Dobiłem do 90k w Cities Skylines i mieszańcy bardzo opornie napływali do nowych dzielnic, po 95k jest stały odpływ... Krzyczą o śmieciarkach, ale większość dzielnic ma "własne" spalarnie (poprowadzone osobną drogą do miasta), tylko 50% jest w wykorzystanych.
W każdej dzielnicy jest pełno często zdublowanych usług, bo każdy róg z dzielnic chciał policje, straż pożarną...
Daj screena przykładowej dzielnicy.
Coś czuję, że ulice mogą być źle rozplanowane lub przez pomyłkę zrobiłeś drogi jednokierunkowe.
Ewentualnie zwiększ budżet na śmieciarki.
No i czy stawiasz dużo parków, by zwiększyć wartość gruntu?
Pełno drzew, pełno parków.
Jest główna autostrada. Od niej daję jednokierunkową w prawo, później w górę i w lewo, przed autostradą daję jeszcze jednokierunkową w dół, więc mamy jednokierunkowy kwadrat z dojazdem i wyjazdem do autostrady. W środku robię ulice dwukierunkowe.
W dzielnicach przemysłowych też powinienem stawiać drzewa? Wartość gruntu nie wzrasta.
No to te drogi będą problemem, pojazdy świrują na jednokierunkowych i często tworzą się martwe strefy, gdzie śmieciarki i inne samochody z usługami po prostu nie mogą dojechać.
Drzewa bardziej hałas redukują niż zwiększają wartość gruntu, ogólnie polecam oddzielać dzielnice przemysłowe od mieszkalnych poprzez handlowe, zero problemów z chorobami u mieszkańców.
Tutaj kilka statystyk dwóch z czterech dzielnic mojego miasteczka.
http://imgur.com/a/Aa6Z0
Wydaje mi się, że u Ciebie są gigantyczne korki. Czy to nie będzie blokować śmieciarek?
Cały czas masz pieniądze i liczbę mieszkańców na plusie?
Czy spalarnie śmieci nie powodują zanieczyszczenia?
Btw. wiesz jakie się robi wysokie wieżowce? U mnie na najwyższym poziomie są niskie, a nigdzie nie zostało to wytłumaczone...
Oprócz dwóch głównych ulic to praktycznie w ogóle. Myślę, że gdybym w innych miejscach dał zjazdy z autostrady to bym zniwelował ten problem, ale obecnie skupiam się na czwartej dzielnicy.
Nie polecam sześciopasmowych dróg. Autobusy najbardziej blokują ruch z tego co zauważyłem.
Cały czas na plus wszystko, miasto niezbyt piękne, ale w tym projekcie chodziło mi o jak największą efektywność.
Powodują, ale szkodzą tylko dzielnicą mieszkalnym, a te zwykle stawiam dalej od nich.
Nie rozumiem co masz na myśli. Poziomy zwiększają się same, gdy budynki mają dostęp do edukacji, usług i rekreacji. Biurowce zawsze będą mniejsze od "bloków", które to mogą urosnąć do naprawdę sporawych rozmiarów.
U mnie są takie korki, że najlepiej "odizolować" główne sześciopasmówki i porobić ronda w rondach:)
Dałbyś jeszcze screena z podziału miasta? Tzn. żółty przemysł, niebieski handel itd.
U mnie na najwyższych levelach są niskie. I mam 2060 rok. Tzn nie takie. https://www.youtube.com/watch?v=45T3KBdTCdc 17:00
Ile Ci zajęła budowa miasta? Mi 40 godzin:)
Z mniejszej odległości żeby było coś widać. Czerwonym krzyżykiem zaznaczyłem spalarnie.
Nie wiem czy można to sprawdzić w grze, ale jeśli odejmę od czasu steamowego pierwsze i drugie miasto... to z jakieś 15-20 godzin.
Wydaje mi się, że na wysokość budynków wpływa również ile mają miejsca/kratek pod sobą.
Biurowce zdecydowanie wolniej rosną, no i musza mieć blisko handlowe dystrykty.
Zmiana dróg nic nie dała.
Czy dwukierunkowe drogi nie zmniejszają zasięgu usług?
Raz jest dochód randomowo +20k a raz strata -10k...
Zależy jak masz sieć ulic zrobioną, trudno tak doradzać z fusów :p
Raczej nie, przy jednokierunkowych drogach narażasz się na coś takiego ->
Dlatego ja, nawet przy drogach dwukierunkowych, nie stawiam niczego blisko autostrad, bo ai po prostu nie wyrabia.
Poczekaj aż się unormuję, spróbuj pousuwać niepotrzebne usługi, bo takich skoków to jeszcze nie widziałem :d
Ewentualnie zacznij nowe miasto, ja swoje pierwsze musiałem pożegnać, bo po 40k po prostu się wszystko zaczęło rozlatywać.
Zacząłem nowe miasto.
Pociągnąłem długą dwukierunkową trasę. Zrobiłem kwadrat. Trochę dalej zrobiłem wypisko, i zaczęli narzekać, że nagromadzenie śmieci. To jakieś nieporozumienie...
Jesteś pewien, że wysypisko jest w zasięgu budynków?
Zwiększanie budżetu sprawi, że śmieciarki będą wydajniejsze lub pobierz moda, który ogranicza ilość śmieci w mieście, nie pamiętam nazwy niestety.
Wysypisko dodałem na tyle blisko i daleko, aby jego czerwony okręg nie dotknął budynków mieszkalnych.
ciekawa dyskusja, ostatnio gdy budowałem miasto to chyba było SC3k, widze będę musiał kiedyś wrócić do tematu-)