Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Shadery - nawet na Low powodują spadek fps do 1 na ~5minut!!!

03.01.2016 20:19
😍
1
FortiGaming
6
Legionista

Shadery - nawet na Low powodują spadek fps do 1 na ~5minut!!!

Tak jak w temacie.
Mam iMac-a Lion 2012 (specyfikacja niżej) na którym zainstalowałem Windows 7 Ultimate 64bit, więc od razu eliminuję durne komentarze, że iMac nie jest do gier z powodu systemu (tak wiem, że przegrzewa się szybciej, ale tutaj problemem nie jest przegrzewanie się). Problem polega na tym, że instalując jakąkolwiek grę shadery powodują OGROMNY (ale taki, że nie widzieliście równie podobnego) spadek FPS do nawet jednej, dwóch klatek na 5 minut. Bardzo proszę bez komentarzy typu: "To wyłącz shadery i graj", bo po to jest w tym komputerze karta graficzna (nie jakiś byk 2GB, ale 512MB), żeby te shadery chociażby na Medium działały w porządku - nie mówię tutaj o wymagających grach, ponieważ rozchodzi się o Star Wars The Old Republic, gdzie na ustawieniach na Medium i opcji shadera na Medium ziemniak by tą grę uciągnął. Poza tym w każdej grze shadery powodują ten sam problem. Gdy wyłączę cieniowanie, to 60fps/s full legit, top gitara - gra hula. Może jest jakiś sterownik, który wspiera renderowanie shaderów? Jeśli ktoś mi pomoże w tej materii, to rzucę się z radością na niego jak emerytka na stół z talonami na ciastka.

Specyfikacja:
Intel Core i5 4x 2,7 GHz (TB do 3.2Ghz)
8 GB (dwa moduły 4 GB) DDR3 1600 MHz
Grafika NVIDIA GeForce GT 640M z 512 MB pamięci GDDR5
obsługuje nawet mysz i klawiaturę! podłącza się go do prądu, nie trzeba uchodźcy na kole.

03.01.2016 20:39
2
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

A nowe sterowniki od Nvidii zainstalowałeś?
Co prawda OS X ma wbudowany instalator Windowsa, który z automatu wszystko ustawia i instaluje sterowniki pod sprzęt, ale z moich doświadczeń działa to różnie.

SW: Kotor to o tyle nietypowa gra, że działa w OpenGL, a nie DirectX. Taki efekt z shaderami, że 1 klatka generowała się 5 minut w tej grze widziałem. W dawnych czasach, gdy miałem Geforce 2 GTS. Karta ta shaderów nie posiadała, ale w ustawieniach Open GL można było ustawić emulację shaderów. Działać, działało, ale no właśnie 1 klatka na 5 minut.

Ogólnie moja rada jest taka. Ściągnij sterowniki ze strony Nvidii i powinno pomóc. Ja już nie pamiętam jak to dokładnie wyglądało, bo choć maka mam, to odpalam go raz na 3 miesiące, gdy już jestem absolutnie zmuszony wykonać kilka rzeczy w xCode. Ogólnie tak jak lubię iOS, tak nienawidzę OS Xa:)

03.01.2016 20:48
3
odpowiedz
FortiGaming
6
Legionista

Pytanie za 100 punktów - Mam ściągnąć sterowniki na OSx, czy na Windowsa? Mam oba systemy.

post wyedytowany przez FortiGaming 2016-01-03 20:53:13
03.01.2016 21:13
4
odpowiedz
FortiGaming
6
Legionista

No i lipa. Nie mam możliwości instalacji sterowników, ponieważ Windowsa mam zainstalowanego poprzez program Parallels, który sprawia, że na windzie karta grafiki nie figuruje jako GT640M tylko "Parallels Video Card". Co za totalny crap. Masz może jakiś pomysł na to?

03.01.2016 21:25
5
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

To się przynajmniej wyjaśniło. Masz windowsa pod wirtualną maszyną i do grania coś takiego się nie nada.

Musisz zainstalować Windows natywnie. Proces jest prosty i zautomatyzowany: https://support.apple.com/pl-pl/HT201258

Musisz mieć tylko płytkę z Windowsem, lub nawet ISO i ok. 20 GB wolnego miejsca na HDD. Resztą zajmie się kreator w OS X tj. utworzy nową partycję dla Windowsa i wykona instalacje od razu wszystko instalując.

Przy uruchamianiu maszyny trzymasz wciśnięty ALT (option) i pojawi się boot menu w którym będziesz mógł wybrać jaki system uruchomisz.

Po takiej instalacji warto zainstalować nowe sterowniki do grafiki, bo te co instaluje OS X potrafią być dość wiekowe.

Forum: Shadery - nawet na Low powodują spadek fps do 1 na ~5minut!!!