Witam wszystkich użytkowników.
Założyłem konto by poradzić się w pewnej kwestii.
Otóż zakupiłem w dniu 05.02.2015 na aukcji allegro u przedsiębiorcy słuchawki do PS4 - headset Sony Pulse.
Wczoraj odkryłem pęknięcia na pąłąku. Poza tym słuchawki byłyby idealne, gdyż dbam o sprzęt. Bardzo długo leżały nieużywane. Nie ma mowy o uszkodzeniu mechanicznym.
Z tego co zdążyłem się zorientować to nie jest odosobniony przypadek, te słuchawki po prostu już tak mają. Wielu osobom zostały one wymienione na nowe.
W przypadku mojej sprawy gwarancja już upłynęła, jednak pozostaje mi prawo skorzystania z gwarancji w oparciu o rękojmię.
Po kontakcie ze sprzedawcą, stwierdził on bez oglądania sprzętu oraz zdjęć że to uszkodzenie mechaniczne i on za to nie będzie odpowiadać.
Moim zdaniem jest to wada ukryta i techniczna.
W moim obowiązku jest teraz by to udowodnić.
Czy możecie mi doradzić w jaki sposób mogę to zrobić? Czy wysłanie słuchawek do PRAM'u to dobry pomysł? W formularzu widnieje tylko opcja naprawy odpłatnej.
Sprzedawca odpowiada wobec konsumenta za sprzedany towar, jeżeli wada zostanie stwierdzona w okresie 2 lat od momentu jego wydania (wyjątek dotyczy nieruchomości, w przypadku których okres odpowiedzialności to 5 lat).
Terminu tego nie można skrócić, z wyjątkiem towarów używanych, przy których sprzedawca może ograniczyć okres swojej odpowiedzialności maksymalnie do roku. O skróceniu terminu konsument powinien zostać poinformowany przed zawarciem umowy.
Jeżeli konsument składa reklamację na podstawie rękojmi, podmiotem odpowiedzialnym za powstałe wady jest sprzedawca – i to do niego należy skierować pismo reklamacyjne.
Jego dane znajdują się m.in. na paragonie fiskalnym, który kupujący powinien – co do zasady – otrzymać wraz z towarem.
Rękojmia jest ustawowo uregulowanym sposobem dochodzenia roszczeń. Przedsiębiorca nie może w żaden sposób odmówić przyjęcia reklamacji, jeżeli nie wynika to wprost z przepisów.
Poinformuj o tym sprzedającego i jeśli dalej będzie się stawiał to informuj UOKiK
Paragonu nie otrzymałem, była to przesyłka za pobraniem. Mam potwierdzenie dostarczenie przesyłki wraz z numerem nadania, kwotą oraz pieczątką sprzedawcy.
Do tego potwierdzenie mail o zakupie na allegro.
Tak wygląda ostatnia wiadomość od sprzedawcy:
"Odpowiadam przez 2 lata z tytułu rękojmi za wady ukryte. Na aukcji był rok gwarancji, uszkodzenie mechaniczne nie jest wadą ukrytą w naszym mniemaniu (jeżeli uważa Pan inaczej to proszę to udowodnić bo taki ma Pan obowiązek po 6msc od zakupu), która miała miejsce w momencie wydania towaru a powstała po minięciu okresu gwarancyjnego (być może na skutek niewłaściwego użytkowania)."
Jak widać sprzedawca po prostu "umywa ręce". Pozostaje UOKiK czy jest inny sposób na polubowne załatwienie sprawy?
Na polubowne załatwienie sprawy raczej nie masz szans, skoro sprzedawca napisał Ci, uznaje to za uszkodzenie mechaniczne. Swoją drogą to rzeczywiście tak wygląda. Skoro twierdzisz, że to wada fabryczna i słuchawki były wymieniane, to uderzaj do Sony, bo sprzedawcy tego na pewno nie udowodnisz. Musiałbyś wynajmować rzeczoznawcę, a to będzie kosztować więcej niż to warte.
Haszon wpisz w google sony pulse cracked albo sony pulse pekniete i zobacz ile jest takich przypadkow - pęknięcia dokładnie w tym samym miejscu. Wina konstrukcyjna lub użytego bardzo słabego materiału. Bass Impact potęguje to pękanie dodatkowo.
Dziś dzwonię do Sony i liczę na ich pomoc w załatwieniu sprawy.
Napisz do sprzedawcy, że rozmawiałeś z miejscowym rzecznikiem praw konsumenta i zgodnie z jego sugestią kierujesz sprawę na drogę sądową. Nie zapomnij też zapytać, dlaczego nie wydaje paragonów fiskalnych mimo, że ma taki obowiązek. Są sporo szanse, że sprzedawca odpuści, a jeśli będzie obstawiał przy swoim to rzeczywiście idź do sądu.
Kupowanie sprzętu na allegro.......