Hej. Większość modeli łatwo jest przypisać do danych segmentów/klas. Istnieją jednak takie, które są tak jakby poza skalą, pomiędzy nimi. I w związku z tym mam do was pytanie. Do jakich klas byście zaliczyli poniższe modele?
Daewoo Lanos jako segment B czy C? Ja skłaniam się ku C.
Daewoo Nubira jako C czy D? Ja jestem przy D, ale następca tego modelu plasuje się jako C.
Daewoo Leganza jako D czy E? Ja jestem przy E, ale następca tego modelu plasuje się jako D z kolei. Cenowo plasują się pod niższe klasy, rozmiarowo pod wyższe.
Hyundai Accent jako B czy C? Ja przy C obstawiam.
Hyundai Lantra, Elantra jako C czy D?
Hyundai Sonata jako D czy E?
Kia Rio to bardzo wyrośnięte B.
Kia Shuma/Spectra to bardzo wyrośnięte C.
Kia Magentis to bardzo wyrośnięte D. Na tyle, że rozmiary zewnętrzne zaliczają się do wyższych segmentów, niż do tych, do których przynależą.
Mitsubishi Carisma jako C czy D? Lancer jest jako C. Galant jako D, ale Carisma rozmiarowo, poza małym rozstawem osi plasuje się bardziej przy D.
Rover 400/45 - Model 600 jest segmentu D, ale zastąpił go model 75 należący do E... z kolei model 200/25 przynależy do C, a rozmiarowo 400/45 mogłaby zahaczyć o D, tyle że jest to bliźniaczy model wyrośniętej Hondy Accord będącej przedstawicielem segmentu C.
Skoda Octavia - rozmiarowo pod D, ale rozstaw osi, podzespoły i płyta podłogowa pochodząca z kompaktowych modeli VAGa. No i pod względem cenowym ewidentny kompakt.
Volvo S40 jako C czy D? Dla mnie jako D, ale następca plasuje się przy C. Z kolei przedstawicielem D jest model S60. Rozmiarowo pierwsze S40 pasowałoby pod klasę średnią, czyli D, ale rozstaw osi oscyluje wokół C. Cenowo zdecydowanie pod D.
A waszym zdaniem do jakich segmentów pasują powyższe modele?
Lanos - C, bo jednak kompakt. Poza tym, jego poprzednik byl oparty na Oplu Kadecie, wiec tez klasa kompaktowa.
Nubira - zdecydowanie D, przeciez to kolubryna
Leganza - E
Kia Rio - B, bez dwoch zdan
Mitsubishi Carisma - C z kufrem, bo jednak rozstaw osi i miejsca w srodku jak w kompakcie
Octavia - tak samo jak Carizma - chcialaby byc D, ale to po prostu duzy golf z kufrem
VolvoS40 - oparte na Fordzie Focusie, wiec podobnie jak Octavia i Carisma - klasa C z kuferkiem.
mozna zalozyc, ze powyzsze trzy modele tworza swoja wlasna klase - C/D pol na pol.
Reszty pisac mi sie nie chce/nie wiem. Ale powiedz mi co to za roznica, czy jest C czy D czy E? Kup takie auto jakie ci sie podoba i nie zwracaj uwagi na opinie innych.
Cały ten podział aut na segmenty jest bardzo sztuczny, zresztą producenci bardzo się starają, żeby on zniknął. Audi A1 jak wymiarowo plasuje się raczej w segmencie A, ale według cennika już w C, chwilowo chyba nawet D
Wiekszosc wymienionych plasuje sie w klasie dziadostwa i sztuczne podzialy na A B C D E i X niczego tu nie zmienia
Przyznaj się; pokłóciłeś się z kimś o pierdoły przy wódce? To by cię jeszcze tłumaczyło...
VolvoS40 - oparte na Fordzie Focusie, wiec podobnie jak Octavia i Carisma - klasa C z kuferkiem
S40 i V50 akurat kufer mają mały niestety. To bardziej taka klasa C premium, bo jednak materiały, wyciszenie to inna liga niż Focus. I to bardzo fajny samochód, na pewno wrócę do Volvo "dzięki" właśnie V50.