Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Bloodstained Ritual of the Night najpopularniejszą grą na Kickstarterze - zebrano ponad 5,5 mln dolarów

13.06.2015 11:39
1
sirBeliar
24
Legionista

Jeśli gra chociaż zbiży się do poziomu starszych produkcji spod jego ręki to będziemy mieli murowany hit.
Osobiście nie mogę się doczekać.

13.06.2015 13:16
2
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Ja też nie mogę się doczekać na tym. :)

P.S. Przy okazji mam pytanie. Czym się różni "igavania" od "metroidvania"? Pół-metroidvania i pół-Diablo? A może więcej zagadki? :P

13.06.2015 13:40
Martius_GW
3
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

@up
Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce ale obstawiam, że niczym . Tylko czemu Diablo? Nie ma nic wspólnego z tą grą. Metroidvania przyjęło się jako nieoficjalne określenie dla tego typu gier kiedy SotN było pierwszą Castlevanią czerpiącą inspiracje z serii Metroid (taka gra słów - Metroid + Castlevania = Metroidvania). Odpowiedzialny był za to między innymi Koji Igarashi jako reżyser/dyrektor. Może zrobili to dla żartu albo nie chcieli używać określenia metroidvania przy okazji podkreślając dokonanie Igarashi-ego.

13.06.2015 14:23
Koktajl Mrozacy Mozg
4
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Mnie zastanawia czemu gry jak SOTN ktore pozniej pojawily sie na DS byly tak dlugo robione, ba nawet GBA mialo ze 2 gry w stylu SOTN - zamek od lat ten sam, przeciwnicy ci sami, itd A tworza pare latek, mimo tego samego, jakos milo sie gra :)

13.06.2015 15:14
5
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@Martius_GW -> Cytat: "Tylko czemu Diablo? Nie ma nic wspólnego z tą grą. Metroidvania przyjęło się jako nieoficjalne określenie dla tego typu gier kiedy SotN było pierwszą Castlevanią czerpiącą inspiracje z serii Metroid (taka gra słów - Metroid + Castlevania = Metroidvania)" -> Wiem o pojęcia i pochodzenia "metroidvania". Nie musisz się wytłumaczyć, bo znam to doskonale, gdy chodzi o gatunki gry. Natomiast słowo "igavania" pierwszy to słyszę i jestem ciekawy.

Słowo "igavania" oznacza, że będzie to metroidvania, ale ma być bardziej otwarty? Tak?

13.06.2015 15:59
Koktajl Mrozacy Mozg
6
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Z wielka kasa, idzie wielka odpowiedzialnosc :›

13.06.2015 16:33
Martius_GW
7
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

Mnie zastanawia czemu gry jak SOTN ktore pozniej pojawily sie na DS byly tak dlugo robione, ba nawet GBA mialo ze 2 gry w stylu SOTN - zamek od lat ten sam, przeciwnicy ci sami, itd A tworza pare latek, mimo tego samego, jakos milo sie gra :)
Już SotN opierało się na wykorzystaniu gotowych modeli przeciwników i innych rzeczy z poprzednich gier. Na DS były bodajże trzy gry. Widocznie Konami naciskało na tak częste kontynuacje to tworzyli tak jak się dało. Pewnie dzięki temu koszty utrzymywały się na rozsądnym poziomi.

Słowo "igavania" oznacza, że będzie to metroidvania, ale ma być bardziej otwarty? Tak?
W praktyce pewnie wyjdzie na to samo, po prostu żartobliwie się chwalą ważnym członkiem zespołu. Dla bezpieczeństwa nie nastawiałbym się na grę dużo większą niż ostatnie Castlevanie w tym stylu.

13.06.2015 17:20
8
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@Martius_GW -> Gra La-Mulana już się udowodnił, że nie musi być "liniowa" metroidvania" (grałem). W praktyce możemy się wybrać do miejsca i zdobyć kluczowe przedmioty w DOWOLNEJ kolejności do pewnego stopnia. Coś w pośrodku pomiędzy metroidvania a otwarty świat.

W większości gry metroidvania zwykle przechodzimy "etapy", pokonujemy "bossowie" i zbieramy "kluczowe przedmioty" w określonej kolejności wyznaczone przez twórcy, a gry takich jak La-Mulana są inaczej i mamy większe swobody w wybieranie cele do osiągnięcie.

Już widziałem w pewien filmiku (Tweatch), jak Koji był z innymi twórcami i obejrzał gameplay La-Mulana, Azure Striker: Gunvolt (taki MegaMan X) i Shantae, choć nie słyszę, o czym rozmawiają.

Cytat: "Dla bezpieczeństwa nie nastawiałbym się na grę dużo większą niż ostatnie Castlevanie w tym stylu." -> Masz rację. Lepiej nie miejmy zbyt wielkie oczekiwanie, żeby potem nie czujemy się rozczarowani.

13.06.2015 17:41
Martius_GW
9
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

Przeważnie w grach z serii Metroid też da się to zrobić, chociaż przeważnie polega to na znalezieniu luk albo kreatywnym wykorzystaniu możliwych ruchów czy przedmiotów w kreatywny sposób.

http://www.gdcvault.com/play/1020822/There-and-Back-Again-Koji
Kilka lat przed zbiórką Igarashi opowiadał jak wyglądało tworzenie SotN, niestety raczej nie ma napisów.

13.06.2015 18:02
10
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

@Martius_GW -> Cytat: "Przeważnie w grach z serii Metroid też da się to zrobić, chociaż przeważnie polega to na znalezieniu luk albo kreatywnym wykorzystaniu możliwych ruchów czy przedmiotów w kreatywny sposób." -> Oj, tak. Zdarzało mi się, że grałem w Castlevania: Circle of the Moon, gdzie...

spoiler start

byłem "zmuszony" przejść etap pełen basen krwi i udało mi się, choć nie było łatwo. A potem dowiaduję się, że istnieje artefakt, co daje mi odporność przed zabójcze krwi. Po prostu się zagapiłem to. XD

spoiler stop

Wiadomość Bloodstained Ritual of the Night najpopularniejszą grą na Kickstarterze - zebrano ponad 5,5 mln dolarów