Ja to już gdzieś widziałem - sceny z gier, które inspirowały się filmami
6:25 Brak zaopatrzenia? Hm... Ładnie powiedziane o wysłaniu ludzi do bitwy przy jednoczesnym założeniu a priori, że połowa zginie, zanim w ogóle dojdzie do walki. Chyba się nie zastanowiłeś, co mówisz.
Kane& Lynch Retomoto Tower i napad na bank z Gorączki.
Powiedziałbym, że GTA V w większym stopniu czerpie z "Gorączki" niż GTA IV.
[edit]
Jak mogłem zapomnieć - Outlaws jest praktycznie "ekranizacją" filmu Dawno temu na Dzikim Zachodzie.
Nieładnie, nieładnie zapominać o Vice City i Scarface. Żeby chociaż wzmianka przy serii GTA. Miasto, klimat, ciuchy, muzyka, miejscówki(domki przy nabrzeżu), piła łańcuchowa.. dalej wymieniać? No i końcówka.. nieco inna ale prawie taka sama :)
W Commandos 3 w 1szej misji w Stalingradzie mamy zestrzelić wrogiego snajpera jest też mówione że owy snajper nie jest jakiś chłystkiem i jest naprawdę dobry.
Tak więc mamy aluzję do pojedynku majorem Königiem z Wróg u bram
Może nie identyczne czy inspirowane ale mamy podobną sytuacje
W Duke Nukem 3D pod koniec jednego etapu Duke dostaje się w łapska kosmitów i zamierzają go zabić poprzez krzesło elektryczne ale kierowany przez gracza duke ucieka z krzesła i wybija oprawców
W Filmie Ernest Goes to Jail :D tytułowy główny bohater też ma zginąć na krześle elektrycznym ale udaje mu się uciec poprzez walkę z osobami w jego otoczeniu
Jak Wyżej mamy podobną sytuacje ale nie jest jakoś inspirowana ale mamy trochę podobny przebieg
Batman odprowadza Jokera do zakładu Arkham, ale Joker ucieka i uwalnia innych przestępców, i tak Batman ma go pokonać, a gracz czuje się taki zagubiony w tym zakładzie.
I tu mi się nasuwa film Człowiek Demolka
Phoenix ucieka po swoim wieloletnim zamrożeniu i formuje odział przestępców, a Spartan grany przez Stallona nie czuje się za swojsko w przysłości gdzie się znajduje i też ma za cel dorwania swojego arcy wroga.
W Commandos 2 misja 6 zatytułowana "The Guns of Savo Island" zdaje mi się być dość wyraźnie zainspirowana filmem "Działa Navarony". W ogóle w serii Commandos wydaje mi się, że misji inspirowanych filmami wojennymi jest więcej. Teraz nie potrafię ich już wymienić, bo dawno nie grałem.
Ale chyba będzie trzeba sobie tą świetną serię w wolnym czasie odświeżyć.
A Silent Hill 3 i film Drabina Jakubowa? Tam dopiero jest inspiracji ;)
Zgadzam się :) sekwencja początkowa jest zapożyczona ze środka filmu, moim zdaniem ogólnie wózki inwalidzkie w strasznych lokacjach w grach zostały odgapione właśnie z tego filmu :)
Jako fan trylogii Modern Warfare brakuje mi SOAP'a :( no chyba że w MW4 (o ile taka powstania) jakoś go wskrzeszą
6:00 Niestety takie momenty już nie zachwycają jak kiedyś , przydał by się remake tych kiedyś epickich momentów
Shadows of the Damned - poziom As Evil As Dead - Chatka w upiornym lesie i demon wyskakujący z klapy w podłodze. Tytuł levelu mówi wszystko.
Daxter na psp jest wypakowany aluzjami, zwłaszcza w poziomach bonusoiwych.
Walka z agentami a la Matrix
Bitwa nawiązująca do Brave Heart
Walka z orkami na murach nawiązująca do Władcy Pierścieni
Indiana Jones i walka z pająkami i wężami.
W GTA V Michael ściąga samochodem ze wzgórza dom, do którego pojechał kochanek jego żony. Nawiązanie do sceny z Zabójczej Broni.
Nawiązania do filmów to najlepsze smaczki w grach :) Szczególnie lubię to w grach II-wojennych oraz serii GTA. Wstyd że autor nie wspomniał o scenie z GTA V żywcem przeniesionej z Zabójczej Broni (zniszczenie domu pick-upem) oraz nawiązań do Człowieka z blizną w Vice City.
Zawsze jak się taką scenę z filmu zobaczy w grze to jest to naprawdę fajny smaczek i radość z gry wzrasta :) Teraz brakuje mi najbardziej FPSów II wojennych ze scenami opartymi na filmach.
:D Bym zapomniał o Silent Hillu
http://www.destructoid.com/silent-hill-based-on-kindergarten-cop-confirmed--219513.phtml
Praktycznie cały Far Cry 3: Blood Dragon :) Tam jest multum odniesień do filmów z lat 80 i wczesnych 90.
Uwaga na spoilery :P
[link]
Nie wiem czy to dobry przykład, ale grając w Hitmana 2, pierwsze skojarzenie podczas misji, w której przechodzimy między wieżami Petronas Towers w Malezji był film Osaczeni(Entrapment) z 1999 ze Seanem Connery i Catherine Zeta-Jones.
Najlepszym przykładem sceny z filmu jest moment wyjścia z Gułagu w MW2. W pewnym momencie bohaterowie wysadzają podłogę i dostają się bezpośrednio do natrysków więziennych. Jest to kopa 1:1 z filmu "Twierdza". Wszystko wyglądanie identycznie jak w filmie :) Też mam komandosów zarówno pod jak i nad natryskiem. Świetna sprawa.
Ciężko mi coś napisać, bo filmów mało oglądam,, ale scena z GTA V nawiązująca do Zabójczej broni, to pierwsze co przychodzi mi do głowy. A z tego co było w filmiku, to grałem jedynie w GTA IV. Nawet nie wiedziałem, że ta misja to jakieś nawiązanie :p
Zdecydowanie GTA V i scena zapożyczona z Zabójczej Broni -
spoiler start
ściąganie chałpy ze wzgórza za pomocą liny i pikapa
spoiler stop
Tych zapożyczeń z filmów jest cała masa. Zresztą przemysł gier nigdy by nie powstał, gdyby nie chęć naśladowania tego, co dzieje się w filmach. Dziś gry oferują o wiele więcej. Gracz ma czasami tak duży wpływ na przebieg fabuły, że filmy stają się technicznie rzeczą wtórną i mniej atrakcyjną. Podejrzewam, że w odległej przyszłości będą powstawać filmy, w których widzowie będą decydować o rozwoju fabuły siedząc na kanapie przed telewizorem.
Dla mnie najlepszą inspiracją jest gra "Mafia" inspirowana filmem / książką "Chłopcy z ferajny". Tylko mam dylemat, czy to tylko inspiracja, czy gra stworzona o oparciu o ten film ;-)
No Mafii bardzo zabrakło w tym materiale. Ja dodałbym jeszcze od siebie Ghost Masters, gdzie w jednej misji trzeba było doprowadzić do szaleństwa grupkę reporterów szwendających się po lesie (Blair Witch), a w późniejszych etapach naszymi przeciwnikami byli Pogromcy Duchów :D
Kampania sowiecka w COD i Wróg u bram to jedno, ale warto też wspomnieć o tym, że cała amerykańska kampania była inspirowana Kompanią Braci Spilberga.
Ciekawe
W Duke Nukem jest mnóstwo zapożyczeń z filmów.
Ogólnie ten temat to jeden wielki spojler. Powinien być wielki napis że najlepiej to tu nie zaglądać.