Tak jak w temacie. Jest w ogóle taki sens? Zobaczę w ogóle jakąkolwiek różnicę czy żadną i lepiej po prostu odpalać gry w wysokich, bo na takim monitorze nie zobaczę różnicy, dopiero w FHD?
Zawsze mnie to zastanawia. Daję te ustawienia na ultra, ale czy przy takiej rozdzielczości ma to sens? Taka refleksja na sobotę i prosiłbym o odpowiedzi bez zbędnej krytyki, że "łoooo na czym ty grasz, 2016, beka".
Bardzo dziękuję z góry za odpowiedzi.
Jakość ustawień grafiki działa we wszystkich rozdzielczościach, bo dotyczy wielu różnych rzeczy jak np. efekty świetlne.
Tak jest sens ustawiania lepszej jakości grafiki nawet na mniejszych rozdzielczościach, jeżeli oczywiście komputer ci to pociągnie.
Chciałem po prostu wiedzieć, ponieważ gram na rozdzielczości takiej jak w temacie i zawsze się zastanawiałem, czy te wszystki efekty typu HDR bloom czy Lens flare oraz w ogóle ustawienia ultra typu tekstury i efekty mają sens na takim monitorze. Zatem jednak mają :)
Jestem laikiem w tym temacie, więc po prostu tak sobie gram i się zacząłem zastanawiać, czy różnice są. Ogólnie ja nie jestem aż takim wzrokowcem i często po prostu nie widzę zbyt wielu różnic. Bardzo dziękuję za wyjaśnienie.
Evol07 [4]
Jestem laikiem w tym temacie, więc po prostu tak sobie gram i się zacząłem zastanawiać, czy różnice są.
Nie wiem, o jakie dokładnie gry i parametry ci chodzi, ale na przykładzie Wiedźmina 2 takie np. uberpróbkowanie nie ma większego sensu w tej rozdzielczości. Za to np. cieniowanie, oświetlenie, odległość rysowania, antyaliasing czy tekstury jak najbardziej. Podobnie w przypadku Wiedźmina 3 - aberracja chromatyczna nie ma większego sensu w tej rozdzielczości, ale wspomniane (przy Wiedźminie 2) cieniowanie, tekstury itd. mają sens.
Aby przekonać się samemu o różnicach między ustawieniami, najlepiej zainstaluj jakiegoś FRAPSa czy coś takiego i zrób screeny porównawcze dokładnie w tych samych miejscach podczas grania - jeden z minimalnymi detalami, a drugi z detalami ultra. Z tym że oczywiście oba w tej samej rozdzielczości 1440x900.
Warto się zainteresować co robią poszczególne opcje, jak wpływają na wydajność i jakie efekty wprowadzają. Przykładowo głębia ostrości czy rozmycie/rozmycie w ruchu oraz niektóre rodzaje antyaliasingu mogą sprawić, że obraz wygląda gorzej. Często różnica pomiędzy wysokimi a ultra jest niewielka, a do tych drugich potrzeba znacznie więcej mocy obliczeniowej.
Jeśli masz kartę, która daje radę na ultra, to pewnie, że ma to sens. Bo po co w takim razie ludzie kupują najlepsze karty, chyba nie po to, żeby mieć 200 fps, na detalach low :)