W rozMMOwie o strategiach sieciowych, czyli gdy sztuczna inteligencja nie daje rady
Temat trudny, bo gry strategiczne wymagają wielkich nakładów czasu. Sam zazwyczaj gralem w Europy Universalis z kumplami, ale to było dawno temu. Moim zdaniem najlepiej sprawdzają się strategie turowe, tacy Herosi dla przykładu. W liceum się ostro w nie zagrywałem ;D
Cywilizacja V. Odpalony pitboss 24h na dobę. Jeśli wszyscy się akurat zbiorą to lecimy z turami do oporu, a jak nie to każdy popycha turę w wolnej chwili. Nie rozumiem czemu inne gry strategiczne praktycznie nie posiadają opcji dedykowanego serwera.
Dzisiaj wielu deweloperów faktycznie unika serwerów dedykowanych. Przyczyną oczywiście piractwo.
Powiem tak przyczyną wypadków drogowych jest istnienie samochodów... Żyjemy w erze tasiemców. W interesie producentów i wydawców jest, aby dany tytuł nie żył zbyt długo. To dlatego producenci nie udostępniają narzędzi moderskich, starają się utrudnić/uniemożliwić modowanie ich gier. Strategie, to nie FPS'y, nie ma raczej mowy, żeby powstała sytuacja podobna do CS'a 1.6, gdzie liczba pirackich serwerów była ogromna.
CoH.
A tak to codziennie MMORTS - erepublik. Ale z racji tego, że upada to pracuje z przyjacielem nad nowym projektem.
przykład Stellaris jak narazie si jest taka se ale po patchach i dlc dużych płatnych dodatkach za dwa lata może być najlepszy 4x grand strategy, moim zdaniem przebije master of orion ten od wargaming dodatkowo scena moderska jest bardzo mocna chcecie zobaczyć co było jakby Asari z Mass Efect spokatły Voklan ze Star Terk i Vadera to mody wam to umożliwią w tej grze.