Project Scorpio ułatwi tworzenie PC-towych wersji gier
Pożyjemy zobaczymy. W tej generacji również mówiło się o tym, jak to architektura konsol przypomina PC i jak to dobrze będą zoptymalizowane gry. No i zwłaszcza trzeba uważać na to, co mówi M$.
Pamiętam jak w 2013 pcmr otwierali szampany gdy się dowiedzieli, że nowa generacja będzie miała architekturę podobną do pc, dzięki temu rzekomo gry miały być dobrze zoptymalizowane, a wymagania sprzętowe niskie.
Jak jest każdy widzi, co drugi news o wymaganiach gier to płacz w komentarzach.
Co się dziwić przecież PC to w większości platforma microsoftu
Zieeeeeew...
Gdyby zebrać do kupy te wszystkie mniej lub bardziej oficjalne zapewnienia, że to i śmo ułatwi tworzenie gier na PC, można by odnieść wrażenie, że w 2017 r. do stworzenia gry na PC będzie wystarczyć włączenia kompa.
Zieeeeeew...
Zapowiada sie ciekawie, na papierze.
Widać że M$ robi wszystko aby uśmiercić Vulkana tak jak dawniej OpenGL! Oby to się nie udało, bo inaczej znowu ludzie będą skazani na jeden słuszny system operacyjny!
Wiele testów dowodzi że gry uruchomione na Ubuntu czy Steam OS z włączonym Vulkanem chodzi znacznie płynniej niż na Windowsie 10!
Już directX 12 miał dać o 50% większą wydajność i co ? g#wno obiecanki cacanki micro$itu...
Może dlatego, że gry nie są budowane jeszcze "strikte" pod DX12. Poczekajmy jeszcze rok i wtedy komentujmy. Jestem ciekaw kiedy DX12 całkowicie wyprze DX11.
Ale DX 12 nie miał dać ot tak wyższej wydajności. Miał głównie odciążyć procesory(co w większości się udaje) i umożliwić lepszą kontrolę nad zasobami(co wymaga nieco umiejętności programistów).
Do tego dochodziły "ficzery" jak asynchroniczne obliczanie(AMD w tytułach to obsługujących mocno zyskuje), czy multi GPU.
Inicjatywa fajna. Szkoda tylko, że wszyscy zapominają, że dzięki temu na Storze mamy takie, a nie inne ceny gier. Teraz, kiedy dojdzie do tego autocompatibility - powodzenia życzę :E
Jak taki GoW 4 do tej pory w podstawowej wersji w tej chwili kosztuje 239zł na, tak w wersji na XS (a raczej na all in one), za podstawkę zapłacimy więcej, niż teraz kosztują kolekcjonerki. Do tego dochodzi niezłamane do tej pory EFS (wydaje się być gorsze niż denuvo) i dojdzie do tego, że gra będzie kosztować najmniej 350zł i to tylko dlatego (tak "mało"), że wtedy będzie miała rok czasu. Zatem ja jestem na nie. Do tego pozwolimy Microsoftowi na przejmowanie Store'a względem Steama.
No i sprawa najważniejsza natywne 4K. Chciał bym chociaż raz na konsoli zobaczyć stabilne 1080p 60fps
choć w jednej (nowej) grze
Crod4312 [8.1]
Może dlatego, że gry nie są budowane jeszcze "strikte" pod DX12. Poczekajmy jeszcze rok i wtedy komentujmy.
To samo było mówione w 2007 r. przy okazji Windows Vista i DirectX 10.
M$ pracuje nad monopolowom platformą do gier. Cwana bestia z tego m$ wie ze nachapac sie można tylko trzeba zmonopolizowac...
Przedsmak juz mamy w Windows store na windows 10. Cena z kosmosu wymagania z kosmosu (gdzie ta dobra platforma gdzie sa zoptymalizowane gry?) system tylko w najnowszej wersji aktualny granie z dostępem do sieci kupno tylko w Windows store...
Jednym słowem im mniej z zapowiedzi uda sie m$ tym lepiej dla nas.
Przecież to jest lanie wody, bo scorpio będzie miało ten sam soft co xone obecny, który też ułatwia przenoszenie i tworzenie na pc, bo tam siedzi windows.
ta magiczna tajemnica to Universal WIndows Platfrom. Pech tylko, ze jescze nie jest to zbytnio dopracowane i oznacza porzucenie API win32, co wielu wcale sie nie usmiecha. Przyszlosc pewnie bedzie szla w tym kierunku, ale zapewne na poczatku nie zrobi to zbyt dobrego wrazenia