Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: gtx 950 sc jak i czy podkręcać

27.11.2016 10:51
1
Diabloox27
79
Konsul
Image

gtx 950 sc jak i czy podkręcać

pierwsze i kluczowe pytanie czy opłaca się podkręcać gtx 950 sc evga jeżeli działa w zestawie z athlon x4 860k ?
ponieważ bawiąc się opcjami gra v zmniejszyłem cienie na chyba średnie bo dość obciążały pamięć karty a tekstury zmieniłem na wysokie , pamięć karty zostaje w użyciu tak jak była ale niestety mam 10 fps mniej czyli po 25 a przy jeździe jeszcze mniej wcześniej nie spadało poniżej 30 fps

i tutaj moje pytanie czy podkręcenie karty coś da ? ponieważ ja się na tym kompletnie nie znam i nie wiem jak to zrobić i sprawdzić , przy okazji wysyłam fotkę programu do podkręcania może ktoś mi wytłumaczy

27.11.2016 12:35
ryder  wieczny palacz
2
odpowiedz
ryder wieczny palacz
79
miszczupiszczu

Nie warto, procesor ogranicza ta karte.
No dobra moze nie ogranicza, ale na pewno nie da to nic.

post wyedytowany przez ryder wieczny palacz 2016-11-27 12:36:21
27.11.2016 14:10
3
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

GTA V ma tak bogate opcje, że praktycznie każdą parę GPU + CPU wykorzystasz sensownie.
Monitoruj w tle obciążenie GPU i CPU. Optymalnie oba powinny pracować 70-100%, ale jeśli któreś dobija do 100%, a drugie tylko 50-70% to wtedy jedno ogranicza drugie.

Jeśli CPU jest obciążony, a GPU nie to:
- zmniejsz odległość rysowania, obciąża głównie CPU,
- zmniejsz ilość obiektów, przechodniów itd.

Jeśli GPU jest obciążony, a CPU nie, to:
- zmniejsz rozdzielczość cieni,
- zmniejsz jakość tekstur,
- zmniejsz efekty post-process.
- zmniejsz filtrowania i AA.

Trochę testowania i powinieneś znaleźć ustawienia przy ultra stabilnych 30 fpsach i dość dobrej grafice.

A czy warto podkręcać GPU? Trudno powiedzieć. Ogólnie podkręcanie GPU nigdy nie przynosi spektakularnych rezultatów. Przydaje się wtedy, gdy np. wyciągasz 58 fps, a chcesz stałe 60. Wówczas te 2 klatki robią ogromną różnicę, bo eliminujesz rwanie obrazu.

Podkręcanie jako takie jest coraz mniej użyteczne. Nawet w przypadku CPU Intela z odblokowanymi mnożnikami, zyskujesz 20-30% więcej wydajności. Ma się to nijak do czasów Core2Duo, gdzie kupowało się najtańszy model 1.8 GHz i na dobrym chłodzeniu wyciągał 3.2 - 3.6 GHz podwajając swoją wydajność.

27.11.2016 14:38
4
odpowiedz
Diabloox27
79
Konsul

a jak sprawa powinna wyglądać w cs go ? wiem że to gra bazująca bardziej na cpu ale w czasie gry przy rozdzielczości 1600x900 i wszystkimi ustawieniami na low mam 80-130 fps i zdarzają się lekkie ścinki gdy np zaczynam strzelać albo szybko się odwracam i nagle na ekranie pojawia się postać , powinno tak to wyglądać ? ponieważ ciągle chodzi mi po głowie myśl że procek albo dysk się chrzani i dlatego mam takie mini ścięcia albo wraźenie klatkowania gry przy wyższej rozdzielczości mając koło 100 fps czuję się jakby to było 30

27.11.2016 17:39
5
odpowiedz
Diabloox27
79
Konsul

@up

27.11.2016 18:35
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

Jaki masz monitor? Pewnie 60 Hz. Jeśli tak, to ustaw w grze Vsynca i niech synchronizuje się do 60 fps, tak by idealnie podawać klatki na monitor.

Naprawdę nie wiem skąd bierze się ta idiotyczna pogoń za klatkami w CS:GO. Idealna sytuacja jest zawsze taka, gdy komputer wyświetla klatki równo z odświeżaniem monitora. Jeśli masz powiedzmy te 100 fps, a monitor 60 Hz, to ta setna klatka wypada gdzieś w połowie klatki monitora i albo masz efekt rwania obrazu, albo stuttering, który objawia się jako brak płynności, bo klatka nie jest zsynchronizowana z monitorem.

Różnica między 60, a 120 Hz w monitorach jest niewielka. Ma znaczenie w VR, gdyż widzenie peryferyjne jest dużo bardziej wyczulone na płynność. W monitorach dla graczy dużo istotniejszy jest input lag. Do CS:GO potrzebujesz monitora, który ma 3-7 ms input laga. Cecha ukrywana przez producentów monitorów, bo mało kto ma się tutaj czym pochwalić. Tutaj masz http://www.displaylag.com/display-database/ bazę danych. Przeciętne monitory mają 25-35 ms input laga, co dyskwalifikuje je do dynamicznej gry w FPSy.

Ewentualnie możesz podłączyć monitor kineskopowy. Wyciągały bez trudu 100-120 Hz, a do tego miały zerowy input lag.

post wyedytowany przez Likfidator 2016-11-27 18:35:59
27.11.2016 18:41
6.1
zanonimizowany687448
20
Generał

No właśnie większa ilość klatek zmniejsza input lag. Oczywiście, nie zobaczysz tych klatek, jest to fizycznie niemożliwe, ale ruchy myszki są przekładane na każdą klatkę. Wpływa to znacznie na płynność i dokładność ruchu. Wygląd nie ma większego znaczenia w tej grze, liczy się tylko to czy trafisz, czy nie.

27.11.2016 19:20
6.2
Diabloox27
79
Konsul

No fps w CS się jakoś liczą a ja już globala wbiłem dawno teraz gram 100% for fun zero męczennia się z małymi rozdziałkami, ale full HD też mi nie potrzebne, widziałem streamerów którzy też mieli podobną ilość klatek czy też lekko wyższa a płynność gry świetną a u mnie tego nie ma

27.11.2016 19:20
7
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

No właśnie większa ilość klatek zmniejsza input lag.

Totalna bzdura. Klatki wyświetlane na ekranie nie mają absolutnie żadnego wpływu na logikę gry. W praktycznie wszystkich silnikach jest wprowadzony podział na klatki logiczne, gdzie przetwarza się kolizje na silniku fizycznym, wejście gracza i całą logikę gry. Te klatki są przetwarzane 20, 30 lub 60 razy na sekundę i muszą być przetwarzane w stałych odstępach czasu, by zachować jak najwyższą stabilność symulacji.

To co widzimy na ekranie to klatki generowane przez renderer. Powstają na bazie klatek logicznych/fizycznych i ich większa ilość jest ledwie interpolacją mniejszej ilości klatek. Poprawia to odczuwalną płynność, ale nie ma żadnego wpływu na odczytywanie stanu urządzeń wejściowych.

Jeśli twórcom gry zależy mogą odczytywać stan myszy i klawiatury nawet 200-1000 razy na sekundę. Jednak nie zmienia to faktu, że wartości te i tak trzeba będzie uśredniać pod klatki logiczne. John Carmack lata temu twierdził, że to jest istotne, ale w praktyce nikt tego nie wdrożył mimo iż jest to relatywnie proste.

Zresztą co tu dużo mówić. Z czego teraz słynie scena CS:GO? Z afer hazardowych, skrzynek, miliona DPI w myszach, setkach FPSach i innych pierdołach o których nikt nie słyszał lata temu, gdy myszowe FPSy przeżywały swoje złote lata.
Wokół tej gry nakręcił się cały gamingowy biznes, który sprzedaje sprzęt. Wszystko to jest równie sensowne jak bezglutenowa żywność.

27.11.2016 20:18
7.1
zanonimizowany687448
20
Generał

Nie wiem jak CS:GO, czy pewnie dowolna inna gra oparta na source sobie z tym radzi, fakt jest jeden, większa ilość klatek powoduje znacznie płynniejsze, szybsze i dokładniejsze odwzorowanie ruchu myszą, możesz zresztą sprawdzić to empirycznie.
Owszem, w większości gier nie zauważysz różnicy, ale CS:GO, czy chociażby nawet portal są dla mnie niegrywalne na 60fps.
Skrzynki ładowane teraz do co drugiej gry wprowadziło właśnie Valve, można im podziękować...
DPI chyba już dawno przestało być tym wspaniałym wyznacznikiem jakości myszki. I tak większość "pro" gra na bardzo niskich wartościach, a ludzie kierują się głównie tym kto jaką myszką gra.

27.11.2016 20:33
8
odpowiedz
Diabloox27
79
Konsul

ale sytuacja z tym "klatkowaniem" jest widoczna głównie na wyższych rozdziałkach a przy np 4:3 czuję wszystko płynnie

27.11.2016 23:33
9
odpowiedz
Diabloox27
79
Konsul

Więc czego to może być wina? Procesora? Kwestia modelu? Może lekko niedomaga, mogę jakoś sprawdzić co jest przyczyną?

28.11.2016 10:18
10
odpowiedz
Diabloox27
79
Konsul

??

05.12.2016 20:19
11
odpowiedz
ViPNelsonPL
0
Centurion

Jak czym... Podkręca się śrubokrętem.

Forum: gtx 950 sc jak i czy podkręcać