Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Wojny zbyt prawdziwe – dlaczego deweloperzy boją się współczesnych konfliktów?

29.08.2016 14:42
dudi42
👎
1
dudi42
45
Centurion

Panie Jakubie, od roku 2005 byliśmy zalewani shooterami których akcja się działa w czasach współczesnych, począwszy od Battlefielda 2 bodajże, więc artykuł wg mnie jest całkowicie bezpodstawny. w Battlefieldzie 2 był konflikt między talibami a Amerykanami, w następnych odsłonach zarówno ''Coda'' jak i ''Beefa'' zastąpiono ich Ruskimi żeby być bardziej poprawnymi politycznie i tyle. Artykuł powinien się raczej nazywać dlaczego nie strzelamy do Muzłumanów tylko do Rosjan. Dopiero co pisaliście że nie ma gier z akcją w czasach Wielkich wojen... oj zmienni jesteście.

29.08.2016 14:53
Krecik1218
2
2
odpowiedz
Krecik1218
104
Pretorianin

Jacy Talibowie? W BF2 to była koalicja Bliskowschodnia czyli twór fikcyjny a wyposażenie tejże armii stawia ich wysoko ponad popularnymi talibami. W multiku Medal of Honor z 2010 pojawiła się frakcja o nazwie "Talibowie" i szybko zmienili nazwę ;)

29.08.2016 16:48
Bezi2598
3
5
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Wcale się nie dziwię, że nikt nie robi gier o współczesnych konfliktach. Ludzie to idioci, co widać po reakcji na Medal of Honor i kilka innych gier wymienionych w tekście.

29.08.2016 17:09
4
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał

Ciekawym przypadkiem jest Combat Mission: Black Sea - twórcy, jak twierdzą niechcący, "przepowiedzieli" coś, co się mogło i nadal może łatwo stać, zanim taki bieg zdarzeń mógł się wydać realny.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-08-29 17:09:31
29.08.2016 19:19
Saint GutFree
5
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
Saint GutFree
53
Centurion

GRYOnline.plTeam

@Dudi42 - gry osadzone w czasach współczesnych a gry osadzone w realiach toczących się konfliktów to dwie różne sprawy. Koalicja Bliskowschodnia z Battlefielda 2 nigdy nie istniała naprawdę, i utożsamianie jej z talibami to jednak spore nadużycie.

30.08.2016 17:59
dudi42
😉
5.1
1
dudi42
45
Centurion

Masz rację, moje niedopatrzenie. Moim zdaniem nie powinno się robić gier w oparciu o toczące się konflikty, gdyż jest to zwykłe żerowanie na wciąż spływającej krwi ludzi, takie gry często by popierały jakąś stronę wciąż nierozwiązanego konfliktu, a poznanie wszystkich faktów jest w zasadzie dla przeciętnego cywila niemożliwe, my wciąż nie znamy wielu tajemnic minionych wojen. Natomiast gry których czas akcji jest umiejscowiony w zakończonych konfliktach same z siebie stymulują do poszerzania wiedzy z zakresu tego konfliktu. Nie możemy zapomnieć również o tym że gry są ogromnym nośnikiem propagandy, i brak takich gier jest nam tylko na rękę, bo pozwala nam to wciąż mieć otwarty umysł na dane fakty. jak powiedział Yoda: ''Do not assume anything Obi-Wan''

23.09.2016 16:14
5.2
malyjurek
12
Chorąży

dudi ma rację, gra o konflikcie współczesnym, dopóki krew jeszcze nie wyschła, to porażka. Tu bym stosował zasadę, która ktos kiedys wypowiedział pod adresem grup rekonstrukcyjnych: odpuście, dopóki żyja jeszcze uczestnicy prawdziwych wydarzeń, a nawet za zycia ich bezpośrednich potomków. W grach powinno tez tez działać, moim zdaniem.

30.08.2016 17:48
👎
6
odpowiedz
zanonimizowany1167700
27
Pretorianin

agresywnie przejde do rzeczy. ludzie to nie slepi idioci, ludzie nie sa zwierzetami jak promowane pedofile nie zamierzaja i nie chca bawic sie prawdziwimi gownami...

30.08.2016 17:51
DanuelX
7
2
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny
Image

Modern military shooter. bllee bleeeeee

30.08.2016 18:37
adamfpp
8
1
odpowiedz
adamfpp
6
Junior

Co do tego tekstu pod zdjęciem o CoD i Państwach Osi - wtedy ludzie patrzyli na to trochę z dystansem, II WŚ to nie były wydarzenia, które mogli śledzić na bieżąco, to była przeszłość. Bolesna, ale jednak przeszłość. I wtedy nie było tak mocnej poprawności politycznej jaką mamy teraz.

30.08.2016 22:18
Electric_Wizard
9
odpowiedz
Electric_Wizard
67
Pretorianin

To proste autorze - współcześnie zacierają się granice w konfliktach, często nie wiadomo kto kogo stuknął, za co i po co. Media podają to co chcą podać bo zawsze sprzyjają którejś stronie konfliktu. Dlatego przyjął się jeden ograny i bezpieczny schemat - USA ci dobrzy, reszta świata zło. Gdy USA kogoś stuknie to słusznie, gdy ruscy kogoś stukną to niedobrze. Resztę każdy niech sam sobie dopowie.

31.08.2016 00:40
10
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
swiki
59
Pretorianin

Bo sporo osób jest pizgniętych. Np brak możliwości zabijania dzieci w nowych falloutach... Nie to, że bardzo chcę zabijać dzieci (bo to można naprawić modem) ale to zależy od gracza. Jezeli ty zabijasz dziecko to znaczy, że z tobą jest coś nie tak. W dodatku w fallout 2 zabijanie dzieci było srogo karane niska reputacją i tym, że większośc towarzyszy się na nas wypinała jednocześnie nie było z tego żadnych korzyści (zero wartościowego lootu). Ale w Fallout 3 i 4 nie można tego robić. Ktoś, kto nawet pewnie sam w grę nie zagra, musiałby siedzieć w przeświadczeniu, że ktoś na drugim krańcu świata ma możliwość zabić wirtualne dziecko...
Albo brak możliwości zabicia cywili w jakichś grach xD

Dużo prościej zrobić klasyczne, sztampowe Rosja kontra USA bez narażania się na czyjeś obrażone uczucia albo banowanie w niektórych krajach.

post wyedytowany przez swiki 2016-08-31 00:46:09
31.08.2016 16:38
10.1
Święty!
123
Konsul

"Jezeli ty zabijasz dziecko to znaczy, że z tobą jest coś nie tak."
Nie stary. To są kupki pikseli i linijki kodu. Jeśli ktoś uważa, że zabijanie wyimaginowanych tworów mówi coś o czyjejś psychice... no, cóż, to powinien przestać.

31.08.2016 18:36
Zalewany
10.2
Zalewany
87
Konsul

@Święty!

No właśnie masz rację, tylko wytłumacz to teraz jakiemuś pseudodziennikarzowi, albo pitolitykowi, którzy się nie znają, ani na tym co robią, ani na grach i gadają swoje.

04.09.2016 13:49
DanuelX
10.3
DanuelX
82
Kopalny

A jeśli ktoś robi sobie dobrze do rysowanych obrazków rozebranych małych dzieci to są to tylko piksele czy coś więcej?

post wyedytowany przez DanuelX 2016-09-04 13:50:24
06.09.2016 00:01
Gorn221
10.4
Gorn221
102
Łowca Demonów

@DanuelX oczywiście, że nie, tak samo złe jest zabijanie dzieci w grach jeśli sprawia ci to przyjemność. Ale zablokowanie tej opcji? Po co.

Publicystyka Wojny zbyt prawdziwe – dlaczego deweloperzy boją się współczesnych konfliktów?