Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Technologie HTC Vive z ponad 15 tysiącami sprzedanych sztuk w 10 minut

01.03.2016 13:16
Lothers
1
1
Lothers
190
Senator

Tym sposobem argumenty typu "nie wróżę sukcesu, kto to kupi za tą kasę? za drogie" zostały obalone w niecałe 10 minut. Pozdro dla forumowych wieszczy ;)

01.03.2016 13:34
kaszanka9
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
kaszanka9
109
Bulbulator

Gówno zostało obalone, tv 3d sprzedają w milionach, wszyscy mają to gdzieś.

01.03.2016 13:49
2.1
itakumre
10
Legionista

Ech, to że 3D w TV jest wciskane na siłę (a raczej było, bo już się z tego rezygnuje) a ludzie i tak telewizory będą kupować, nie ma zupełnego znaczenia dla Ciebie jak mniemam. Skąd te porównania się biorą...
Udana przedsprzedaż Oculus Rift, teraz Vive, pozostaje trzymać kciuki za udaną premierę PSVR i niech się rynek VR rozrasta.

01.03.2016 16:52
Koktajl Mrozacy Mozg
2.2
1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Element 3D to dodatkowy element a nie podstawowy... Kinect i Move to dopiero byly gowna ktore sie sprzedawaly dobrze a nie posiadaly dobrej zawartosci https://www.gry-online.pl/hardware/odpowiedz-sony-na-dane-microsoftu-o-sprzedazy-kinecta/z8d88d
Dzis Kinect 2 wbudowany w konsole, Move po czesci jest padem w PS4 - i co mozna tym Kinectem robic poza BF4 i rozgladaniem sie, wykrywaniem bluzow na rzut wolny w NBA oraz mazanie sprejem w Infamous na PS4?
Chyba wszyscy o tym zapomnieli bo nikt sie tym nie chwali

01.03.2016 13:37
nagytow
3
odpowiedz
nagytow
146
Firestarter

Pre-orderowac nie zamierzam, ale jak sytuacja z grami sie wyklaruje, to pewnie kupie Vive albo OR.

01.03.2016 14:29
4
odpowiedz
MaikiPL
82
Konsul

Ja czekam na koniec roku. Kupie gogle z lepszym wsparciem.

01.03.2016 14:33
dj_sasek
5
2
odpowiedz
dj_sasek
152
Freelancer

Ci najbardziej napaleni na VR będą kupować w ciągu pierwszych tygodni. Potem sprawa ucichnie i albo obniżą cenę, albo przestaną dalej sprzedawać.

Zobaczymy wyniki sprzedaży po miesiącu lub dwóch to ocenimy czy nie były to zakupy tylko na fali hype'u, czy rzeczywiście się sprzedaje.

01.03.2016 14:35
6
2
odpowiedz
zanonimizowany1132929
12
Generał

I tak pod koniec roku znajdzie się w kategorii " Głosuj na 10 niewypałów roku ".

01.03.2016 14:45
7
odpowiedz
Haszon
124
Senator

Nic nie zostało obalone. Sam Zuckerberg twierdzi nawet, że gogle VR popularność zdobędą dopiero za 10 lat, a facet wie co mówi, w końcu do jego firmy należy producent Oculus Rifta. A to, że tylko 15 tys osób zamówiło HTC Vive, nie świadczy jeszcze o sukcesie tej technologii.

01.03.2016 17:06
8
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany146624
131
Legend

Każdy przeciwnik VR może sobie to wmawiać, ale to pokazuje tylko, że zazdrość o coś, czego nigdy się nie będzie miało na własność (czy nawet nie widziało) powoduje takie, a nie inne teksty oszukujące samego siebie. Dlatego cokolwiek teraz powiecie i będzie to zaprzeczeniem powyższych słów, puszczę to mimo uszu i nic mnie nie przekona, że się mylę ;)

01.03.2016 17:14
8.1
zanonimizowany1132929
12
Generał

Nikt Cie do niczego nie ma zamiaru przekonywać. Jaka zazdrość? Po prostu niektórzy nie mają zamiaru kupować czegoś, co okaże się bezużyteczne po jakimś czasie. No może nie bezużyteczne, ale szybko się znudzi, bo nie będzie na to porządnych gier, oprócz zasranych indyczków. Hmm w sumie czyli wychodzi na to samo: bezużyteczne:) Wielu ludzi po prostu patrzy na to z dystansem, ponieważ zdaje sobie sprawę, że może to nie wypalić. A uszczypliwe komentarze na ten temat? Dzisiaj " ja " , jutro " ty " i tak w koło macieju.

01.03.2016 17:19
Koktajl Mrozacy Mozg
8.2
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Widocznie VR wypral nam mozgi (badz je zamrozil jak to kiedys powiedzial Kaszanka :›;) iz tylko my widzimy w tym sens. Kto testowal sprzet przez 3min kolejki gorskiej na jakis targach badz widzial kopie w postaci Google Cardboard z mizerna zawartoscia VR wyglasza takie rzeczy.
Pragne zauwazyc iz cale to VR ruszylo dzieki chlopakowi z garazu - Palmer Lucky, to on w listopadzie 2012 oglosil zbiorke na Kickstarterze, jesli przez te 4 lata, zabawy z DK1 i DK2, ludziom ten sprzet sie nie znudzil mimo braku zawartosci w postaci pelnoprawnych gier z gornej polki to chyba pokazuje iz urzadzenie ma szanse a za zawartosc odpowiadali fani - a to demka, porty starych gier czy sterowniki pod prawdziwe gry ktore nawet nigdy o VR nie myslaly.
Teraz powinno byc tylko lepiej.

post wyedytowany przez Koktajl Mrozacy Mozg 2016-03-01 17:20:21
01.03.2016 17:52
Flyby
😊
9
odpowiedz
5 odpowiedzi
Flyby
234
Outsider

Dlaczego mam nakładać takie chomąto na łeb i tracić resztki kontaktu z rzeczywistością?!
Jak są tacy, co ich to rajcuje, za mało mają gadgetów lub po prostu chcą to mieć, to niech kupują..
Jednak mam parę pytań..
Czy nowe wrażenia w wypadku tego sprzętu są mocniejsze niż jego niedogodności? Patrząc z zewnątrz - element siedzenia czy chodzenia z kubłem na głowie sam w sobie, nie powiem, jest oryginalny - z drugiej strony, czy taki sposób wejścia w ekran, jest mniej szkodliwy niż dotychczasowe, długofalowe przeżywania w świecie gier przed ekranem? ;)
..jak ktoś bawił się tym sprzętem, niechże opisze swoje wrażenia

post wyedytowany przez Flyby 2016-03-01 18:23:14
01.03.2016 21:42
9.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Czym to się różni od zwykłego grania ? Oba uzależniają w ten sam sposób. Jak masz mózg to sobie sam ustawisz limity grania. Ja np zawsze jak zasiadam do gry to mam w tle CWK - czasowy wyłącznik komputera.

01.03.2016 21:57
Flyby
9.2
Flyby
234
Outsider

Nie, nie, hydro2 ..mnie nie chodzi o czas gry i uzależnienie ;)
Po prostu kiedy zamykasz się w takim pudełku, wraz z najważniejszymi zmysłami - to wcale nie musi być fajne. Twoje zmysły wraz ze świadomością, podlegają znacznie silniejszym bodźcom, mogą nawet tracić orientację..
Tak to sobie wyobrażam bo przecież nie próbowałem ;)
I stąd moje pytania.

02.03.2016 14:02
Koktajl Mrozacy Mozg
9.3
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist
Wideo

Jesli gramy w gre FPP gdzie widzimy swiat oczami bohatera to czujemy iz to my jestesmy. Dlatego od malego uwielbialem gry FPP bo dawaly mi namiastke tego co widzi bohater, teraz jest mozliwosc wczucia sie w jego role.
Taki Alien Isolation na VR ze sluchawkami, daje wrazenia uczestniczenia w grze niz jej tylko ogladania jak to jest poprzez klawa/pad i TV/ekran. Akurat DK2 pozwala w takiej grze na wychylanie co buduje napiecie gdy sie schowamy za biurkiem mozemy wystawic glowie by obadac sytulacje a nie spojrzec kamera jak w Gearsach bedac za murkiem.
Grajac, autentycznie sie boisz! Czujesz ze jest zagrozenie, nie ma za duzo broni, trzeba sie bawic w kotka i myszke by przezyc, sprawdzac radar, pikanie powoduje niepokoj. Inna sprawa iz w VR duzo chetniej sie rozladalem po pomieszceniach - gdy gram na ekranie, moj wzrok skanuje pokoj i wylapuje co tam do wziecia i ide dalej. Tutaj podziwiasz widoki, dizajn pomieszczen, sprawdzac co jest za pudelkiem.
Powtarzalem kilka razy, intensywne granie 30min w takiego Aliena, jest lepsze niz granie nonstop 2h gapiac sie w ekran.

https://www.youtube.com/watch?v=sbAoz-qy49Q

02.03.2016 14:31
Flyby
9.4
Flyby
234
Outsider

Czyli, Koktajlu, wzrasta intensywność wrażeń poprzez izolację?

Jak wygląda jakość grafiki w takim oglądzie? Zbliżenie - oddalenie, widoku przedmiotów, ludzkich twarzy i ciała (to co widziałem na filmiku - ręce, ich ruchy - specjalnie mnie nie zachwyciło). Czy perspektywa nie podlega przekłamaniom w wypadku szybkiego ruchu?

02.03.2016 16:47
Koktajl Mrozacy Mozg
9.5
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Nie wiem czy poprzez izolacje ale nawet grajac bez sluchawek, ze znajomimi obok, wg mnie sama mozliwosc kontrolowania widoku glowa a nie galka/myszka jest tym czynnikiem decydujacym za "wejscie do matrixa". Nawet gdy pare lat wczesniej gralem w BF3 na sprzecie Sony, HMZ-T1 gdzie to tylko gogle z ekranami i nic wiecej, wciaz odczuwalem gre przed ekranem.
Jesli zalozymy sluchawki badz nawet nie, poprostu nikt nie bedzie rozmawial w otoczeniu, skupiasz sie na tym co widzisz a mozg skupia sie na tym co widzi i zapomina o otoczeniu.
Zeby miec wieksza kontrole glowy, czesto wygodniej bylo grac z padem w reku ale nastojaco dzieki temu mamy 360 stopni a nie tylko 180 siedzac (no chyba ze na obrotym krzesle ale to nie to samo co stanie)
Sama gra nie jest do konca przystosowana do VR, opcja VR byla dostepna tylko poprzez edycje pliku gry. Dlatego zeby spojrzec na radar trzeba trosze glowe przechylic bo nie byl on do konca przed nami czy przechodzenie przez male bramki/drzwi wygladalo troche jakbysmy glowa zachaczali. Stad pewne niedorobki
Rozdzielczosc DK2 robila swoje, gra nie wyglada tak jak sie to widzi na tym filmiku. Widac piksele ale efekt 3D, glebia, mozliwosc swobodnego rozgladania sie powodowala iz zapominamy o rozdzielczosci a skupiamy sie na zabawie.

Czasami widac jak osoby testujace obracaja sie padem zamiast glowa, czasami sie to przydawalo by wycentrowac widok ale na DK1 w Doom3 granie na stojaco pozwalalo na szybke 180 do tylu by sprawdzic czy nikt sie nie spawnuje z piekiel za nami :›;;;

post wyedytowany przez Koktajl Mrozacy Mozg 2016-03-02 16:59:10
01.03.2016 18:33
10
odpowiedz
gufi79
1
Junior

ZAMÓWIONE! Czekam z nadzieją że dostanę w pierwszym rzucie.
Myślę że bardzo szybko nie obniżą cen skoro zamawiając teraz oculusa musiałbym czekać do (chyba) lipca. Jak zaczną wysyłać z dnia na dzień to potanieje, może pod koniec roku jakieś świąteczne promo albo jeśli sony wystawią za np 400$

01.03.2016 23:16
11
odpowiedz
lhobbit
53
Chorąży

Nakład Oculusa nie mógł się rozejść w 14 minut z tego powodu iż ja kupiłem swojego parę godzin po premierze. Chyba iż mowa o przydziale części nakładu do danego kraju i np. w USA zniknął w 14 minut ich.

02.03.2016 15:27
12
odpowiedz
Bazylisheq
103
Konsul

Jak na razie to liczba potencjalnych klientów na oprogramowanie do tego cuda to 15 tysięcy luda:) Pewnie developerzy płaczą z radości. Taki sukces, taka baza klientów.

02.03.2016 16:36
13
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany146624
131
Legend

@Koktajl Mrozacy Mozg - ja nie wiem, czy oni to w ogóle zrozumieją. Do niektórych osób nie mających z tym styczności to jak grochem o ścianę. Kiedy jednak zobaczą to na żywo u kogoś to potem nagle wow, dostają olśnienia, nastała światłość. Dlatego nie wiem, czy jest sens, byśmy dalej się produkowali.
Mnie martwi, że możliwe, że będę musiał czekać (o zgrozo) do lipca :/ No, ale zobaczymy :)

02.03.2016 16:57
Koktajl Mrozacy Mozg
13.1
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Najlepsze to jest ogladanie znajomych i ich reakcja na rozne rzeczy :›

02.03.2016 16:39
14
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1132929
12
Generał

Jak widzę takie filmiki z udawanymi reakcjami ludzi, to już nawet mnie nie śmieszą. Tutaj dodatkowo mają na głowie jakiś kask.

post wyedytowany przez zanonimizowany1132929 2016-03-02 16:39:48
02.03.2016 16:52
14.1
zanonimizowany146624
131
Legend

Udowodnij, że coś jest gdzieś udawane. Masakra

Technologie HTC Vive z ponad 15 tysiącami sprzedanych sztuk w 10 minut