Witam.
Postaram się możliwie jak najkrócej i najdokładniej opisać moje problemy, problemy z grą Watch_Dogs na PC. Już z góry piszę że mój pecet spełnia nawet zalecane wymagania gry ale nie o ogólną wydajność tu chodzi. Gra co prawda świetnie działa na wysokich ustawieniach graficznych (zresztą gra sama tak mi ustawia) ale i tak do jeszcze większej liczby klatek zmieniłem anty aliasing na trochę mniej obciążający i wyłączyłem okuluzję otoczenia. Więc o jakie problemy mi chodzi?
1. Gra po pewnym czasie (ok. 1 h) najpierw "zwalnia", a później występują freezy z różną częstotliwością i natężeniem. Co dziwne, mogę powodować wielkie kraksy na skrzyżowaniach wjeżdżając w to powodując ogromne wybuchy - gra działa normalnie, by w czasie gdy znajdować się będę w zamkniętym pomieszczeniu zfreezować(?). Jeżeli nie spełniałbym wymagań to gra zacinałaby się od początku, a tu dopiero po godzinie - gra po godzinie czasu nie potrzebuje chyba większej mocy obliczeniowej/bardziej obciąża PCta? :-)
2. Problem z cieniami. Nie zawsze występuje, ale jak jest to nieco irytuje. Po prostu cienie migotają, nie wiem co mogę więcej napisać.
3. Nie wiem jak wygląda sprawa z aktualizacjami. Gra przy pierwszym uruchomieniu pobrała ok. 150 MB aktualizacji i... koniec? Tak duża produkcja ważąca nieco więcej niż przeciętna gra pobrała tylko ok. 150 MB aktualizacji? Próbowałem ręcznie ją zaktualizować, jednak na próżno - nawet nie wiem czy jest taka możliwość, nie znalazłem takiego przycisku. :-)
To tyle co do problemów.
Bardzo proszę o pomoc, bo samemu kończą mi się pomysły. Za odpowiedzi wielkie dzięki.
Ten no.. ten tego :
- Przeinstaluj grę
- Spróbuj ze starszymi sterownikami karty graficznej
- Sprawdź temperatury procka i karty podczas grania - możliwe, że coś ci się poci i to jest powodem przycinania gry.
- Czy problem występuje tylko w Watch Dogs?
Więc no... tak:
- gra była przeinstalowywana; była również weryfikowana przez Uplay'a
- starsze sterowniki nie bardzo, nowsze gry mi nie będą działać i tak będę się bawił? Zresztą miałem kiedyś stare stery - problemy z wydajnością w każdej prawie grze
- temperatury w porządku. Komputer zresztą 1.5 m-c temu składałem więc kurzu na coolerach praktycznie nie ma
- problem występuje tylko w Watch_Dogs
Jeśli problem występuje tylko w Watch Dogs to nie masz się czym martwić.
Proponuje abyś pobrał program ,, System Explorer '' i podczas gry ( gdy zaczyna świrować ) sprawdził na wykresie czy czasem jakiś program np Uplay nie obciąża mocno procka.
I co tam? Jak tam?
Jeszcze przed grą postanowiłem zdefragmentować pliki gry (używając defragmentatora z tą opcją). Jak do tąd nie chciało się zaciąć. :-)
Wykres raczej w porządku. Przy największych kraksach, strzelaninach itp. użycie procesora do coś koło 80-90%. Tylko dwa razy skoczyło do 98%. Jutro pogram dłużej, jak nic nie będzie... to fajnie. ;-)
Dzięki że zainteresowałeś się wątkiem.
Niestety, po jakimś czasie grania Watch_Dogs nadal zaczął freezować się.
Tak wygląda wykres z programu System Explorer (zdjęcie obok).
Screen z programu wykonany tuż po wyłączeniu gry Watch_Dogs. Program włączyłem wtedy gdy gra zaczynała mieć problemy i oto co udało się zarejestrować.
Najbardziej ciekawi mnie co to jest to "Pages Faulted". Mniej więcej w miejscach gdzie wykres rośnie tam gra gorzej działała - przy tych mniejszych ledwo freezy były zauważalne, ale przy tych większych nieźle obraz zamrażało.
Bardzo proszę o pomoc.
Niestety nie podales zadnych szczegolow, , wiec tak tylko sugerujac sie tym wykresem z "Page Faulted" wnioskuje, ze
1. Masz malo ramu.
2. Masz malo pamieci wirtualnej.
3. Masz uszkodzony ram.
1. Mam 8 GB RAM'u.
2. Tego nie wiem. :-)
3. Wiedźmin 3, nowsze Battlefield'y, Need for Speed'y i inne gry które wymagają 8 GB RAM'u działają bez problemów. Mam dwie kości po 4 GB, więc jeżeli któraś by się uszkodziła to miałbym tylko 4 i niektóre gry w wogóle by nie działały. RAM'y są nowe, używane przez 1,5 m-c; problem występuje tylko w Watch_Dogs. Jak widać użycie RAM'u nie sięga nawet 70 %, użycie procesora dwa razy skoczyło do 100%, a tak to trzyma się średnio 75 %.
Być może faktycznie coś z pamięcią wirtualną...
Może coś nie działa
Tyle to i ja wiem. Ale mniejsza o to.
Problem udało mi się już rozwiązać. Jak dotąd żadnej przycinki. Co zrobiłem? Utworzyłem partycję 32 gigową, sformatowaną i zdefragmentowaną specjalnie na 16 GB plików stronicowania (wartość stała). W kliencie Uplay zweryfikowałem pliki gry i na nowo uruchomiłem pliki stronicowania w samej grze (porada z wyłączeniem stronicowania poprzez dopisanie specjalnej końcówki do elementu docelowego w celu polepszenia płynności nie sprawdziła się - no, przynajmniej w moim wypadku).
TEMAT UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY.