Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Project Scorpio ułatwi tworzenie PC-towych wersji gier

08.11.2016 19:42
kęsik
😃
3
5
odpowiedz
kęsik
147
Legend

Już to kiedyś słyszałem.

08.11.2016 19:35
1
2
Evol07
3
Pretorianin

Pożyjemy zobaczymy. W tej generacji również mówiło się o tym, jak to architektura konsol przypomina PC i jak to dobrze będą zoptymalizowane gry. No i zwłaszcza trzeba uważać na to, co mówi M$.

08.11.2016 19:38
baksleszek
😁
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
baksleszek
39
Mustard Race

Pamiętam jak w 2013 pcmr otwierali szampany gdy się dowiedzieli, że nowa generacja będzie miała architekturę podobną do pc, dzięki temu rzekomo gry miały być dobrze zoptymalizowane, a wymagania sprzętowe niskie.

Jak jest każdy widzi, co drugi news o wymaganiach gier to płacz w komentarzach.

post wyedytowany przez baksleszek 2016-11-08 19:39:09
08.11.2016 19:48
Crod4312
😃
2.1
Crod4312
149
Legend

Płacz wywołany śmiechem :D

08.11.2016 21:10
domino310
😁
2.2
domino310
115
Bastard Rycerski

żałosne

08.11.2016 19:42
kęsik
😃
3
5
odpowiedz
kęsik
147
Legend

Już to kiedyś słyszałem.

08.11.2016 19:47
😜
4
odpowiedz
kleiek
12
Chorąży

Co się dziwić przecież PC to w większości platforma microsoftu

post wyedytowany przez kleiek 2016-11-08 19:47:29
08.11.2016 20:03
Irek22
5
odpowiedz
Irek22
153
Legend

Zieeeeeew...
Gdyby zebrać do kupy te wszystkie mniej lub bardziej oficjalne zapewnienia, że to i śmo ułatwi tworzenie gier na PC, można by odnieść wrażenie, że w 2017 r. do stworzenia gry na PC będzie wystarczyć włączenia kompa.
Zieeeeeew...

08.11.2016 20:38
6
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany542709
23
Centurion

Zapowiada sie ciekawie, na papierze.

09.11.2016 20:04
VanDust
6.1
VanDust
116
Generał

Jak zwykle, z resztą... :)

08.11.2016 20:46
👎
7
odpowiedz
1 odpowiedź
hinson
127
Generał

Widać że M$ robi wszystko aby uśmiercić Vulkana tak jak dawniej OpenGL! Oby to się nie udało, bo inaczej znowu ludzie będą skazani na jeden słuszny system operacyjny!
Wiele testów dowodzi że gry uruchomione na Ubuntu czy Steam OS z włączonym Vulkanem chodzi znacznie płynniej niż na Windowsie 10!

08.11.2016 21:12
nagytow
7.1
1
nagytow
146
Firestarter

SteamOS to porazka w porownaniu z Win10. Kilka tytulow dziala lepiej na Linuksie, ale wiekszosc wciaz wypada slabiej niz na Windows. Plynnosc dzialania nie ma zreszta wiekszego znaczenia, znacznie wiekszy problem to brak wiekszosci gier na Linuksie.

08.11.2016 20:57
👎
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1162416
38
Pretorianin

Już directX 12 miał dać o 50% większą wydajność i co ? g#wno obiecanki cacanki micro$itu...

08.11.2016 21:10
Crod4312
8.1
Crod4312
149
Legend

Może dlatego, że gry nie są budowane jeszcze "strikte" pod DX12. Poczekajmy jeszcze rok i wtedy komentujmy. Jestem ciekaw kiedy DX12 całkowicie wyprze DX11.

08.11.2016 23:02
8.2
1
zanonimizowany687448
20
Generał

Ale DX 12 nie miał dać ot tak wyższej wydajności. Miał głównie odciążyć procesory(co w większości się udaje) i umożliwić lepszą kontrolę nad zasobami(co wymaga nieco umiejętności programistów).
Do tego dochodziły "ficzery" jak asynchroniczne obliczanie(AMD w tytułach to obsługujących mocno zyskuje), czy multi GPU.

08.11.2016 21:13
9
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

Inicjatywa fajna. Szkoda tylko, że wszyscy zapominają, że dzięki temu na Storze mamy takie, a nie inne ceny gier. Teraz, kiedy dojdzie do tego autocompatibility - powodzenia życzę :E
Jak taki GoW 4 do tej pory w podstawowej wersji w tej chwili kosztuje 239zł na, tak w wersji na XS (a raczej na all in one), za podstawkę zapłacimy więcej, niż teraz kosztują kolekcjonerki. Do tego dochodzi niezłamane do tej pory EFS (wydaje się być gorsze niż denuvo) i dojdzie do tego, że gra będzie kosztować najmniej 350zł i to tylko dlatego (tak "mało"), że wtedy będzie miała rok czasu. Zatem ja jestem na nie. Do tego pozwolimy Microsoftowi na przejmowanie Store'a względem Steama.
No i sprawa najważniejsza natywne 4K. Chciał bym chociaż raz na konsoli zobaczyć stabilne 1080p 60fps
choć w jednej (nowej) grze

post wyedytowany przez zanonimizowany146624 2016-11-08 21:15:15
09.11.2016 00:39
christbrando
9.1
1
christbrando
64
Antyhejter

Co do cen nowych gier, Windows Store nie jest wyjątkiem, bo i na Steamie hiciory po premierze chodzą po 60 euro.

08.11.2016 22:39
Irek22
10
odpowiedz
Irek22
153
Legend

Crod4312 [8.1]
Może dlatego, że gry nie są budowane jeszcze "strikte" pod DX12. Poczekajmy jeszcze rok i wtedy komentujmy.

To samo było mówione w 2007 r. przy okazji Windows Vista i DirectX 10.

08.11.2016 23:21
11
odpowiedz
zanonimizowany1173954
45
Senator

M$ pracuje nad monopolowom platformą do gier. Cwana bestia z tego m$ wie ze nachapac sie można tylko trzeba zmonopolizowac...

Przedsmak juz mamy w Windows store na windows 10. Cena z kosmosu wymagania z kosmosu (gdzie ta dobra platforma gdzie sa zoptymalizowane gry?) system tylko w najnowszej wersji aktualny granie z dostępem do sieci kupno tylko w Windows store...

Jednym słowem im mniej z zapowiedzi uda sie m$ tym lepiej dla nas.

09.11.2016 00:01
👍
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1028166
40
Pretorianin
09.11.2016 00:38
christbrando
12.1
2
christbrando
64
Antyhejter

A co to ma wspólnego z Project Scorpio?

09.11.2016 06:34
legolas93
👍
12.2
legolas93
45
Konsul

Na taki news czekałem! Dzięki za info!

09.11.2016 11:13
kaszanka9
13
odpowiedz
1 odpowiedź
kaszanka9
109
Bulbulator

Przecież to jest lanie wody, bo scorpio będzie miało ten sam soft co xone obecny, który też ułatwia przenoszenie i tworzenie na pc, bo tam siedzi windows.

09.11.2016 20:23
VanDust
13.1
VanDust
116
Generał

Windows?!?! Zarazzza.... :O

10.11.2016 14:43
14
odpowiedz
Chupacabra
133
Senator

ta magiczna tajemnica to Universal WIndows Platfrom. Pech tylko, ze jescze nie jest to zbytnio dopracowane i oznacza porzucenie API win32, co wielu wcale sie nie usmiecha. Przyszlosc pewnie bedzie szla w tym kierunku, ale zapewne na poczatku nie zrobi to zbyt dobrego wrazenia

Wiadomość Project Scorpio ułatwi tworzenie PC-towych wersji gier