest dopiero jazda bez trzymanki :D
Powiem jedno. Nie pierdol.
Dla mnie gry nie muszą być w 100% realistyczne, ale nie powinny być również zbyt uproszczone.
Battlefield 1, gdyby mial w pelni oddawac realizm wojny, bylby zupelnie niegrywalny. Raz, ze podczas tamtej wojny nie bylo taktyki jaka sie spotyka w grach, czyli szturm w pelnym biegu bez ladu i skladu, a dwa, ze z gry eliminowaloby 99% tego, na co teraz gracz nawet nir zwraca uwagi.
Podobnie w wyscigach, super realne oddanie fizyki powodowaloby moze mokre majty u maniakow, ale u wiekszosci gracY wywolywaloby frustrację, bo imo gra ma dawac przyjemnosc z rozgrywki a nie wkurw przez zmagania z rzeczywistoscia, jakby malo tego bylo w normalnym, codziennym zyciu.
Czyli procesor ma siedzieć na fotelu, pić piwo, palić szluga i obserwować czy trzy inne podzespoły nie przekraczają linii przepaści?
Czy idąc dalej w realizm fizyki liczysz do tego jakieś reakcje ludzkiego błędnika?
[1] Gry nigdy nie będą realistyczne!
Co ci moge powiedziec: A *twoja stara* gotuje zupe z cebuli, i ma paszport Polsatu!
Odnosnie bardziej konstruktywnej odpowiedzi: mylisz sie, mylisz sie odnosnie wszystkiego. Wlaczajac w to historie sprzetu
Widzisz hinson, dawnymi czasy byly sobie w kompach karty grafiki, a do tego byly osobne karty do 3D - tak zwane akceleratory.
Sytuacja ta trwala latami i gdzie sa teraz te akceleratory?
Ba - odnosnie
Także podsumowując potrzebne są karty do obliczeń fizyki i sztucznej inteligencji, tak samo jak potrzebna jest karta do obliczeń grafiki 3D. To są tak samo skomplikowane obliczenia i tylko wyspecjalizowany procesor poradzi sobie z takimi zadaniami.
karty do fizyki tez juz byly - w 2006!
https://pl.wikipedia.org/wiki/Physics_processing_unit
tak wiec nie widze wielkiego problemu by za kilka lat wciskano jako "super potrzebne dla graczy" karty do obliczen AI//SI
juz pomijam standardowy rozwuj sprzetu - a czekaja nas przejscie na graften a pozniej komputery kwantowe, czyli wzrost mocy obliczeniowej liczony w potegach.
Odnosnie sztucznej inteligencji -to jest to jedna z bardziej rozwijanych technologi (aczkolwiek moze nie w segmencie "gro-rozrywki")
Ba nawet takie szychy jak Stephen Hawking (czolowy ludzki naukowiec) wystosowal odezwe by SI nie tworzyc bo bedzie kiepsko :p
[162] Mutant z Krainy OZ
Battlefield 1, gdyby mial w pelni oddawac realizm wojny, bylby zupelnie niegrywalny
Ale wiesz ze jest "realistyczny Battlefield1", zwany tez czesto "symulatorem okopu" ? i ktos w to gra ?
http://store.steampowered.com/app/242860/?l=polish
Posumowujac: do zobaczenia w nowej lepszej rzeczywistosci (wirtualnej ;D)
https://www.youtube.com/watch?v=9deKEj8-lng
Jak to nigdy? Moc obliczeniowa komputerów cały czas rośnie - obecnie jest to niemożliwe, w przyszłości będzie całkiem realne i wcale nie kosztowne.
Tak wiem ze była karta Ageia i została przejęta przez Nvidie ale to co oferowała przewyższa do teraz wszystkie gry z włączoną opcją Physx na kartach graficznych.
Była tylko jedna gra, która potrafiła wykorzystać jej potencjał. Cellfactor Revolution. Z tego co czytałem, to nawet dzisiaj na kartach Nvidii nie da się tej fizyki włączyć.
https://www.youtube.com/watch?v=7GsKdzoBvDk
I to było możliwe 10 lat temu. Teraz wyobrazmy sobie, że jak te karty nadal byłyby produkowane. Ich moc dzisiaj byłaby co najmniej 10 razy większa a to oznaczałoby że w grze całe środowisko byłoby interaktywne i można byłoby niszczyć wszystkie budynki i to na znacznie wyższym poziomie niż np Red Faction Guerrilla. Fizyka zachowania się ciał byłaby znacznie bardziej zaawansowana niż w Half-Life 2 czy GTA IV ze słynną Euphorią. Do tego doszłoby technologia włosów o wiele bardziej realistyczna niż z Lara Croft włączoną opcją tressfx, bo na każdej postaci w grze można byłoby tą opcję włączyć a nie tylko na Larze. Jeszcze doszłyby zaawansowane zachowanie lecących kul, wybuchów, poruszania się ubrań czy nawet wiatru i poruszających się liści na drzewach i wiele innych bajerów jakich dzisiaj w grach nie występuje albo występuje w ograniczonej ilości, bo zwykły procesor nie wyrabia.
Tylko na takim wyspecjalizowanym procesorze można zrobić fizykę jakiej w grach obecnie nie ma.
I na co to jest dowód? Ludzie mają w dupsku fizykę w grach. Gdyby było inaczej domagaliby się jej przy każdej okazji.
Eh, hinson hinson
Ale wiesz jaki jest problem z toba, tym wątkiem i generalnie "realizmem w grach" - czego dowodzi nawet te głupie tech demo. ?
otóż tak naprawdę to ty byś pobiegł z płaczem do mamy gdyby realistyczną fizykę/ pseudo sztuczną inteligencję zaadaptowano do większości gier.
mam wrażenie że dla ciebie fizyka kończy się na liściach na wietrze, zniszczalne otoczenie i szmery bajery.
Natomiast prawdziwa fizyka w grach by wygladała tak:
hinson gra w fps i napaża jak oszalały z dwóch giwer >>> odrzut wyrywa mu ramię z barku
hinson gra w DOOM RealPsychics ed, potyka sie na schodach i lamie noge (btw akurat gier bazujących na fizyce o "zrzucaniu postaci ze schodow" jest nie wiedziec czemu cała masa")
hinson gra w fps, niestety strzelił serią trochę krzywo -rykoszet tafia go prosto w czoło (zaawansowana kontrola toru pocisków)
hinson gra w hack&slash - nazbierał tonę sprzętu - "fizyka masy obiektów" wgniata hinsona w fotel (a jego postać zaczyna pełznąć zamiast biegać)
btw >>> http://korfx.com/products
Teraz przejdźmy do sztucznej Inteligencji.\
Wyobrażenie hinsona: poderwę dziewczynę w barze
Si według Hinsona: hinson: całuj mnie lachon, a potem idziemy do ciebie (i to się dzieje - co za inteligencja!)
Prawdziwa sytuacja z Si
lachon trzaska hinsona w mordę
lachon: Sorry skarbie ale za mało włożyłeś w Charyzmę, a widzę ze i z Prezencją/Budową jest u ciebie krucho. Możemy pójść ale płacisz 30 CyberYenów (IRL waluta) złociutki
lachon: owija hinsona wokół swego cyberpalca, biorą (cyber)ślub ale zaraz po nim SI ucieka z całą kasą hinsona. Bo to złe AI było...
btw odnośnie braków Si - już teraz są gry w których NIE MA NPCów//botów, tzn grasz tylko z intelygentymi (inaczej) graczami. i nie mam tu na myśli MOBA czy innych team strzelanin tylko np MMO
choćby Wild Terra
http://store.steampowered.com/app/500710/
także Second life (i pokrewne) czy np Mortal online, Darfall online, Wurm Online, Salem czy EVE.
btw znalazłem ci hinson filmik, specjalnie dla ciebie odnośnie sytuacji z randką ;D
Co prawda tu głównie rozchodzi się o rozszerzoną rzeczywistość ale...
https://www.youtube.com/watch?v=GJKwHAvR4uI
Danuel
powtórzę, pieprzysz głupoty. To, że nie masz karty mogącej obsługiwać chociażby physx nie znaczy, że inni nie czekają na to.
Ja mogę oddać połowę dobrej grafiki, tylko żeby AI myślało o czymś wiecej niż chowaniu się za osłoną a woda czy kurz zachowywał się tak jak woda czy kurz.
A gdyby tak zrobić misz masz gier co już wyszły gra była wtedy realistyczna?
np taki mój przykład AI z 1szego FEARa do grafiki Uncharted 4, z fizyką Half Life 2?
To że gry nigdy nie będą realistyczne jest oczywiste! Możemy jedynie do tego realizmu dążyć, coraz bardziej oszukując nasz mózg. Ale piksel zawsze pozostanie pikselem, i bardzo dobrze bo nie chcemy żyć w jakimś Matrixe.... :)