Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Deus Ex Rozłam ludzkości – które zakończenie Buntu ludzkości jest kanoniczne? [SPOILERY]

18.07.2016 15:09
😐
1
3
KrzysiekPL
41
Pretorianin

Zrobić newsa z chwytliwym tytułem, a później nic konkretnego nie napisać. Wiem że liczą się kliknięcia ale warto by trzymać poziom...

18.07.2016 15:18
2
odpowiedz
9 odpowiedzi
zanonimizowany805622
111
Legend

spoiler start

Jak niby Cassan ma wiedzieć, co się stało skoro to jakieś AI było.

spoiler stop

18.07.2016 15:28
Elessar90
2.1
1
Elessar90
85
GRYOnline.pl

tvgry.plRedakcja

spoiler start

Eliza Cassan była przy Tobie na samym końcu gry - to ona opowiadała o wyborach i konsekwencjach konkretnego "przycisku".

spoiler stop

18.07.2016 17:17
2.2
zanonimizowany805622
111
Legend

spoiler start

To ona tam nie była programem?

spoiler stop

18.07.2016 17:42
Elessar90
2.3
Elessar90
85
GRYOnline.pl

tvgry.plRedakcja

spoiler start

W sumie to kwestia semantyki i tego, jak podchodzisz do obecności AI. Jeśli traktujesz ją jako program - ciężko ją nazwać osobą i w zasadzie jest tylko zestawem zer i jedynek. Jeśli jednak uznasz, że sztuczna inteligencja to jakiś byt - była tam z Tobą. :)

spoiler stop

18.07.2016 18:24
2.4
zanonimizowany805622
111
Legend

spoiler start

Czyli pamięć mi jednak nie szwankuje aż tak bardzo. Wydaje mi się, że jedynie Jensen jest znaczącą osobą, która wie co się stało w świecie gry. Cassan jako AI raczej nic by z tym nie zrobiła - bo i co cyfrowa prezenterka mogłaby osiągnąć? Twórcy i tak raczej odcinają się od tego, co tam nastąpiło i najpewniej same zakończenie(a) nie będzie miało większego wpływu.

spoiler stop

18.07.2016 18:36
Elessar90
2.5
1
Elessar90
85
GRYOnline.pl

tvgry.plRedakcja

To w bonusie, już bez znacznika, bo i spoilerów w tym nie ma, dorzucę jeszcze fragment wypowiedzi Dugas z przeprowadzonego z nim wywiadu (czysty transkrypt):

"To be honest, when we did Human Revolution, we were not thinking about the future. We thought that if we survive this game, we’ll be happy. We were building a studio, we were building a team, we never worked on Deus Ex before. And everybody around us knew better than us, because they warned us that it’s impossible to make a Deus Ex game. But we were lucky, because we were too stupid to know that. We had a lot on our plate, we had a lot to chew, and therefore we weren’t thinking of continuing his journey past this game. And then he became this very iconic character, even before the release of the final game. And we wanted to create this iconic character, but wanting doesn’t mean that you’ll be able to do it. He became popular, people loved him and people wanted him back. And Andre [Andre Vu] was the first one to say “You know, you have to bring him back in the next game”. But we were done with him. And Mary, my lead writer, said “there’s no more story about this guy, it’s impossible, I’m quitting” [laughs]. But we eventually brought him back."

Myślę, że decyzja o takim a nie innym podejściu do wyborów z HR może wynikać właśnie z tego - nie planowali od razu zrobienia kontynuacji, więc też musieli coś wymyślić, nie chcąc jednocześnie wybierać tylko jednej możliwej wersji wydarzeń.

post wyedytowany przez Elessar90 2016-07-18 18:40:29
18.07.2016 18:52
2.6
zanonimizowany805622
111
Legend

Adam Jensen ma jeszcze wiele do zaoferowania, w końcu wiele nie osiągnął, a pozostaje również parę wątków otwartych, chociażby ten z

spoiler start

dziewuchą Jensena.

spoiler stop

18.07.2016 19:18
2.7
voitek123
101
Pretorianin

Do usunięcia.

post wyedytowany przez voitek123 2016-07-18 19:18:31
18.07.2016 19:18
2.8
voitek123
101
Pretorianin

spoiler start

Cassan nie była "tylko prezenterką", tylko megazaawansowaną SI, która sterowała światowymi mediami, więc miała ogromny wpływ na społeczeństwo.

spoiler stop

18.07.2016 20:23
2.9
zanonimizowany805622
111
Legend

@voitek123 - pewnie masz rację.

18.07.2016 15:50
Jozef.kali
3
odpowiedz
Jozef.kali
53
Konsul

gra była świetna, nie licząc właśnie tego że wyboru dokonywało się w taki żałosny sposób.
A teraz mówią mi że nawet to nie miało znaczenia.

tak czy inaczej, nie zawiedźcie mnie kanadyjczycy.

18.07.2016 16:39
pieterkov
4
odpowiedz
1 odpowiedź
pieterkov
143
Senator

Mnie te przyciski nie bolały tak jak w ME. Tutaj każdy wybór miał znaczenie i odpowiedni filmik komentujący to co zrobiliśmy. W ME były tylko kolorki, a poza tym 0 różnic. Tutaj mimo tego głupiego przycisku miałem wrażenie, że jednak mam realny wpływ na przyszłość świata.

18.07.2016 17:20
4.1
zanonimizowany805622
111
Legend

To ty chyba Extended Cut nie widziałeś.

18.07.2016 17:38
5
odpowiedz
zanonimizowany166638
152
Legend

wszystkie zakończenia zostały uznane po części za kanoniczne

Bo przecież to rozwiązanie spisało się tak znakomicie w Invisible War...

18.07.2016 17:50
Bezi2598
6
1
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Powinni postawić na jedno konkretne, a tak to pewnie przez całą grę będą pomijać to co się działo w poprzedniej części.

18.07.2016 19:08
kaszanka9
7
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator

Czyli po prostu umywają rączki i się odcinają, w dodatku jasno mówią, że te ich zakończenia nie miały znaczenia i tak, bo skoro liczy się, że wiesz tylko ty, a nie ma to żadnego wpływu na przedstawiony świat, no to co to za ważność wyboru, żadna.

Równie dobrze możesz rzucić kostką, tak wynika z ich własnych słów.

Podejrzewam, że nie wiedzieli czy będzie kontynuacja, ale tak się stało, więc trzeba kasować zależności z poprzedniej gry, bo ona nie była projektowana jako cześć serii, a pojedyncza odsłona.

Wiadomość Deus Ex Rozłam ludzkości – które zakończenie Buntu ludzkości jest kanoniczne? [SPOILERY]