Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: GTA V na leciwym sprzęcie.

01.06.2016 13:57
1
cycu33
2
Junior

GTA V na leciwym sprzęcie.

Witam ! Otóż ostatnio wypatrzyłem GTA w promocji lecz nie wiem, czy w full HD albo HD na najniższych nie będzie się zacinało, czyli 30-60 fps. Oto specyfikacja komputera:

Procesor - Intel Core 2 duo 3.2 GHz
RAM - 4 Gb
Karta graficzna - Nvidia Geforce GT 720 ( 2 Gb )
System - Windows 10 Pro ( 64 bit )

Bardzo proszę o pomoc.

post wyedytowany przez cycu33 2016-06-01 13:58:58
01.06.2016 13:59
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany1111819
14
Pretorianin

Dwurdzeniowy procesor do GTA V? Bardzo zły pomysł imho. Bez co najmniej i5 bym nie podchodził do kupna tej gry, sprawę nadrabia karta graficzna bo pamięć (2Gb) jest dość istotną sprawą, ale z tym procesorem bym nei ryzykował.

01.06.2016 14:05
2.1
cycu33
2
Junior

Wymienię na core 2 quad ( więcej nie uniesie ) 3 ghz i chyba zaryzykuję, bo nikt z moich kolegów nie ma ps4. Oni się tam dobrze bawią, a ja samotny wilk. Widziałem benchmarki, że na i3 gra działa dobrze, więc może o klasę niżej będzie znośnie.

01.06.2016 14:36
2.2
1
zanonimizowany1093317
18
Generał

"Bez co najmniej i5 bym nie podchodził"
Bez przesady, czterowątkowe i3 wystarczają.

01.06.2016 14:08
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
kujmu
6
Centurion

Wymagania minimalne: Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz. 4 GB RAM. GF 9800 GT 1 GB. 65 GB HDD.

Pójdzie na minimalnych jak wymienisz procesor

01.06.2016 14:28
3.1
cycu33
2
Junior

Tyle, żeby działało w 30-60 klatkach.

01.06.2016 14:33
4
1
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

GTA V działa bardzo dobrze na Core2Duo z taktowaniem 3GHz i wyższym.
Ja przeszedłem całą grę na C2D 3 GHz, 8 GB DDR3 i GF 550 Ti. W 1080p miałem stałe 30 fps z detalami ustawionymi na mix nisko-średnich-wysokich.

Wyglądało to tak:
- suwaki odległości rysowania, drobnych obiektów i ilości przechodniów na minimum, bo to najbardziej obciąża CPU.
- tekstury na low, bo tylko 1 GB na GPU.
- GPU miało sporo wolnej mocy, więc zwiększyłem post-process, cienie i teselację.

Ogólnie gra wyglądała bardzo dobrze, a w bliskim otoczeniu lepiej niż na PS4, ale to dzięki wyższym ustawieniom shaderów niż na konsoli. Wiadomo, na konsoli zasięg rysowania był trochę wyższy, ale mimo wszystko moje subiektywne odczucie było że wersja na moim PC wyglądała lepiej, ale ja już tak mam, że nic mnie bardziej nie drażni niż kanciaste cienie w grze.

Oczywiście samo ustawienie detali nie wystarczy. Gra będzie ostro przycinać przy większych prędkościach. Potrzebne są dodatkowe kroki. Po pierwsze musisz załączyć limit 30 fps. Wówczas CPU zużywa 60-80% swojej mocy na generowanie obrazu i zostaje mu 20-40% na wątki działające w tle, które odpowiadają za doczytywanie lokacji w locie.

Dodatkowo należy ustawić priorytet wysoki procesowi GTA V w menedżerze zadań, żeby był traktowany priorytetowo.

W ten sposób eliminujesz 99% potencjalnych przycięć i grasz płynnie w 30 fps na CPU poniżej wymagań sprzętowych.

Niestety Twoja GPU jest wyraźnie słabsza od GF 550 Ti. Powinna sobie jednak poradzić z ustawieniami minimalnymi, gdyż według benchmarków odpowiada mniej więcej GF 9800 z wymagań minimalnych.

Według wymagań 4 GB powinny wystarczyć w zupełności. Z tego co pamiętam, proces gry nie przekracza 2-2.5 GB pamięci RAM gdy masz ustawione niskie detale.
Co innego, gdy gra jest odpalona na pełnych detalach, wówczas potrzebuje 4-6 GB pamięci głównej.

W każdym razie, jeśli odpowiednio grę ustawisz, będziesz miał zapewnione stałe 30 fps w trakcie misji i 27-30 fps poza misjami.

Jakbyś chciał wymienić CPU na Core2Quad, to ma to tylko sens, jeśli wymieniłbyś kartę graficzną. Obecna karta graficzna ogranicza nawet Core2Duo, a co dopiero mówić o Quadzie.
Core2Quad robi dobrą parę z GF 960. Pozwalając na grę w 30 fps w 1080p i wysokich detalach. Do 60 fps potrzebujesz i5 2500K po mocnym OC, lub nowszych.

Forum: GTA V na leciwym sprzęcie.