Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Jak zimna wojna stworzyła i ukształtowała branżę gier komputerowych

24.11.2016 16:05
Cobrasss
1
Cobrasss
197
Senator

:D Albo Battlezone gdzie ukazuje alternatywny bieg wydarzeń 1960 roku

25.11.2016 09:39
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Ogonez
27
Chorąży

"Związek Radziecki szedł za ciosem, wysyłając kolejno w kosmos pierwsze żywe stworzenie – psa Łajkę, pierwszy statek kosmiczny, jaki doleciał do powierzchni Księżyca, i przede wszystkim – pierwszego człowieka, który nie tylko spojrzał na naszą planetę z orbity, ale i cało wrócił na Ziemię."

Z tej wypowiedzi można wywnioskować, że Pies łajka to pierwszy człowiek-statek, który najpierw doleciał na księżyc a potem spojrzał na naszą ziemie z jego orbity i wrócił na ziemie :). Oczywiście z kontekstu wiadomo o co chodzi, ale dla historycznych ignorantów może to być dość zawiłe

25.11.2016 10:22
2.1
xittam
165
Generał

Słuszna uwaga. Na dodatek stosowanie myślników w w/w zdaniu jest gramatycznie bezsensowne i karykaturalne.

26.11.2016 00:44
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Lszekg
4
Legionista
Wideo

Widzę ogromne podobieństwo tego artykułu do filmu Nuclear Fruit: How the Cold War Shaped Video Games autorstwa Ahoy ( https://youtu.be/15dxuAbTC0A ).

Nie chcę jednoznacznie oskarżać o plagiat, jednak jeśli autor rzeczywiście inspirował się tymże filmem (co jest, przez wzgląd na niemal identyczną strukturę, według mnie całkiem prawdopodobne), należałoby umieścić w artykule odnośnik do oryginalnej treści i wspomnieć o jej autorze.

post wyedytowany przez Lszekg 2016-11-26 00:45:58
28.11.2016 11:22
Wielki Gracz od 2000 roku
3.1

Przecież jest podane na samym początku:

"Niniejszy artykuł i zaprezentowane w nim tezy są bardzo mocno inspirowane świetnym materiałem video Nuclear Fruit: How the Cold War Shaped Video Games, który został opublikowany kilka tygodni temu na kanale Ahoy. Wszystkich zainteresowanych gorąco zachęcamy do zapoznania się z oryginałem:

Nuclear Fruit: How the Cold War Shaped Video Games"

Publicystyka Jak zimna wojna stworzyła i ukształtowała branżę gier komputerowych