Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Xbox one- framerate i anomalia w grach

04.11.2015 14:14
1
aga coke
1
Legionista

Xbox one- framerate i anomalia w grach

Witam. Rozpocząłem ten wątek, ponieważ jestem ciekaw, jak działają wasze konsole albo gry. Jestem posiadaczem Xbox'a One, gry które posiadam na konsole nie sprawiają większych problemów, ale mam parę dziwnych sytuacji np: NFS Rivals i Watch Dogs. Otóż w NFS Rivals podczas jazdy występują mikro zacięcia w tych samych fragmentach świata, wygląda to tak jak byśmy przekraczali granice wczytywania tekstur, jestem też ciekaw czy ktoś też ma spadki Fps podczas pościgu gdy na ogonie siedzą mu 4 radiowozy i obróci samochód o 180 stopni i widzie prosto między nie. Chodzi mi o chwilowy spadek. Wiem, że X ma ciężkie w oprogramowaniu Ramy ale jestem ciekaw czy ktoś jeszcze ma podobny problem. Natomiast w Watch Dogs występuje ciekawa anomalia. Po przejściu jakiejś misji wyskakuje znaczek zapisywania i w tym momencie na 2 sekundy niesamowicie zcina obraz, po czym wszystko wraca do normy. Jeśli ktoś miał podobny problem lub nie lub miał dziwne anomalia w innych grach, to zapraszam do podzielenia się spostrzeżeniami i zachęcam do kulturalnej dyskusji.

04.11.2015 16:17
2
odpowiedz
kozi3000
137
Generał

Ja w battlefield 4 przy 64 graczach i w multi, mam czasami zacinanie gry... maskara.Spadek fpsów do 5 chyba.
W halo collection są mase bógów,nie mozna przejsc pare misji,trzeba od nowa grać.Gra potrafi wywalić do menu konsoli po dużej akcji.Nie wiem,inne gry działają dobrze,tak myśle :)

04.11.2015 17:22
bisfhcrew
3
odpowiedz
bisfhcrew
170
oversteer

W bf4 problemów nie mam, nawet jak 60 graczy walczy o jeden punkt. Ogólnie problemów z jakimś niestandardowym spadkiem płynności to nie zauważyłem. Jedynie jak na boku chce otworzyć wiadomości czy osiągnięcia to czasem zamuli a sam snap wczytuje się bardzo długo. Ale za 8 dni update który ma przyśpieszyć działanie intefejsu konsoli :)

04.11.2015 17:39
4
odpowiedz
MaXXii
79
Generał

Ja w battlefield 4 przy 64 graczach i w multi, mam czasami zacinanie gry... maskara.Spadek fpsów do 5 chyba.

CO!! boże CZŁOWIEKU jakbyś miał 5fps przez chociażby 2-3 sekundy to cała gra ci stoi w miejscu, Dark Souls na X360 ma spadki do 10 klatek i gra wtedy niemiłosiernie ścina przez 3-4 sekundy. A ty piszesz o 5 fpsach.
Albo masz po prostu do dupy konsole która prędzej czy później ci się popsuję.

Też jak bisfhcrew bardziej przycięcia odczułem w działaniu dashbardu niż w grach, choć w grach bardziej niż spadki klatek które są nieodczuwalne wkurzają mnie inne elementy. Jak np: H&^%$y POP'Up itp: byle tylko było 1080p i 60 klatek.

04.11.2015 22:58
5
odpowiedz
aga coke
1
Legionista

To z batkiem to faktycznie dziwna sprawa, a z Master collection jeszcze dziwniejsza. Też mam tą Master collection, przeszedłem wszystkie części i nie miałem żadnych problemów. Widzę że mamy rozbieżność błędów. Ciekaw jestem od czego to zależy. Świetnie że temat się kręci, ponieważ łatwiej będzie dojść do wniosku czy konsola ma uszkodzone podzespoły, starzeje się, czy po prostu gra jest źle zoptymalizowana.

05.11.2015 10:11
Marcinkiewiczius
6
odpowiedz
Marcinkiewiczius
193
Hautameki

U mnie w Battlefield 4 przy ostrej jatce są spadki kl/s, ogólnie gra działa w przedziale 40-60fps.
Czasami muszę czekać kilkanaście sekund po dostaniu się na serwer aby wczytały się tekstury.\
Zaś Halo The Master Chief Collection działa ok, tylko raz na jakiś czas wywaliło do ekranu startowego.

Nowy dashboard (NXOE) działa bardzo szybko i praktycznie nie ma opóźnień. Jeszcze nie dostaliśmy wersji finalnej, ale obecna w Preview jest super.

05.11.2015 11:04
7
odpowiedz
aga coke
1
Legionista

Microsoft obiecał łatwiejsze narzędzia deweloperskie dla producentów, więc mam nadzieje że gry będą w przyszłości lepiej zoptymalizowane. Jeśli mam wybierać 60 fps kosztem różnych wyrzeczeń , to zdecydowanie jestem za stałymi 30 fps'ami i ładną grafiką. Bawi mnie też to, że często ludzie oburzają się z powodu rozdzielczości 900p, która jest przeskalowana do 1080p, ponieważ ma to gorszą jakość niż FullHD, ale powiedzmy sobie szczerze xbox 360 miał głównie 720p i jakoś nikt nie narzekał. Nikt bez porównania dwóch screenów przy sobie nie będzie w stanie rozróżnić fullHD od 900p przeskalowanego. Zastosowanie mniejszej rozdzielczości ułatwi pracę Ramom od Xbox'a, ponieważ te szybciej są wczytywane. Mam nadzieje, że w przyszłości podzespoły X'a będą łatwiejsze w oprogramowaniu. Podsumowując, przyzwoity wygląd i przede wszystkim stabilny framerate powinny być głównymi wytycznymi. Bo co z tego, że gra ładnie wygląda, jak działa płynnie tylko jak nic szczególnego się nie dzieje. Oczywiście mówię tu o dość wymagających tytułach, bo przecież gra grze nie jest równa.

Forum: Xbox one- framerate i anomalia w grach