Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Domyślnie Jak wyciagnac wiecej realizmu z tej wizualizacji?

23.10.2016 11:48
1
Faat
45
Pretorianin
Image

Domyślnie Jak wyciagnac wiecej realizmu z tej wizualizacji?

Witam, stworzylem sobie wizualizacje, jednak jeszcze jest kawałek do wymarzonego efektu, jestem poczatkujacym uzytkownikiem 3ds maxa. Uzywam wersji 2013 + vray.
Jakies porady co moge jeszcze zrobic, aby jak najbardziej wydobyc realizm z tej pracy?

imgur.com/a/ADbDF

Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam.

23.10.2016 11:51
2
odpowiedz
zanonimizowany1201123
2
Centurion

Może pooglądaj dema i wybierz coś, co najlepiej pasuje? Także pod względem ceny - Blender jest darmowy, reszta softu nie jest - jest naprawdę droga.
Cinema 4D, zdaje się, w podstawowej wersji jest stosunkowo tania, ale nie mam pojęcia, z czego tę wersję okrojono - oby nie z jakichś ważnych funkcji renderera.
Lightwave jest bardzo, bardzo specyficzny, to program trochę z poprzedniej epoki. Nie pamiętam, czy jest dostępny jego "następca" (cudzysłów, gdyż to program wzorujący się na LW, napisany, zdaje się, przez ludzi, którzy odeszli z Newteka) - modo. To coś, czym warto się zainteresować.

Jeżeli to będą wizki, może się okazać też ważna jak największa biblioteka dobrej jakości modeli.

Nie pamiętam też, ale być może można w którym z programów 'inżyniersko-architektonicznych' użyć zewnętrznego silnika renderującego - i wtedy masz "fotorealistyczny rendering".

post wyedytowany przez zanonimizowany1201123 2016-10-23 11:53:34
23.10.2016 12:20
3
odpowiedz
Faat
45
Pretorianin

Hej, dzieki za odpowiedz.
Zalaczona wizualizacja jest zrobiona przezemnie, uzywam 3dsmaxa + wlasnie silnika renderujacego vray, ktory posiada ten "fotorealistyczny rendering".
Chodzi mi bardziej o to, ze potrzebuje jakis wskazow co zmienic/dodac/ulepszyc, aby te wizualizacje, ktore robie, byly bardziej realistyczne :)

23.10.2016 12:35
4
odpowiedz
Lutz
173
Legend

Jak dla mnie to podstawowy problem w tej konkretnej wizualizacji to oswietlenie, a wlasciwie jego brak.

To powoduje ze wszystko jest strasznie plaskie, nie musisz od razu uzywac lamp typu IES, wystarczy ze dodasz falloff.

Jeden z podstawowych bledow to mniemanie ze Global Illumination zalatwi sprawe, sam walcze z ludzmi majacymi takie podejscie bo pochodze z czasow kiedy radiosity i pochodne symulowalo sie za pomoca oswietlenia, bo renderery zwyczajnie tego nie mialy.

Reasumujac - na szybko, dodaj falloff do lamp, uzyj blurry reflections (nic nie jest perfekcyjnie gladkie) zeby wszystko nie swiecilo sie jak psu jajca, na odbiciach dodaj fresnel effect (czasem nazywa sie to falloff albo gradient)

23.10.2016 12:42
5
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Zacząłbym od jakieś ładnego designu, bo to co masz jest w cholere brzydkie i nic tu nie pomoże.
Po drugie ujęcie - wszystko się wali w lewą stronę. Wygooglaj sobie jakieś refenrencje tego typu ujęć i zobacz jak poprawnie je skadrować.
Światło jest mega płaskie. Nie wiem jak to oświetlasz, ale albo idź w stronę oświetlenia studyjnego (i znów wygoogluj refki jak to powinno wyglądać), ale zbuduj poprawnie pomieszczenie z oknami przez które wpada słońce, etc.
Materiały do poprawy - biały front szafki wygląda jak lustro, płytki też - to samo, wygoogluj refki. Beton architektoniczny jest w miarę ok tylko przerwy między płytami wala po oczach i zaburzają skalę - dużo bardziej delikatne. Tak sami zresztą jak płytki na podłodze - dużo mniejsze rowki, a i same płytki chyba troszkę w skali uciekły. Ten dekor to już w ogóle błaga o pomstę do nieba - kompletnie nie w skali i brzydki jak noc. Daj tam dywan ładny czy coś.
Bump na białej ścianie za duży, znów skala się rozjeżdża.

23.10.2016 12:54
6
odpowiedz
zanonimizowany561661
45
Senator

Ogólnie nie jest źle jak na amatora, ale jak prosisz to na tyle co potrafię spróbuję pomóc.

Elementy "drewniane" są mało realistyczne. Jeżeli to jest ekskluzywny mebel to dlaczego ma tak plastikowe drewno. Dobierz bardziej naturalną i urozmaiconą teksturę drewna. Dlaczego ten blat jest taki gruby? W jakim celu? Za deskę tej grubości z egzotyczneog drewna to byś pewnie mógł mały samochód kupić :)
Białe panele z przodu maja nienaturalnie dobre odbicie, wyglądają jak mleczne lustro. Nie robi się takich elementów.
Tekstura "betonu (?), kamienia" na ścianie ma zbyt niską rozdzielczość i ogólnie jest zła. Widać powtarzające się elementy. Zrób inną teksturę dla każdego kawałka, to znaczy ten sam "kamień" ale pokaż że to nie jest copy paste.
Dywan czy wykładzina powinna mieć "futrzastą" fakturę, teraz wygląda jak nieudana mozaika.
Nie robi się tak dużych płyt na podogę a już na pewno nie zostawia się takich fug. To wygląda ja byś naciągnął małe kafelki. Nie ma tak dużych rantów na płytach podłogowych.
Najdalsza ściana ma zbyt dużą mało realistyczną fakturę.
Telewizor z jasną obudową obniża realizm.
Światło jest do zmiany w całości. To głównie ono daje efekt sztuczności. Wybierz najpierw porę dnia i porę roku, planowany stopień oświetlenia. Zrób ambient "zza okna" adekwatny kolorystycznie i natężeniem do zamierzonych parametrów. Z tego zrobią ci się naturalne cienie. Potem wybierz jakiś rodzaj światła sztucznego i ono doda ci kolejne cienie i pojaśnienia, odbicia itd.
Na końcu jakieś delikatne efekty atmosferyczne, "pogłębiające" obraz. Albo ustaw punkt ostrości bliżej by delikatnie rozmazać drugi plan.

post wyedytowany przez zanonimizowany561661 2016-10-23 12:57:07
23.10.2016 15:34
7
odpowiedz
Faat
45
Pretorianin

dziekuje wszystkim za pomoc :) to, ze scena jest brzydka to niewazne, bo jest tylko treningowa, po komentarzach widze, ze najwiecej problemu ze swiatlami, popracuje :)
jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

23.10.2016 16:47
8
odpowiedz
Malaga
135
ma laga
Image

zdecydowanie światło... obecne sprawia, że wszystko jest sterylne i sztuczne.

Nawet podstawowe filtry w photoshopie mogą nieco pomóc, ale cudów raczej nie będzie :)

23.10.2016 17:16
9
odpowiedz
Raxel
34
Centurion

Ujęcie powinno być w perspektywie z dwoma punktami zbiegu.

23.10.2016 17:24
Coolabor
10
odpowiedz
Coolabor
151
dajta spokój! :)

Ściany się nie schodzą.
Mozaika na podłodze wygląda jakby była położona NA terakotę. Do tego ma jednolity, nienaturalnie wyglądający deseń.
Płyty terakoty nie mają tak dużych zaokrągleń na krawędziach - wyglądają jak beton przemysłowy.

24.10.2016 12:42
11
odpowiedz
Faat
45
Pretorianin
Image

Hej, mam jeszcze jedno pytanie, moze ktos tutaj jeszcze zagladnie i pomoze, bo na forach 3d doczekac sie odpowiedzi to lata.
Tworze sobie drzwi balkonowe typu sliding, ladnie wycinaja sciane, wszystko wydaje sie ok, jednak gdy tworze kolejne, to te poprzednie wrastaja w sciane i juz nie przepuszczaja swiatla ani widoku.
Ktos ma jakis pomysl?
Dzieki i pozdrawiam

Forum: Domyślnie Jak wyciagnac wiecej realizmu z tej wizualizacji?