Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: GOLowi Mechanicy, poradźcie!

30.08.2016 21:57
Dark Crow
1
Dark Crow
135
Old Mans Child

GOLowi Mechanicy, poradźcie!

Witam serdecznie
Jakiś czas temu kupiłem pierwsze prywatne autko (wcześniej jeździłem służbówkami) Forda Mondeo mk3 TDCI, auto w generalnym stanie dobrym, auto przed zakupem sprawdzone w serwisie Forda, jedyne co złego powiedzieli to to, że za ok 40 tyś czeka mnie wymiana końcówek pomowtryskiwaczy.

Mój problem polega na tym że zwróciłem uwagę na to że auto dość znacznie dymi przy mocniejszym dodaniu gazu, dymi do tego stopnia ze jestem w stanie ujrzeć czarny dym w lusterku bocznym, szczególnie jest to odczuwalne przy dodawaniu gazu "w powietrze" czyli depnięciu gdy auto dopiero wchodzi na obroty. Generalnie przy moim spokojnym stylu jazdy zupełnie nie miałem tego problemu, zwróciłem uwagę na to jadąc z partnerką - która ma nieco cięższą nogę :)
- i wszystko by się zgadzało bo jest to objaw wtryskiwaczy na końcu żywota, ale nie występują inne objawy o tym świadczące, nierówne obroty, spadek kultury pracy silnika itd, auto też nie straciło kopyta -co twierdzi mój znajomy mający takiego Mondka od nowości.

Pytanie, co? Filtr paliwa, zawór EGR? Szukałem w internecie sporo ale mocne czarne dymienie zawsze występuje wśród internautów wraz z innymi objawami jak pogorszenie pracy silnika, falujące obroty, szarpanie, cyrki na zimnym silniku (mój idealnie odpala nie wydając z siebie ani grama czarnego dymu)

PS: na konsoli nie wyświetlają się żadne błędy! (a kiedyś słyszałem że "czek endzajny" związane są z tym jaką mieszankę mają spaliny auta)

post wyedytowany przez Dark Crow 2016-08-30 22:00:50
30.08.2016 22:02
IGG
2
odpowiedz
IGG
53
Hohner

Czarny dym w Twoim przypadku to uwalone wtryski na 99% (wtryski leją) a to, że nie masz innych objawów to znaczy, że masz farta. Zakładam też, że po regeneracji spalanie spadnie.
1% to uwalony EGR.

Serwis sam dał znać, że są na wykończeniu, licz 800zł/sztuka (x4).

PS. co pokusiło o silnik TDCI?

PS2. jazda za takim kopcącym dieslem to sama radość XD

post wyedytowany przez IGG 2016-08-30 22:02:56
30.08.2016 22:12
Dark Crow
3
odpowiedz
Dark Crow
135
Old Mans Child

Witaj, Właśnie zapomniałem dodać że spalanie kształtuje sie całkiem Ok jak na tę pojemność, w granicy 5.9/6.3 w jeździe mieszanej obwodnica+ trochę miasta.
No nic, wtryskiwacze trzeba tak czy siak zrobić, powiedz mi proszę czy są jakieś newralgiczne rzeczy o które powinienem poprosić żeby podczas wymiany zwrócili uwagę w związku z kopceniem, jakieś części pokroju wspomnianego EGR, czy filtru paliwa? PS: wśród wypowiedzi w internecie zwróciłem uwagę że awaria wtrysków zawsze poprzedzona jest komunikatem "sprężynki" na panelu, nie mam takowego.

Co skłoniło? przede wszystkim spadek wartości Ceny, dobry rocznik w atrakcyjnej cenie, poza tym zdecydowanie kupiłem konkretny egzemplarz a nie model.
Oglądałem C5tki 2.0HDI ale urzekł mnie stan wewnętrzny (absolutnie nie zniszczone auto od osoby prywatnej) jak i "nadgorliwość" poprzedniego właściciela który wymieniał olej co 9Tys.

PS: jak ja jadę "Moim normalnym cyklem" to mi nie dymi :)

post wyedytowany przez Dark Crow 2016-08-30 22:15:08
Forum: GOLowi Mechanicy, poradźcie!