Witam mam pytanie czy jeżeli chce złożyć reklamację dotyczący komputera to sklep ma prawo przyjąć laptop lub komputer i wysłać do serwisu naprawczego czy na własną rękę muszę dzwonić do Dell i na własną rękę sobie wszystko łatwić i wysłać do nich kurierem paczkę
Jeżeli masz gwarancję sklepu albo nie minął czas rękojmi - możesz oddać do sklepu. Pewnie będą chcieli Cię przekonać, żebyś zrobił to osobiście a nie przez nich, bo to dla nich dodatkowa robota. Cytuję "możemy zgłosić reklamację sprzedawcy albo gwarantowi, w zależności od tego, co uznamy za korzystniejsze dla siebie i wygodniejsze (np. serwis jest daleko, a sklep blisko). Sprzedawca nie może narzucać konsumentowi, by zaniósł towar do serwisu, skoro otrzymał gwarancję, jeśli konsument właśnie jemu chce złożyć reklamację."
Zawsze możesz też pójść na "trick" reklamacji w związku z niezgodnością towaru z umową. Ale to już Pan sobie raczy sam wygooglować :-P
Po co zakładasz 3 wątek o tym komputerze?
Możesz oddać do sklepu żeby oni załatwili serwis gwarancyjny - tylko że dłużej będziesz bez notebooka.
Możesz też sam zadzwonić na infolinię Dell i załatwić to szybciej. Przy gwarancji CollectAndReturn to Dell wysyła kuriera po sprzęt.
Kuźwa ludzie dziwicie się mi jak mój tata był w sklepie i pytał się o reklamację to pieprzyli że trzeba im do serwisu Dell oddać i komu tu kuźnia wierzyć
Marcin19PL --> masz bana na google?
http://www.trochetechniki.pl/Zepsuty-sprzet,-co-dalej-Poznaj-swoje-prawa--gwarancja-i-rekojmia,t,2337.html
Co do [4] to typowa spychologia. W artykule z linku masz wytłumaczone co i jak.
Hmmm Dell ma gwarancję Next Buisness Day i po zgłoszeniu na drugi dzień wysyłają technika z częściami zamiennymi, a napawa odbywa się na miejscu u klienta.
Możesz oddać sprzęt do sklepu, ale zrobią to samo, co Ty możesz w domu, czyli zgłoszą i to na sklep przyjedzie technik i naprawi. Lepiej samemu zgłosić problem i mieć na drugi dzień naprawiony.
Armorgedon12 --> nie do końca. W notebookach biznesowych NBD to rzeczywiście standard, ale sprzęty przeznaczone dla klientów indywidualnych mogą mieć też gwarancję 5BD (wizyta technika w ciągu 5 dni roboczych) i CAR (kurier zawozi do serwisu stacjonarnego i odwozi naprawiony). Tak jest w Polsce, widziałem gwarancje ze stanów z uwzględnionymi weekendami itp.
Sharky - Pracuję od niedawna w serwisie DELLa, ale realizujemy tylko zgłoszenia NBD. Przez 2 miesiące nie zauważyłem innych typów zgłoszeń, chyba że pogwarancyjne.
"Next business day" dotyczy tylko laptopów biznesowych, chyba, że podczas zakupu doplacileś za tą opcje
Armorgedon12 --> to że nie zauważyłeś to nie znaczy że nie ma :) Są różne rodzaje, lista ze strony:
http://www.dell.com/learn/pl/pl/plcorp1/service-contracts-support-services
Splitfire --> nie do końca klient musi dopłacić, sporo sprzętów nie-biznesowych ma gwarancję NBD (dokupioną/otrzymaną? przez dystrybutora - np. taki xkom bierze kilka kontenerów notebooków i dell dorzuca nbd gratis).
O, to nawet nie wiedziałem.
Muszę przyznać, że "Next Business Day" działa rewelacyjnie. Zadzwoniłem na infolinię po godzinie 14, następnego dnia koło południa przyjechał serwisant i zrobił, co miał zrobić. Za to wielki plus. Jednak buga na stronie do dzisiaj nie udało im się naprawić - na infolinii mówią, że nie zajmują się stroną, a u nich wszystko działa... U nich może tak, ale u mnie po zalogowaniu się na konto strona jest kompletnie nie do użytku - wszystkie prawie linki (zarówno z mojego konta/profilu, jak i te z menu) mają błąd nieskończonego przekierowania... LOL. Nie pomogły apele na profilu fejsbookowym ani wielokrotne telefony. W końcu odpuściłem bo zabrakło mi cierpliwości do użerania się z tym :)