Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR

03.06.2016 15:44
baksleszek
1
2
baksleszek
39
Mustard Race

HTC Vive i Oculus Rift, z czego ten pierwszy jest nieco popularniejszy – korzysta z niego 0,09% ankietowanych

Dziwne, myślałem że oculus będzie najbardziej popularny wśród vr. Statystyki nie kłamią, vr nie jest popularny, nie odnosi sukcesów. Niektórzy przewidywali wielki bum na vr i wielką rewolucję, a jest gorzej niż z 3d, bo już na samym starcie nie ma zainteresowania.

Od premiery gogli vr już zdążyłem całkowicie zapomnieć o ich istnieniu, dopiero ten news mi przypomniał o vr. Ne ma żadnych dużych gier, branża całkowicie olewa vr, zadnych nowych wiadomości, żadnych zapowiedzi. Mam wrażenie, że vr to już przemijająca moda, mimo że tak naprawdę vr było modne tylko przed premierą, po premierze sprzętu emocje opadły i okazało się że to zwykła kaszana.

post wyedytowany przez baksleszek 2016-06-03 15:45:42
03.06.2016 16:00
lordpilot
2
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
lordpilot
211
Legend

IMO ten pan okaże się prorokiem:

http://www.eurogamer.pl/articles/2016-06-01-szef-take-two-wirtualna-rzeczywistosc-jest-za-droga-dla-klientow

Też mogę pobawić się we wróża - IMO "virtual reality" odejdzie do lamusa jeszcze szybciej niż to nieszczęsne "3D", o którym dziś już nikt nie pamięta. Jeśli idzie o mnie - nie będę tęsknił :)

03.06.2016 16:50
PanWaras
2.1
PanWaras
88
Legend

No co Ty, tu masz jedynego i prawdziwego mesjasza:

https://www.gry-online.pl/user.asp?ID=146624

03.06.2016 22:03
😜
2.2
itakumre
10
Legionista

Szacunki obecnie mówią że Vive sprzedał się obecnie w ilości 40-70 tysięcy, Rift natomiast powyżej 120 tyś.
A warto nadmienić że cały czas nie nadążają z realizacją preorderów. Moim zdaniem jak na sam start zupełnie nowej i stosunkowo drogiej na początku technologii jest to świetny wynik. Ale oczywiście można sobie z niczego dalej wróżyć brak przyszłości dla VR.

A swoją drogą większa liczba Vive w tym zestawieniu wynika z tego, że każdy nabywca tych gogli musi ich używać przy pomocy Steama. Rift ma swój sklep i umożliwia również uruchamianie gier z platformy Valve.

03.06.2016 16:12
nagytow
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
nagytow
146
Firestarter

VR to poki co nowy Kinect. Kilka dem, kilka prostych gier. Dopoki nie pojawia sie powazne tytuly, nawet nie mysle o kupnie. Tworcy headsetow musza sypnac kasa i przekonac tworcow do implementacji VR w ich tytulach. Mnie osobiscie przykladowo Portal 3 VR pewnie by przekonal do kupna Vive.

03.06.2016 17:42
3.1
1
zanonimizowany52907
182
Senator

ale po co wypowiadać się na temat czegoś, o czym nie ma się pojęcia? VR w symulatorach (Project Cars, Assetto Corsa, symulatory lotnicze) już teraz genialnie się sprawdza i jest bardzo zachwalane przez użytkowników.

03.06.2016 16:13
best.nick.ever
4
odpowiedz
best.nick.ever
124
Generał

Zwyczajnie gry VR nie dorównują jakością i frajdą normalnym grom, dodać do tego cenę za zestaw i mamy odpowiedź dlaczego to będzie niewypał.

03.06.2016 16:20
5
odpowiedz
zanonimizowany939625
53
Generał

Obecnie to tylko miłośnicy symulatorów mogą być zadowoleni. DCS, Elite Dangerous, Star Citizen, P3D etc. W tych grach hełmy sprawdzają się znakomicie. No ale to jest raczej nisza.

03.06.2016 16:36
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1132929
12
Generał

Hydro płakał jak czytał. A tak bez złośliwości to było wiadome. Niech sobie z VR robią parki rozrywki, bo nigdzie indziej nic z tego nie będzie.

03.06.2016 16:49
baksleszek
6.1
baksleszek
39
Mustard Race

Dawno Hydro nie widziałem, zapowiadał że będzie aktywnie prowadził wątki poświęcone recenzjom gier na vr i ogólną propagandą vr. Gdzie te jego wątki, tematy i posty poświęcone vr?

03.06.2016 16:52
6.2
zanonimizowany1015479
23
Generał

Nie ma chyba za bardzo co recenzować, stąd cisza. Wróci niedługo.

03.06.2016 16:58
7
odpowiedz
Gerr
63
Generał

Miałoby to jakąś przyszłość, gdyby powstawały jakieś duże gry, dostosowane do tej "zabawki", a tak, jest to tylko ciekawostka, która w teorii wypada fajnie, a w praktyce nie wypada wcale.

post wyedytowany przez Gerr 2016-06-03 16:58:22
03.06.2016 17:38
marcing805
8
odpowiedz
marcing805
186
PC MASTER RACE

Te zabawki przejdą jeszcze długą drogę, do jakiejś większej popularności. Dziś sa tylko ciekawostką. Ale za te 5 lat? Kto wie?

03.06.2016 18:16
9
odpowiedz
wcogram
153
Generał

Za mało osób ma gogle VR, dewelepoerom/wydawcą nie opłaca się robić na to specjalnych funkcji. W goglach można grać w symulatory, gry FPS etc.

Gogle ma mało osób bo są drogie. Zostały wydane i co cisza?
HTC/Valve - nie robi żadnych reklam promocji gogle + gry etc.
Oculus to samo - Facebook wydał i cisza.

Zero marketingu zero reklamy.

FPS' z fabuła są za krótki 4-6h. W multi zmęczenie nastąpiło by po godzinie lub nawet nie dało by się współzawodniczyć na przynajmniej niskim poziomie.

Ciekawostką były, są i tak zostaną.

03.06.2016 21:00
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
misuu
0
Konsul

czy ja dobrze widzę 30% ludzi ma większą rozdzielczość niż fullhd, a tak narzekali wszyscy że duże rozdzielczości ma jakiś ułamek ludzi

03.06.2016 22:07
nagytow
10.1
nagytow
146
Firestarter

Ponad 70%.

04.06.2016 06:50
baksleszek
10.2
baksleszek
39
Mustard Race
Image

czy ja dobrze widzę 30% ludzi ma większą rozdzielczość niż fullhd

Źle widzisz, więcej niż fullhd ma tylko 3,19% użytkowników.

03.06.2016 21:17
11
1
odpowiedz
1 odpowiedź
fenfir
173
Generał

misuu -> popatrz jeszcze raz, te 30% odnosi się do konfiguracji wielomonitorowych, przy jednym masz powyżej fhd niecałe 5%, może mniej zależy jak się interpretuje.

04.06.2016 06:54
baksleszek
11.1
baksleszek
39
Mustard Race

fhd niecałe 5%, może mniej zależy jak się interpretuje

"Other" mimo, że znajduje się na samym dole to nie oznacza, że to są największe rozdzielczości, zaliczenie ich do "więcej niż fullhd" byłoby błędem.

Technologie Majowa ankieta sprzętowa na Steam - pierwsze wyniki dotyczące VR