Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Silnik do tworzenia gier dla początkujących.

03.06.2015 21:23
1
Masakiero
100
Generał

Silnik do tworzenia gier dla początkujących.

Witam, chciałbym zająć się tworzeniem gier pod platformę windows i tu moje pytanie od czego najlepiej zacząć, jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o takie rzeczy ale podstawowe wyrażenia jestem w stanie rozpoznać, więc tak na oko będę wiedział co z czym się je :). Myślałem nad zapoznaniem się z silnikiem unity 5.0 i językiem c# czy to będzie dobry wybór ?

03.06.2015 21:30
DanuelX
2
odpowiedz
DanuelX
82
Kopalny

assembler - prościzna!

03.06.2015 22:08
Enslaved Eagle
3
odpowiedz
Enslaved Eagle
2
Chorąży

Nie porywaj się na zbyt głęboką wodę. Pobierz sobie Constructa 2 w wersji podstawowej i spróbuj coś w nim stworzyć - i nie mam na myśli "pobaw się", tylko spróbuj stworzyć coś, co od A do Z będzie działać.

Jak nie masz zielonego pojęcia na temat programowania, to zrób sobie szybki kurs w czymś prostym, np. JavaScript. Da Ci to podstawowe pojęcie o tym, czym są warunki, pętle, funkcje itd. Do tworzenia w Construct 2 nie jest Ci potrzebny żaden język programowania, ale pewne zagadnienia i "programistyczne myślenie" musisz w głowie mieć.

Jak już będziesz miał na tyle spaczony mózg, żeby udało Ci się wykonać jakąś prostą grę, to potem możesz myśleć, co robić dalej. :)

03.06.2015 22:12
Mastyl
4
odpowiedz
Mastyl
161
Za godzinę pod Jubilatem

Albo program Multimedia Fusion. Zamiast programowania, siatka zdarzeń typu "jeżeli - to".

05.06.2015 16:56
5
odpowiedz
Jimmy Black
1
Junior

ja bym polecił UE4
jeśli chcesz o tym podyskutować, odezwij się na maila, lub zerknij na moją stronkę gry.lcs.pl

06.06.2015 01:40
6
odpowiedz
Masakiero
100
Generał

Też myślałem nad UE4 ale z tego co mi wiadomo unity jest bardziej przyjazny dla nowicjuszy choćby ze względu na język c# który jest jednym z najłatwiejszych do opanowania ale słyszałem także że UE4 nie wymaga pisania skryptów w jezyku programowania 0.o ...

06.06.2015 02:12
WiKtOrMeGaS
7
odpowiedz
WiKtOrMeGaS
35
Pretorianin

Zacznij od czegoś łatwego, pierw jakieś proste skrypty w java, js albo c# (jak tak bardzo chcesz),aby wiedzieć z czym to się je, później dopiero zacznij 'bawić się w tworzenie gier'.
Co do silnika według mnie unity jest prostsze w obsłudze od UE ale ja bardziej preferuję CryEngine.
Masz dużo poradników w internecie więc na pewno coś znajdziesz dla siebie ;) albo jakiś kurs programowania. Lecz jedno jest pewne nie zaczynaj od czegoś trudnego bo możesz szybciej skończyć niż zacząłeś. Najlepiej po kolei sobie wszystko przyswajać i z czasem brać się za coraz cięższe rzeczy ;)

06.06.2015 09:49
8
odpowiedz
Jimmy Black
1
Junior

W UE4 możesz stworzyć coś działającego bez znajomości programowania, dlatego go używam. W ue wykorzystywane są bluepints, które odpowiadają za większość rzeczy.
Jest jeszcze jedna kwestia, która zadecydowała o moim wyborze: pieniążki
Aby w pełni korzystać z Unity musisz zapłacić 70$suba p/m lub 1500$

06.06.2015 11:17
Łysy Samson
9
odpowiedz
Łysy Samson
99
Bass operator

Czy jest sens porywać się na game dev bez żadnej znajomości narzędzi i - przede wszystkim - programowania? Nie sądzę, bo efekty będą na tyle marne, że szybko się zniechęcisz. Zacząłbym raczej od podstaw - od nauki programowania. Wtedy istnieje szansa, że się wkręcisz i będziesz mógł pójść dalej.
A, i ogólnie: Unity nie jest bardzo przyjemny dla nowicjuszy, a C# nie jest prostym językiem dla początkujących. Lepiej zacząć od podstaw.

06.06.2015 12:56
yasiu
10
odpowiedz
yasiu
199
Legend

A dlaczego nie uczyć się programować tworząc grę? Ja sobie zacząłem jakiś czas temu robić grę dla dzieciaków - w Unity - różnokolorowe klocki, animowane, reagujące na siebie w różny sposób. Nic grywalnego z tego nie wyszło, ale podstawy ogarnąłem - tzn. jak z poziomu skryptu wpłynąć na pokazywaną scenę i jak reagować na działania użytkownika. Trzeba tylko mieć jakiś pomysł i próbować go realizować korzystając z googli.

06.06.2015 13:06
maviozo
11
odpowiedz
maviozo
226
autor zdjęć

Unity na początek nie jest złe.
Imo to lepszy start, niż zaczynanie od zera.

Nawet korzystając z prymitywnego pseudo-javascriptu da się coś z tego fajnego poskładać. Jeśli przebrniesz podstawy, podejmiesz decyzję, czy chcesz zacząć od zera (tzn np. z własnym silnikiem) czy po prostu rozbudować swój projekt.
Na pewno w ten sposób przekonasz się, czy masz wystarczająco dużo cierpliwości :)

Forum: Silnik do tworzenia gier dla początkujących.