Potrzebuję dobrego, ale to naprawdę dobrego programu graficznego dla artysty, który będzie tworzył modele postaci, budynków, poziomów gier i filmów animowanych. Ma to być program także przeznaczony do animacji.
Zależy mi na tym by był to program tani. Wiem, że Blender jest darmowy, ale czy za tym nie idzie także drastyczne obniżenie jakości?
Czy wszystkie te programy komercyjne wymagają odnawiania licencji co rok, a tym samym płacenia grubej kasy co roku? Bo jeżeli tak, to nie ma to sensu.
Niewiele w tym siedziałem, ale mogę napisać że Blender to bardzo dobry program. Na pewno nie aż tak mocarny jak taki 3ds max itd, ale jeśli zależy Ci na tym, aby było tanio, to naprawdę warto zacząć od takiego Blendera.
Nie dość że darmowy, to jeszcze naprawdę dobry. Popatrz sobie po sieci, jakie rzeczy ludzie w nim potrafią zrobić. Ma spore możliwości.
A do użytku niekomercyjnego (czyli właśnie nauki) to możesz zresztą 3ds maxa i Mayę sobie pobrać z dwuletnią licencją. http://www.autodesk.com/education/free-software/all
Ja na niej właśnie trochę w 3ds maxie sobie siedziałem.
Blender jest bardzo mocno supportowany, srodowisko developerow gier uzywa go dosc powszechnie, duze community.
Maya i Max zwlaszcza z Motion Builderem to kolejny typ jednak cena dosc mocno zaporowa, z tego co wiem to jest opcja bez abonamentu, Mayi nie trawie, nie potrafie sie odnalezc w chaosie UI, niestety najlepszy soft nie jest juz supportowany (Softimage). O maxie nie moge powiedziec nic, robilem w nim cos wieki temu do jakiegos symulatora zuzla czy cos.
Cinema 4D to raczej do Motion Graphics i w tym sie sprawdza, mialem watpliwa przyjemnosc uzywania jej do animacji postaci, wrazenia srednie, praca z UV mapami to sredniowiecze, w 18 jest w koncu support dla substance.
Jest jeszcze Houdini - ktory sie coraz bardziej cywilizuje.
Autodesk nie sprzedaje już licencji wieczystych na swoje programy (maksymalnie na 3 lata i są to dość duże pieniądze). Musiałbyś trochę posiedzieć w temacie, żeby ocenić, w którym programie najlepiej Ci się pracuje