Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie PlayStation 4 będzie wyposażone w dwa bliźniacze GPU oraz dodatkowy RAM

23.10.2016 18:19
Falcao_82
10
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Falcao_82
153
!AssociazioneCalcioMilan

Czyli co, gram w starsze gry i mam dropy do 20 FPS a druga karta sobie odpoczywa bo gra nie ma łaty dla wersji PRO ?

23.10.2016 18:09
Cziczaki
8
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Cziczaki
183
Renifer

"W momencie, gdy będziemy grali na PS4 Pro w jeden z 700 tytułów nie posiadających wsparcia dla 4K i nie potrzebujących dodatkowej mocy obliczeniowej, jeden układ będzie nieaktywny."
No i tutaj strzelili sobie w stopę. Kupując starszą grę na PS4, wolałbym mieć chociaż stabilne 30 klatek na sekundę, a nie dropy do 15.

24.10.2016 10:35
20
6
odpowiedz
realsolo
213
Generał

@Likfidator i inni dev-wanna be (not):

"Drugi" GPU jest przezroczysty via API; ustawiasz flage, czy chcesz wykorzystywac PRO czy nie i masz dokladnie to samo API, tylko zwiekszona moc GPU (przezroczyste dla programisty).

Wszystkie stare gry domyslnie maja to falge wylaczona, chcesz swoja stara gre+wiecej mocy - robisdz patcha, CERTYFIKUJESZ GO (inaczej Sony nie wpusci na PSN) - upewniajac sie, ze gra sie nie wysypuje z jakis wzgledow.

Ale co ty wiesz - walisz ekran spamu swoich przemyslen z dupy i heya.

23.10.2016 20:53
16
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

Na ekstremalnie trudnym do programowania PS3 takiego problemu nie było

Nie było? Pierwszych kilka lat to ciągłe problemy z płynnością, detalami i rozdzielczością. Sony zachwalało jakie to PS3 jest wydajne, a gry multiplatformowe działały znacznie lepiej na X360, który był prosty w programowaniu.
Samo PS4 to właśnie dowód na to, że architektura PS3 to była pomyłka.

bo przeszłość pokazuje, że im jest łatwiej, tym bardziej na odwal się podchodzi się do tematu dopracowywania swoich gier.

Tu wcale nie chodzi o to, czy im zależy czy nie. Ostatecznie to wydawca decyduje o finalnej jakości, a skoro niedopracowane gry z problemami z płynnością nadal dobrze się sprzedają, to czemu wydawca ma wykładać więcej środków na optymalizację?
Jeśli już, to komplikowanie platformy tylko jeszcze bardziej zaniży jakość techniczną gier.

Inna sprawa, że twórcy gier są wściekli na Sony i Microsoft, że dali tak beznadziejny hardware w PS4 i XO. Przecież te konsole to praktycznie żaden progres względem poprzedniej generacji. Trochę lepsza grafika, ale żadnych innowacji gameplay'owych.

Just Cause 3 wprowadziło trochę proceduralnej destrukcji na silniku fizycznym i na obu konsolach masz dropy do 5 fps, podczas gdy na PC z Core i3 na detalach ultra stabilne 60 fps.

Jedyna nadzieja w Xbox Scorpio, który ma mieć CPU na architekturze ZEN. Może wówczas przepaść jaka dzieli AMD od Intela ulegnie zmniejszeniu.

Najgorsze w branży gier jest to, że wszyscy za bardzo skupili się na zarabianiu, a nie na tworzeniu. Remastery, Sequele, prequele i rebooty. Ile nowych marek wyszło w formacie AAA? Praktycznie żadna.

Kondycja branży jest tragiczna.
Sony i Microsoft nie mają pomysłu na konsole. Nintendo żyje w swoim świecie i może uda im się ze Switchem, ale to wciąż powtórka z tego samego. Ich gry przynajmniej są kreatywne.
Valve zarabia tony pieniędzy na Steam i nawet nie chce im się gier robić. Ostatnia ich gra to "The Lab" na HTC Vive. Gra pokazuje ogromny potencjał tej technologii, ale to tylko tech demo. Minęło wiele miesięcy od premiery Vive'a, a Valve nic nie wydało. Nawet Portal VR by się przydał.
Czemu nie wydali HL3? Przecież naprawdę niewiele trzeba, wystarczy porządnie zaimplementować tony nowych mechanik jakie przewinęły się przez dziesiątki gier Early Access i gotowe. Gra dekady.

Mam wrażenie, że po prostu nikomu się nie chce. Nawet twórcom gier niezależnych. Zrobią jakieś zabugowane coś i wrzucają w Early Access. Jasne, poprawimy wszystkie błędy, ale nieliczne gry z EA wychodzą.

Branża gier dąży do zapaści na wzór tej z początku lat 80. Taki zimny prysznic jest potrzebny. Grom, filmom i telewizji. Tej reboot'owanej, sequelowej papki mam już serdecznie dość.

23.10.2016 16:03
1
zanonimizowany1164035
13
Pretorianin

Jednak karta graficzna więcej a cena taka sama? Dziwne...

23.10.2016 16:30
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Duchos
50
Konsul

Marnotrawienie mocy. Jak już wypuszczają ulepszone PS4, to mogli ulepszyć wszystko. Od procesora po GPU. A tak odgrzewany kotlet, bo jakby PS4 Pro było o wiele mocniejsze, to reszta graczy, którzy zakupili konsole wcześniej, zostałaby frajerami na 100%. A tak są tylko w 50%.

23.10.2016 16:33
marcing805
2.1
3
marcing805
186
PC MASTER RACE

Nie pomyślałeś o tym, że jest to manewr specjalny aby nie dzielić graczy i zaoferować im mniej więcej takiej samej jakości gry?

23.10.2016 17:22
2.2
zanonimizowany307509
99
Legend

Oraz cena konsola nie będzie za wysoka. Musi być tańszy od PC.

23.10.2016 17:32
3
odpowiedz
Duchos
50
Konsul

Właśnie o tym wspomniałem, że gracze, którzy kupili wcześniej PS4 są tylko frajerami w połowie. Sam taki byłem, ale na szczęście udało mi się sprzedać w pełnej cenie. Gdybym miał teraz kupować to wybiorę PS4 Pro. Gracze i tak są teraz podzieleni. Także taki manewr nic nie dał i jak dla mnie powinni o wiele bardziej wzmocnić konsolę. O parę fps w grach to nie warta świeczki zabawa. Konsola to PC, ale ograniczona i zamknięta na jedną firmę.

post wyedytowany przez Duchos 2016-10-23 17:32:38
23.10.2016 17:33
4
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany307509
99
Legend

PlayStation 4 Pro będzie szybsze od pierwowzoru, ale to wciąż ta sama konsola, oparta na dotychczasowej architekturze

Bardzo dobrze. To ułatwi mi zakup PS4 Pro i nie muszę się martwić, że nie będę mógł grać w Bloodborne, Last of Us i inne tak jak gry z PS3 ze względu na braku wstecznej kompatybilność.

Zbieram kasy na PS4 i gry. :)

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-10-23 17:34:14
24.10.2016 16:38
4.1
zanonimizowany1037078
4
Junior

Witaj jestem osoby niesłyszący,czekam na boże narodzenie pod choinkę :)

23.10.2016 17:48
prekor
5
odpowiedz
prekor
132
Generał

Nigdy wiecej nie dam się nabrać na upienie sprzętu w początku generacji.Jako posiadacz zwykłego PS4 czuję się trochę oszukany.

23.10.2016 18:03
6
1
odpowiedz
drabcio
11
Legionista

Super to może z xboxa zrobią kanapkę .i nazwisko ja scorpio .zenada ale trzeba ich pochwalić potrafią robić interesy nic nie robiąc oprócz zmiany obudowy .ale to było na pewno spore wyzwanie chlopaki

23.10.2016 18:08
7
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sallin
10
Legionista

W tytule jest błąd. Napisane jest że Playstation 4 a nie miałoby być z dopiskiem Neo?

24.10.2016 15:13
Aranir
7.1
Aranir
26
Centurion

Widze znawca tematu

24.10.2016 15:19
Bezi2598
7.2
Bezi2598
140
Legend

No chyba jednak znawca. W oryginalnej wiadomości było samo Playstation 4, co można potwierdzić patrząc na tytuł wątku z komentarzami gdzie błąd jest dalej, bo autorzy newsów zawsze olewają forum i poprawiają tylko błąd w newsie. Kolega pomylił tylko dopisek z Neo z Pro, ale tak to miał rację. A ciemny lud minusuje.

25.10.2016 09:30
Aranir
😜
7.3
Aranir
26
Centurion

A ja mam na myśli rozeznanie w temacie tego osobnika. Od dawna wiadomo że konsola nazywać się nędzie PRO a nie NEO. I zdaję sobie sprawę że w newsie nie było i nie ma tytułu PRO.

23.10.2016 18:09
Cziczaki
8
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Cziczaki
183
Renifer

"W momencie, gdy będziemy grali na PS4 Pro w jeden z 700 tytułów nie posiadających wsparcia dla 4K i nie potrzebujących dodatkowej mocy obliczeniowej, jeden układ będzie nieaktywny."
No i tutaj strzelili sobie w stopę. Kupując starszą grę na PS4, wolałbym mieć chociaż stabilne 30 klatek na sekundę, a nie dropy do 15.

24.10.2016 16:02
mastarops
8.1
mastarops
132
Generał

Błąd w tłumaczeniu, wystarczy zajrzeć do źródła:
"We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU." wyłączą polowe GPU, a nie są dwa GPU. O dwóch GPU mówi w kwestii mocy - jest taka jak by połączyć 2 GPU ze starej PS4.
Podejrzewam, że jednak jakiś skok w wydajności będzie lub możliwość gry na pełnym układzie.

23.10.2016 18:12
😐
9
odpowiedz
zanonimizowany714315
111
Legend

Jednak karta graficzna więcej a cena taka sama? Dziwne...

Z tego co ja rozumiem to nie ma więcej mocy niz w zapowiedziach i nadal jest 4,2 tflopsa, tyle ze odpowiadaja za to 2 karty graficzne.

Słabo

post wyedytowany przez zanonimizowany714315 2016-10-23 18:20:41
23.10.2016 18:19
Falcao_82
10
12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Falcao_82
153
!AssociazioneCalcioMilan

Czyli co, gram w starsze gry i mam dropy do 20 FPS a druga karta sobie odpoczywa bo gra nie ma łaty dla wersji PRO ?

23.10.2016 18:31
10.1
2
zanonimizowany1128809
17
Pretorianin

Z grubsza tak to ma wyglądać. Sony nie miało w planach PS4Neo gdy te gry wychodziły, nie mają więc żadnej umowy z producentami. Oczywiście niektóre studia same z siebie mogą wydać odpowiednie łatki, ale nie każdemu będzie sie chciało. Pozostaje grać w bloodborna ze spadkami do 20fps.

23.10.2016 18:43
10.2
zanonimizowany1165225
8
Pretorianin

Debilne, co nie?

24.10.2016 09:46
not2pun
10.3
1
not2pun
110
Senator

ok to wszystko jasne, pomyśleć że chciałem kupić pro

23.10.2016 18:20
LSZ
11
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
LSZ
60
Konsul

"(...) i nie potrzebujących dodatkowej mocy obliczeniowej, jeden układ będzie nieaktywny."
I jak mam to rozumieć? Gry które ukazały się przed PS4Pro, bez odpowiedniej aktualizacji będą miały taką samą wydajność jak wcześniej? To gdzie tu sens, gdzie tu logika?

23.10.2016 18:29
11.1
mevico
62
Generał

To znaczy, że gry, które były produkowane na PS 4 będą wykorzystywały tylko jeden GPU bo technicznie nie są zdolne wykorzystywać więcej, a nowe gry będą w stanie wykorzystywać oba GPU bo będą pod takim kątem tworzone.

23.10.2016 18:32
LSZ
11.2
LSZ
60
Konsul

Mam nadzieję że chociaż tytuły ekskluzywne otrzymają stosowną aktualizację. W przeciwnym razie... słabo.

23.10.2016 18:28
Starcall
😁
12
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Starcall
58
Generał

Sony chyba jednak uznało że lepiej nie ryzykować w nierównej walce ze Scorpio kiedy wyjdzie

23.10.2016 18:38
12.1
3
drabcio
11
Legionista

Dla Soniaka niema problemu jak będzie wychodząc scorpio to oni zapowiedzią sobie ps4 pro slim 8k z dopiskiem konsola na lata .Ludzie to są jaja

23.10.2016 18:58
13
odpowiedz
zanonimizowany778005
64
Pretorianin

Aro PL Jednak karta graficzna więcej a cena taka sama? Dziwne...
Odbiją to sobie z % ze sprzedanych gier oraz abonamentu.
Tak samo było z PS3. Sprzedawali konsole taniej niż kosztowało wyprodukowanie jej.

23.10.2016 19:02
14
odpowiedz
Duchos
50
Konsul

Cała biblioteka na PS4 musiałaby dostać łatkę, żeby była wspierana przez nowe PS4 Pro. To zbyt kosztowne, ale pokazuje jak SONY nie umiało sobie poradzić z ekspansją Playstation. A to dziwne, bo ps4 miało premierę dużo wcześniej od xboxa one na świecie. Podwójny problem dla SONY.

23.10.2016 19:06
15
3
odpowiedz
5 odpowiedzi
Likfidator
120
Senator

Wiecie za co najbardziej należały się pochwały Sony za PS4? Za architekturę sprzętową!

PS4 to spełnienie marzeń programisty. Zunifikowany RAM w jednym kawałku i ultra wydajna komunikacja CPU <-> RAM <-> GPU. Programowało się na tym banalnie i można było implementować rzeczy o których na PC można pomarzyć np. oddelegować jeden z wielu rdzeni CPU do obróbki danych graficznych np. do przetwarzania tekstur na których bezpośrednio pracuje GPU, albo w drugą stronę bezpośredni dostęp GPU do danych na których pracuje CPU, przykładowo jakaś ogromna tablica liczb zmiennoprzecinkowych na których trzeba wykonać tę samą funkcję. GPU zrobi to kilkadziesiąt razy szybciej niż CPU.

Co Sony robi? Wprowadza drugie GPU! Jeśli rynek PC ma tu być przykładem, to konfiguracje wielu GPU od zawsze sprawiały problemy. Nie inaczej może być w tym przypadku. Fakt, że Sony powiedziało iż gry z automatu nie będą robić użytku z drugiego GPU, budzi obawy, że użycie tego w SDK może wymagać dodatkowych kroków.

To samo z RAMem. Po co dawać drugi typ pamięci w urządzeniu? Naprawdę tak ciężko było dać np. dodatkowe 4 GB, by łącznie mieć 12 GB RAM i tym samym równo rozdzielić to na szynie?

Sony jak zwykle wykazuje się pazernością. W dalszej perspektywie takie modyfikacje architektury nie prowadzą do niczego dobrego. Jedyne pocieszenie jest takie, że ten 1 GB będzie zarządzany tylko systemowo i jeśli kolejna rewizja wprowadzi większą ilość normalnej pamięci, bez takich dokładek, to nie powinno to niczego zepsuć.

Zresztą już teraz PR u Sony nie wygląda dobrze. Po zapowiedzi Nintendo Switch przeważają głosy, by wstrzymać się z zakupem PS4 Pro i przynajmniej poczekać do konkretnych informacji o nowej konsoli Nintendo.

Odnoszę wrażenie, że Microsoft i Nintendo lepiej planują swoją przyszłość. Już Xbox One S był krokiem w dobrym kierunku. Lekko przyspieszone GPU, a dziesiątki gier działają lepiej, bez łatek, czy modyfikacji. Xbox One S bardzo mocno ograniczył problem spadków płynności w grach.
Wszystko wskazuje na to, że z Xbox One Scorpio będzie podobnie. Konsola dostanie CPU nowej generacji, które w końcu dorównuje Intelowi pod względem "instrukcji na cykl". Będzie też nowe GPU w nowych procesie technologicznym. Xbox Scorpio zapowiada się po prostu dobrze.

Co na to Sony? Czy w przyszłym roku kolejna wersja PS4? Raczej nie spodobałoby się to graczom.

W tym wszystkim odnoszę wrażenie, że PS4 Pro powstało pod naciskiem pionu produkującego TV. Zróbcie nam sprzęt, który pobudzi sprzedaż TV 4K. Bo jaki sens ma promowanie 4K w grach, gdy w 1080p brak płynności, a detale już oscylują w okolicach niskich z PC?

Co najwyżej czeka nas przetasowanie na rynku konsol. Co mnie cieszy, bo im większa konkurencja, tym lepsze exclusive'y i lepszy, tańszy sprzęt.

23.10.2016 20:05
Czarny  Wilk
15.1
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Jeśli PS4 to taka idealna maszynka dla programistów, to dlaczego olbrzymie zatrzęsienie gier, wliczając w to dwuwymiarowe indyki, ma problem z utrzymaniem stabilnych 30 fpsów? Na ekstremalnie trudnym do programowania PS3 takiego problemu nie było, więc jeśli PS4 pro ma być problematyczne i developerzy będą musieli się znowu gimnastykować, to jak dla mnie jest to całkiem niezły prognostyk...

23.10.2016 20:07
15.2
2
zanonimizowany1080091
33
Legend

dlaczego olbrzymie zatrzęsienie gier, wliczając w to dwuwymiarowe indyki, ma problem z utrzymaniem stabilnych 30 fpsów?

Bo developerzy mają w dupie optymalizację?

23.10.2016 20:11
Czarny  Wilk
15.3
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

@planeswalker: To było pytanie retoryczne. I powód dla którego absolutnie nie martwi mnie to że będą mieli trudniej przy PS4 pro - bo przeszłość pokazuje, że im jest łatwiej, tym bardziej na odwal się podchodzi się do tematu dopracowywania swoich gier.

24.10.2016 16:07
mastarops
15.4
mastarops
132
Generał

nie ma drugiego GPU, zajrzyj do źródła, to błąd w tłumaczeniu.

25.10.2016 02:10
15.5
1
MaXXii
79
Generał

Eejjj zaraz ,zaraz skoro PS4 to spełnienie marzeń programisty, to dlaczego posiadacze PS4 pisali że PS4 jest trudne w programowaniu... Ale FAILL :D

To dowód na to że połowa posiadaczy XO albo PS4 nie wie co ma w swojej konsoli.

post wyedytowany przez MaXXii 2016-10-25 02:11:22
23.10.2016 20:53
16
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

Na ekstremalnie trudnym do programowania PS3 takiego problemu nie było

Nie było? Pierwszych kilka lat to ciągłe problemy z płynnością, detalami i rozdzielczością. Sony zachwalało jakie to PS3 jest wydajne, a gry multiplatformowe działały znacznie lepiej na X360, który był prosty w programowaniu.
Samo PS4 to właśnie dowód na to, że architektura PS3 to była pomyłka.

bo przeszłość pokazuje, że im jest łatwiej, tym bardziej na odwal się podchodzi się do tematu dopracowywania swoich gier.

Tu wcale nie chodzi o to, czy im zależy czy nie. Ostatecznie to wydawca decyduje o finalnej jakości, a skoro niedopracowane gry z problemami z płynnością nadal dobrze się sprzedają, to czemu wydawca ma wykładać więcej środków na optymalizację?
Jeśli już, to komplikowanie platformy tylko jeszcze bardziej zaniży jakość techniczną gier.

Inna sprawa, że twórcy gier są wściekli na Sony i Microsoft, że dali tak beznadziejny hardware w PS4 i XO. Przecież te konsole to praktycznie żaden progres względem poprzedniej generacji. Trochę lepsza grafika, ale żadnych innowacji gameplay'owych.

Just Cause 3 wprowadziło trochę proceduralnej destrukcji na silniku fizycznym i na obu konsolach masz dropy do 5 fps, podczas gdy na PC z Core i3 na detalach ultra stabilne 60 fps.

Jedyna nadzieja w Xbox Scorpio, który ma mieć CPU na architekturze ZEN. Może wówczas przepaść jaka dzieli AMD od Intela ulegnie zmniejszeniu.

Najgorsze w branży gier jest to, że wszyscy za bardzo skupili się na zarabianiu, a nie na tworzeniu. Remastery, Sequele, prequele i rebooty. Ile nowych marek wyszło w formacie AAA? Praktycznie żadna.

Kondycja branży jest tragiczna.
Sony i Microsoft nie mają pomysłu na konsole. Nintendo żyje w swoim świecie i może uda im się ze Switchem, ale to wciąż powtórka z tego samego. Ich gry przynajmniej są kreatywne.
Valve zarabia tony pieniędzy na Steam i nawet nie chce im się gier robić. Ostatnia ich gra to "The Lab" na HTC Vive. Gra pokazuje ogromny potencjał tej technologii, ale to tylko tech demo. Minęło wiele miesięcy od premiery Vive'a, a Valve nic nie wydało. Nawet Portal VR by się przydał.
Czemu nie wydali HL3? Przecież naprawdę niewiele trzeba, wystarczy porządnie zaimplementować tony nowych mechanik jakie przewinęły się przez dziesiątki gier Early Access i gotowe. Gra dekady.

Mam wrażenie, że po prostu nikomu się nie chce. Nawet twórcom gier niezależnych. Zrobią jakieś zabugowane coś i wrzucają w Early Access. Jasne, poprawimy wszystkie błędy, ale nieliczne gry z EA wychodzą.

Branża gier dąży do zapaści na wzór tej z początku lat 80. Taki zimny prysznic jest potrzebny. Grom, filmom i telewizji. Tej reboot'owanej, sequelowej papki mam już serdecznie dość.

24.10.2016 17:42
16.1
rybka31
0
Legionista

"Najgorsze w branży gier jest to, że wszyscy za bardzo skupili się na zarabianiu, a nie na tworzeniu. Remastery, Sequele, prequele i rebooty. Ile nowych marek wyszło w formacie AAA? Praktycznie żadna."

Skoncz pier***ic bo sie zygac chce , zadna na PC nie wyszla , na ps4 sporo tego jest.

23.10.2016 21:03
👎
17
odpowiedz
Hojny
6
Legionista

aż się boje pomyśleć jak "cicho" pro będzie chodzić przy 100% obciążeniu skoro już teraz może śmiało konkurować z moim odkurzaczem.

23.10.2016 21:58
kaszanka9
18
odpowiedz
6 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

LITOŚCI

Kto wam to tłumaczył? Nie ma żadnego drugiego GPU, po prostu selektywnie wyłączają dodatkowe jednostki dla gier bez patcha na PRO.

A ten 1GB DDR3 umożliwi tylko dodatkowe 512mb dla gier.

post wyedytowany przez kaszanka9 2016-10-23 22:00:26
24.10.2016 10:54
18.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Trol kaszanka jak zwykle wie lepiej niż redakcje ogólnokrajowych portali. Litości

24.10.2016 11:33
kaszanka9
18.2
kaszanka9
109
Bulbulator

Ha ha, hydro mitoman bez jakiejkolwiek wiedzy i znajomości języka chciał zabłysnąć i mu nie wyszło, znowu.

Wiem lepiej, bo jak widać znam lepiej angielski, pisałem komentarz na podstawie oryginalnego tekstu eurogamera, żeby było zabawnie, linkowanego w newsie.

Wiec stwierdzam FAKTY, a ty hydro jak zwykle trolu zobaczyłeś mnie, chciałeś mi dopiec, a tylko się ośmieszyłeś ponownie.

Mniej hejtu polecam.

@realsolo poniżej jak widać kolejny, który nie łyka wszystkiego jak młody pelikan i ogrania, w przeciwieństwie do 90% komentarzy tutaj

post wyedytowany przez kaszanka9 2016-10-24 11:36:09
24.10.2016 12:48
18.3
zanonimizowany146624
131
Legend

Ale oczywiście linka się nie doczekam. Zatem póki go nie dostanę zdania nie zmienię. Póki co jesteś jedyną osobą w sieci, która uważa, że artykuł to bzdury

24.10.2016 13:40
Bezi2598
18.4
Bezi2598
140
Legend
24.10.2016 14:27
18.5
zanonimizowany146624
131
Legend

Ale tam nie ma błędu. Chciałem link do wyraźnie innego tekstu. Wskaż mi tam źle przetłumaczony fragment :>

24.10.2016 14:51
Bezi2598
18.6
Bezi2598
140
Legend

ja pierdole, nie znasz angielskiego, nie umiesz sobie sam przeczytać?

"First, we doubled the GPU size by essentially placing it next to a mirrored version of itself, sort of like the wings of a butterfly. That gives us an extremely clean way to support the existing 700 titles," Cerny explains, detailing how the Pro switches into its 'base' compatibility mode. "We just turn off half the GPU and run it at something quite close to the original GPU."

Zacytuję ci dodatkowo GOLa, bo znowu nie zrozumiesz.
Otóż PlayStation 4 Pro ma być wyposażone w dodatkowy procesor graficzny (GPU), identyczny do tego używanego w standardowej wersji. W momencie, gdy będziemy grali na PS4 Pro w jeden z 700 tytułów nie posiadających wsparcia dla 4K i nie potrzebujących dodatkowej mocy obliczeniowej, jeden układ będzie nieaktywny. Jeśli jednak odpalimy grę oferującą graficzne fajerwerki w edycji Pro, konsola skorzysta z obu GPU naraz, osiągając docelowo moc 4,2 TFLOPS (w porównaniu do 1,84 TFLOPS na zwykłym PS4).

post wyedytowany przez Bezi2598 2016-10-24 14:55:06
24.10.2016 01:15
animatiV
19
odpowiedz
2 odpowiedzi
animatiV
89
Generał

Dla czego gry na pc są tańsze od tych konsolowych?
Bo konsole są tańsze od pc.

Może być tak że nowe gry z pełną obsługą PS4PRO będą droższe niż normalnie. Tak sobie odbiją cenę konsoli.
Zresztą robią to cały czas.

24.10.2016 08:25
19.1
zanonimizowany307509
99
Legend

Dla czego gry na pc są tańsze od tych konsolowych?

Bo cześć zysków ze sprzedaży gry trafi prosto do Sony. Taka była umowa. Tak jak gry na STEAM. :P

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-10-24 08:27:29
24.10.2016 10:32
marcing805
19.2
marcing805
186
PC MASTER RACE

Tańsze gry na PC? Chyba te 3-4 letnie. Nowki, roczne gry są niekiedy droższe niż ich odpowiedniki konsolowe. Wystarczy zerknąć na allegro i poszukać nówki pół-rocznego Dooma na konsolach i PC. Ceny są identyczne a na PS4 mogę kupić jeszcze tańszą używkę i ja odsprzedać. Tanie gry na PC to MIT.

24.10.2016 10:35
20
6
odpowiedz
realsolo
213
Generał

@Likfidator i inni dev-wanna be (not):

"Drugi" GPU jest przezroczysty via API; ustawiasz flage, czy chcesz wykorzystywac PRO czy nie i masz dokladnie to samo API, tylko zwiekszona moc GPU (przezroczyste dla programisty).

Wszystkie stare gry domyslnie maja to falge wylaczona, chcesz swoja stara gre+wiecej mocy - robisdz patcha, CERTYFIKUJESZ GO (inaczej Sony nie wpusci na PSN) - upewniajac sie, ze gra sie nie wysypuje z jakis wzgledow.

Ale co ty wiesz - walisz ekran spamu swoich przemyslen z dupy i heya.

24.10.2016 11:43
21
1
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

gram w starsze gry i mam dropy do 20 FPS a druga karta sobie odpoczywa bo gra nie ma łaty dla wersji PRO

To całkiem zrozumiałe. Wielu, starsze gry na PC cierpią na anomalie grafiki z powodu nowszy CPU i GPU bez odpowiednie łatki. Pewnie Sony obawiało się o tym.

Kto pamięta przykładowy Commandos Lines z roku 1998, ten wie. Nie piszę o wersji GOG. Commandos na nowszy CPU działa aż za szybko, że nie da się grać bez spowalniacz CPU.

Wystarczy odpowiednie łatki dla gry i po problemie. Dobrze wiedzieć, że nowszy PS4 "nie zepsuje" starsze gry.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-10-24 12:11:20
24.10.2016 12:04
22
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Likfidator
120
Senator

"Drugi" GPU jest przezroczysty via API; ustawiasz flage, czy chcesz wykorzystywac PRO czy nie i masz dokladnie to samo API, tylko zwiekszona moc GPU (przezroczyste dla programisty).

To, że coś jest przezroczyste dla programisty nie znaczy, że dobrze działa. Cholery można dostać jak stosujesz dobre praktyki, kod masz porządny, a profiler pokazuje, że to na API masz niewyjaśnione opóźnienia. API jest pisane tylko przez ludzi i jak nie masz dostępu do otwartego kodu, to nic z tym nie zrobisz, możesz zgłosić problem i tyle, albo szukać innego rozwiązać, lub zmniejszyć obciążenie.

Przenoszenie gier z XO na PC też jest przezroczyste. Masz dokładnie te same API i nawet możesz wykorzystać te same mechanizmy sklepu, achievementów itd. Tylko ile z tym problemów w grach? Quantum Break, czy Forza Horizon 3 to tony problemów z wydajnością na PC.

Wszystkie stare gry domyslnie maja to falge wylaczona, chcesz swoja stara gre+wiecej mocy - robisdz patcha, CERTYFIKUJESZ GO (inaczej Sony nie wpusci na PSN) - upewniajac sie, ze gra sie nie wysypuje z jakis wzgledow.

No i to jest właśnie problem. Dlaczego Microsoft mógł to zrobić jak należy. Na Xbox One S wszystkie gry działają lepiej.
Zresztą to nie czasy PSXa, czy PS2, gdzie synchronizowałeś gameloop z cyklami CPU, teraz wszystko jest synchronizowane do zegara czasu rzeczywistego, albo w najgorszym wypadku do Vsync. Większa moc obliczeniowa nie powinna mieć żadnego wpływu na stabilność działania gier.

Poza tym, gdyby wsparcie PS4 Pro było faktycznie tak łatwe, że wystarczyłoby zmienić jedną flagę w ustawieniach IDE, to CD Projekt Red nie ogłaszałby, że nie zrobi patcha dla PS4 Pro.

Zapewne o tym nie będziesz pisał, bo jeśli masz dostęp do devkitu PS4 Pro to masz podpisane NDA i nie możesz dyskutować na ten temat.
Aczkolwiek może to być proste, ale ta certyfikacja dla PS4 Pro może być karkołomna od strony papierkowej np. wymóg wsparcia rozdzielczości 4K.

W każdym razie dobrze wiedzieć. PS4 Pro nie przyspieszy starych gier o ile nie dostaną patcha:)

24.10.2016 12:15
22.1
1
hydzior
64
Pretorianin

Przyspieszyć to przyspieszy ponieważ GPU tyka z wyższym zegarem :). Z tego co wiem to ograniczona jest tylko ilość jednostek CU do ilości znajej z PS4 (co jest bezsensu moim zdaniem).

24.10.2016 12:09
23
odpowiedz
1 odpowiedź
brutus25
1
Junior

mam takie pyatnie bo mam ps 4 :D i zamierzam sprzedać ps 4 i kupic ps 4 pro czy to jest opłacalne ?

24.10.2016 12:15
23.1
1
zanonimizowany307509
99
Legend

Nie opłaca się, jak już masz PS4. Na razie. Lepiej zaczekaj na PS4 Pro2. ;)

Nadal możesz grać w nowsze gry.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-10-24 12:17:59
24.10.2016 12:23
24
odpowiedz
drabcio
11
Legionista

Jak sprzeda dobrze to czemu nie ,ale jak za połowę ceny to niema to sensu

24.10.2016 12:35
25
odpowiedz
MaXXii
79
Generał

Jak to się pisze ....... 4ThePlayers. Teraz szanuję ludzi którzy postanowili pozostać przy swoich PS4 FAT, a PS4 PRO (wcale nie takie PRO) olać i poczekać na PS5.

24.10.2016 12:46
not2pun
26
odpowiedz
not2pun
110
Senator

widać to ze ps4 pro jest zrobione w konkretnym celu czyli pod te okulary i 4k, czyli tak na dobrą sprawę dla mnie zbędne,
szkoda ze tak dziwnie rozwiązali, z drugiej strony dobrze, ponieważ uczciwie dla pozostałych posiadaczy ps4 fat, mniejsze obawy ze zostanie się z ręką w nocniku.

24.10.2016 13:31
Black Ajgor
27
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Black Ajgor
97
Pretorianin

Trzeba dodać że są też tacy jak np. moja skromna osoba. Mam PS4 FAT, mam pieniądze i chcę bardzo zagrać w np. Tomb Raider czy The Last of Us kolejny raz, przy wykorzystaniu możliwości PS4 Pro, nawet jeśli to "tylko" przeskok z 30 FPS na 60FPS albo "lepsze" efekty wizualne. Mam również Xbox One, ale jakoś nie widzę sensu zamieniania go na S. :) Jestem od lat graczem PC, ale przyznam że pomimo tego zamieszania coraz częściej sięgam po konsolę. Chyba bardzo lubię grać w gry. "bede grał w gre" :)

24.10.2016 14:36
27.1
Duchos
50
Konsul

Dla mnie niezrozumiałym posunięciem jest wydanie PS4 Slim, skoro w listopadzie wychodzi PS4 Pro. Po co to? Kto kupi mała wersję zwykłej ps4, skoro ps4 pro będzie w tej samej cenie i jak widzę, w pakiecie z grami lub dodatkowym padem X_x

24.10.2016 15:14
Falcao_82
27.2
1
Falcao_82
153
!AssociazioneCalcioMilan

@Duchos - a gdzie ty widział pakiet z gra lub padem ?

24.10.2016 15:07
28
odpowiedz
2 odpowiedzi
brutus25
1
Junior

dalej nie daliscie odpowiedzi mam pytanie czy oplaca sie sprzedać ps 4 i kupic ps 4 pro mam telewizor 4k ;] ale jednak kupuje te ps 4 pro i zobacze moze ten przeskok w 4 k bo obraz jest piekny ! :D ciekawe czy konsola uciognie to 4k ;/ i zobacze jakąś róznice miedzy ps 4 a ps 4 pro zobacze czy jest lepsze to pro od zwykłej . a wy co mysilicie zmieniać czy sie nie oplaca ?

24.10.2016 15:27
Patryx0
28.1
Patryx0
151
Look for the Light

Jezeli uda Ci sie sprzedac PS4 za dobra cene (900 - 1000 zl), to mysle ze sie oplaca. Skoro masz TV 4k, to nawet upscalowanie zrobi roznice (podobno radzi sobie nawet bardzo dobrze) - szczegolnie ze dokladasz ~750 zl. Stosunek cena / jakosc powinien Cie zadowolic.
Czytalem opinie ludzi ktorzy widzieli PRO w akcji, i ich opinie byly satysfakcjonujace. Mysle ze warto :)

post wyedytowany przez Patryx0 2016-10-24 15:27:29
24.10.2016 15:53
Black Ajgor
28.2
Black Ajgor
97
Pretorianin

To dość indywidualna sprawa. Kupuję PS4 Pro bo akurat mogę sobie na to pozwolić, zależy mi na przeskoku z 30 FPS na 60 FPS albo 30 FPS z jakąś tam atrakcyjniejszą grafiką. Kompletnie nie myślę o 4K. :) Choć 4K samo w sobie powinno podnieść atrakcyjność wizualną produktu w połączeniu z HDR. Wszystko zależy od tego jak to odbierzesz i czego oczekujesz. Mam taką sytuację z Xbox One, nie wymienię go na S za takie pieniądze. Ewentualnie mogę dopłacić 100,00 - 200,00 zł. Ale jednocześnie kupię PS4 Pro za pełną kwotę i zastanowię się nad sprzedażą starej. Dobrze jest podejść do jakiegoś dobrego sklepu i zabrać ze sobą swoją ulubioną grę, taką którą dobrze znasz i się napatrzyłeś. Odpalić w 1080p następnie w 4K i podjąć decyzję. Jedni powiedzą że widzą różnicę i jest kosmiczna, inni że trochę lepiej ale nie za takie pieniądze, a moja Żona że chyba mnie powaliło bo kupuję dwa takie same pudełka tylko jedno ma więcej pięter. :)

post wyedytowany przez Black Ajgor 2016-10-24 15:54:19
24.10.2016 16:18
29
odpowiedz
1 odpowiedź
Duchos
50
Konsul

@Falcao_82 - na saturnie widziałem. Ewentualnie mogło mi się pomylić z inna wersją. To był jakiś pakiet z fifą + dodatkowy pad. Tak czy inaczej będą pakieciki na święta. W sumie dlatego wychodzi w listopadzie.

24.10.2016 16:32
Falcao_82
29.1
Falcao_82
153
!AssociazioneCalcioMilan

Na 99.9% to była slimka.

24.10.2016 22:07
30
odpowiedz
6 odpowiedzi
Kemez666
21
Chorąży

Mam cholerny dylemat co do konsoli PS Pro. Nie mam pojęcia czy zakupić PRO czy jednak Xbox one S. Playstation 4 posiadam. Pieniądze nie grają roli, lecz nie chcę w przyszłości zostać "wychujany" jeżeli chodzi o gry robionż pod podstawowe PS4.

24.10.2016 22:57
30.1
Voltron
104
Konsul

Szczerze to Xbox S technicznie prezentuje się ZDECYDOWANIE lepiej... ALE... gry. Na Xboxa nie żadnych dobrych exclusiwów, a 90% gier i tak na PCcie zagrasz.

PS4 Pro to gorszy technicznie układ, ale gry o niebo lepsze i więcej plus zawsze to lepsze PS4.

Także osobiście kupię PS4 Pro, dla gier.

25.10.2016 00:47
30.2
Nila
18
Legionista

Że co? PS4 Pro gorszy technicznie układ? Co bierzesz? bo też chcę. Już stary model PS4 jest mocniejszy od zarówno Xbox One is Xbox One S. XB1 - 1.32 tflop, XB1 S 1.4 Tflopa, PS4 1.84 Tflopa, PS4 Pro 4.2 Tflopa. Jedyna zaleta Xbox One S nad PS4 Pro to Blu-Ray 4K ale żeby z tego skorzystać musisz kupować filmy wspierające 4K a tych jest mało i są drogie. PS4 Pro ma 3 krotnie szybsze GPU od Xbox One S. Chyba ci się pomyliło ze Scorpio które wychodzi za rok? Ogólnie poczekaj na premierę PS4 Pro i sam ocenisz po jakości grafiki czy warto się przesiadać z normalnego PS4.

25.10.2016 08:54
Patryx0
30.3
Patryx0
151
Look for the Light

PS4 Pro jest o wiele mocniejszym ukladem od Xbox S... moze sie koledze pomylilo z Xbox Scorpio.

25.10.2016 12:41
30.4
Kemez666
21
Chorąży

Nie chodzi mi o Scorpio tylko o to, czy oplaca sie zakup PS Pro posiadajac zwykle PS4 czy jednak dokupic Xbox one'a S. Wtedy moglbym zwykle Ps4 sprzedac za 500zl. Przepraszam za ulomna odpowiedz oraz za brak polskich znakow ze wzgledu laptopa, ktory jest bez polskich znakow.

post wyedytowany przez Kemez666 2016-10-25 12:44:21
25.10.2016 14:05
Black Ajgor
30.5
Black Ajgor
97
Pretorianin

Kolego Kemez666 - Trudno mi zrozumieć o co właściwie Ci chodzi... Może to co już napisałem wyżej Ci pomoże. Jeszcze tu Ci coś dodam od siebie. Jeśli piszesz że pieniądze nie grają roli, to dokupuj urządzenia do gier zamiast kupować gry na poszczególne urządzenia. :) Chcę pograć w Forzę czy Elite Dangerous to włączam XBox albo PC, Chcę Uncharted czy The Last of Us to włączam PS, a jeśli chcę zobaczyć Tomb Raider w 4K albo w 60 FPS albo w 30 FPS z lepszą oprawą wizualną to kurde kupuję PS4 Pro. Jeśli jednak pieniądze się liczą lub jesteś jakimś fanatykiem konkretnej platformy to można tak: Fanatyk/FanBoy nie ma co dyskutować, wszyscy wiemy. :) Jeśli ograniczone fundusze i brak konsoli, to polecam PS4 Pro. Jeśli masz PS4 i zastanawiasz się nad PS4 Pro to wyżej była taka dyskusja, kwestia bardzo subiektywna. Jeśli tak jak w Twoim przypadku posiadasz PS4 to zadaj sobie pytanie po grzyba Ci jakikolwiek Xbox, a następnie czy zmienić PS4 na PS4 Pro. W moim przekonaniu to dwa różne tematy. Jeśli chcesz mieć Xbox One dla tytułów ekskluzywnych, to kto bogatemu zabroni. :)

26.10.2016 08:53
Patryx0
30.6
Patryx0
151
Look for the Light

Kemez666 - odnosilem sie do innego uzytkownika, ktory napisal ze Xbox S jest ZDECYDOWANIE lepszy technicznie od PRO, co jest bzdura :)

24.10.2016 22:20
😈
31
odpowiedz
zanonimizowany1152280
13
Pretorianin

Jedno mnie zastanawia.. Ułomność co to niektórych. Nie chce bronić wielkich korporacji.. Nie płacą mi za to. No ale nie mogłem się powstrzymać. Mówili, że nie wszystkie gry będą mięli aktualizacje. I wymieniają 700 produkcji. Przecież większość z tego to indyki, a jeśli ktoś myśli, że nie za aktualizują jakiegokolwiek swojego ekskuziwa.. I to takiego budżetowego jak Bloodborne. To ja zalecam pomyśleć nad sobą. Zapalić coś.. Napić się wody.. Zresztą, choćby Wiedźmin. CD Projekt potwierdził, że nie planują akt. No ale konsola będzie mieć choćby lepszy procek, więc naprawdę myślicie że będą spadki? Czy ten ból dupy o te indyki.. No bo nie czaje?

24.10.2016 23:07
not2pun
32
odpowiedz
not2pun
110
Senator

hmm, teraz tak myślę, że ps4 pro będzie miała 2 kart graficzne pierwsza 2tf druga razem 4tf, czyli osobno też 2 ?
nie mogli dać już 1 a lepszej, kurde przekombinowali.

post wyedytowany przez not2pun 2016-10-24 23:09:04
25.10.2016 18:25
JC Jensen
😐
33
odpowiedz
JC Jensen
3
Legionista

Szału nie ma...

25.10.2016 18:29
😡
34
odpowiedz
1 odpowiedź
BaranSynu
12
Legionista

A wiecie co ? Za taki numer to ja pier*ole i następnym razem kupuje Xboxa. Czuje się wydymany a kto tłumaczy sobie że tak nie jest i wszystko gra, okłamuje sam siebie.

27.10.2016 18:05
Black Ajgor
34.1
Black Ajgor
97
Pretorianin

A konkretnie z jakiego powodu czujesz się wydymany? Nie ma złośliwości w tym pytaniu, dobrze jest poznać różne spojrzenia na tę samą sprawę.:)

01.11.2016 23:46
yadin
35
odpowiedz
yadin
102
Legend

To dobrze. Lubię takie wypasione maszynki. Szkoda, że takiej konsoli nie wypuścili na rynek dokładnie trzy lata temu. Nie ma jednak co narzekać. Pecetowcy mają o wiele gorzej. Każdy news o nowej grze wywołuje u nich podwyższone ciśnienie, bo nie wiedzą, czy procesor, na który tata wydał swoje nadgodziny, pociągnie kolejną grę "must have".

Technologie PlayStation 4 będzie wyposażone w dwa bliźniacze GPU oraz dodatkowy RAM