Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kingdom Come Deliverance - obejrzyj zapis prezentacji z gamescomu

20.08.2016 13:52
1
1
Robak82
38
Legionista

Walka wygląda super!!! W końcu jakiś powiew świeżości i realizmu w walce mieczami. Teraz widać jakim nieporozumieniem jest walka w grze Elex, też pokazana na targach.

20.08.2016 14:18
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1074990
29
Generał

Chciałbym, by dowiedli że się mylę i że da się stworzyć dobry system szermierki oparty o klawiter i mysz. Taki, którym gracz będzie mógł się posługiwać równie intuicyjnie (no, choć w miarę), jak posługując się własnym ciałem i rzeczywistą bronią w rzeczywistej garści. Wliczając wpływ masy broni i bezwład ciała. Ale nie widzi mi się to możliwym (choćby dlatego, że gracz nie czuje się "w ciele" postaci i jedynym substytutem może być widok TPP - niech je choć widzi zatem). Zwłaszcza, gdy do gry zabiorę się ja. Co prawda mam drewniane paluchy, ale za to dysponuję refleksem szachisty.
W takim M&B unikałem starć szermierczych, bo byłem prawie bez szans.

Animacje... Hm. Na pewno wymagają szlifów.

Oczywiście lepiej, żeby się nie spieszyli z premierą. Pytanie, czy ich na to stać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-08-20 14:19:37
22.08.2016 00:00
wickywoo
2.1
wickywoo
85
Konsul

ta bezwladnosc mysle mozna stworzyc, wystarczy odpowiedni 'feeling' kamery. W ghost recon advanced warfighter postac byla wlasnie taka bezwladna (czego ws umie nigdzie indziej nie odczulem, nawet w Armie), ze mozna bylo wyczuc momenty poruszania, aby zdobyc wrecz przewage na polu bitwy. Inna sprawa - jak stworzyc intuicyjne zamachy mieczem - zeby to nie bylo tylko lewo-prawo/gora-dol/skos, tylko zeby uzyc ruchu myszki do wykonywania realnych ciec/kluc. MYsle ze to jest do zrobienia, tylko wymaga mega sprytnego patentu, na ktory wlasnie jeszcze czekamy

22.08.2016 08:03
2.2
zanonimizowany1074990
29
Generał

Sprytny patent, albo VR. Kiedyś była gra Die By The Sword. Jeśli dobrze pamiętam, tam się sterowało mieczem ruchami myszki. Moje odczucia były wysoce negatywne - to nie działało i nigdy nie ukończyłem tej gry, a problem był ten sam - nie czuje się ciała postaci, jego ruchów, dynamiki, bezwładu ciężaru w garści. Rozsądną alternatywą jest ta, w której gracz nie ma bezpośredniej kontroli nad ostrzem, postać wyprowadza ciosy autonomicznie, a gracz jedynie daje mniej lub bardziej ogólne wskazania, co postać ma robić. Może to być coś a la systemy z Wiedźminów, bodaj KotOR lub wręcz... tury (ale raczej nie w grach typu KC: D).

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-08-22 08:03:42
20.08.2016 14:36
😒
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
faxilos
14
Legionista

Te postacie są sztuczne jak kukły 0 mimiki itd. masakra :P

20.08.2016 23:55
3.1
1
Gerr
63
Generał

Mimikę zwykle robi się na końcu, bo wymaga dostosowania do dialogów.

21.08.2016 10:05
paul181818
3.2
1
paul181818
75
Generał

Spokojnie , gra ma wyjść w 2017 roku a nawet jeśli przełożą dalej to dobrze bo taka gra powinna być jak najlepiej dopracowana.Mają jeszcze czas aby zmienić mimikę twarzy i ruchy postaci.

20.08.2016 17:09
4
odpowiedz
zanonimizowany1065446
17
Legionista

Osobiście bardzo liczę na udany debiut i mam nadzieję że twórcom uda się stworzyć produkcję wciągającą jak i bardzo dobrze napisaną chociaż mam pewne obawy, nie zamierzam oceniać gry w wersji Alpha ale mam nadzieję że autorzy przedewszystkim skupią się na poprawieniu dialogów jak i na dopieszczeniu fabuły by była co najmniej na miarę klasycznego cRPG-a od strony oprawy wizualnej nie mam nic do zarzucenia tym bardziej że dla mnie grafika ma najmniejsze znaczenie mimo tego jestem pod wrażeniem jak autorom udało się odtworzyć klimat średniowiecza , co do walki również nie zabradzo mi przeszkadza mimo że niektórzy piszą o dostrzegalnym ,,drewnie'' , jednego mi jednak brakuje w systemie walki mianowicie brutalności i nie chodzi mi tu o finishery jak z mortal combat czy żeby flaki latały na prawo i lewo tylko dodaniu lekkiego pazura tej walce żeby było bardziej ,, mięściej' i realistyczniej oprócz tego nie mam zastrzeżeń za mało wiemy, trzeba czekać na premierę :)

20.08.2016 17:23
5
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
wcogram
153
Generał

Mam wrażenie, że gdy zapowiedzieli wersje gry na konsole, spłycili mechanikę aby pasowała do gry padem i do szybkości gry na padzie.

Pierwsze materiały z produkcji prezentowały się dużo lepiej.

20.08.2016 23:52
5.1
1
Walter Alan
70
Pretorianin

Boże kochany, znowu komentarz typu "konsole wszystko psują"...

21.08.2016 11:58
5.2
zanonimizowany307509
99
Legend

Popatrzmy na Uncharted 4 i Last of Us. To nie wina konsola, lecz multiplatformowość, który ma swoją cenę. Ciężko o lepsza grafika i optymalizacja, kiedy silnik gry jest pisany na wielu platformy.

Jeśli Uncharted 5 dla PlayStation 5 będzie miał downgrade, bo zostanie wydany na PC, to zaraz usłyszę "PC wszystko psują". I odwrotnie. XD

Interfejs gry i sterowanie to już inna sprawa. Da się zrobić osobny interfejs tak jak Diablo 3. Czas pokaże.

post wyedytowany przez zanonimizowany307509 2016-08-21 12:04:16
20.08.2016 18:11
JaspeR90k
👍
6
odpowiedz
JaspeR90k
58
ONE MAN ARMY

Widać że od ostatniej prezentacji twórcy mocno popracowali nad animacjami towarzyszącymi walce i wykrywaniem kolizji między obiektami.

20.08.2016 18:17
Bezi2598
7
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Czemu wrogowie zawsze przy śmierci łapią się za brzuch i tak dziwnie umierają? Głupio to wygląda.

20.08.2016 21:37
8
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Ciekaw jestem czy gra wyjdzie w całości czy każdy akt wydadzą osobno. Bo jednak gra miała już wyjść w 2015 roku, przesunęli już premierę o 2 lata, więc powinni KC wydać w całości...

20.08.2016 23:54
9
odpowiedz
1 odpowiedź
maciokoki
35
Konsul

pomysł fajny.. ale te walki... wcale nie są takie fajne... grałe mw alphe jakis czas i świat bardzo mi się spodobał a nawet mini questy.. ale system walki to jest strasznie przekombinowany i nie chodzi mi o trudność walki ale o przyjemność której tutaj nie ma za dużo

post wyedytowany przez maciokoki 2016-08-20 23:55:32
21.08.2016 10:08
paul181818
9.1
paul181818
75
Generał

Gra wychodzi dopiero za rok ,a i nie wiadomo czy nawet w 2018 , oni doskonale wiedzą że trzeba zmienić system walki oraz mimike twarzy postaci , i mają na to sporo czasu więc miejmy nadzieję że się postarają i uda im się.

21.08.2016 00:38
k8vt800
10
odpowiedz
1 odpowiedź
k8vt800
100
Pretorianin

Mam dostęp do tej gry i boję się o walkę z więcej niż jednym wrogiem, a także o optymalizację gdy więcej zacznie się dziać, u mnie z udostępnionej wersji na wersje działa co raz wolniej.

21.08.2016 08:03
10.1
zanonimizowany1074990
29
Generał

boję się o walkę z więcej niż jednym wrogiem

W jakim sensie?

21.08.2016 10:32
11
odpowiedz
adi123321
118
Generał

a gdzie pokazane te wielkie bitwy rodem z pierwszych trailerow

21.08.2016 13:17
kotonikk
12
odpowiedz
kotonikk
106
Wśród horyzontów

Świat jest absolutnie przepiękny, ale wszystko inne to nadal wielka niewiadoma. Walka wygląda trochę lepiej niż ostatnio, ale gra nadal wygląda bardziej jak symulator zwiedzania średniowiecznego świata niż prawdziwy erpeg, ale poczekamy, zobaczymy.

21.08.2016 14:09
13
odpowiedz
zanonimizowany1101535
23
Generał

Pachnie mi to No mans sky, tzn. ambitny projekt, ogromny hajp i ogromne oczekiwania, a wyjdzie sredniak i banka peknie w momencie premiery. Chcialbym sie mylic, ale naprawde nie widze tu fajnego gameplaya. Ladne widoczki i niby realistyczna walka (pytanie czy realistyczny znaczy przyjemny do grania) to troche malo aby pociagnac cala gre.

21.08.2016 15:57
14
2
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Generał
Wideo

A propos realizmu:

https://youtu.be/NlK3MURumeE

Nie sądzę, by tu groził scenariusz NMS, która w oczach wielu miała być "wszechgrą". Devowie KC: D jasno, klarownie i wyczerpująco informują w kolejnych nagraniach, ku czemu idą, co chcą osiągnąć. A chcą osiągnąć najwyraźniej nie "wszechgrę" mającą się podobać każdemu, a coś skierowanego do ściśle określonego i specyficznego targetu - graczy ceniących przede wszystkim historyczną akuratność, realizm i autentyzm. Kto inny może dla przykładu nie docenić realistycznego systemu walki nawet, gdyby okazał się dobrze zrobiony. Tacy - owszem.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-08-22 08:36:39
21.08.2016 18:08
15
1
odpowiedz
1 odpowiedź
nicosław
29
Centurion

Chcecie mi powiedzieć, że rycerze tak naprawdę nie turlali się w czasie walki jak słynny szermierz Geralt z Rivii? :)

21.08.2016 23:36
15.1
Robak82
38
Legionista

Turlali się tylko ci po próbie traw i ci co nie spodziewali się Hiszpańskiej Inkwizycji.

22.08.2016 08:29
17
odpowiedz
gedlanek
51
Centurion

Czy gra będzie w polskiej wersji językowej ? (Na ps4)

post wyedytowany przez gedlanek 2016-08-22 08:32:13
26.08.2016 15:04
18
odpowiedz
TheLastJedi
85
Konsul

Wreszcie coś nowego w systemie walki, mount & blade przetarł szlaki a KC go ulepszy mam nadzieję. NA VR + jakiś wiimote pewnie byłby szał immersyjny :)

Wiadomość Kingdom Come Deliverance - obejrzyj zapis prezentacji z gamescomu