Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Taktyka czy obsesyjna nerwica? Jakie grzechy popełniamy, grając w strzelaniny?

17.04.2016 20:35
mateo91g
3
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
mateo91g
105
Generał

U mnie zdecydowanie wystepuje ciągle zapisywanie i przeładowywanie. Dla tego uważam, że kompletne zastąpienie szybkiego zapisu, auto zapisami to dobre rozwiązanie. Natomiast w shooterach twórcy gier powinni wdrożyć system przeładowywania ze SWAT 4, tzn. masz np. 6 magazynków w zapasie i jeśli wystrzelisz połowę magazynka i przeładujesz broń, to ten do połowy poróżniony magazynek trafia do zapasu, a nie jak w większości gier, ilość pozostałych w nim naboi trafia do "worka z amunicją". Jeśli będziesz po zabiciu każdego przeciwnika przeładowywał broń, to w końcu pozostaniesz z samymi częściowo opróżnionymi magazynkami - ten system skutecznie oduczał ciągłego przeładowywania w SWAT 4.

post wyedytowany przez mateo91g 2016-04-17 20:37:26
17.04.2016 22:50
qazplm632
6
5
odpowiedz
1 odpowiedź
qazplm632
54
Pretorianin

Ani w MW2 ani w Spec Ops: The Line nie jesteśmy zobowiązani strzelać do cywili. Jest to opcjonalne a większość graczy robi to bo nie szuka alternatywnego rozwiazania. Podczas pierwszego przechodzenia Spec Ops faktycznie strzeliłem do jednej osoby z tłumu, a reszcie pozwoliłem uciec. W drugim podejściu natomiast sprawdziłem

spoiler start

co się stanie, gdy strzelę w niebo. Cywili również uciekli, żaden z nich nie zginął, a nasz towarzysz skomentował to słowami "dalej chcesz ratować tych ludzi?"

spoiler stop

17.04.2016 18:40
1
3
damianyk
137
Nośnik Treblinek

Podskakiwanie w trakcie biegu. Może już rzadziej spotykane, ale pamiętam jak w Quake 3 albo pierwszym CoD na multi ludzie w trakcie strzelanin podskakiwali jak paralitycy... Skutecznie utrudnia to trafianie, ale wygląda dość komicznie.

17.04.2016 19:17
2
odpowiedz
zanonimizowany579358
105
Senator

Nie mam jakichś stałych nawyków, bo i rzadko grywam w strzelanki. Choć faktem jest, że często strzelam do różnych obiektów jak lustra, szyby, źródła światła by sprawdzić podatność otoczenia na zniszczenia. Często można się ździebko zdziwić kiedy to w grze sprzed kilkunastu lat otocznie jest bardziej podatne na zniszczenia niż w najnowszej produkcji AAA. Do wybuchających beczek też staram się strzelać, bo nawet jeśli nie ma w ich pobliżu przeciwnika to lepiej ją zniszczyć zanim się zbliżymy i to wróg strzeli w daną beczkę.

post wyedytowany przez zanonimizowany579358 2016-04-17 19:23:50
17.04.2016 20:35
mateo91g
3
7
odpowiedz
4 odpowiedzi
mateo91g
105
Generał

U mnie zdecydowanie wystepuje ciągle zapisywanie i przeładowywanie. Dla tego uważam, że kompletne zastąpienie szybkiego zapisu, auto zapisami to dobre rozwiązanie. Natomiast w shooterach twórcy gier powinni wdrożyć system przeładowywania ze SWAT 4, tzn. masz np. 6 magazynków w zapasie i jeśli wystrzelisz połowę magazynka i przeładujesz broń, to ten do połowy poróżniony magazynek trafia do zapasu, a nie jak w większości gier, ilość pozostałych w nim naboi trafia do "worka z amunicją". Jeśli będziesz po zabiciu każdego przeciwnika przeładowywał broń, to w końcu pozostaniesz z samymi częściowo opróżnionymi magazynkami - ten system skutecznie oduczał ciągłego przeładowywania w SWAT 4.

post wyedytowany przez mateo91g 2016-04-17 20:37:26
17.04.2016 21:25
3.1
2
zanonimizowany1166976
30
Pretorianin

Zgadzam się z tobą

18.04.2016 00:16
3.2
antolus
47
Centurion

Taki system jest także w Squad. Co do innych tytułów to pewnie jeszcze ArmA lub Insurgency posiada takie coś.

18.04.2016 08:49
3.3
1
ddeo
83
Centurion

Project Reality też posiada taki system oraz oryginalny Battlefield 1942 i prawdopodobnie (nie mam pewności) Battlefield 2.

23.04.2016 16:51
3.4
Decapitat0r
18
Chorąży

W niektórych grach brak szybkich zapisów może być dobry, ale nie w skradankach.

17.04.2016 20:44
Battle_Axe
4
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
Battle_Axe
58
Krasnolud

Od siebie dodałbym jeszcze chodzenie z opuszczonym celownikiem/bronią. Boże jak mnie to irytuje jak ktoś chodzi cały czas z bronią skierowaną w podłogę zamiast przed siebie, czyli tak jak powinno być. Później się dziwią, że nie mogą szybko kogoś ustrzelić ;)

18.04.2016 09:45
4.1
zanonimizowany1165428
9
Legionista

@Battle_Axe - pokaż mi żołnierza na wojnie, który non stop trzyma celownik na poziomie ciała wroga.

18.04.2016 19:25
4.2
Ar2Ti2
36
Centurion

@Paoro Ale gry to nie prawdziwe życie.

17.04.2016 22:16
5
1
odpowiedz
PLATO
79
Centurion

stary temat z tej strony poprzednio przedstawiony identycznie w wersji video ^_^ pomysly sie koncza
odnosnie wodolejstwa bo o grach tu corazmniej

17.04.2016 22:50
qazplm632
6
5
odpowiedz
1 odpowiedź
qazplm632
54
Pretorianin

Ani w MW2 ani w Spec Ops: The Line nie jesteśmy zobowiązani strzelać do cywili. Jest to opcjonalne a większość graczy robi to bo nie szuka alternatywnego rozwiazania. Podczas pierwszego przechodzenia Spec Ops faktycznie strzeliłem do jednej osoby z tłumu, a reszcie pozwoliłem uciec. W drugim podejściu natomiast sprawdziłem

spoiler start

co się stanie, gdy strzelę w niebo. Cywili również uciekli, żaden z nich nie zginął, a nasz towarzysz skomentował to słowami "dalej chcesz ratować tych ludzi?"

spoiler stop

18.04.2016 12:02
6.1
3
meloncom
117
Graczu

za to drugie rozwiązanie sytuacji jest aczik - więc gra sama naprowadza graczy na to, że można nie zabijać cywili

17.04.2016 23:15
madmec
7
1
odpowiedz
madmec
88
Generał

Strzelanie do cywili? Szkoda mi czasu i amunicji. Zreszta cywil nie bedzie strzelac do mnie, wiec co to za przyjemnosc ;).

18.04.2016 07:27
8
odpowiedz
AllNicknamesAlreadyInUse
1
Junior

...obsesyjno-kompulsywnych ja już - nie "kompulsyjnych" :-)

18.04.2016 08:48
KMDR_Szepord
9
3
odpowiedz
KMDR_Szepord
10
Legionista

"(...)fragment Spec Ops: The Line, gdzie zmuszeni jesteśmy strzelić do napierającego tłumu cywilów".
Rozumiem że autor odnosi się do ostatniej akcji z cywilami występującą kilkanaście-kilkadziesiąt minut przed końcem gry.
Mamy wybór rozwalić cywili bądź strzelić w niebo nie raniąc żadnego!

18.04.2016 08:53
10
odpowiedz
ddeo
83
Centurion

@damianyk
Skakanie w Quake akurat jest bardzo, bardzo, BARDZO istotne, to tzw "movement". ;) Podobnie w Unreal Tournament i większości strzelanek 1v1 oraz RTCW i Wolf:ET.

18.04.2016 09:05
CheshireDog
😊
11
3
odpowiedz
CheshireDog
123
Desk jockey

bardzo miły lekki materiał na poniedziałkowy poranek

18.04.2016 10:08
12
odpowiedz
zanonimizowany812566
62
Generał

Ja zabijałem cywili. To co zrobili Lugo było okropne. Ogólnie cała gra przełamuje czwarta ścianę i pokazuje oblicze wojny z innej strony.

18.04.2016 10:12
13
odpowiedz
MasaGratoR
42
Centurion

Gram w CS-a na zmodowanych serwerach, gdzie przyciskając "e" tymczasowo przyspieszamy. Później gram normalne mecze i tak co jakiś czas wciskam "e". :D

18.04.2016 12:23
Sasori666
14
1
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

W sumie to nie mam żadnej z tych rzeczy. Szybki zapis stosuje tylko w rgpach z otwartym światem.

18.04.2016 16:31
J.S.K.
😜
15
1
odpowiedz
J.S.K.
12
Kuc z bronxu

I nie ma to jeszcze jak strzelanie w pozostawione przez towarzyszy miny... ehh...

18.04.2016 18:40
yadin
16
odpowiedz
yadin
102
Legend

1. Przeładowuję, ponieważ wiele razy naciąłem się na magazynku pełnym do połowy i pustym też do połowy. Pewnie w "Uncharted" to nie problem, gdyż przeładowuje się błyskawicznie. Gorzej, gdy jest to gra taktyczna, jak kiedyś "Black".

2. Z zapisywaniem jest różnie, ale chyba każdemu zdarzyło się pojechać najgorszym mięsem, gdy zapomniał o załadowaniu, a do powtórzenia jest około 10 minut rozgrywki.

3. Rzeczywiście używam jednego typu broni, zwłaszcza gdy jest sprawdzony. Gdy przeglądam czyjeś gameplay'e z YouTube, irytuję się czymś odwrotnym. Jest wielu hardcorowców, którzy podnoszą pierwszą lepszą broń, a zamiana AK-47 na shoguna przyprawia mnie od blisko 20 lat o mdłości. Jeśli ktoś już zna daną grę, to dobiera broń pod kątem dostępności amunicji.

Z cywilami mam tak, że jakoś nie zdarza mi się próbować strzelać.

18.04.2016 18:42
17
odpowiedz
scr22
14
Legionista

damianyk @ chyba jesteś jakimś gimbem, że nie wiesz po co się skakało w Q3 ;> Chodziło o przyspieszenie żeby robić dalsze skoki itp. manipulacje, ale co przeciętny dzieciak może wiedzieć o masterowaniu tej gry...

18.04.2016 18:42
18
odpowiedz
piotreksik23
112
Konsul

Hehe, fajny tekst.

18.04.2016 20:48
😉
19
odpowiedz
neunstickPL
2
Junior

Będąc szczerym to ja zdecydowanie mam obsesję przeładowywania i mnie strasznie zdziwiło jak ten fragment tekstu w to trafił. Ale z tą tarczą się nie do końca zgodzę. Być może ja to sobie tak tłumaczę ale wg mnie strzelanie do tarczy to forma przestraszenia tarczownika na zasadzie: Oj, uważaj bo mamy tu porządną obstawę.

18.04.2016 23:23
Mellygion
20
odpowiedz
Mellygion
117
Generał

Z przyzwyczajenia graniczącego z odruchem Pawłowa wciskam R nawet w FC Primal :D

Publicystyka Taktyka czy obsesyjna nerwica? Jakie grzechy popełniamy, grając w strzelaniny?