PlayStation 4 z aktualizacją 4.0 i obsługą HDR
O wprowadzeniu kompatybilności z HDR wspomniano przy okazji oficjalnej zapowiedzi PlayStation 4 Pro w zeszłym tygodniu, jednak wówczas nie podano żadnego terminu.
Wut? Przecież powiedzieli na konferencji, że HDR wprowadzą dla PS4 w przyszłym tygodniu, w ramach aktualizacji 4.0.
Tak:
http://www.anandtech.com/show/10325/the-nvidia-geforce-gtx-1080-and-1070-founders-edition-review/12
http://wccftech.com/amd-demoes-hdr-technology-ces-2016/
Problem może być "jedynie" z monitorami (są w ogóle konsumenckie z obsługą tego standardu?) i grami.
@pixario,
Nie chodzi o "hdr" z Half Life 2, przy czym Lost Coast (bo to zapewne o tą "demówkę" Ci chodzi?) wyszło wcześniej niż w 2009.
Nawet w trailerze zmian systemu forsują No Man's Sky :) Do pełni szczęścia zabrakło mi tylko Seana Murraya jako narratora :D
Ale ciekawe jak będzie z nowymi opcjami w praktyce.
HDR jako pierwsze pojawiło się w HL2 2009, a na konsolach dopiero w PS4 Pro 2016. Jest postęp konsol nie ma to tamto :)
Technologia stworzoną dla HDR jest OLED. Niestety, ceny takich TV są kosmiczne. LED to ponoć strata kasy na HDR.
A ja dalej nie kumam po co obsługa sprzętowa HDR (w TV) jak taki sam efekt można uzyskać w samym renderingu (w GPU to jest bodaj od daaaaawna). Ma ktoś dobry materiał jak ten HDR wygląda w praktyce, bo dla mnie to są nowe szaty króla.
Nie wiem ale wydaje mi się, że efektu rażącego mocno słońca nie uzyskasz bez posiadania odpowiedniego odbiornika.
@b4r4n
@marcing805
HDR to nie tylko słońce itd., ale (a może przede wszystkim) dążenie do nowych przestrzeni kolorów. Ta przestrzeń to Rec. 2100, chociaż dziś większość zawartości pod HDR jest trzaskana na Dci P3.
Panele LCD (swoją drogą nie ma wyświetlaczy LED - to jest LCD podświetlane LED lub zimną katodą) pokrywają niewielka część tej przestrzeni (10bitowy tv na LCD o matrycy IPS ok. 70-75%; topowe monitory graficzne z 16 bitowymi lutami trochę więcej), dlatego dopiero OLED będzie w stanie pokazać pazur w HDR, chociaż istniała już technologia, która pokrywała więcej niż LCD - piszę tu o SED oraz FED od canona i Toshiby.
b4r4n
Nie nie można, to tylko proteza.
Raiden
Nie, HDR to HDR, a przestrzeń kolorów wynika z tego, że matryce będę 10 bit, co umożliwi też lepszy hdr.
Nikt by tego nie ruszał gdyby nie marketingowy potencjał HDR, a tak jest naraz, bo można.
Czyli jak nie mam telewizora obslugującego hdr to nic włączenie hdr w ustawieniach mi nic nie da?
Co mnie jeszcze ciekawi. Skoro HDR będzie na zwykłym PS4 w formie aktualizacji, to czemu MS nie wprowadzi tego do zwykłego Xbona, tylko chwali się tym, jako atut sprzętowy wersji Slim?
HDR obsługuje tylko TV OLED.Na LED i LED IPS można sobie pomarzyć (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę).Co do samej aktualizacji, to najbardziej odpowiada mi opcja z folderami to był strzał w 10 :)
Nie ma czegoś takiego jak TV LED... to jest LCD podświetlany LED, a co do HDR i OLED to masz sporo racji.
Kopia z posta wyżej:
HDR to nie tylko słońce itd., ale (a może przede wszystkim) dążenie do nowych przestrzeni kolorów. Ta przestrzeń to Rec. 2100, chociaż dziś większość zawartości pod HDR jest trzaskana na Dci P3.
Panele LCD pokrywają niewielka część tej przestrzeni (10bitowy tv na LCD o matrycy IPS ok. 70-75%; topowe monitory graficzne z 16 bitowymi lutami trochę więcej), dlatego dopiero OLED będzie w stanie pokazać pazur w HDR, chociaż istniała już technologia, która pokrywała więcej niż LCD - piszę tu o SED oraz FED od canona i Toshiby.
@kaszanka9
Działa... tak samo, jak fotografie (materiał źródłowy) zrobione w przestrzeni kolorów adobeRGB odpalisz na LCD o matrycy tn 6+frc, ale przy pokryciu tego monitora adobe RGB na poziomie 70% będzie to wyglądało inaczej, niż na np. IPS z pełnymi 10-bitami i lutem 16 bitowym, który pokrywa 99% adobeRGB.
Tak samo z HDR - wideo zrobione w przestrzeni Rec. 2020 (czy nowsze - rec. 2100) może być natychmiast przetworzone na sRGB i wyświetlone na normalnym TV, który pokrywa "zaledwie 70%" Rec.2020, ale nie będzie wyglądało tak, jak na OLED...
Mam wrażenie, że piszemy o innym HDR lub ktoś z nas nie wiem czym są przestrzenie (modele) kolorów. A, zaraz znów napiszesz o 10 bitach, tylko że te niesamowite TV LCD o matrycach IPS z 10 bitami pokrywają "zaledwie" 75% P3, a co dopiero Rec. 2100.
Swoją drogą, poczytaj o marketingowym, ale jednak, certyfikacie "Ultra HD Premium".
Jeszcze jedno - OLED ma tę przewagę, że każdy piksel jest niezależny od podświetlenia, gdyż sam jest źródłem światła. W LCD podświetlenie sprawia, że nie ma szans na osiągniecie takiego kontrastu jak na OLED czy innych technologiach (od CRT, przez plazmy, po SED). To sprawia też, że OLED nie potrzebuje 1000 nitów, by załapać się na HDR, gdyż sama czerń jest bardziej czarna :)
nie badzie glupi...hdr w telewizorach lcd/led to tylko sciema programowa. ja osobiście różnicy nie widzę
Ale Janusze... HDR na KS9500, badz Panasie DX900 pokonuje OLEDy od LG.
I to sa TV na matrycy VA.
Raiden, oszczedz sobie wstydu i przestan wypisywac te brednie. Brak slow.
To pierwsza duża aktualizacja od miesięcy i pewnie największa od debiutu konsoli. Co z tego, skoro Sony nie wywiązuje się z kilku obietnic. Miano wprowadzić patch z kompatybilnością wsteczną na PlayStation 2. Nie wprowadzono. Gry oraz konsola oferują możliwość robienia zrzutów ekranu, ale nie można wykorzystać ich jako tapety. W dobie Samsunga Galaxy i podobnych smartfonów, w których można mieć zainstalowany komputer, odtwarzać, telewizor, twórcy głupich konsol ze strzelaninami nie chcą zgodzić się na dostęp do marnych plików, bo boją się masowego łamania praw autorskich.