Nad czym pracują polscy deweloperzy, czyli wielka lista nadchodzących gier znad Wisły
Nie mogę się doczekać Niezapowiedziany projekt - mam nadzieję, że będzie hicior!
Trochę tego jest i dobrze. Cieszy rozwój branży we własnym kraju. Pozostaje życzyć samych dobrych recenzji :)
Ha ciekawe ile z tych "polskich" gier będzie w ogóle po polsku, ale cieszy że branża się w polsce rozwija.
Trochę tego jest i dobrze. Cieszy rozwój branży we własnym kraju. Pozostaje życzyć samych dobrych recenzji :)
Nie mogę się doczekać Niezapowiedziany projekt - mam nadzieję, że będzie hicior!
Idą na jakość, a nie jak ci szmaciarze z Zachodu,
Całkiem sporo tego, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że duże to gry ułamek małych, dwuwymiarowych gierek.
Sporo studiów pracuje nad Niezapowiedzianym Projektem. Ciekawe, jak radzą sobie z komunikacją i współpracą. Czekam.
Ja wiem że na tych śmieciowych projektach da się zarabiać, nawet na grach indie zarabiają twórcy, bo większość osób które kupują bundle to nawet tych gier nie uruchamia. I tak wygląda w większości to zestawienie, wrzucenie do tego grona CDPojektu to jak ustawienie nowego Rolls-Royce Phantoma na placu gdzie stoją 30 letnie polonezy, maluchy i syrenki i po zrobieniu zdjęcia całości podpisanie samochody :)
Wszystko zależy od grywalności, niepozorna popierdółka może się okazać o wiele bardziej miodna niż jakiś nowy tytuł AAA. Tak więc uważałbym z tymi maluchani i polonezami.
Pierwsze Hotline Miami to dla mnie do dziś jedna z najlepszych gier ever, a pamiętam jak wtedy ludzie z niej szydzili że wygląda gorzej niż GTA 1. Wysoki budżet to nie wszystko.
Mam nadzieję, że za rok pojawi się taka sama lista.
Hard Reset: Redux
Data premiery: nieznana
Jak nieznane wszyscy wiedzą że 3 czerwca tylko wy nie wiecie
"CD Projekt RED - Niezapowiedziana wysokobudżetowa gra RPG" --- "POSTAPO od Redów!!!"
Reality Pump pracuje nad Two World III a co z kontynuacją serii Earth w tym wypadku 2170 :(
Witam, wraz z kolegą od pół roku robimy grę (Dwarf Heroes: One Wave to grave, strona 8) jeśli ktoś chciałby się czegoś dowiedzieć o naszym projekcie, zapytać odnośnie gamedev'u, jak zacząć przygodę (też dopiero zaczynamy) to proszę śmiało pisać ;-)
Pozdrawiam,
@DwarfHeroes
Polskie studia są słabe. Słabe są również wszystkie studia z podobnych krajów. Na palcach jednej ręki można policzyć studia, które swoje siedziby mają poza Stanami Zjednoczonymi, Kanadą czy Wielką Brytanią.
Kilka gier już znajdowało się na mojej liście obserwowanych, tj. "Cyberpunk 2077", "Lovecraft Tales", "UBOOT", "SEVEN: The Days Long Gone" oraz "Bohemian Killing". Dzięki temu artykułowi dodałam do niej:
- "Ruiner",
- "The Works of Mercy",
- "TSIOQUE",
- "Husk".
Super, że polski rynek wchodzi, że tak powiem do gry (hłe hłe hłe), ale pewnie minie kolejnych 5-6 lat za nim to zaczną być gry z dużym budżetem i o którym usłyszy się na zachodzie. Obecna sytuacja natomiast najlepsza jest dla samych studentów i już absolwentów informatyki i grafiki, z roku na rok przybywa co raz więcej pracy w branży i może nawet zarobkowo dogoni choćby hmmm Czechy :P
Spokojnie, nie od razu Rzym zbudowano. Ważne, że polscy twórcy wykazują się świeżością, innowacyjnością i mają przysłowiowego "nosa". Małe gry mogą odnosić sukcesy. Wystarczy spojrzeć na parę tytułów, SuperHOT, This War of Mine, Ronin czy Layers of Fear które zostały bardzo pozytywnie przyjęte i cieszyły się sporą popularnością w środowisku youtubersko-streamerskim. Takie coś przekłada się potem na sukces finansowy. Ja wiem, że cześć osób tutaj widziałaby Polskę w roli światowego Hollywoodu gier, ale na takie coś pracuje się latami.
Każdy z wymienionych developerów na tej liście z pewnością chciałby podzielić los CDP RED podbijając światowy rynek wielkim tytułem i zgarniając miliony, ale do tego po prostu trzeba ogromnych mocy przerobowych i gigantycznych nakładów finansowych, a większość polskich twórców to najczęściej małe studia, kilku bądź kilkunastu osobowe, a spora liczba gier na tej liście jest tworzona po prostu przez zapaleńców. Osobiście wolę zagrać w ciekawego indyka który wciągnie mnie innowacyjną mechaniką bądź zaskoczy klimatem, niż w coś ala Raven's Cry, gdzie twórcy porwali się z motyką na Słońce. Tak się właśnie kończy jak się nie ma budżetu i wspomnianych mocy przerobowych, a się chce robić własnego Wiedźmina... Znaj proporcjum mocium panie!
Propsy za złożony i szczegółowy przegląd, w którym nie pojechano po łebkach czyli po kilku najbardziej znanych studiach growych. Czy kogokolwiek brakuje?
Kogo brakuje? Wastelands Interactive, który dziś podejmuje kolejną próbę wydania gry niezabugowanej, technicznie stabilnej. Dotychczasowe próby ponoć wypadały słabo (znając opinie o nich postarałem się osobiście o tym nie przekonywać), ale może kiedyś im coś wypali. Ja im nawet kibicuję, bo to chyba jedyne w Polsce studio ukierunkowane na robienie strategii, a ten gatunek nad Wisłą nie jest przesadnie ceniony wśród gamedevu. Wymowne jest to, że większość gatunków gier ma/miała jakiegoś solidnego przedstawiciela z polskiego studia, natomiast strategie (te bardziej rozbudowane) tego się nie doczekały. Tą dzisiejszą premierą na steamie będzie Planar Conquest, który jak opis wskazuje ma być poprawioną wersją Worlds of Magic. Nie wierzę, żeby ta gra okazała się dobrze ocenianą, ale chciałbym się mylić. W solidnego 4Xa fantasy zawsze przyjemnie jest pograć.
No ja tam czekam na remake pierwszej części Wiedźmina i ewentualnie dwójki :P To by był kozak.