GeForce GTX 1080 zapowiedziany – nowy potężny układ Nvidii
Wielu narzeka na rosnące ceny kart graficznych. Poniżej ceny premierowe na przykładzie modeli x70 ale to samo można odnieść do procesorów, gier itd. Ja tu nie widzę tendencji wzrostowej a to, że u nas złoty jest coraz słabszy a zarobki bez zmian to dziękujmy tym na wiejskiej.
GTX 285 cena $399
GTX 470 cena $349
GTX 570 cena $349
GTX 670 cena $399
GTX 770 cena $399
GTX 970 cena $329
GTX 1070 cena $379
2008 rok 1$ = 2.2PLN
2016 rok 1$ = 3.9PLN
I ile beda kosztowac? 5000?
GTX 1080 kosztuje mniej więcej tyle samo co GTX 980 - $600, a 1070 tyle camo co 970 - $380.
Trzeba poczekać na jakieś zewnętrzne benchmarki, ale zmiana 970 na 1080 kusi... Bardzo też cieszą zapowiedzi wyższej wydajności w VR.
Jeśli sugerowana wydajność będzie w "real life" analogiczna do tego co prezentują benchmarki, mamy do czynienia z dość konkretnym przeskokiem wydajnościowym.
Zakładając że za kilka miesięcy GTX 1070 spadnie do ok. 1500zł, będzie ekstremalnie atrakcyjnym wyborem w segmencie mid-high range.
Do tego gdzieś tam do roku pewnie wypuszczą 1060 za niecałe 1000zł z wydajnością analogiczną do GTX980 (tutaj ofc. wróżę z fusów), wygląda na to że nareszcie wymiana dziadka GTX670 będzie naprawdę sensowna :)
Ciekawe kiedy zapowiedzą1060 ,ktoś ma jakiś pomysł ?
Teraz tylko poczekać na pierwsze benchmarki i jeżeli GTX 1070 okaże się tak niesamowicie wydajny, to stosunek ceny do wydajność może spowodować że mój GTX 970 odejdzie na zasłużoną emeryturę.
I dobrze że jest szansa na kolejny dobry przyrost, ale to jak dobre karty będą ostatecznie będzie zależeć od możliwości ich OC, dla przypomnienia z 970, TX można obecnie wydobyć ponad 40% mocy więcej co dobrze przekłada się na wydajność. TX obecnie ma całkowitą dominację, czekam na następcę :) Bo 1080 zastępuje jedynie 980.
tak ja czekam na następcę Titana X, 1080 zastępuje 980, nowy Titan ma być o wiele wydajniejszy od 1080 ponieważ ma być lekko uciętym quadro i bez tak dużej mocy przy obliczeniach w podwójnej precyzji.
Poza tym jest test wydajnościowo poglądowy na stronie Nvidii i wchodzi na to że dominacja jest na VR 1080 jest szybsza o ok. 60-70% od 980, czyli zapewne będzie niewiele szybsza od 980TI, kwestia oczywiście jeszcze OC obu kart i możliwości OC
Zastępuje 980ti, a nie 980. Do tego ma 8gb czyli wyeliminowali największą bolączkę 980ti, czyli w praktyce zastępuje tx.
Tak na rozsądek, bo sama nv twierdzi, że 1070 mocniejsze od tx...
kaszanka9 - oczywiście że nie zastępuje 980TI (TI - Titanium series), po premierze Titan Pascal przyjdzie pora na pociętego 1080Ti.
Alex skoro 1070 zastępuje Titana to 1080 go zjada. !080 ma być lepsze niż 980sli czyli mocniejsze niż 980ti i Titan X
Imrahil8888 - nie zastępuje TX, ma być wydajniejszy albo podobnie wydajny, 1070 zastępuje 970, 1080 zastępuje 980, na następcę TX i 980TI trzeba poczekać bo to będą chipy z innymi oznaczeniami z lini quadro. 970 miała także podobną wydajność do pierwszego Titana.
Miałem na myśli właśnie lepszą wydajność. Do tego widać, że 1080 będzie o wiele wydajniejszy, ale tylko w VR.
Czekam na AMD bo monopol nikomu nie służy.
Teraz tylko Arctic Islands od AMD musi być konkurencyjne to jest szansa że cany kart znacznie spadną. Chociaż oni najpierw mieli wejść na rynek mid range więc mogą nie być zagrożeniem dla 1070 ( w sumie wszystko zależy od tego jak AMD definiuje mid range)
GTX 1080p
Nie dawno zakupiłem 980tke, coś czuje że za pół roku nie odpale nawet jedną niskodetalową grę na chociaż high.
Nvidia twierdzi że moc Titana X będzie miał...
GTX 1070!
https://twitter.com/nvidia/status/728773098661543936/photo/1
Ciekawe co zaprezentuje AMD
Jedno fundamentalne pytanie, ciekawe ile ta karta 1070\ 1080 GTX będzie pobierała prądu?
Pozdrawiam,
Kussi
Jeśli to wszystko prawda to obecna cena 970 będzie musiała się drastycznie obniżyć, bo po co komu będzie potrzebna 970 jeśli będzie lepsza 1070. Bardzo ciekawe jest czy wprowadzenie nowych kart znacząco przetasuje ceny kart zarówno Nvidii jak i konkurencji.
Albo 970 znikną bardzo szybko z rynku - tak było z 770/780 po premerze 970/980.
970, 980 i 980ti juz jakis czas nie sa produkowane. Obecnie trwa czyszczenie magazynow.
Oby to była prawda, ale i tak czekam na 1080 TI :) Ale tez poczekam na odpowiedz amd XD
Używki, panie. Ludzie juz wystawiają 970 za 1200zl a po premierze pascali(o ile testy wydajności się potwierdzą) pewnie za jeszcze mniej. To samo się tyczy 980 i 980Ti.
Wreszcie jakieś nowe karty. Jeżeli w niezależnych testach wyniki będą zbliżone do tych, które podaje Nvidia, to - przy tych cenach - będzie rewelacyjnie.
Hm mam nadzieje ze wszystkie obietnice nvidia dotrzyma , jesli tak to bez xzastanowienia wymienie 970 Na 1070!
Ja czekam aż przejdę Doom'a i wtedy wystawiam 970 bo nie będę mógł znieść, że karta którą kupiłem 2 miechy temu straci o połowę na wartosci, poza tym 3,5 vram to juz za malo.
Mirror's Edge najwyzej ogra sie na PS4. Dalej już nie ma nic wiec mozna czekac na dobrą kartę w dobrej cenie ;)
Deus dopiero w sierpniu
Ja to samo :P W zeszłym miesiącu zakupiłem 970..
Tylko weź teraz sprzedaj i przez miesiąc kompa nie rusze.
A jak będe czekał do premiery 1070 to 970 stanieje o 1/3.
pierw to poczekajcie na wyniki testów:) bo sie moze okazac ze wydajnoc moze nie byc tak wysoka jak zapowiadaja;)
Sam tez mam gtx 970 i nie narzekam :) ale jestem zainteresowany nowymi grafikami ale poczekam tez na to co AMD pokaże :)
1.W Polsce karty kosztować będą prawdopodobnie drożej niż kwota podawana w artykule.
2. Dopóki deweloperzy nie będą stosować downgrading grafiki, tak aby była porównywalna z PS4, to zakup super nowoczesnej karty graficznej nie ma sensu !!!!
NVIDIA mogła już dawno wypuścić super kartę graficzną, ALE CO Z TEGO !!! Jak grafika w grach jest rodem z 2012 roku.
Po co Ci super karta TERAZ, jak na razie grafika w grach jest niemal identyczna jak na starym PS4 !!!!, jedynie jest więcej klatek, ale i tak jak pojawia się opcja jakiegoś MODA grafiki, to ludzie kosztem zmniejszenia klatek poprawiają grafikę, każdy chce lepszej grafiki, nawet kosztem mniej FPS.
Po co komu karta graficzna, żeby grać wiedźmina na ultra z 150 klatek na sekundę albo i więcej. Tak naprawdę tego nie rozróżnisz od 60 klatek na sekundę.
Wiedźmin czy The Devision, już w 2013 roku na targach E3 wyglądały świetnie, ale wykonawcy byli zmuszeni obniżyć grafikę, aby to poszło również na słabsze konsole PS4 i XB1.
Eksperci obawiają się, że jeżeli grafika pomiędzy PS4 a PC będzie się mocno różniła, to posiadacze konsol przestaną kupować gry!!! *(gracze to takie dorosłe dzieci, obrażalskie, takie są fakty!)
Rynek PS4 i XBOX1 jest ogromny, a dodatkowo kupuje oryginalne gry.
Jeżeli znacząco gorsza grafika na konsole zniechęci graczy do kupowana produktów (gier) to wydawcy na tym stracą !!! – ogromne pieniądze, może nawet będą większe koszty niż zyski !
Na tych kartach graficznych z 2016 roku, można by było zrobić gry, które wyglądałyby lepiej niż gry na targach E3 z 2013 roku(typu wiedźmin, watch dogs czy Devision), ale takie gry na konsole PS4 i XB1 śmigałyby na ULTRA LOW i nawet nie na Full HD, a to by mocno zniechęciło posiadaczy konsol do zakupu tej gry!!!
A na to wydawcy gier nie mogą sobie pozwolić, i wymuszają aby grafika była jak z 2012/2013 roku.
Zawsze jest coś kosztem czegoś.
Kup monitor 144hz uruchom wiedzmina 3 w 150FPS pograj z 2 dni potem zlimituj FPS do 60FPS pograj 10minut i wróć do tego artykułu i napisz jak wrażenia zamiast pisać bzdury.
Ale pitolenie, na pewno grafika nie stanęła w 2012 roku to raz.
Dwa, jakiekolwiek graficznie gry wychodzą to i tak z roku na rok mają coraz większe wymagania
To powiedz, czy grafika z gry np. z CRYSIS 3, która jest z przełomu 2012/2013 tak bardzo różni się od tych nowych, jeżeli tak to np.: jakich wymień ?
Jakie gry twoim zdaniem tak bardzo się poprawiły graficznie od tego czasu, taki przeskok !?
Powiem Ci, żadna.
Pozdrawiam.
A Pan wwad, chyba ma za dużo Midichlorianów ?
Może powinieneś się udać do Zakonu Jedi ?
Nie wiem co Ci sprzedawca w sklepie nagadał, abyś kupił nowy monitor i inne gadżety, ale powiem że cię chyba zrobił jak małego ? - bez urazy
Ale marketingowe tricki nie zawsze są prawdziwe.
Co ty widzisz za różnicę pomiędzy 150 a 60 klatek ?
Nie, ten efekt to placebo.
Nic nie rozróżnisz, ludzie oko tego nie widzi.
[link]
http://tvgry.pl/?ID=4707
Chyba, że to sprawka za dużej ilości Midichlorianów.
*Midichloriany.
Wiedźmin czy The Devision, już w 2013 roku na targach E3 wyglądały świetnie, ale wykonawcy byli zmuszeni obniżyć grafikę, aby to poszło również na słabsze konsole PS4 i XB1.
To raczej obniżyliby grafikę tak, by ta w najsłabszej wersji poszła na nowych konsolach. Mówiąc wprost: wwaliliby tam grafikę LOW, a nie HIGH.
GTX 1070 mocniejszy od Titana X ?! A ja kupując GTX 970 myślałem, że to będzie karta na lata, a tutaj taki przeskok mocy.
Trzeba też będzie wziąć po uwagę cenę tej karty - za referenta 379$, czyli w złotówkach z VATem ok. 1800zł, ale znając życie będzie to pewnie 2000zł. Jeśli karta faktycznie będzie wydajniejsza od Titana X to mamy prawdziwy przełom.
Nic sie nie zmieniło, GTX 970 myśle będzie dawał rade przed jeszcze 3 lata :)
Ja mam moją 750Ti Palitu i nie potrzebuje więcej na chwile obecną, co z tego że nie będę miał 60 fps w wiedzminie 3 na uber. Jak mam na wysokich, a różnicy w grafice większej nie ma :) Niemniej kiedyś, gdy VR stanie się dostępne dla większości, co nie stanie się szybko. Pomyślę nad takimi potworami o moim zdaniem zbędnej mocy.
Dobry żarcik. :V Chcesz mi powiedzieć, że masz GTX 750 Ti i masz wszystkie ustawienia na Wysokich, 1080p i 60 fps? xD Miałem nie tak dawno laptopa z GTX 860M, który jest porównywalny a zazwyczaj nieco lepszy od 750 Ti - grałem raczej na średnich (+ parę efektów, i chyba Tekstury na wysokich), i w mieście było 25-28 fps....
Dokładnie tak. I5-4460. 8gb ramu Palit dual storm x 750ti i wiedźmin 3 chodzi na wysokich w 60 fps. W novigradzie bodajże 40-60. Dla kogoś komu rodzice kupili może się to wydawać nieprawdopodobne. Ale ja sam na ten komputer zarobiłem i tak po prostu jest. Rozdziałka 1920x1080.
Mam nadzieję że 1060 będą do kupienia najpóźniej w sierpniu tego roku.
Od dłuższego czasu zastanawiałem się nad zmianą mojej 770 na 970. Teraz ceny 970 powinny spaść a to wciąż bardzo dobra karta i z pewnoscią jakiś czas mi posłuży.
czemu w artykule nie ms słowa o nadchodzącej nowej generacji GPU od AMD - Polaris? AMD ma sporą szansę prześcignąć Nvidie, szczególnie w DX12 - nadal nie wiadomo, czy Pascal wspiera Async Compute. Pozdrawiam:)
Hmm jeżeli Nvidia odrobiła lekcje i async compute będzie wspierany to AMD będzie mieć poważne kłopoty.....
Bo artykuł jest o Gtx 1080 , 1070 pisanie o Polaris byłoby tylko gdybaniem , więc kiedy wyjdzie Polaris będą mieli do czego porównać a w tej chwili mogą tylko porównać do zeszłej generacji kart . Poczekamy zobaczymy ale jeśli to wszystko będzie tak jak mówią to AMD może tylko powalczyć z niższymi segmentami Nvidi
Jak dobrze, że nie kupiłem GTX 970 i zdecydowałem czekać na ten okazję. :D
Ale... GTX 1070 mocniejszy od Titana X? O ja... Aha, jasne... Gdzieś musi być jakiś haczyk tak jak 3,5 GB i "słabszy" 0,5 GB od GTX 970. Poczekam, aż testerzy od Benchmark i PurePC sprawdzą, ile jest w tym prawdy. Czas pokaże prawdę.
Nie zdziwię się, jeśli NVIDIA ma umowę z MS i ten GTX 1xxx będzie działał tylko na Windows 10 i DirectX 12. Żartuję. ;P
Mam tylko nadzieję, że GTX 1xxx będzie obsługiwać PCI-E 3.0. Bo jeśli nie, to znowu będzie wymiana płyta główna i procesor. :P
Mi jakiś tydzień temu padł GF 770 GTX. Chciałem pójść do sklepu po 980Ti, ale sobie pomyślałem: poczekam! Jak widać opłaciło się poczekać!
Nom.
tak niektórzy piszą o 970 jakby to był szmelc mający już z 6 lat, wyluzujcie :P
Prawdopodobnie te GTX 1xxx mają być dopiero za rok, ale za sprawą DirectX 12 i "przewagi" AMD zmusiło NVIDIA do podjęcia taki kroku, aby nadal pozostać "król" na rynku.
narazie to mi brakuje gier a nie wydajnoscil.....
dopóki nie będzie chociaz 60 fps w 4K to nie widze zadnej wiekszego skoku w technologii
No w końcu znana jest data premiery, czekamy kasa już gotowa na GTX 1080 :).
Kupię 980Ti za 1800zł !!! I tak robię wam przysługę, bo zyskujecie 300zł i macie wydajniejszego GTX'a 1070. Zastanówcie się nad tym, bo po premierze Pascali nawet za 1500 nie sprzedacie 980Ti a TX'a to już nikt na świecie nie kupi ;)
Na razie z przecieków testów azjia jest nieźle ale na pewno nie tak jak na slajdach karta 1080 bez OC jest czasem szybsza od 980TI ref, ma duże takty na Core + dużą przepustowość czyli przy 4K będzie jeszcze szybciej. Raczej ten kto ma 980TI nie będzie miał potrzeby zmiany. I nie prawdą jest kaszanka że bolączką 980TI było 6GB do 1080p/1440p 6GB było wystarczające do 4K i 1080/980TI to karty na 30-35 fpsów. Zastanawiająca za to jest b. duża przewaga po stronie VR co na chwilę obecną nie da się uzasadnić, chyba ze majstrowano przy sterownikach, wydajność w grach i VR powinna być proporcjonalna.
adi123321- ja mam 60+ fps w 4K od końca 2013 roku, więc nie za bardzo wiem o czym mówisz :)
Sir Xan - nieprawda premiera NV Pascal była zapowiedziana na QII'16 od jakiegoś roku, QIII/QIV'16 dla serii Titan
mateo91g - to nie jest żadne przeskok mocy kiedy miałem Titana wydanie pierwsze na rynku były 680 i 7970 wtedy Titan dominował jak wyszły 780Ti wtedy Titan był na równi z 780TI które było wydajnościowo na podobnym poziomie co 970, czyli pierwszy Titan ~ 970, teraz jest TX i 1070 więc jeśli będzie podobna proporcja wydajności to wszystko się zgadza, dostaniemy świetne karty, tylko że porównanie do TX to jest chwyt marketingowy, bo za 3 miesiące wyjdzie Titan na Pascalu który będzie prawdopodobnie (specyfikacja) ok. 2x szybszy od 1080.
Walić te wasze karty graficzne i gry, zostanę przy mojej ekstazie i lsd. Bo sam nie wiem co bardziej szkodzi, ale wiem co nie zaszkodzi mojemu portfelowi.
Ugh. Jeśli niecałe trzy miesiące temu kupiłem 970, to najlepszym pomysłem byłoby sprzedanie jej i dołożenie reszty do 1070 (jeśli testy nie wykryją jakichś większych z nią problemów), tak?
Ja zostanę przy swoim gtx980ti, nie ma sensu kupować nieco mocniejszej karty dla gier które mają zastój a zawyżanie wymagań będzie normą przez kilka następnych lat. Dzisiaj nówkę 980ti kupimy za 2k od MSI a niecałe pół roku temu było 3k a najciekawiej wypada 970 która na allegro cena 1,5k.
Przecież Uncharted 4 jest eksluzywny PS4 i raczej nie będzie na PC przez długi czas. Chyba że masz na myśli przyszły emulator PS4. :P
Jesli PS4 zostanie złamany, nie będzie potrzebny żaden emulator, gdyż ma on podzespoły pecetowe ;)
GTX 1070 rysuje sie na wiekszy hit niz 970. Moze nie od razu po premierze ale we wrzesniu biere a moja 970 leci do zyda.
A ja cały czas jadę na GTX 580 i nie narzekam. Może superprodukcje odpalam na medium ale i tak wyglądają świetnie.
Już się upewniłem, że GTX 1080 i GTX 1070 nadal będzie obsługiwać PCI-E 3.0. Bardzo cieszy mnie ten fakt, że nie muszę wymienić płyta główna i procesor. :D
A znasz nowsze PCI-E niż 3.0 ? Lol. Mało tego, nawet świat nie słyszał, ze ma powstać nowsze :P
@Hydro2 -> A nie słyszałeś o PCI-E 4.0 lub NVIDIA NVLink? Po prostu wolałem się upewnić. :P
Jestem ciekaw czy cpu nie będzie ograniczać tej karty. I jaki będzie realnie większy procent wydajności w grach. Wszystko okaże się po testach teraz nie ma co się napalac.
Ja tam kupiłem sobie lapka teraz z gtx 960 i mi wystarczy no i mam ps4 też i jestem zadowolony :) Dodatego do wowa będzie śmigał :D
Ja tam czekam na obniżenie ceny 980ti. Jeśli spadnie do ~ 2000zł to bior w ciemno ;D
Tylko po co, skoro za sporo (500zł ?) mniej będziesz miał wydajniejszego GTX'a 1070 ? :P
Hydro- zobaczymy jak będzie stał 980ti po premierze. 1070 byłby ciekawy ale mam obawy co do "świeżych" kart a dokładnie do sterowników .
Srekal sprzedaje za 2k 980ti. Ja czekam aż będzie za 1800
Tak czytam po tym wątku, ze co drugi planuje wymianę na niwe karty. Nic tylko sie cieszyć ze nam sie tak społeczeństwo bogaci :)
Karta to generalnie inwestycja na dłuży czas, tymbardziej w dobie braku zwiększenia wymagań gier, a nie ma lepszego czasu na kupno karty niż premiera nowego modelu.
Tak.... Ja na swojej GTX760 pobujam się jeszcze długo. Niestety są pilniejsze zakupy, choć mój syn już sobie zęby na nią ostrzy ;) . Ale słyszałem ciekawą sentencję - "Nie ten biedny,kto mało ma - lecz ten, kto dużo potrzebuje" :) . Reasumując, kto ma gruby portfel - nic tylko brać :) (Bez sarkazmu i zawiści)
Wszyscy planują wymianę karty, której cena u nas będzie dobijała 2000zł z aktualnym kursem dolara i podatkami. Już wolałbym kupić konsolę prawdopodobnie.
Uwierz mi, nie wolałbyś. Wiem, bo mam niezłego PC i PS4, na konsoli nie za bardzo jest w co grać poza PES, a reszta gier nudzi po pół godziny.
Miałem PS3, miałem PS4, teraz jestem szczęśliwym posiadaczem GTX 980 i monitora 144Hz. Powiem krótko: nie ma porównania.
Rozumiem zakup nowej karty jeśli ktoś potrzebuje jej do pracy, ale do gier? Współczuje ludziom, którzy koniecznie muszą mieć 60 fps i ultra grafę by dobrze się bawić w grach. Ja pozostanę przy swoim PS4 za 1100 zł :D
Widziałeś kiedyś by ktoś zmieniał GPU do pracy ? Z tego co wiem, to do pracy zmienić można procka, ram, mobo, dysk, a nawet zasilacz, ale pierwsze słyszę, by ktoś zmieniał do pracy GPU, chyba, że masz na myśli Quadro, ale to już nie do końca GPU takie jak myślisz ;)
Współczuję ludziom którzy muszą na nową konsole wydawać 1100 złotych. Rozumiem do pracy ale do gier? Ja pozostanę przy swojej ruskiej grze w "jajeczka" za 200 zł.
Albo nawet przy planszowej grze w "Chińczyka" za 20 zł.
To oczywiście była ironia. jakby ktoś nie załapał...
Zrozumiałbyś ludzi, którzy chcą mieć 120 FPS i więcej gdybyś zobaczył grę, która chodzi z taką prędkością na monitorze 120Hz... Płynność rozgrywki powala na kolana a porównanie do PS4 nie ma wtedy sensu...
Kurcze no, mam nienajgorzej platny zawod, ale nie wiem jakim pogwizdem bym musial byc, zeby kupowac karte za wiecej niz 1000 zl? To i tak ogromna cena. Pamietam czasy 2009, gdy kupilem cala bude z radeonem hd4850, lacznie wszystko za 1500zl. Wystarczylo na kilka lat komfortowego grania. Teraz kupuje sie sama karte za 1500 i okazuje sie ze co? Nawet nie uciagnie niektorych gier na max detalach :D A gdzie tu mowa o 4k? Z czym do ludu. To jest efekt braku konkurencji, ati sie stoczylo, wydaje same gnioty, a nvidia tak zmanipulowala rynek, ze teraz 1500 za karte(!!!) to rzecz 'normalna'. To samo zreszta sie dzieje z intelem i procesorami, tez amd spier...lilo sprawe na calej lini, i teraz 900 zl za procek to budzetowka, haha co za czasy
Dziekuje, poczekam.
Przecież nie od dziś wiadomo, że większość ludzi patrzy w kategoriach cena/jakość, inni nie mają po prostu na co wydawać kasy. ;)
Karty, to się kupuje za 600-800, żeby grać komfortowo, taka za 2000, to już wymaga wymiany połowy podzespołów. Tak jak z rowerem, kupisz sobie XO i RS-1 i na aluminiowej ramie i tak tego nie wykorzystasz.
Może zamiast szukać teorii spiskowych, zastanów się po prostu, jak zmieniły się wymagania na przestrzeni lat?
Kiedyś grało się w niskich rozdzielczościach, obecnie monitory full hd to standard, co już samo w sobie powoduje dwu albo i czterokrotny wzrost zapotrzebowania na moc. Ile kosztowały kiedyś karty potrzebne do grania w full hd na max detalach? Niewiele mniej, tylko mało kto tego wymagał jako "oczywistości".
Idąc dalej, kiedyś mówiło się, że 25 kl/s to już pełnia szczęścia i płynna gra, później wzrosło do 30, a obecnie najchętniej gralibyśmy w stałych 60 klatkach. To znów sobie odpowiedz, jaki jest wzrost potrzebnej mocy? Kolejne razy dwa...
Już wychodzi na to, że komfort grania, jakiego obecnie oczekujemy, wymaga wielokrotnie wyższej mocy obliczeniowej. A przecież same wymagania gry też rosną, bo wszystko 3D, bo złożoność obiektów, otwarte światy, cieniowania itp. bo coraz więcej bajerów typu teselacja, realistyczne włosy i tak można wymieniać. I oczekujesz że cały ten wzrost zostanie obsłużony przez karty z niskiego segmentu?
Powiem tak, nie ma tu żadnego spisku. Możesz sobie kupić kartę za 400-500 zł i nadal grać w nowe produkcje w śr. 25 kl/s, rozdzielczości 1280x1024 i na wysokich ustawieniach (bez uber bajerów), tak jak parę lat temu wstecz. Ale jeśli chcesz jednak wyższych standardów, to za tę dodatkową moc trzeba niestety zapłacić.
A no właśnie i jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, o której inni wspomnieli, a ja zapomniałem. Kurs dolara, obecnie prawie dwukrotnie wyższy i masz już różnicę między 1500, a 700-800 zł.
Zgadzam się z tym co napisał Guybrush Threepwood. Wickywoo musisz przede wszystkim wziąć pod uwagę różnice kursowe. To nie jest problem np. Intela, że dolar kosztuje prawie 4 zł. Oni wyceniają w dolarach i w dolarach sprzedają. A to że polski złoty od kilku ładnych lat jest śmieciową walutą (w maju 2008 roku dolar kosztował 2,20 zł - piękny kurs, nie?) to dla zachodnich firm nie ma znaczenia.
Tutaj winny jest w dużej mierze mocny dolar względem złotówy. Jakby dolar był po starej cenie, tj. w okolicy 3 zł, to taki 970 byłby w cenie około 1000, a tak jest po 1500. Na to nie masz wpływu. Po kursie 2,2 to jeszcze tańszy, bo pewnie około 700 zł.
Takie karty będą montowane w kompach za 10 klocków :) Ale o tym nikt nie pamięta.
Sethlan-L-wickywoo--> Jeden kupi kartę za 1,5/2 tys drugi alufelgi za 4/5 tys, a trzeci smartfona za 2/3tys itp itd , ktoś zarabia to wydaje kasę na swoje hobby nie zależnie jakie by było ono dla innych głupie i niezrozumiałe, takie to materiale życie..........
PS: Jak ktoś zmienia stary sprzęt na nowy to zawsze zapłaci mniej, tylko trzeba robić to z głową , mam nadzieje jednak ze tym razem zobaczymy jakiś pazur od AMD , wtedy może konkurencja spowoduje spadek cen który zadowoli wszystkich
Widzę, że juz pojawili się pierwsi mentorzy życia z tekstami w stylu: "2k za kartę, pojebało was?" Ja jakoś nie widzę problemu, jak ktoś wydaje grubą forsę na swoje hobby. Ale ja się nauczyłem nie zaglądać innym w portfel. Wielu, widzę dalej ma z tym problem. Ale zgadzam się. Nigdy w życiu nie dałbym za kartę tylko do gier więcej niż 1,5 kafla. Do pracy i gier tak.
A ja się nie podniecam.Karta zapewne będzie świetna,jednak dla graczy z zasobnym portfelem.Mam MSI 970 Gaming i jestem bardzo zadowolony.To karta jest wciąż najbardziej popularna pod względem osiągów i ceny,tak więc dla gracza ze średnio zasobnym portfelem-idealna.Po co wywalać kasę,skoro można mieć coś za niewielką cenę i najnowsze pozycje odpalą bez problemu?Ja pdochodzę do tematu na luzie.
Nie ma co się spieszyć z kupnem :-)
Wymieniać nie mam zamiaru. Chyba, że wymagani podskoczą, to nie będzie problemu. 2-3k na kartę to nie problem, gorzej czy będzie sens.
Po słabym multi liczyłem na dobry singiel a okazuje się że jest gorszy od multi ehh teraz to już nikt nie umie robić gier
GTX 960 jeszcze mi posłuży :-)
Mi też, mam go od pół roku i jestem zadowolony
2 czy 4 GB ? :-)
troszke
4GB
A więc wasze hobby to gry, czy kupowanie zbędnego sprzętu do komputera? Za połowę tej ceny można kupić sobie konsolę, za połowę tej ceny można kupić i tak przyzwoitą kartę graficzną - która okaże się jednak bezużyteczna, bo twórcy gier będą napędzali rynek sprzedaży kart swoimi słabo zoptymalizowanymi bublami. Ale warto pogłębiać monopol NV, bo tu nie chodzi o nową kartę - tu chodzi cenę. GTX970 zapowiadał się jako zbawienie i karta na lata, a tu po 2, "Zieloni" zmuszają konsumenta do wymiany, bo inaczej będzie on w tyle. To wygląda bardziej jak szantaż, a nie rozwój. Cena monopolu oczywiście. Istnieje jakaś granica, przy której powiecie stop? Z każdym rokiem koszt kolejnych komponentów do komputera jest coraz większy - 2 lata temu było to jakieś 1500zł, teraz wywindowało do 2000zł, za kolejne 2 lata pojawią się następne modele za 2500zł. PC staje się coraz mniej opłacalną "inwestycją".
kupowanie sprzętu, posiadanie czegoś z najwyższej półki a jak spadnie niżej to wymiana na coś nowszego
Jeśli ktoś ma hobby, które polega na kolekcjonowaniu takiego sprzętu, to niech ma, ale jeśli ktoś decyduje się na taki zakup pod kątem gier... Nie zmienia to faktu, że jako przeciętny konsument powoli nie mam czego szukać na rynku PCtów - za kolejne 2 lata bardziej oczywistym wyborem prawdopodobnie stanie się kupno konsoli i jakiegoś drobnego komputera, do internetu, ewentualnie rzadkich exów w stylu kolejnej odsłony Total War, czy coś - te gry zazwyczaj nie są zrobione z wodotrysków.
Ale ktoś cie zmusza do kupna? Masz przystawiony pistolet do skroni, że mówisz o szantażu?
Tak, ceny idą w górę, ale tak samo wynagrodzenia. Kosnola ci wystarcza? To kupuj, nikt ci tego nie broni ale jak ktoś chce sobie kupić topową kartę to niech też ma taką możliwość.
Nowa seria otwiera w końcu drzwi do 1440p a może i 4k w cenie o wiele niższej niż jeszcze rok temu.
Nie zdziwię się jak większość osób które zakupi 1080 posiada już na stanie konsole a nawet i dwie, ten temat idealnie pasuje pod ostatnie ploty o odświeżonym PS4 i komentarzach jako to większość graczy konsolowych godzi się na kupowanie co 2/3 lata podkręconej konsoli w cenie nowe dzięki której będą mieć sprzęt który będzie w standardzie obsługiwać 60 klatek, ale oczywiście tutaj problemu nie ma bo wiadomo "Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia", jestem ciekaw ile osób tutaj co tak negatywnie wypowiadają się na zakup karty za 1,5/2 tys pobiegnie po nowy/odświeżony sprzęt od sony za równowartość nowej konsoli
Czyzby znow zagladanie do portfela innym?
Nigdzie nie ma zakazu kupowania produktow AMD.
Przykład wlasny: zmiana platformy raz na 4 lata 3000zl, zmiana grafiki raz na 2 lata 2000zl. Reszta(monitory/klawiatury/dyski/myszy)1000zl rok. Ceny orientacyjne, możliwe ze ciut zawyżone.
Koszt miesieczny 230zl brutto + gry.
Imo dla doroslej pracującej osoby ekstremalnie tanie "hobby". Pozwole sobie nie podawac szczegolow ile można wydac na np. jazde na nartach, gre w tenisa, czy chociażby na fajki:D
Ja mam kartę kupioną w 2012r. Nie pamiętam kiedy Ati HD6870 miał premierę. W dużą częśc rzeczy nadal gram na najwyższych ustawieniach. Jest coraz wiecej gier gdzie trzeba zaniżac mniej lub wiecej rzeczy- Crysis 3, Wiesiek3, seria Metro.
Obecny postęp niewiele ma wspólnego z tym sprzed 15lat. Bajki o konieczności kupowania co chwile nowych kart można włozyć miedzy bajki.
Imo dla doroslej pracującej osoby ekstremalnie tanie "hobby"
Widać że chyba nie pracujesz skoro tak uważasz.
A słyszałeś o czymś takim jak inflacja? Poza tym to co napisałeś mija się z prawdą, tylko w nieliczne tytuły nie da się grać dziś na kartach sprzed kilku lat (jak moja 560ti), za jakiś czas wydam na nową kartę, trochę ramu i dysk ssd (bo nadal nie mam :D) i znowu spokój na lata...
@Sethlan masz rację tym bardziej że ceny gier na PC sięgają pomału cen wersji konsolowych z tym że te drugie można sprzedać po jakimś czasie z mała stratą a na PC zostaje nam przypisane na stałe. Ciężko teraz stwierdzić czy to wina DENUVO bo np taki DS III go nie posiada a cena w dniu premiery jest bardzo wysoka. Teraz to będzie normą płacić za grę 200 zł, później skoczy na 250.
Nowe karty oznaczają obniżkę cen starych modeli - i to zapewne będzie musiała być znaczna obniżka. Ile będzie musiał kosztować gtx980 żeby być konkurencyjny do 1070, a ile teraz kosztuje - a gtx970?. Niekoniecznie trzeba kupować nowe modele, jak ktoś nie chce. Poza tym nigdy nie było tak, że pojawiały się najmocniejsze wersje i potem już nic - teraz też można kupić kartę za 2500 ale i za 500 zł całkiem przyzwoitą. Średniej klasy PC to zawsze był wydatek 2000-2500 zł.
To dobrze, że pojawiają się nowe karty które (w zapowiedziach) mają taki spory skok wydajności a nie "nawet o aż 15% szybszy".
Nie wiem w jakiej żyjecie czasoprzestrzeni i ile robiliście zakupów części do komputera, nie ma czegoś takiego jak obniżka starych modeli, one po prostu znikną z rynku i zostanie możliwość zakupu używek, co nie każdy preferuje. Więc jak ktoś liczy że kupi za jakiś czas 970 za 500 w sklepie to się mocno zdziwi.
Poza tym z przecieków pascal wygląda jak zminiaturyzowany maxwell, prawdopodobnie właściwy chip trafi do Titana i 1080Ti.
Henrar - faktycznie przejrzałem już całą specyfikacje, niezły zabieg w sumie trick, a na slajdach da się już pokazać wydajność +200% :)
Czy warto będzie zmienić 970 na 1070 - na pewno jeśli ktoś chce mieć więcej mocy + oczywiście sensowną ilość v.ram, czy warto będzie zmienić 980Ti na 1080 to raczej będzie już tylko podyktowane tym czy będziemy bawić się w VR, jeśli nie to sensu będzie wątpliwy.
Testy właściwe za ok. 10 dni wtedy dokładnie oceni się wydajność, tylko warto też pamiętać że karty dostarcza NV i rodzaj i metodologia testów będzie z góry przyjęta.
Zgodzę się z Tobą tylko z tym wycofaniem różnie bywa, jak pojawił się GTX 970 i 980 to na rynku dalej można było kupić gtx780 z porównywalną ceną do 970 co dla mnie było absurdem. Jeszcze jakaś tam była lekko podkręcona wersja gtxa780 za 1800 zł na allegro a i tak była słabsza od gtxa970 za 1500.
Ogólnie bym się zgodził co do zniknięcia starych kart, jednak wydaje mi się że tym razem może być inaczej(zakładając, że te wykresy to nie jest totalna bujda), jeśli 10xx miałyby faktycznie znacznie zamiatać stare karty, do tego faktycznie będą tańsze(przeliczając 1:1 $:Euro to i tak wychodzi 449 euro za 1070 czyli przy obecnym kursie to jest 2000, dobijmy z ceną do 2500 to i tak o niebo taniej niż titan, a podobno 1070 ma być szybsze od titana), to sklepy będą musiały spuścić przynajmniej trochę z ceny, żeby im stare karty nie zostały na wieki w magazynach.
Pomimo, że jestem wręcz fanboyem zielonych, to nie wieżę, że te karty będą aż tak mocne w takich cenach.
@demon92
Jeśli twoje wyliczenia są poprawne to ceny starych kart nawet nie drgną. 1070 ma być lepsze od Titana X ale tylko w VR. Po prostu karty zostaną przy tym samych cenach aż skończy się ich zapas, później dostaniemy ewentualną obniżkę serii 10xx. Najlepszym impulsem do obniżenia cen dla Nvidii byłby duży sukces Polarisów od AMD. Jeżeli ich seria mid range oferowałaby wysoką wydajność przy rozsądnej cenie to nawet mimo tego że najprawdopodobniej nie będzie bezpośrednią konkurecją dla GTX 1070 może znacząco wpłynąć na jego cenę.
Kupno używanej karty, to to samo, co kupno używanej konsoli. Jeżeli karta działała sprawnie u jednego właściciela, to czemu ma sie sypać u drugiego? Karta grafiki to nie samochód, który ludzie często sprzedają, bo sie sypie. A po premierze 1070 i 1080 ludzie bedą musieli zejść znacznie z ceny, jeżeli bedą chcieli je sprzedać dalej( jeśli wydajność i cena tych nowych bedzie zachęcająca). Tu nie ma innej opcji.
@Legion 13: Oczywiście najlepszy powód do obniżki cen to sukces konkurencji, ale niestety możemy tylko pogdybać. Szczerze mówiąc fajnie by było gdyby AMD pokazało coś sensownego i NV musiało spuścić z cen. Co do 10xx to raczej nie spodziewałbym się obniżki zbyt szybko, bo będą jechać na hype VR.
@marcing805: Tylko że po aucie możesz ocenić jak było użytkowane i czy jest z nim wszystko w porządku. W przypadku GPU możesz liczyć, że ktoś Cię nie chce zrobić w uja, ale tylko liczyć. Oczywiście zawsze możesz się bawić w odsyłanie itd. problem jak trafisz na uja, który stwierdzi, że to twoja wina i nie będzie chciał Ci oddać kasy. Sam jestem sceptyczny co do kupowania używanej elektroniki.
marcing805 -> I tak i nie. Kupowanie czegokolwiek używanego wiąże się z pewnym ryzykiem, np. brak gwarancji. Np. konsole kupuję używane zawsze, karty graficznej nie kupiłem używanej nigdy, po prostu nigdy mi się to nie opłacało na tyle żeby ryzykować.
Najlepsze jest to że każdego nagle stać na karty po ponad 2 tysie kompy za 10 tysi. Ale nikogo nie stać na gry ? Pamiętam teraz był nie dawno temat o Warhamer że nie da spiracić.To jakie oburzenie po co robią takie gry itp haha poważnie. Stać każdego na kompa za 10 tysi karte za 2/3 tysie a na grę za 150 złoty was nie stać.To jest istna patologi i dla mnie to nie jest normalne ja bym nakręcił o tym zjawisku materiał i ciekawy jestem czy każdy kto pisze że ma takąkarte takiego kompa czy faktycznie ma taki sprzęt
Bo to jest najczęściej tak:
"Mamo, Tato... potrzebny mi komputer... do nauki oczywiście. No i pograć sobie też przy okazji, normalka". No to rodzice wyciągną z kieszeni, kartę też kupią, no bo przecież taka jest dobra, a byle czego dziecku nie kupią, żeby jeszcze się koledzy śmieli, że mu nowe gry nie działają. Ale jak później wyjaśnić tym rodzicom, że chce się pograć w trzydzieści różnych gier rocznie, co ma ich kosztować 4,5 tys. zł? No i gdzie czas na naukę? ;)
oczywiscie ze nie kazdy, ale patrzac np na popularnosc 960, 970 i 980tek na steamie, okazuje sie ze bardzo duzo ludzi na to stac. Dla mnie to jest obrzujace, tu nie chodzi o zagladanie w portfel, tylko o to ze zaakceptowalismy bardzo drogie karty za cos normalnego.
poza nawet jesli kupic taka karte, to placisz jednorazowo na kilka lat, a gdy gra ktora przejdziesz w kilka dni kosztuje 200zl, to wychodzi ze masz te 1500zl do wydania na gry w ciagu kilku miesiecy, a nie lat.
A smartfony po 3 klocki, to są dobre? Ludzie stali się bogatsi przez te lata. Widać to wszędzie. W galeriach handlowych, po ulicy, czy właśnie elektronice.
marcing805 -> Taa, bardzo się stali bogatsi. Połowa ludzi robi za mniej niż 1800zł na rękę. :D Krezusi normalnie.
"Dla mnie to jest obrzujace, tu nie chodzi o zagladanie w portfel, tylko o to ze zaakceptowalismy bardzo drogie karty za cos normalnego."
Karty kosztują od lat podobne kwoty, tylko sobie sprawdź kurs dolara wtedy i teraz. Albo graj w niższych rozdzielczościach.
panZDZiCH -> no i ci, co zarabiają mniej niż 1800 może nie kupują takich rzeczy, ale ta druga połowa już tak. Nie gadaj, że społeczeństwo się nie wzbogaciło... Rzeczy, które dawniej były luksusem, teraz są standardem.
1-2 komputery w domu, plus kolejne 2 smartfony/tablety itp. - standard. Kiedyś nie w każdym domu był chociaż 1 komp.
Samochody - brak już miesc parkingowych, znów 1-2 na gospodarstwo domowe.
Itp. itd. długo by wyliczać. Tylko niektórzy tego nie chcą zauważyć i wolą narzekać, że od lat wciąż taka sama bieda. Uważacie, że jest bieda, bo wciąż mamy mniej od innych, tylko nie widzicie, że same standardy znacznie poszły w górę. Być biednym bo się ma jedną parę spodni, a być biednym bo się ma jeden samochód, to jednak trochę "inna bieda".
Wielu narzeka na rosnące ceny kart graficznych. Poniżej ceny premierowe na przykładzie modeli x70 ale to samo można odnieść do procesorów, gier itd. Ja tu nie widzę tendencji wzrostowej a to, że u nas złoty jest coraz słabszy a zarobki bez zmian to dziękujmy tym na wiejskiej.
GTX 285 cena $399
GTX 470 cena $349
GTX 570 cena $349
GTX 670 cena $399
GTX 770 cena $399
GTX 970 cena $329
GTX 1070 cena $379
2008 rok 1$ = 2.2PLN
2016 rok 1$ = 3.9PLN
Mnie interesuje tylko 1070 founders bo po oc będę miał to samo co "zwykłe" 1080 po oc tyle, że 650zł taniej ;)
Nie rozumiem tych co piszą, że na kartę nie wydadzą 2k... śmigam ciągle na 570 gtx wieć wychodzi na to, że ostanią zmianę miałem jakieś 5 lat temu czyli 400zł rocznie.... to chyba nie tak dużo na hobby (pudło ma już 9 lat - q9550@4ghz - zmieniłem tylko GTX260 -> 570 i teraz na 1070 zmienię i tak zamierzam przeżyć kolejne 4-5 lat jak się uda :) )
Pozdrawiam
śmigam ciągle na 570 gtx więc wychodzi na to, że ostanią zmianę miałem jakieś 5 lat temu czyli 400zł rocznie
jest to jedno z podejść, natomiast drugie polega na częstych zmianach kart graficznych. Znaczna część graczy sprzedaje karty po roku czy dwóch z małą stratą, dokłada te kilka stów na nowy model i jest ciągle na bieżąco.
q9550@4ghz
Też długo siedziałem na tym modelu również tak samo wykręconym ;). Niestety będzie wąskim gardłem w zestawie z GTX1070. U mnie chodził z GTX770 a karta dopiero odżyła po wymianie na i7 (nagle 30-50% boost do fps).
Niestety kurs dolara raczej długo się nie zmieni, i nie wiadomo jak ten problem rozwiązać.
Gorzej od nas mają chyba tylko Węgrzy gdzie VAT jest najwyższy w UE i wynosi 27 %.
Sorry pc- smie**e , po co wam taka karta ?? do DOW 3 ? przeciez na pc nie dostaniecie ZADNYCH EXOW :) , aaaaaa pewnie bedziecie grac w 4k , PC master race sie tym podnieca co chwile ale tetrisa tez mozna odwaplic w 4k i to zawsze bedzie tetreis 4k , nikt dla pc master race nie zrobi specjalnie textór w 4 k ;]]]]] .
Marny troll typie. Pod względem grafiki PC zarzyna konsole gołą stopą.
Czy to dalej jest trolling? Jak dla mnie skrajna głupota.
EX'y na konsoli, ale jakie? Wiesz, co poczułem po przejściu U2 na PS3? Wkurwienie, bo na C64 były bardziej rozbudowane gry, a TR z FC każdy potrafi połączyć, najgorsze, że wzięli za to grube pieniądze, a masa frajerów się załapała.
O, jakie slodkie przepychanki ;D Kto chce niech kupuje, nie wiem skad ta zazdrosc ;) Ja sam gram na karcie kupionej na poczatku 2010 za 500 zl w GTA V i pierdziele system, co nie znaczy, ze gardze ludzmi, ktorzy chca sobie kupic karte graficzna za 3k :)
Chociaz z perspektywy czasu uwazam, ze traktowanie grania w gry jako hobby to raczej nie powod do radosci, sam kiedys ladowalem kase w desktopa jak ocipialy, ale z perspektywy czasu to po prostu smieszne. Jak porownam sobie np. rolki, ktore kupilem za 1000 zl 5 lat temu czy dobre buty i pilke do nogi sprzed 20 lat do GeForce za ktorego rodzice dali 4 srednie krajowe, zebym mogl grac w NFS 3 na wysokich detalach i w okularach 3D to chce mi sie smiac i wyc z zalu :) Za 10 lat bedziecie miec tak samo, pewnie juz czesc z Was ma, zupelnie innaczej wyglada ktos kto nie dojadal, zeby sobie kupic motor, niz ktos kto robil 2 tygodnie na ram do SimCity 2000.
BTW nadal laduje duzo kasy w hardware, ale raczej do zastosowan profesjonalnych. Swoja droga ciekawe, ze kiedys ludzie sprzeczali sie o plynnosc 25 vs 30 fps a teraz widze, ze 60 jest pozadane, serio 40 a 60 fps to jakas roznica? Powaznie pytam, bo pamietam doskonale teorie ile klatek rejestruje ludzkie oko i mam mindfuck. Zeby sie za 5 lat nie okazalo, ze 120 fps to minimum do komfortowego grania ;) Chyba, ze chodzi o VR (2x30 fps)?
No ja już czytałem, że okazuje się iż do VR minimum, żeby nie było bólu głowy itp. itd. to 90 fps ;) A też pamiętam, że 25 to miała być granica rejestrowana przez ludzkie oko ;)
Zgadzam się z Twoim postem, po jakimś czasie człowiek zaczyna żałować pchania kasy w sprzęt do grania i zaczyna dostrzegać, że nijak się to nie umywa do zabawy w rzeczywistości. Może bardziej zaczyna do nas docierać, że życie jest jedno i znacznie lepiej wykorzystać je na poznawanie świata, niż wymyślonych obrazków w komputerze, które ułomnie próbują ten świat naśladować. Może też mamy więcej swobody i możliwości zabawy, które uzależniony od rodziców małolat realizuje poprzez gry.
Karta za 1,5k raz na 4-5 lat imo to nie jest jakiś super wydatek zwłaszcza że jest zastój na polu graficznym przez tą generację konsol więc gra się na max detalach kilka lat i w większej jakości niż na konsolach za niewiele większą cenę jeśli się robiło upgrade. Gierki za kilka zeta z humble bundle też robią swoje ;)
Kupiłem monitor 144 Hz i gołym okiem widać różnicę miedzy tym a 60 fpsami, a 30 fps staje się żałosnym pokazem slajdów. Wole czuć płynność i zjechać z detali bo to robi jak dla mnie lepszy efekt i frajdę. Czytałem kiedyś że piloci wojskowi potrafią raz na 250-300 klatek wyłapać jedną klatkę z plamką przypominająca samolot, więc możliwości ludzkiego oka nie są tak ułomne żeby widzieć jakieś marne 60 fps. Filmy porównawcze 30 vs 60 fps, widać różnicę gołym okiem. Ba, widziałem jakiś stream 60 fps i tak się dziwię "co to tak jakoś inaczej działa, płynniej jakby" w porówaniu do filmu yt w 30 fps
serio 40 a 60 fps to jakas roznica?
Powiem ci że jest różnica, widać ją, tym bardziej jeśli są nagłe spadki. Jeśli gra ma stałą blokadę fpsów (np. nfs hp) to tego się nie widzi.
Trzeba miec ciezkie problemy ze wzorkiem, zeby nie widziec roznicy chociazby 5fps.
Oczywiscie roznica jest znacznie miejsza przy 120 a 125, niz 55 a 60, ale do 200-300 bez problemu da sie ja zauwazyc.
nie
Dla polowy ludzi 45FPS to standardowa wartosc. Jakies 25% rozroznia powyzej 65 FPS. Tylko pojedyncze jednostki potrafia uchwycic 1/220 FPS i mniej. Zazwyczaj sa to piloci mysliwcow bojowych, ktorych wzrok jest do tego trenowany.
Właśnie przesiadłem się na Skylake - lepszego momentu nie mogło być :)
Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie, planowałem kupić 960 ale jeśli ceny obecnych kart pójdą w dół to może uraczę mojego phenoma 970-ką
Czy i tym razem można się spodziewać celowego osłabiania kart poprzedniej generacji za pomocą nowych sterowników?
A za rok GTX 1190 Ti super mega extra astro turbo X2 wersja która jest o aż 0.0001% wydajniejsza od poprzedniczki, a kosztuje tylko 1000zł więcej. No sorry ale żeby płacić 2.5 koła za trochę kabelków i wiatraczek w małym pudelku, to trzeba być chorym na głowę. Kartę do gier to można kupić ale do 1000 zlotych a nie 2.5-4 tyś...
Fakt, ci co kupują Ferrari też są chorzy na głowę, jak kupują trochę blachy i gumy. Samochód powinien mieć maksimum 60 koni, a producent powinien dopłacać do jego kupna.
A możesz mi odpowiedzieć dlaczego do 1000zł a nie np. do 999zł lub 1001zł ?, może jest jakaś definicja która pokryta rzeczowymi argumentami tłumaczy ile i na co powinno się wydawać własne pieniądze ?
gnoll--->Albo telewizory powyżej 24 cali, po co komu większy przecież i na takim też da rade wszystko obejrzeć, a ci co kupują tv powyżej 65/70 cali to już są totalni debile, trzeba być chorym na głowę aby kupować tak duży tv i to za takie pieniądze........, TV to można kupić ale do 1000 zlotych a nie 2.5-4 tyś.....
Porównywać ferrari do komputera :D
To widzę ze Polsce się dobrze powodzi, jedni żyją za 1.500zł miesciecznie a drudzy sobie co roku karty graficzne z diamentu i platyny kupują. telewizory 18k, ferrari 280gto, kurde skąd takie pieniądze bierzecie? Bo wątpię że co drugi w tym kraju to Pablo Escobar
Dla większość moich znajomych z pracy kupowanie katy do 500zł to debilizm...... ale jak widać dla ciebie to nie problem wiec chciałbym abyś mi odpowiedział na wyżej zadane pytanie
A możesz mi odpowiedzieć dlaczego do 1000zł a nie np. do 999zł lub 1001zł ?, może jest jakaś definicja która pokryta rzeczowymi argumentami tłumaczy ile i na co powinno się wydawać własne pieniądze ?
Wszystko siedzi w głowie. Ty masz mentalność biedaka to i na bułkę ze śmietaną ledwo ci starcza. My mamy mentalność bogaczy to i ferrari to dla nas drobnostka.
Okej, skoro jesteś za głupi bo zrozumieć aluzję co do zakupu luksusowych produktów jakimi są drogie samochody i drogie karty graficzne, to kolega Sebo1020 podał (może) dla Ciebie bardziej zrozumiały przykład z telewizorami. Nawet ten sam rodzaj produktów.
Co do powodzenia w Polsce - a co cię to urwał obchodzi? Jak ktoś chce, to da radę sobie zaoszczędzić i kupić co mu się podoba. Na cholerę pielęgnujesz polaczkową tendencję do patrzenia się w czyiś portfel? Naprawdę to aż taki problem uzbierać nawet w parę miesięcy 1,5 tysiąca zł? Mentalność minimalnej krajowej, z której nie chce się wyjść.
Ko-o-ast-y=> po co to wszystko piszesz? Kogo to interesuje że rodzice nie chcą Ci kupić droższej karty?
Jedni kupują zegarki za 110zł, inni za 7tys. Mają być na rynku dwie grupy cenowe kart- do 300zł i do 600zł, co by aby żaden dzieciak nie czuł się wyalienowany?
Bardzo dobrze że robią karty za 2,3,4 tysiące, kiedyś stanieją i będą dostępne dla większej ilości osób. To się nazywa postęp.
To się nazywa wykorzystywanie naiwnych ludzi, którym da się wcisnąć coś co jest nie warte swojej ceny. No bo powiedz co jest w tej karcie takiego cennego ze kosztuje 4 tysiące, miedź czy plastik? :D
Dla mnie jak ktoś ma ochotę to może kupić sobie kartę za 10 tyś, ale takie chore ceny są zwykłym krętactwem.
Tak samo ceny gier na konsole, nie dość że nowości kosztują po 270zł to jeszcze trzeba płacić abonament żeby grać multiplayer. Jak to nazwiesz jak nie naciąganiem?
A w obrazach co jest takiego cennego, że płaci się za nie miliony - płótno, farby, czy rama? :D Rzecz jest warta tyle, ile kupujący jest skłonny za nią zapłacić - ktoś to nazwał prawem popytu i podaży.
No bo powiedz co jest w tej karcie takiego cennego ze kosztuje 4 tysiące, miedź czy plastik? :D
Jakie Ty synek pierdoły pociskasz.
A co jest wartego w kawałku węgla, uformowanym pod potężnym ciśnieniem, czyt. diamencie?
Jest tyle warty ile ludzie są w stanie za niego zapłacić, reguluje to rynek i kilka innych czynników.
Wiesz że materiał z którego wykonane są Twoje spodnie kosztuje 1/50 ich ceny?
Miej pretensje do kondycji złotówki i swojej zamożności, a nie polityki cenowej prywatnej firmy produkującej podzespoły komputerowe.
Oczywistym jest że jesteś młodą osobą, nauczysz się trochę życia i świata, zwłaszcza zasad w nim panujących, to nie będziesz miał wątpliwości.
Idź do Media Marktu, zważ pralkę i powiedz im że zaoferujesz za nią tyle ile daje pan Henio w skupie złomu. W końcu to metal i trochę miedzi?
Jak się nie zgodzą to wezwij policję bo widocznie chcą Cię naciągnąć.
Skąd wiesz jak zamożny jestem?
Są rzeczy ważne i ważniejsze...
Radzik no właśnie gówno, przecież nie które te "dzieła" to by 2 latek namalował
Dobra kończę te bezsensowną dyskusje